Gå til innhold

Vi dro å kjøpte is. Fikk voksenkjeft av mora. Er det så strengt for tiden ?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jenta lærer nok snart å ikke fortelle mora om slike ting…

Anonymkode: 93c5c...523

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, det er kun sukker som kan gjøre at det blir en perfekt dag. Alle dager uten sukker er gråe og triste.

Anonymkode: 9f6f3...59d

Men hva er problemet med å få is en sjelden gang på besøk hos en venninne? Snakk om hysteri…

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, da hadde jeg blitt helt paff. Stakkars barn. Ikke fordi det er restriksjoner på søtsaker, men fordi det tas opp i sinne etterpå. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud , for en hysterisk mor hadde jeg tenkt da . 

Anonymkode: 32285...2e0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Anonymkode: 64960...616

Helt ville tilstander. Her har vi kjeks hver torsdag som kos. 

Anonymkode: e874b...cda

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente i første klasse. Jeg hadde fri på tirsdag og hentet henne og ei fra klassen . De måtte bli med meg til byen å hente bunaden som hadde vært på rens. Etterpå tok jeg jentene med på kafé der de fikk hver sin kule med is og juice. Vi koset oss og da vi kom hjem lekte jentene masse og vi hadde en fin dag. De fikk hvert sitt lekeslim på butikken av meg. Til  middag hadde vi fiskekaker med tilbehør 

hun ble jo etterhvert henta og jenta fortalte med glede i ansiktet at de hadde vært på kafé og spist is. Jeg så mora ble stein i ansiktet. Utpå kvelden ringte hun meg og var sint og da hun satt ikke noe pris på at vi dro å spiste godsaker på en helt vanlig tirsdag og at dette burde jeg spurt om ført. Jeg ble litt paff men beklager jo

er det virkelig slik det er i dag? At man kan gi barn en kule med is midt i uka uten at det blir leven av det? Har jeg gjort noe galt i følge dere?

til sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Hva England og usa har med denne konkrete situasjonen skjønner jeg ikke. 

tenker det må være opp til moren. Jeg hadde ikke reagert på det om det var et engangstilfelle, men is har tilsetningsstoffer som påvirker tarmen. Det er og ultraprosessert. Juice er og noe barn bør holde seg unna, så om andre foreldre ikke ønsker at barna sine skal ha den type mat ville jeg respektert det. 

Anonymkode: 67e67...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta det med ro TS, du har ikke gjort noe galt og jeg er sikker på at barna hadde en fin opplevelse. Det bør bety noe det også.

Denne moren er muligens en ikke helt frisk person. Slike sunnhetstyranner som aldri unner seg selv eller andre noe har som regel et svært usunt og anstrengt forhold til mat, trening osv. Men mange skjuler det godt under påskudd av at de skal være så sunne...Vi har noen slike i barnehagen nå, der det klages over at helt vanlig norsk hverdagskost som serveres til lunsj er for usunn. Syke folk hele gjengen.

Anonymkode: 5e671...af5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

#tingsomaldriharskjedd

Anonymkode: c13c0...c38

Eh, jo.

Eksen til min mann nektet sin sønn is etter narkosen (etter operasjon) "fordi det er hvitt sukker" (det var valget mellom fløteis og fruktis. Barnet liker ikke godteri, og spiser aldri søtsaker. Unntaket er sjelden gang is. Barnet er i tillegg undervektig. Men neida, mor nektet, selv om helsepersonell anbefalte dette. Far sa også i fra om at han mente mor tok feil. Til slutt fikk barnet til nøds lov til å få saft. 

Så jo. Det kan dessverre skje.

Ts: mor er frekk. Kjenner jeg blir oppgitt. Her har du giddet å ta deg av barnet hennes hele dagen, og det er takken du får? Nei, takke seg til. Da hadde jeg ikke giddet å gjøre det igjen. Det er noe feil med henne, ikke deg. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad om du hadde tatt med en av mine barn på café og de hadde hatt en fin opplevelse 🥰 

Overreaksjon fra mor, spør du meg. Har man strenge regler på kost får man informere OG spørre om det kan opprettholdes når barna er borte. Ellers får hun sende med matpakke, da. 

