Gå til innhold

Gonapeptyl og ferskforsøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at det ikke er mulig med ferskforsøk dersom man bruker Gonapeptyl som eggløsningssprøyte?

Hvilke kombinasjoner kan man evnt bruke som dual trigger og allikevel få fersk forsøk?

Legen vår sier nemlig at det eneste vi kan få bruke er Ovitrelle selvom vi sliter m modning, men syns det er så rart.. For oss er det ikke aktuelt med fryseforsøk fordi vi ikke produserer blastoer. Noen som vet noe mer om dette? 🙂 

Anonymkode: 5cba8...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om. Her fikk jeg Ovitrelle og Gonapeptyl og er gravid etter ferskforsøk. ❤️ Lykke til!

Anonymkode: 2b154...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt. For at en celle skal kunne bli et barn så må den cellen være en blastocyst på et tidspunkt. Hva mener du med at dere ikke produserer blastoer? Hvis cellene ikke blir en blasto, blir det kort og greit ikke barn. 

Til spørsmålet ditt: Nei det stemmer ikke. Vi hadde ferskforsøk med gonapeptyl som eggløsningssprøyte. Jeg satt en lav dose ovitrelle etter egguttaket for å kunne ha ferskinnsett. Dette ble det barn av. 

Men det kan derimot stemme at det ikke er en mulighet for dere av medisinske årsaker. Husk at alle har individuelle løp. 

Anonymkode: 9e54b...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt. For at en celle skal kunne bli et barn så må den cellen være en blastocyst på et tidspunkt. Hva mener du med at dere ikke produserer blastoer? Hvis cellene ikke blir en blasto, blir det kort og greit ikke barn. 

Til spørsmålet ditt: Nei det stemmer ikke. Vi hadde ferskforsøk med gonapeptyl som eggløsningssprøyte. Jeg satt en lav dose ovitrelle etter egguttaket for å kunne ha ferskinnsett. Dette ble det barn av. 

Men det kan derimot stemme at det ikke er en mulighet for dere av medisinske årsaker. Husk at alle har individuelle løp. 

Vi får ikke embryo som overlever til dag 5 (utenfor kroppen). Vi har alltid hatt innsett av 3-dagers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen spesielle forhold som tilsier det. Legen vår sa rett og slett at de ikke kan tilby oss ferskforsøk hvis vi får Gonapeptyl som en del av eggløsningssprøyte.. Fordi Gonapeptyl som eggløsningsprøyte = fryseforsøk. Det er det jeg stusser på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi får ikke embryo som overlever til dag 5 (utenfor kroppen). Vi har alltid hatt innsett av 3-dagers.

Da er det faktisk liten sannsynlighet for at de overlever i livmor også... hvis dere går offentlig så vil jeg si at de ikke gjør jobben sin spesielt godt dersom de setter inn 3-dagers fordi dere aldri får dyrket frem blastoer. De lurer dere jo! Det samme gjorde Riksen med oss, det satte inn 2-dagers som aldri var levedyktig. Sinnsykt opplegg. Det fant vi ut av da vi gikk privat og alt ble dyrket til blasto og vi så hvorfor dårlig kvalitet det var på embryoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er det faktisk liten sannsynlighet for at de overlever i livmor også... hvis dere går offentlig så vil jeg si at de ikke gjør jobben sin spesielt godt dersom de setter inn 3-dagers fordi dere aldri får dyrket frem blastoer. De lurer dere jo! Det samme gjorde Riksen med oss, det satte inn 2-dagers som aldri var levedyktig. Sinnsykt opplegg. Det fant vi ut av da vi gikk privat og alt ble dyrket til blasto og vi så hvorfor dårlig kvalitet det var på embryoene.

No offence, men jeg legene vet hva de driver med fremfor en anonym på kvinneguiden... 😅 Forsøkene våre med 3-dagers førte til en levende fødsel i 2019 selvom vi aldri fikk 5-dagers blasto på frys der heller. Nå er vi offentlig og fikk da denne rare beskjeden om Gonapeptyl (hatt 2 uttak offentlig nå med umodne egg)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dual trigger ved et forsøk, Ovitrelle og Gonapeptyl, som skulle være positivt for den siste modningen. De sa at om man kun fikk Gonapeptyl kunne man ikke ha fersk innsett, men i kombinasjon med Ovitrelle gikk det an. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere forsøk med ovitrelle+gonapeptyl. Kun ferskforsøk. 

Anonymkode: 137bb...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (26 minutter siden):

Fikk dual trigger ved et forsøk, Ovitrelle og Gonapeptyl, som skulle være positivt for den siste modningen. De sa at om man kun fikk Gonapeptyl kunne man ikke ha fersk innsett, men i kombinasjon med Ovitrelle gikk det an. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har hatt flere forsøk med ovitrelle+gonapeptyl. Kun ferskforsøk. 

Anonymkode: 137bb...2bc

Tusen takk for svar begge to - da vet jeg at det er mulig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

No offence, men jeg legene vet hva de driver med fremfor en anonym på kvinneguiden... 😅 Forsøkene våre med 3-dagers førte til en levende fødsel i 2019 selvom vi aldri fikk 5-dagers blasto på frys der heller. Nå er vi offentlig og fikk da denne rare beskjeden om Gonapeptyl (hatt 2 uttak offentlig nå med umodne egg)

Forskning er du ikke så opptatt av kanskje.

Hva som har skjedd med deg er ikke interessant, folk vinner i Lotto også, det er hva som skjer med mange som er interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som har skjedd med deg er ikke interessant, folk vinner i Lotto også, det er hva som skjer med mange som er interessant. 

?! Jeg er TS, det kan jo være relevant at jeg skriver hva som er problemet og hva vi har prøvd.....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så fryktelig interessant for andre det du lirer av deg heller 🤣

Anonymkode: b46ea...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...