Gå til innhold

Lagt på meg på hofter/rumpe - råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet godt at disse tingene er det riktige. Men trenger bare at noen kan bekrefte at ja, jeg må: 

1) ligge i et lite underskudd og tenke langsiktig og hva som er bærekraftig

2) kutte ut søtsaker i ukedagene (som antakelig er årsaken til økt fettlagring til tross for høy mengde aktivitet 

3) gå mer 

4) planlegge måltidene bedre og spise NOK. 

må legge til at jeg har en spiseforstyrrelseshistorikk og strever fremdeles. Jeg er slank (tror jeg), med mine 160 cm og rundt 55 kg. Komfortvekten min er på rundt 52. Veier meg ikke lenger, da følelsen er viktigst for meg. Og nå er den på bunn, med selvbildet mitt. 

trenger bare noen oppløftende ord 😞

har en veldig sittestillde hverdag, men trener 6 timer ukentlig (løp, styrketrening). Spiser sunt og stort sett ren mat, men ikke nok. Spiser sjokolade og liknende når de vonde følelsene kommer. Bor alene (slutten av 20-årene) og tror aleneheten spiller en rolle. 

Anonymkode: a7e0b...fac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får du hjelp for spiseforstyrrelsen?

Anonymkode: af1e7...041

Ikke direkte for den, men for det totale bildet (traumebehandling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tankene dine, ikke kroppen din ❤️

Anonymkode: cfda3...704

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke direkte for den, men for det totale bildet (traumebehandling).

Kanskje du skal ta opp disse tankene i behandling hvis du ikke har gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1)ligge i et lite underskudd og tenke langsiktig og hva som er bærekraftig

2) kutte ut søtsaker i ukedagene (som antakelig er årsaken til økt fettlagring til tross for høy mengde aktivitet 

3) gå mer 

4) planlegge måltidene bedre og spise NOK. 

5) Nyt det.

Kvinner med litt ekstra på rumpe/ midje/ lår er bare deilig....men få deg en kjæreste og prøv å slutte å selvbehandle ensomhet med sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tått skrev (41 minutter siden):

5) Nyt det.

Kvinner med litt ekstra på rumpe/ midje/ lår er bare deilig....men få deg en kjæreste og prøv å slutte å selvbehandle ensomhet med sjokolade.

Skulle ønske alt det du skrev bare var så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kanskje du skal ta opp disse tankene i behandling hvis du ikke har gjort det? 

Ja, kanskje være tydeligere på hvor mye det påvirker meg i det daglige. Vi har vært innom det, men det må jo prioriteres mye og, og da he det vært annet som har vært viktigere kanskje 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle ønske alt det du skrev bare var så enkelt.

Ikke enkelt men det er å oppnå de vanskeligste tingene i livet som er tilfredsstillende..

Ikke la noen deilige kilo rundt hoftene ødelegge selvbildet iallefall og jobb mot det du ønsker deg...er det kjæreste ta sjanser!..

Det kommer ingenting godt din vei hvis du ikke risikerer smerte for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, og ville bare si at traumebehandling hjalp mot spiseforstyrrelsen også. Og når det var tøft i behandling kunne spiseforstyrrelsen blomstre opp litt. Min behandler sa at dette var vanlig og ikke noe å bli så stresset over. Vi har våre mestringsstrategier og så lenge det ikke blir for voldsomt/farlig, må vi vise litt forståelse for oss selv🥰 Men jeg ville faktisk anbefale å veie deg istedenfor å stole på hvordan kroppen føles. Ofte føler jeg meg veldig stor og behovet for vektnedgang kommer, men så veier jeg meg og ser at det faktisk ikke stemmer. 55kg er helt passelig, du trenger ikke gå ned. Du kan heller fokusere på å ikke gå opp mer nå som jula kommer. Holde på dine faste vaner feks😊

Anonymkode: e3bba...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 time siden):

Ikke enkelt men det er å oppnå de vanskeligste tingene i livet som er tilfredsstillende..

Ikke la noen deilige kilo rundt hoftene ødelegge selvbildet iallefall og jobb mot det du ønsker deg...er det kjæreste ta sjanser!..

Det kommer ingenting godt din vei hvis du ikke risikerer smerte for å få det.

Det vet jeg. Jeg står i- og møter og utfordrende ting hver eneste dag. Men det er begrenset hva jeg kan gjøre i en fei, med traumereaksjoner og et lavt selvbilde. Det er ikke bare for meg å date og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i samme situasjon som deg, og ville bare si at traumebehandling hjalp mot spiseforstyrrelsen også. Og når det var tøft i behandling kunne spiseforstyrrelsen blomstre opp litt. Min behandler sa at dette var vanlig og ikke noe å bli så stresset over. Vi har våre mestringsstrategier og så lenge det ikke blir for voldsomt/farlig, må vi vise litt forståelse for oss selv🥰 Men jeg ville faktisk anbefale å veie deg istedenfor å stole på hvordan kroppen føles. Ofte føler jeg meg veldig stor og behovet for vektnedgang kommer, men så veier jeg meg og ser at det faktisk ikke stemmer. 55kg er helt passelig, du trenger ikke gå ned. Du kan heller fokusere på å ikke gå opp mer nå som jula kommer. Holde på dine faste vaner feks😊

Anonymkode: e3bba...66c

Takk for tilbakemelding. Det hjalp mye! 
det er nok sant som du sier. Vi jobber med mye krevende nå for tiden, så det kan være at symptomene (deriblant dette med kropp/mat) øker mer nå. 
skal ta med meg tipset ditt🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...