AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #1 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 Fikk forbrukslån innvilget i dag, trenger det før lørdag. Når utbetales dette? gjelder DNB. Noen som vet? Anonymkode: 0c243...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet tirsdag kl 19:10 #2 Del Skrevet tirsdag kl 19:10 Bruker ta et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligper Skrevet tirsdag kl 19:26 #3 Del Skrevet tirsdag kl 19:26 Det skal stå i lånedokumentet ditt, hvor lang tid det tar. Som regel innen neste virkedag. Har du signert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:26 #4 Del Skrevet tirsdag kl 19:26 Har signert, men ikke mottatt noe penger enda og har heller ikke fått opp lånet inne hos meg i nettbanken Anonymkode: 0c243...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligper Skrevet tirsdag kl 19:32 #5 Del Skrevet tirsdag kl 19:32 Ring de om du ikke mottar noe i løpet av dagen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:05 #6 Del Skrevet tirsdag kl 20:05 1-3 virkedager vil jeg tro Anonymkode: c0dde...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:09 #7 Del Skrevet tirsdag kl 20:09 Kan ta alt fra 1-3 dager. Har noen ganger fått det samme dag. Anonymkode: 17115...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:36 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:36 Enda en gjeldsslave in the making... Anonymkode: 97572...d4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligper Skrevet tirsdag kl 22:11 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enda en gjeldsslave in the making... Anonymkode: 97572...d4f Jeg har en bra inntekt, men bruker fortsatt Mastercard når jeg er ute å reiser samt tatt opp forbrukslån på 100-200k ved enkelte tilfeller. Plutselig er det en spontanregning som kommer før lønn, og da bruker man de mulighetene som er tilrettelagt for oss. For såvidt er jo alle gjeldsslaver på en eller annen måte, i form av studier, boliglån etc. Så ta det rolig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:55 #10 Del Skrevet onsdag kl 00:55 Lykkeligper skrev (2 timer siden): Jeg har en bra inntekt, men bruker fortsatt Mastercard når jeg er ute å reiser samt tatt opp forbrukslån på 100-200k ved enkelte tilfeller. Plutselig er det en spontanregning som kommer før lønn, og da bruker man de mulighetene som er tilrettelagt for oss. For såvidt er jo alle gjeldsslaver på en eller annen måte, i form av studier, boliglån etc. Så ta det rolig. Forbrukslån på 100-200k?? 😯 Jeg skjønner ikke at du tør, det renter seg jo helt svinaktig fort😨 Mastercard ved reise er genialt, så lenge man betaler tilbake innen fristen måneden etter, men rene forbrukslån? Også så mye da😳 Anonymkode: 30b01...2b2 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:27 #11 Del Skrevet onsdag kl 05:27 Lykkeligper skrev (7 timer siden): Jeg har en bra inntekt, men bruker fortsatt Mastercard når jeg er ute å reiser samt tatt opp forbrukslån på 100-200k ved enkelte tilfeller. Plutselig er det en spontanregning som kommer før lønn, og da bruker man de mulighetene som er tilrettelagt for oss. For såvidt er jo alle gjeldsslaver på en eller annen måte, i form av studier, boliglån etc. Så ta det rolig. Spontanregning på 100-200 k?? Kredittkort som betales tilbake med en gang er helt greit, det er ofte smart med tanke på forsikring og andre fordeler med kortene. Men å ta opp forbrukslån fremfor å ha en bufferkonto? Det er galskap. Med såkalt bra inntekt bør man kunne spare seg opp en buffer som er bra nok til å unngå forbrukslån. Anonymkode: ec3b8...e96 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:36 #12 Del Skrevet onsdag kl 05:36 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forbrukslån på 100-200k?? 😯 Jeg skjønner ikke at du tør, det renter seg jo helt svinaktig fort😨 Mastercard ved reise er genialt, så lenge man betaler tilbake innen fristen måneden etter, men rene forbrukslån? Også så mye da😳 Anonymkode: 30b01...2b2 Det hender da at man har bruk for penger raskt til noe og så betaler det ned raskt også. Jeg lånte selv 150 000 i august som jeg så innfridde allerede i oktober. Anonymkode: c5312...6f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:41 #13 Del Skrevet onsdag kl 05:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hender da at man har bruk for penger raskt til noe og så betaler det ned raskt også. Jeg lånte selv 150 000 i august som jeg så innfridde allerede i oktober. Anonymkode: c5312...6f9 Da har du jo veldig god inntekt. Nesten dårlig gjort å normalisere nedbetaling av 150.000 på to måneder når du vet hvor mange som går på snørra. Anonymkode: e1b80...ea4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:55 #14 Del Skrevet onsdag kl 05:55 Lykkeligper skrev (7 timer siden): Jeg har en bra inntekt, men bruker fortsatt Mastercard når jeg er ute å reiser samt tatt opp forbrukslån på 100-200k ved enkelte tilfeller. Plutselig er det en spontanregning som kommer før lønn, og da bruker man de mulighetene som er tilrettelagt for oss. For såvidt er jo alle gjeldsslaver på en eller annen måte, i form av studier, boliglån etc. Så ta det rolig. Hvis du har bra inntekt så hadde jeg spart meg opp en buffer som kunne ta av for et plutselig høyt forbruk på Mastercardet. Du balanserer på en knivsegg. Anonymkode: 31594...60f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:26 #15 Del Skrevet onsdag kl 06:26 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Da har du jo veldig god inntekt. Nesten dårlig gjort å normalisere nedbetaling av 150.000 på to måneder når du vet hvor mange som går på snørra. Anonymkode: e1b80...ea4 Jeg har pengene mine bundet i investeringer som gir like god og bedre avkastning enn renta på forbrukslånet jeg tok og jeg betalte ned når jeg fikk frigjort penger derfra. Poenget mitt med å fortelle om dette lånet er å vise at et forbrukslån ikke nødvendigvis er veien til fortapelse for alle. Man kan fint ta opp forbrukslån HVIS man har stålkontroll på økonomien sin og det er et bedre valg enn alternativene. For min del vil det være mindre lønnsomt å la en masse penger stå på en sparekonto til 5 % rente i tilfelle jeg skulle få bruk for dem fort, enn å ta et kortvarig forbrukslån i de få sjeldne tilfellene det er behov for det. Anonymkode: c5312...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:52 #16 Del Skrevet onsdag kl 07:52 Avkasting etter inflasjon og skatt er vel max ca 5% i snitt. Hvor får du forbrukslån til 4% rente, dvs under boliglån? Anonymkode: 5c430...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:59 #17 Del Skrevet onsdag kl 07:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avkasting etter inflasjon og skatt er vel max ca 5% i snitt. Hvor får du forbrukslån til 4% rente, dvs under boliglån? Anonymkode: 5c430...5c0 Avkastning på investeringer er da ikke en fast sum uansett hva man investerer pengene sine , og rentene på forbrukslånet får man jo også skattefradrag på. Dessuten har jeg pengene mine konstant investert med god avkastning i stedet for å ha dem på en konto "i tilfelle", mens forbrukslånet hadde jeg som sagt i knapt 2 måneder. Anonymkode: c5312...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:00 #18 Del Skrevet onsdag kl 08:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har pengene mine bundet i investeringer som gir like god og bedre avkastning enn renta på forbrukslånet jeg tok og jeg betalte ned når jeg fikk frigjort penger derfra. Poenget mitt med å fortelle om dette lånet er å vise at et forbrukslån ikke nødvendigvis er veien til fortapelse for alle. Man kan fint ta opp forbrukslån HVIS man har stålkontroll på økonomien sin og det er et bedre valg enn alternativene. For min del vil det være mindre lønnsomt å la en masse penger stå på en sparekonto til 5 % rente i tilfelle jeg skulle få bruk for dem fort, enn å ta et kortvarig forbrukslån i de få sjeldne tilfellene det er behov for det. Anonymkode: c5312...6f9 Greit nok. Men om du har bolig å ta sikkerhet i ville det vært langt mere lønnsomt med et rammelån. Anonymkode: 939c6...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:05 #19 Del Skrevet onsdag kl 08:05 Det pleier å gå relativt fort, det er på konto før helgen. Anonymkode: 72150...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:06 #20 Del Skrevet onsdag kl 08:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greit nok. Men om du har bolig å ta sikkerhet i ville det vært langt mere lønnsomt med et rammelån. Anonymkode: 939c6...d9e Nei, fordi det er langt mer lønnsomt for meg å investere pengene mine enn å betale ned ekstra på boliglånet. Jeg har lengst mulig nedbetalingstid på boliglånet og betaler aldri ekstra på det. Rammelån har dessuten høyere rente enn vanlig boliglån. Anonymkode: c5312...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå