Gå til innhold

Må gå på sokkelesten i garderobe på helse institusjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare høre andres tanker om dette fordi jeg reagerer på det: 

Det har komt nye regler om at vi ikke får gå med utesko i garderoben på jobb. Så vi må altså gå på sokkelesten der vi OGSÅ går med våre arbeidsko som vi har brukt på avdeling og blant annet når vi har hjelpt pasienter på badet. De som jobber i helse vet at gulvene er ALT annet en rent. 

Hva tenker dere? Jeg syns det er helt sykt uhygienisk. 

Anonymkode: 161ef...656

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må bare høre andres tanker om dette fordi jeg reagerer på det: 

Det har komt nye regler om at vi ikke får gå med utesko i garderoben på jobb. Så vi må altså gå på sokkelesten der vi OGSÅ går med våre arbeidsko som vi har brukt på avdeling og blant annet når vi har hjelpt pasienter på badet. De som jobber i helse vet at gulvene er ALT annet en rent. 

Hva tenker dere? Jeg syns det er helt sykt uhygienisk. 

Stiller de med skotrekk i det minste som man kan dra utenpå sokkene?

Anonymkode: 4a544...6a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan dere ikke bruke innesko?

Anonymkode: 35028...9d2

De må jo da logisk ta av seg utesko, gå inn i sokkelesten for å finne innesko. Og da drar de med seg mye uhygge i sokkene. 

Forstår problemstillingen. Hvis det meldes avvik på hms grunnlag går vel det avviket også direkte til hovedverneombud, hvertfall gjør det det hos oss. Så om mange nok gjør det vil det nok komme krav om skotrekk hverfall. Men hva er grunnlaget for at dere ikke får gå med sko? Vet det er gjort for å spare penger og slippe å betale vaskepersonalet for noen timer. Da har de muligens glemt den viktige hygienen oppi vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står vel i sokkelestene når du skifter til arbeidsuniform?

Anonymkode: f6d18...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo da logisk ta av seg utesko, gå inn i sokkelesten for å finne innesko. Og da drar de med seg mye uhygge i sokkene. 

Forstår problemstillingen. Hvis det meldes avvik på hms grunnlag går vel det avviket også direkte til hovedverneombud, hvertfall gjør det det hos oss. Så om mange nok gjør det vil det nok komme krav om skotrekk hverfall. Men hva er grunnlaget for at dere ikke får gå med sko? Vet det er gjort for å spare penger og slippe å betale vaskepersonalet for noen timer. Da har de muligens glemt den viktige hygienen oppi vurderingen.

Aha, jeg tok det for gitt at man hadde inneskoene plassert der man satte fra seg uteskoene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du skiftet til arbeidsuniform med sko på? Du må vel ta av skoene før du skifter bukse uansett? 

Anonymkode: 35345...f46

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men der er det vel ikke gått med utesko?

Syns det er en uting over alt der hvor man tar av seg uteskoene samme sted hvor man da må gå på sokkene videre. Hjemme har jeg et skobrett rett innenfor døra hvor jeg tar av meg uteskoene, også stepper utenfor skobrettet der hvor det ikke har vært utesko. Og jeg ser med gru på de få på jobben som går med bare sokker rundt omkring i kontorlandskapet der hvor alle vi andre går med utesko.

Anonymkode: f58fe...144

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der er det vel ikke gått med utesko?

Syns det er en uting over alt der hvor man tar av seg uteskoene samme sted hvor man da må gå på sokkene videre. Hjemme har jeg et skobrett rett innenfor døra hvor jeg tar av meg uteskoene, også stepper utenfor skobrettet der hvor det ikke har vært utesko. Og jeg ser med gru på de få på jobben som går med bare sokker rundt omkring i kontorlandskapet der hvor alle vi andre går med utesko.

Anonymkode: f58fe...144

Problemstillingen her er jo at Ts ikke vil tråkke i smitte fra dusjer og wc osv uten sko på, hun vil gå med utesko inn i garderoben for å unngå andres smitte under jobbskoene som ligger på gulvet i garderoben.

Anonymkode: 35345...f46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøre sånt japansk opplegg, og ha egne sandaler for bruk inne i garderoben? Dvs at både utesko og arbeidssko skiftes i inngangen, og sandalene brukes rundt i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Noen gjør det. Jeg gjør ikke. Har jobbskoene klare og tråkker rett nedi dem. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Aha, jeg tok det for gitt at man hadde inneskoene plassert der man satte fra seg uteskoene.

De er plassert ganske langt fra hverandre. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tipper grunnlaget er pga renhold men vet ikke. Skal sende mail og høre, men føler meg hysterisk da andre har gjort som de har fått beskjed om. 
Kjenner det er uaktuelt å gå med sokker på gulvet som igjen skal nedi mine private sko og så videre inn i hjemmet mitt. Skifter alltid sokker etter jobb med likevel 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktualia skrev (11 minutter siden):

Kan jo kjøre sånt japansk opplegg, og ha egne sandaler for bruk inne i garderoben? Dvs at både utesko og arbeidssko skiftes i inngangen, og sandalene brukes rundt i garderoben.

Tviler på at helseforetakene tar seg råd til det 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stiller de med skotrekk i det minste som man kan dra utenpå sokkene?

Nei det hadde jo i såfall løst problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan ikke bare de som ser dette som et problem ta med seg egne sandaler til dette bruk?

Anonymkode: 9fdb6...667

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er stort sett den ansatte som bekoster sko uansett.

Anonymkode: c4fb8...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...