Anonymkode: a1ef6...270

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

Du får lese det første innlegget mitt om igjen. Jeg kan ikke hjelpe deg mer enn dette dessverre. 

Du har en teori om at det ikke var iskulen som fikk henne til «klikke» men det kommer ikke fram hva det var. At hun kjøpte leke til henne? At hun ikke tåler fiskekaker? I hi virker det klart hva som var problemet, et veldig velkjent problem. . Nei, du trenger ikke hjelpe med og dele teorien din. Da blir den også uten mening. 

Anonymkode: abfe3...739

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, sånne folk er bare teite. Hvis der er sååå farlig får de si ifra på forhånd.

Jeg hadde bare fortsatt 👍🏼 mine foreldre var strenge med godteri og is og alt sånn der, så koste meg veldig da jeg var barn og fikk godis og lignende når det ikke var "lov". Bare gode minner med det selv.

Anonymkode: 14d3a...f6b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Eh nei det var da ikke veldig rart, herlighet 

Anonymkode: 35dba...3e6

Nei vel. Mulig trenden har snudd siden mine flyttet hjemmefra, men det er jo bare trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammenligning sender de kjeks, potetgull og godteri med i matpakken i andre land med den største selvfølge (feks England og usa)

Og du et klar over hvor krise det er ifh overvekt blant barn både i England og usa? 

Men enig i at moren overdrev, en kuleis bør være ok. Men måtte du skrive et innlegg om dette altså? Sier nye om hvor godt vi har det i Norge, når man leser mange av problemstillingene her inne. 

Anonymkode: 5bd95...9c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var veldig rart av henne og bli så sint, men synes også det var veldig rar hverdagslunsj fra din side. Det er jo vanlig og forhøre seg om sånt på forhånd? Visste moren hennes at dere skulle på cafe? Snakket dere om sukkerinntak ? 

Det er vel ikke vanlig å måtte gi en detaljert plan av hva man skal når man har andres  unger på besøk? Helt ekstrem overraksjon fra denne moren. Om datteren hennes absolutt ikke skal ha i seg noe søtt på en hverdag, så får man si i fra på forhånd. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker er hun så streng, så må hun si fra før barnet blir med noen hjem. Er ikke hjelp å si fra etterpå 

Anonymkode: 9ff56...ed5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå det du det til neste gang. Det er overilt av henne i mine øyne, men man er jo ulike.

Anonymkode: c5ee1...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahahaha, sånne folk er bare teite. Hvis der er sååå farlig får de si ifra på forhånd.

Jeg hadde bare fortsatt 👍🏼 mine foreldre var strenge med godteri og is og alt sånn der, så koste meg veldig da jeg var barn og fikk godis og lignende når det ikke var "lov". Bare gode minner med det selv.

Anonymkode: 14d3a...f6b

Ja, selvfølgelig har du gode minner om og få gjøre ting som ikke var lov 😅 jeg har også gode minner fra en venninne som hadde foreldrene som lot oss drikke øl fra vi var 16.  

allikevel har jeg regler for mine. De har aldri fått sukker som « belønning « av meg , og jeg vil helst ikke at de skal få det av andre heller. Lære at det fint går an og kose seg uten sukker hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner INGEN som hadde reagert på det. Latterlig. Ville ikke falt meg inn å spørre heller. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, selvfølgelig har du gode minner om og få gjøre ting som ikke var lov 😅 jeg har også gode minner fra en venninne som hadde foreldrene som lot oss drikke øl fra vi var 16.  

allikevel har jeg regler for mine. De har aldri fått sukker som « belønning « av meg , og jeg vil helst ikke at de skal få det av andre heller. Lære at det fint går an og kose seg uten sukker hele tiden. 

NERD... Haha.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er så drittlei hysteriske foreldre. De overfører hysteriet til ungene sine, og lurer på hvorfor jentene utvikler ortoreksi. I tillegg til å ha totalmangel på folkeskikk og følelsesregulering. Du har ingenting å beklage. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...