AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:05 #1 Del Skrevet torsdag kl 09:05 Hva gjør deres 8 åring hjemme i huse ? Anonymkode: 60f7a...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:51 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:51 En åtteåring kan få til mye, så det spørs jo litt hvor mye du mener han/hun bør bidra. Min eldste hadde ikke mange oppgaver i den alderen, han skal få lov å være barn, ha tid til lekser, venner og fritidsaktiviteter. Men å holde rommet ryddig, rydde tallerken og glass, kunne hjelpe til å dekke på, gå ut med søppel når jeg ba om det, det gjorde han. Støvsuge rommet sitt gjorde han også av og til i den alderen. Anonymkode: 0f9de...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:56 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:56 Som den over, en 8åring kan klare ganske mye. Men slipper unna en del pga lekser, aktivitet etc. Her så går han med søpla 2-3 ganger i uka. Han tømmer sin etasje i oppvaskmaskinen (bestikkhylle helt øverst) hver dag. Kunne gjort mer, men han skal jo ha tid til å leke osv og. Pluss at han er flink til å bidra når vi ber om noe Anonymkode: ca725...600 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet torsdag kl 10:05 #4 Del Skrevet torsdag kl 10:05 tømme oppvaskmaskin måtte min gjøre fra skolestart. Holde rommet ryddig og støvsuge der pluss gangen utenfor hver fredag. Rydde vekk leker i stuen osv, ta ut søplen innimellom. Jo mer du lærer hn å bidra nå jo lettere etterhvert. Mange begynner å kreve de skal bidra først langt oppi tenårene og klager på de ikke vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:17 #5 Del Skrevet torsdag kl 10:17 Vel, om man kikker til andre land, så ser man at en 8-åring har kapasitet til utrolig mye. Det kommer an på hvilket ansvar og tillitt de får. Men det er jo ikke noe som skjer over natta. Da min var 8, var det å sette på plass sko, henge opp yttertøyet en selvfølge. Tømme sekken, sette på bordet til middag (vi er kun to), rydde av etter seg etter måltid, ta ut av oppvaskmaskin ved behov, legge skitne klær hvor de skal (her sorterees klær fortløpende), rydde på plass leker, ta ut søppel ved forespørsel, pakke gymbag/badebag osv. Om vinteren deltok hun også i snømåking (gjør det enda). Hun var den som henta posten og fylte på maten til katta. Lekser ble gjort rett etter en noe lett mat etter å ha kommet hjem fra skolen. Anonymkode: 02fb1...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet torsdag kl 10:45 #6 Del Skrevet torsdag kl 10:45 Da mine var 8 år- bærte inn ved gikk ut med søppel, tok ut og inn av oppvasken, la på sengetøy, støvsuger rommet sitt, hjalp til med snø måking, klipping av plen, hjalp til i fjøset, hjalp til med middag, ryddet eget rom, var og med å vasket huset med en av oss voksene, hente posten, ble lært opp til bruk av vaskemaskin, hjalp til med vedlikehold av hus. La klærne sine på plass i skapet sitt Så de kan egentlig bidra mye hvis en bare ønsker og de er lært opp til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå