Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Neida, jeg er her 😊! Bare vært på middag med jobben. Takk for innsiktsfulle kommentarer.

En del av dere henger dere alt for mye opp i 40+. Jeg kan godt være sammen med damer på min egen alder. Ikke noe problem. Det er også fordeler med det som flere nevner.

Jeg er ikke ute etter damer som vil til Norge. Men når de først er her så er det greit. Og det er de dere norske konkurrerer mot. Tror mange av dere priser dere ut av markedet.

Bra forslaget om at de ofte har svakere økonomi og derfor er trygghetssøkende.

Har også troa på at mange norske damer har det bra på egen hånd og stiller høye krav. For å få den likningen til å gå opp må du tilføre mye verdi tilbake. Godt humør, være litt presentabel, omsorgsfull, ikke gnage på ting, god til å lage mat, overraskelsesblowjobber m.m.

Jeg forakter Tinder, men det virker på et vis. Kan godt prøve andre apper. Har bare ikke kommet så langt. 

Irl er såklart best. Det er bare så sykt liten sannsynlighet. Treffer kanskje en litt aktuell i kvartalet selv om jeg er sosialt aktiv. Jeg holder på med det også 😊

Forresten. Det stemmer ikke at yngre damer ikke er tiltrukket av eldre menn i virkeligheten. En god del som er det. Jeg merker jo at jeg kan ha litt draget på damer til og med i 20-åra der og da (og nå projiserer jeg ikke)

Endret av kårekar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kårekar skrev (6 minutter siden):

Bra forslaget om at de ofte har svakere økonomi og derfor er trygghetssøkende

Dette er en grei indikator på at vi har med en svært lite intellektuell mann å gjøre. «Forslaget»..? Du fremstår jo nærmest tilbakestående. 

Ellers- lykke til med å finne enn hjemmeværende (god tid til matlaging..?), underkuede, flotte, og aller helst unge kvinne, alltid klar for en blowjob. For en patetisk figur. Eller troll. Heller nok mot det siste. Så får vi heller le, enn å hisse oss opp 😆

Anonymkode: 78aa4...ca6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er en grei indikator på at vi har med en svært lite intellektuell mann å gjøre. «Forslaget»..? Du fremstår jo nærmest tilbakestående. 

Ellers- lykke til med å finne enn hjemmeværende (god tid til matlaging..?), underkuede, flotte, og aller helst unge kvinne, alltid klar for en blowjob. For en patetisk figur. Eller troll. Heller nok mot det siste. Så får vi heller le, enn å hisse oss opp 😆

Jeg beskriver bare hva som skal til på en litt drøy måte. Er selvfølgelig ikke ute etter en hjemmeværende. Lager Michelinmiddag selv en gang i uka. Vasker klær, støvsuger, passer på at barna har det bra og at de får passe utfordringer, besøker min mor, slår av en prat med naboen, går på jobben hver dag, trener, er sosialt med venner osv i det nærmest uendelige. Og jeg elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (16 minutter siden):

Neida, jeg er her 😊! Bare vært på middag med jobben. Takk for innsiktsfulle kommentarer.

En del av dere henger dere alt for mye opp i 40+. Jeg kan godt være sammen med damer på min egen alder. Ikke noe problem. Det er også fordeler med det som flere nevner.

Jeg er ikke ute etter damer som vil til Norge. Men når de først er her så er det greit. Og det er de dere norske konkurrerer mot. Tror mange av dere priser dere ut av markedet.

Har også troa på at mange norske damer har det bra på egen hånd og stiller høye krav. For å få den likningen til å gå opp må du tilføre mye verdi tilbake. Godt humør, være litt presentabel, omsorgsfull, ikke gnage på ting, god til å lage mat, overraskelsesblowjobber m.m.

Jeg forakter Tinder, men det virker på et vis. Kan godt prøve andre apper. Har bare ikke kommet så langt. 

Irl er såklart best. Det er bare så sykt liten sannsynlighet. Treffer kanskje en litt aktuell i kvartalet selv om jeg er sosialt aktiv. Jeg holder på med det også 😊

Forresten. Det stemmer ikke at yngre damer ikke er tiltrukket av eldre menn i virkeligheten. En god del som er det. Jeg merker jo at jeg kan ha litt draget på damer til og med i 20-åra der og da (og nå projiserer jeg ikke)

Du beskriver ei normal dame, når du antar damer ikke har noe å tilby? Det handler ikke om å ikke kunne, men å ikke ha lyst fordi du ikke trives nok med hvem som helst. Om det ikke er kjærlighet er det best å være singel.

Skjønner på et vis at du stikker tilbake, for dette ble ikke en populær tråd, men du fremstår som at du har dårlige holdninger og som om du er den som ikke forstår du krever for mye. 20 årene, virkelig? At ei på 20 liker pappa alder- søkt, at ei liker det som kan være bestefar alder- ??? Hva er det dere tror om oss kvinner?

Anonymkode: 148d4...741

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (3 minutter siden):

Jeg beskriver bare hva som skal til på en litt drøy måte. Er selvfølgelig ikke ute etter en hjemmeværende. Lager Michelinmiddag selv en gang i uka. Vasker klær, støvsuger, passer på at barna har det bra og at de får passe utfordringer, besøker min mor, slår av en prat med naboen, går på jobben hver dag, trener, er sosialt med venner osv i det nærmest uendelige. Og jeg elsker det!

Huff huff…dette blir verre og verre, du fremstiller deg selv verken som sympatisk eller oppegående. Trur du skal stryke det den der akademikerpreferansen, og forsåvidt alle preferanser. Og heller håpe på at ett eller annet napper på kroken, for å unngå en ensom alderdom. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også såkalt «høyt utdannet (Ph.d.).
Jeg kunne ikke hatt en mann som var over snittet opptatt av kultur, politikk, filosofi osv. Da hadde jeg kjedet meg noe veldig.

Jobb og studier er også det siste jeg bruker fritid på. Eneste jeg syntes er kjedeligere en å snakke om egen jobb, er å høre på andre snakke om sin.

Å være «høyt utdannet» betyr ikke at man er lik andre som er «høyt utdannet». Det betyr ikke at man matcher romantisk med andre som er høyt utdannet.

Forresten er jeg 46 år. Mannen min er 54. 

Anonymkode: 3cfec...419

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hva er det med en dame «som har studert litt» som fjør at en slik passer best for deg?

2. Hva kan du tilby en slik dame?

3. Har du veldig unge barn siden du passer på å gi dem får passende utfordringer? 

Jeg syns det er vanskelig å få tak på deg. For meg virker det dessverre som du har skapt deg mange illusjoner både om hva du har å tilby og hvem du kan få. Men mulig du er bedre IRL. 

Anonymkode: efac9...64e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (1 time siden):

Hvilken utdannelse har du selv? 

Anonymkode: 0c00b...0a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venner med høy utdannelse og gode jobber, men du verden så elendige de fungerer sosialt og praktisk på fritiden. Når jeg leter etter en mann må vi matche på oppførsel også i forhold til alder, erfaring, interesser, utseende vil si det er der det ligger. Jeg er rundt din alder, men ønsker meg en yngre mann, moden gjerne med høy stilling, men vett og fornuft mellom øra. 

Er ikke på Tinder, men har prøvd de andre appene, det er de samme tryna som går igjen overalt...

Endret av makkapakka
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (På 25.11.2024 den 23.24):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

Prøv bilder med et torskete blikk og palestinaskjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ekkelt ut. Så gammel mann vil ha en ungpike til å stelle for seg inn i alderdommen eller? Du kunne vært faren til ei på 40 år! Eier ikke menn skam lenger?  Det går langt over pervogrensa. Og sånn du formidler deg virker det som du har noen holdninger som gjør at de kloke og pene akademikerne skygger banen. 

Anonymkode: 10bed...178

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ekkelt ut. Så gammel mann vil ha en ungpike til å stelle for seg inn i alderdommen eller? Du kunne vært faren til ei på 40 år! Eier ikke menn skam lenger?  Det går langt over pervogrensa. Og sånn du formidler deg virker det som du har noen holdninger som gjør at de kloke og pene akademikerne skygger banen. 

Anonymkode: 10bed...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig den aldersgruppen og utdanning du søker ikke henger så mye på Tinder? Høres jo nesten ut som om du er ute etter noen som kan forsørge deg når du går av med pensjon😅

Endret av bablemeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kårekar skrev (10 timer siden):

Tror du må skille på det å bli sjarmert av en eldre mann, og det å ønske et forhold med en.

Det er klart jeg kan flørte med og sjarmert av en på 60 og over, men det hadde vært uaktuelt med et forhold. 

Anonymkode: 71360...367

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (14 timer siden):

Et øyeblikk trodde jeg du hadde innsett at DU må tilby disse kvinnene mye, men neida, det er kvinnene som skal tilby deg noe ja...🤪 Du er egentlig et prakteksempel på hvorfor vi voksne kvinner som har de barna vi vil ha, har gode jobber og god økonomi (både akademikere og andre), rett og slett gir opp å finne en ny mann og heller nøyer oss med gode venner. For det er dessverre bare noen få menn som innser hva de må gjøre for å være interessante for oss. Du må faktisk levere det du forventer at kvinnen leverer, og vel så det. For vi ønsker også noen som er emensjonelt påskrudd, som lytter og støtter, tar initativ til å finne på ting m.m. i tillegg til at dere tar deres del av husarbeid, matlaging, innkjøp og logistikk. Og tilfredsstiller OSS seksuelt. Undersøkelser viser at single kvinner er mer lykkelig en kvinner i forhold, mens for menn er det motsatt. Hvem er det da som må gjøre en innsats her? Vi kvinner har jo faktisk ingen interesse og behov for det, satt litt på spissen.

Edit: for å oppsummere litt mer i klartekst for deg: om du ønsker å tiltrekke deg kvinnelige akademikere, som i utgangspunktet er kvinner som klarer seg helt fint uten en mann både økonomisk og sosialt, så må du endre holdningene dine fullstendig og begynne å jobbe med hva DU kan tilby disse kvinnene som de syns er attraktivt. Og der har du tydelig en stor jobb å gjøre.

Endret av Engel
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 8.45):

Det aller siste jeg er interessert i hos en dame er hennes «intellekt». Du må se bra ut, være ung og være wifey. Da har du en god sjans hos meg. Ditt «intellekt» er ikke interessant, uansett.

Anonymkode: e82b9...e5c

Og når hun blir eldre, så byttes hun ut med ny. DERFOR er du alene.

Anonymkode: c2939...d0f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kårekar skrev (14 timer siden):

Du projiserer, selvfølgelig. Og er full av deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne på 48 med høy uddannelse og er dermed i målgruppen. Jeg synes TS får veldig mye tyn for 40+ preferansen? Den betyr jo bare fra 40 og oppover, dvs. kvinner både i 40- og 50-årene. 

Jeg har selv en kjæreste som er 13 år yngre enn meg og vil til enhver tid forsvare voksne menneskers rett til å inngå kjærlighetsforhold til andre voksne mennesker, uansett hvilken vei aldersforskjellen går. En mann i femtiårene og en kvinne i førtiårene er da virkelig verken sjeldent eller rart, og ikke noe andre overhodet bør ha en mening om. 

Når det er sagt, har TS skrevet mange andre ting som får ham til å virke som en dust som innerst inne verken respekterer eller liker kvinner. Og DE mennene skal man styre langt unna, uansett alder. 

Anonymkode: bd014...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og når hun blir eldre, så byttes hun ut med ny. DERFOR er du alene.

Men jeg er ikke alene. Og ja, hun vil nok byttes ut på et tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg er ikke alene. Og ja, hun vil nok byttes ut på et tidspunkt. 

Du bør byttes ut. Diagnose sak.

Anonymkode: 148d4...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...