AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:01 #1 Del Skrevet onsdag kl 18:01 Jeg fikk på en streng bak tenna etter en liten kosmetisk endring ved hjelp av tann regulering. Aldri hatt noe spesielt skjeve tenner men fikk lyst til å rette opp en skjev tann. Strengen har vært direkte plagsom og påvirker til og med humøret mitt. Er det kanskje lurt å vurdere å få den fjernet med tanke på at den påvirker livskvaliteten min i så stor grad? Anonymkode: d5801...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamm Skrevet onsdag kl 18:07 #2 Del Skrevet onsdag kl 18:07 Jeg fjernet min etter ganske mange år, fordi den irriterte meg. Men du må forvente at tennene sklir tilbake til det som var utgangspunktet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:07 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:07 Anbefaler ikke å fjerne den da den holder tennene på plass. Men kanskje den sitter feil? Anonymkode: edf6a...1c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:08 #4 Del Skrevet onsdag kl 18:08 Da bør du være forberedt på at tanna kan bli skeiv igjen. Anonymkode: d79ec...486 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:14 #5 Del Skrevet onsdag kl 18:14 Jeg vil si fjern den. Jeg hadde streng bak tenna. Den løsna ei natt og rett gjennom kinnet mitt. Ikke videre god måte å våkne på. Anonymkode: 359bc...38f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:17 #6 Del Skrevet onsdag kl 18:17 Fjern den. Du kan heller be om å få dn skinne du bruker om natta. Anonymkode: 235a1...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:18 #7 Del Skrevet onsdag kl 18:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil si fjern den. Jeg hadde streng bak tenna. Den løsna ei natt og rett gjennom kinnet mitt. Ikke videre god måte å våkne på. Anonymkode: 359bc...38f #thingsthatneverhappened Anonymkode: aaf08...4b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:33 #8 Del Skrevet onsdag kl 18:33 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): #thingsthatneverhappened Anonymkode: aaf08...4b5 Si ikke det. Min løsnet på en side og det lagde faktisk lyd når den bare spratt av! Anonymkode: 5d81c...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:58 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:58 Jeg har streng bak tenna i over- og underkjeven etter to år med regulering. Og på forhånd holdet jeg på å avbryte hele behandlingen, selv om jeg hadde en del plager fra bittfeilen, fordi jeg tenkte at jeg virkelig ikke orket å ha noe bakpå tenna resten av livet. Men jeg merker ikke mine retainere. De plager meg på ingen måte, med unntak av at den ene løsnet litt en gang (uten dramatikk). Kan din være festet på en annen måte? Mine føles nesten som de er bygget inn i tenna. Det er lagt et lag med lim eller hva det enn er oppå dem. Og jeg kjenner ikke at det er noen streng der, det føles omtrent som baksiden av tennene alltid har gjort. Jeg får forøvrig veldig lett tannstein, og det er en ulempe med slik streng. Så tannlegen har sagt at jeg kan vurdere å bruke skinne om natten i stedet (jeg velger retainere og å gå ofte til tannlegen og fjerne tannstein foreløpig). Anonymkode: 4a3de...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:02 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk på en streng bak tenna etter en liten kosmetisk endring ved hjelp av tann regulering. Aldri hatt noe spesielt skjeve tenner men fikk lyst til å rette opp en skjev tann. Strengen har vært direkte plagsom og påvirker til og med humøret mitt. Er det kanskje lurt å vurdere å få den fjernet med tanke på at den påvirker livskvaliteten min i så stor grad? Anonymkode: d5801...6f0 Min løsnet litt så en tannlege fjernet den helt. Burde ikke gjort det for 2 av tennene er vridd skjevt no.. Anonymkode: 83eba...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:22 #11 Del Skrevet onsdag kl 21:22 Hvor mange år har dere hatt strengen bak? Jeg har hatt på min i over 15 år, kommer alltid tannstein (eller hva det heter) der som må fjernes hver gang jeg er hos tannlegen, så føler den er mer til prakk enn praktisk etter 15++år nå? 🤷🏻♀️ Anonymkode: dbf57...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:28 #12 Del Skrevet onsdag kl 21:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mange år har dere hatt strengen bak? Jeg har hatt på min i over 15 år, kommer alltid tannstein (eller hva det heter) der som må fjernes hver gang jeg er hos tannlegen, så føler den er mer til prakk enn praktisk etter 15++år nå? 🤷🏻♀️ Anonymkode: dbf57...5d5 Jeg har hatt min oppe i ca 25 år, tok vekk den nede for 5 år siden og den ene tanna har blitt skeiv, så veldig glad for at jeg ikke fjerna den oppe også😅 sliter heldigvis ikke med tannstein. Anonymkode: d79ec...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:29 #13 Del Skrevet onsdag kl 21:29 Jeg hadde regulering som barn, jernet retainer tidlig i tjueåra og måtte ha ny regulering senere fordi ting skled tilbake. Anonymkode: dbe6d...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet onsdag kl 21:35 #14 Del Skrevet onsdag kl 21:35 Har streng både oppe og nede etter tannregulering. De har stått der i snart 32 år 😅 Kommer ikke til å fjerne de, plager meg ikke. Og jeg er redd for at tennene skal flytte på seg. Men TS, om du er så plaget av det syns jeg du skal ta det opp med en tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:23 #15 Del Skrevet onsdag kl 23:23 De glir ikke så mye tilbake er min erfaring. Anonymkode: d85e8...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:35 #16 Del Skrevet onsdag kl 23:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fjern den. Du kan heller be om å få dn skinne du bruker om natta. Anonymkode: 235a1...cec Den skinna er også ubehagelig spør du meg, jeg orka ikke å bruke den pga det konstante presset, var direkte plagsomt, så sluttet å bruke den og tennene ble skeive igjen😒😒 Anonymkode: 5c65d...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:41 #17 Del Skrevet torsdag kl 09:41 Jeg er 43 og har slik streng. Må nok ha den resten av livet. Fjernet den nede og tennene har flyttet på seg. Jeg hadde helt crazy tenner 😅 Anonymkode: d60cc...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet torsdag kl 09:52 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:52 Tannlegen min sa det avhenger av alderen man tar av reguleringen. Hvis man tar den av sent bør man ha streng hele livet. Hvis man tar den av tidlig, trenger man ikke streng lenge. Jeg kjenner flere som har fått skeive tenner igjen etter å ha tatt den av. Jeg har hatt min på i 12 år. Jeg merker den ikke. En gang løsnet den og var fryktelig vond og ubehagelig. Jeg fikk festet den igjen, og nå merker jeg den ikke. Antakelig er din løs eller mangler lim på enkelte steder, så den er skarp mot tunga. Gå til en tannlege og få en sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:55 #19 Del Skrevet torsdag kl 09:55 Har både over og under, det er en vanesak. Hatt mine i over 15 år da Anonymkode: da980...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:17 #20 Del Skrevet torsdag kl 11:17 Virker rart at den plager deg. Kan det være den sitter feil? Jeg har hatt streng bak tennene i 30 år, plager meg ingenting. Anonymkode: eba4a...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå