AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:12 #21 Del Skrevet onsdag kl 08:12 Nå vet vi hvorfor folk har gjeldsproblemer. Hadde en kollega som mente det lønte seg å kjøpe en ny elbil hver 3. år ..... Anonymkode: 5c430...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 08:15 #22 Del Skrevet onsdag kl 08:15 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Avkasting etter inflasjon og skatt er vel max ca 5% i snitt. Hvor får du forbrukslån til 4% rente, dvs under boliglån? Anonymkode: 5c430...5c0 Du har tydeligvis null peiling på avkastning i fond de siste årene, etter skatt (som ikke kommer før du faktisk tar ut pengene, ie avkastning på utsatt skatt er din inntekt) og skjermingsfradrag som per i dag er 3,2% sitter man glatt igjen med 20% avkastning per år i disse tider. Mine fond har hatt avkastning mellom 45 og 60% siste 2 år. Forbruklån er vel 12-13 % hvis du har gode finanser, så det er ikke nødvendigvis så galt. Er man en slask som ikke betaler det ned fort er det en annen sak dog. Endret onsdag kl 08:16 av NakenPanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 08:15 #23 Del Skrevet onsdag kl 08:15 (endret) Dobbelpost Endret onsdag kl 08:16 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 08:17 #24 Del Skrevet onsdag kl 08:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå vet vi hvorfor folk har gjeldsproblemer. Hadde en kollega som mente det lønte seg å kjøpe en ny elbil hver 3. år ..... Anonymkode: 5c430...5c0 Det er normalt de samme som tar det på fleksilånet, og deretter ikke betaler det ned fortere, og strekker et 5 år lån til 18 år og tror de sparer penger på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:56 #25 Del Skrevet onsdag kl 08:56 NakenPanda skrev (41 minutter siden): Du har tydeligvis null peiling på avkastning i fond de siste årene, etter skatt (som ikke kommer før du faktisk tar ut pengene, ie avkastning på utsatt skatt er din inntekt) og skjermingsfradrag som per i dag er 3,2% sitter man glatt igjen med 20% avkastning per år i disse tider. Mine fond har hatt avkastning mellom 45 og 60% siste 2 år. Forbruklån er vel 12-13 % hvis du har gode finanser, så det er ikke nødvendigvis så galt. Er man en slask som ikke betaler det ned fort er det en annen sak dog. Herregud FLAKS kan alle ha. Tror du alles økonomi vokser 45% hvert år? Anonymkode: 5c430...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 09:34 #26 Del Skrevet onsdag kl 09:34 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Herregud FLAKS kan alle ha. Tror du alles økonomi vokser 45% hvert år? Anonymkode: 5c430...5c0 Hvert andre år men ok, ja 20% avkastning hvert ÅR har vært den nye normalen siste 3-4 år ja, så TS (som vi jo tross alt diskuterer) ønsker ikke å trigge skatt på fondene sine og tar forbrukerlån som nedbetales fort, er egentlig ganske logisk og et greit valg. Ingen grunn til å generalisere at ikke alle har det så godt som TS med sin gode avkastning, men ja alle som har hatt et globalt indexfond har hatt 20%+ avkastning hvert år siste 3-4 år. Endret onsdag kl 09:34 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:51 #27 Del Skrevet onsdag kl 09:51 Absolutt ingen har noe å gjøre med hvorfor jeg tar opp forbrukslån. Folk bør passe på seg selv og sin økonomi. Spørsmålet var hvor fort jeg kunne få det på konto. Snakket med DNB i dag og de sa i utgangen av denne dagen, så får se. Anonymkode: 0c243...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligper Skrevet onsdag kl 10:02 #28 Del Skrevet onsdag kl 10:02 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Forbrukslån på 100-200k?? 😯 Jeg skjønner ikke at du tør, det renter seg jo helt svinaktig fort😨 Mastercard ved reise er genialt, så lenge man betaler tilbake innen fristen måneden etter, men rene forbrukslån? Også så mye da😳 Anonymkode: 30b01...2b2 Yes, riktig - spontanregning. Tok opp forbrukslån på 100.000kr, og betalte ned alt innen 1 måned. Rentene var under 1900kr, det klarte jeg å overleve med:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:07 #29 Del Skrevet onsdag kl 10:07 Girl math? Anonymkode: 5c430...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:29 #30 Del Skrevet onsdag kl 10:29 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Girl math? Anonymkode: 5c430...5c0 Det er da virkelig ikke en jentegreie å ikke klare å se at man faktisk kan tjene på å gjøre ting annerledes enn den vedtatte PK-KB malen. Anonymkode: c5312...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:51 #31 Del Skrevet onsdag kl 10:51 NakenPanda skrev (2 timer siden): Du har tydeligvis null peiling på avkastning i fond de siste årene, etter skatt (som ikke kommer før du faktisk tar ut pengene, ie avkastning på utsatt skatt er din inntekt) og skjermingsfradrag som per i dag er 3,2% sitter man glatt igjen med 20% avkastning per år i disse tider. Mine fond har hatt avkastning mellom 45 og 60% siste 2 år. Forbruklån er vel 12-13 % hvis du har gode finanser, så det er ikke nødvendigvis så galt. Er man en slask som ikke betaler det ned fort er det en annen sak dog. Og Idar Vollvik tjente jo 1 milliard på bare et år på børsen. Å ta opp forbrukslån for å investere må jo være selve beviset på at man er den ultimate idiot. Problemet med sånne som deg er at dere tror dere har gjort noe smart bare fordi det har gått bra en gang eller to. Anonymkode: 97572...