Gå til innhold

Hvordan si til samboer at jeg ønsker brudd på grunn av manglende forpliktelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen er det en forsvarsmekanisme å ikke ta det innover seg at det faktisk er over. Og for noen er det en måte å manipulere på. Mang et brudd og en skilsmisse har blitt dratt ut for lenge, fordi den ene parten bare egentlig velger å ikke gi den andre bruddet, og overkjører dem med å fortsette som ingenting har skjedd, som det bare var en liten uenighet.

Jeg synes jo det ser ut som du har vært tydelig og klinkende klar. Det kan være du må gå enda litt lengre, sånn at det blir mer på grensen til kaldt og uhøflig. For det kan være lett å klamre seg til håp og dermed misforstå enhver gest eller gode tone som at det fremdeles er en sjanse.

Send han Finn-annonser på leiligheter, spark han ut på visninger, gi han en deadline for utflytting.

Si at han må slutte å prøve seg på sex, det er over, det kommer aldri til å skje igjen at dere har sex. Ikke sov sammen, flytt inn på et annet rom. 

Ufint at han spøker med at han vel får gifte seg med deg da. Han har jo åpenbart ikke forstått greia, når han fremdeles ikke vil si hva som var årsaken til avlysningen. 

Anonymkode: c80e4...edd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da har det gått enda noen dager. Humøret til samboer er bedre nå, men han har enda ikke tatt innover seg at jeg mener alvor. I løpet av de siste dagene har han prøvd å få meg til sengs i hvert fall tre ganger. Kommer hele tiden med forsøk på kyss og så videre. I dag presterte han å si i en spøkefull tone: "Hvis det er så viktig for deg, så kan jeg jo gifte meg med deg, hvis det er absolutt nødvendig". Altså, det blir bare verre og verre. Jeg sier fortsatt klart fra at jeg ikke ønsker noe videre intimitet, og at vi er ferdig. Det ser ut som han bare avfeier det hele. Det at han spøker bort ekteskap og sier at han kan jo gifte seg med meg, som for å gjøre meg en tjeneste, gjør ikke saken bedre.

TS

Anonymkode: f6985...97a

Å ikke ta innover seg at du mener alvor vitner om manglende respekt. Det vitner om en forestilling om at han tror han har deg "i sin hule hånd" og noen riktige trekk kan manøvrere deg over til ham igjen. Som om han har kontroll over deg.

Dette er bare skumle ting du må se som en bekreftelse på at du valgte riktig. Å be om unnskyldning, gråte og forsøke å reparere/snakke om det er fair og logisk, men dette fremstår som manipueringsforsøk. Det er først i brudd man virkelig blir kjent med folk.

Anonymkode: 621e8...69b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 19.45):

Så han tom løy til gjestene. For en fyr...

Anonymkode: a634f...653

Reagerer veldig på dette jeg også. At HAN avlyste, men ikke har baller nok til å si det til gjestene ELLER fortelle deg under fire øyne hva grunnen er. 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 12.03):

Vi bor i mitt hus, har det rolig og fint i hverdagen - ingen drama, utroskap, konflikter osv.

Men han vil ikke gifte seg, selv om han vet at det er viktig for meg. Ikke spør meg om hvorfor det er viktig eller latterliggjør det. Jeg er en voksen kvinne, og kan velge selv hva som er viktig.

Så fordi noe så frivoløst som en ring på en finger så ønsker du å sabotere et velfungerende forhold?

Er det rart folk er single i dette landet når slik anti-logikk finnes? 

Anonymkode: 7baab...f65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ett nei er ett nei.. Respekter det 

Anonymkode: 96d21...c5c

Og det har jeg gjort. Men det var jo ikke et nei. Han svarte ja, lot meg ordne masse greier for så å avlyse rett før. Hadde han sagt nei med en gang, ville dette ha fått en helt annen avslutning.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi noe så frivoløst som en ring på en finger så ønsker du å sabotere et velfungerende forhold?

Ja, er det ikke rart at en kvinne avslutter et forhold der mannen ikke ønsker å forplikte seg fullt og helt? Hvis dette er så frivoløst, hvorfor ikke bare skrive under på det forbanna papiret, da?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hva ts har skrevet? Det er forskjell på å ikke ville gifte seg og det å avlyse bryllupet i siste liten. Og uten å ha ansvar for egne handlinger. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også rart at du for din del ikke klarer å forstå et annet synspunkt fra et annet menneske. At ønsket om ugift skal respekteres mer enn ønsket om gift. Særdeles frivoløst det også.

Det er så enkelt at uenighet om viktig ting = ikke være sammen mer. Viktig ting = hva som er viktig for individet.

Så din kommentar var høydaren på anti-logikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles så forstår ikke jeg hvorfor TS ikke gikk den dagen han sviktet henne .. for 3 år siden 

Anonymkode: f83b1...038

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg tro hun var nummen, eller i sjokk?

Så hadde hun vel et håp om å få vite hvorfor og kanskje gjennomføre?

Er ikke alt som er like enkelt når en står midt oppi det.

Anonymkode: 3674d...d8b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Først vil jeg tro hun var nummen, eller i sjokk?

Så hadde hun vel et håp om å få vite hvorfor og kanskje gjennomføre?

Er ikke alt som er like enkelt når en står midt oppi det.

Anonymkode: 3674d...d8b

Det er noe en kan tilgi og noe ikke. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gitt han alt uten at han måtte fri til deg også lurer du? Dagens selvstendige kvinner er flinke på mye, men driter seg godt ut i kjærligheten. Før startet man å leve et liv sammen etter inngått ekteskap. Til ettertanke for alle som så desperate vil binde seg på papiret. 

- Kvinne 30

Anonymkode: f80f7...c78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er mannen til TS som har sabotert forholdet. Han har jo ikke vært åpen og ærlig med TS. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du har gitt han alt uten at han måtte fri til deg også lurer du? Dagens selvstendige kvinner er flinke på mye, men driter seg godt ut i kjærligheten. Før startet man å leve et liv sammen etter inngått ekteskap. Til ettertanke for alle som så desperate vil binde seg på papiret. 

- Kvinne 30

Anonymkode: f80f7...c78

Denne kommentaren "makes no sense"! Desperate etter å binde seg? Men hvis en kvinne ikke vil være sammen med/bo sammen med enn mann uten at han først frir og lover å gifte seg, OG gifter seg.. Da er hun liksom IKKE desperat??

Det finnes vel ikke noe mer desperat enn å si at det blir ikke mer på deg om du ikke gifter deg først. Først binde oss i ekteskap, så kan vi bli kjent... blunk blunk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fremdeles så forstår ikke jeg hvorfor TS ikke gikk den dagen han sviktet henne .. for 3 år siden 

Det er kun fordi du mangler innlevelsesevnen. Om du selv er så tøff at du ville maktet det på dagen, så godt for deg. Det er langt mer vanlig å bli sittende stille litt i sjokk og undring over hva som skjedde, og håpe det bare var en liten bagatell og at han fortsatt vil gifte seg litt senere. Om mannen fortsatt gav henne kjærlighet er det vanskelig å vite hva en skal gjøre.

Om ekteskap er det eneste som betyr noe, ville den vært enkelere; no ring, no me!
Men ts var nok mer glad i mannen enn selve formaliteten ekteskap.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...