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:03 #32 Del Skrevet onsdag kl 11:03 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da har du jo veldig god inntekt. Nesten dårlig gjort å normalisere nedbetaling av 150.000 på to måneder når du vet hvor mange som går på snørra. Anonymkode: e1b80...ea4 Veldig mange som tar opp forbrukslån har en plan om å betale det raskt tilbake. Men fordi det skjer uforutsette ting, blir det aldri noe av denne raske tilbakebetalingen. Dette er jo noe banken vet, og en vesentlig del av det de tjener penger på. Banken tjener minst på de kundene med høyest rente. Kombinasjonen av solid økonomi men manglende evne til å ta rasjonelle valg er jo de desidert beste kundene. Anonymkode: 97572...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:14 #33 Del Skrevet onsdag kl 11:14 Nå vet jeg hvordan jeg kan bli rik: Pantsette huset og ta 500.000 i forbrukslån og så tjene 40% neste år på børsene..... Nei! Jeg hadde et stor forbrukslån jeg brukte på tull - heldigvis nedbetalt og kommer aldri til å ta det igjen. Anonymkode: 5c430...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:31 #34 Del Skrevet onsdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå vet jeg hvordan jeg kan bli rik: Pantsette huset og ta 500.000 i forbrukslån og så tjene 40% neste år på børsene..... Nei! Jeg hadde et stor forbrukslån jeg brukte på tull - heldigvis nedbetalt og kommer aldri til å ta det igjen. Anonymkode: 5c430...5c0 Når man drar så idiotiske konklusjoner ut fra det som er skrevet her er det jo ikke rart at mange har økonomi som tryner totalt. Som sagt, å ta opp forbrukslån bør man KUN gjøre HVIS man har stålkontroll på økonomien og har tenkt godt gjennom dette slik at man faktisk tjener på det i stedet for å tape på det. Og det er faktisk mulig å tjene på å velge et forbrukslån i en kort periode en sjelden gang i stedet for å la store pengesummer råtne bort på en sparekonto "i tilfelle" man plutselig skulle få bruk for dem i all hast en dag. Og bare for å informere, siden det virker som om en del ikke er klar over det: det er faktisk mulig å investere pengene sine i andre ting enn fond... Anonymkode: c5312...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:34 #35 Del Skrevet onsdag kl 11:34 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enda en gjeldsslave in the making... Anonymkode: 97572...d4f Idiot! Anonymkode: c2f64...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:35 #36 Del Skrevet onsdag kl 11:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det hender da at man har bruk for penger raskt til noe og så betaler det ned raskt også. Jeg lånte selv 150 000 i august som jeg så innfridde allerede i oktober. Anonymkode: c5312...6f9 Er dessverre ikke alle som forstår dette…. Noen har bare behov for å tøffe seg Anonymkode: c2f64...1fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 12:17 #37 Del Skrevet onsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og Idar Vollvik tjente jo 1 milliard på bare et år på børsen. Å ta opp forbrukslån for å investere må jo være selve beviset på at man er den ultimate idiot. Problemet med sånne som deg er at dere tror dere har gjort noe smart bare fordi det har gått bra en gang eller to. Anonymkode: 97572...d4f Ts framstår som en person som tar en veloverveid risiko, du hører ut som en person som tror at høyrente konto er en god investering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:25 #38 Del Skrevet onsdag kl 12:25 NakenPanda skrev (3 minutter siden): Ts framstår som en person som tar en veloverveid risiko, du hører ut som en person som tror at høyrente konto er en god investering. Idar Vollvik hadde fortsatt vært milliardær om han hadde satt pengene på høyrentekonto? Indeksfond er fornuftig, all annen spekulasjon er bare - spekulasjon. Med mindre du sitter på innsideinformasjon er du ikke noe bedre i stand til å slå markedet over tid, enn hva en sjimpanse er. TS fremstår som han er desperat etter å få tilgang til forbrukslån, noe som aldri er et godt tegn. Anonymkode: 97572...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 12:33 #39 Del Skrevet onsdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Idar Vollvik hadde fortsatt vært milliardær om han hadde satt pengene på høyrentekonto? Indeksfond er fornuftig, all annen spekulasjon er bare - spekulasjon. Med mindre du sitter på innsideinformasjon er du ikke noe bedre i stand til å slå markedet over tid, enn hva en sjimpanse er. TS fremstår som han er desperat etter å få tilgang til forbrukslån, noe som aldri er et godt tegn. Anonymkode: 97572...d4f Jeg har hatt et par forbruker lån fordi jeg har hatt store beløp låst opp i tid og gode forbrukslån er en helt grei måte å finansiere slikt på uten for mye styr, betaler tilbake når penger er tilgjengelig, alt annet du synes å vite om TS er bare spekulasjoner og hans/hennes "desperasjon" kan være så enkelt at det er hans/hennes først lån noensinne og KG er norges største forum og en grei plass å spørre etter erfaringer. Slutt å blande inn gråmarked aksjespekulasjoner som var Idars endelikt, det er irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:39 #40 Del Skrevet onsdag kl 12:39 NakenPanda skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt et par forbruker lån fordi jeg har hatt store beløp låst opp i tid og gode forbrukslån er en helt grei måte å finansiere slikt på uten for mye styr, betaler tilbake når penger er tilgjengelig, alt annet du synes å vite om TS er bare spekulasjoner og hans/hennes "desperasjon" kan være så enkelt at det er hans/hennes først lån noensinne og KG er norges største forum og en grei plass å spørre etter erfaringer. Slutt å blande inn gråmarked aksjespekulasjoner som var Idars endelikt, det er irrelevant. Dette vitner mest av alt om veldig dårlig økonomistyring fra din side. Anonymkode: 97572...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå