Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Juristen Anine Kierulf er jo sammen med en som er 30 år eldre, hun er antakelig en vesentlig bedre akademiker enn deg. Hva forteller det oss?

Anonymkode: e82b9...e5c

absolutt ingenting faktisk. Det eneste det betyr, at det er en mulighet. TS er ikke interessert i en mulighet, TS er interessert i sannsynlighet. 

Anonymkode: ac488...45b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juristen Anine Kierulf er jo sammen med en som er 30 år eldre, hun er antakelig en vesentlig bedre akademiker enn deg. Hva forteller det oss?

Så fordi hun er smartere, og velger en eldre mann, så er det automatisk et smart valg? Høres ikke ut som om du har gått mye på skole i hvert fall. 

Anonymkode: 71360...367

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

ha ha er du klar over hvor mange unge menn som synes det er ett pluss, I følge "eksperter" vil ingen ha oss, men i virkeligheten er pågangen enorm, her tas ikke til takke med noe som helst gitt😈

Anonymkode: 0138d...b07

Pågangen er enorm fordi mange nok ser for seg et lett ligg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh nå har jeg googlet det paret og haha. Mannen hennes, Rune Slagstad, er ikke hvilken som helst. Han var i 1975 medstifter av Sosialistisk Venstreparti (SV) og ble fire år senere nestleder. Vi snakker altså 1% på topp av mest resurssterke menn i Norge. Jeg vet jo ikke for sikkert, men sannsynligvis TS ikke er på samme nivå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åh nå har jeg googlet det paret og haha. Mannen hennes, Rune Slagstad, er ikke hvilken som helst. Han var i 1975 medstifter av Sosialistisk Venstreparti (SV) og ble fire år senere nestleder. Vi snakker altså 1% på topp av mest resurssterke menn i Norge. Jeg vet jo ikke for sikkert, men sannsynligvis TS ikke er på samme nivå. 

Du fikk ikke med deg det jeg skrev på side 1 i denne tråden? " Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du fikk ikke med deg det jeg skrev på side 1 i denne tråden? " Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne."

Men siden TS spør om råd her, hva er da sannsynligheten for at han har såpass høy sosial status? Hadde han hatt det hadde han neppe spurt om råd. 

Jeg fyller førti om noen uker, og jeg tenker at det hadde vært uaktuelt å bli sammen med en mann i femtiårene. Jeg har kanskje lav mating value, men så gammel er jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: c324c...bac

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straks 40 år, med bachelor her. 
Har verken stillingstittel eller utdanningsnivå i profilen min. 

Er heller ikke veldig opptatt av utdanningsnivå på de jeg dater, det er tross alt 15-25 år siden den studietiden, og det definerer ikke hvem de er nå. Kjenner flere som i dag jobber som ledere, ingeniører, eller eier egen bedrift, uten å ha studert. Kjenner også flere som har tatt høyere utdanning, og jobber med helt andre ting. 

Noen som er mener det er graden jeg tok for 15 år siden som gjør meg til en "kvalitetsdame", og ikke hva jeg jobber med i dag eller hvem jeg er, det er for meg ganske uinteressant. Da har vi ikke samme holdninger. 

Anonymkode: eba90...94a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (4 timer siden):

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet

Asiatiske og utenlandske damer er ute etter en mann til å dele husholdning med, å forsørge dem og de vet at sannsynligheten for å få napp er å gå en del opp i alder på mannen. Det er ikke det at de ikke liker jevnaldrende, det er det at de får napp hos eldre menn mye, mye lettere når det kommer til forhold. De er villige til å rett og slett velge det andrevalget, for pengene og sikkerhetens skyld.

Det siste avsnittet ditt jeg siterer her viste ditt sanne jeg og det var ekkelt. Her kommer du for første gang med litt drittslenging og nedrakking av kvinner. Synes du virket hyggelig først. Du er mann. Du vet ingenting om hva kvinner opplever fra de er tidlig i tenårene og videre opp gjennom livet av "forsøk" fra gutter og menn. En venninne opplevde at en gjeng veiarbeidere (menn selvsagt) som må ha vært i 40 årene, plystret og hoiet etter hennes 13 år gamle datter som gikk forbi. Sånt begynner tidlig.

Så avslutter du med å dømme kvinner til et ensomt liv som catlady resten av sitt liv fordi de ikke velger gamle menn som deg.... nice. Really nice.

Jeg håper du forblir ensom og gammel. For ditt sanne jeg som kom frem der var ikke hyggelig. 

Anonymkode: a9449...15e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Asiatiske og utenlandske damer er ute etter en mann til å dele husholdning med, å forsørge dem og de vet at sannsynligheten for å få napp er å gå en del opp i alder på mannen. Det er ikke det at de ikke liker jevnaldrende, det er det at de får napp hos eldre menn mye, mye lettere når det kommer til forhold. De er villige til å rett og slett velge det andrevalget, for pengene og sikkerhetens skyld.

Det siste avsnittet ditt jeg siterer her viste ditt sanne jeg og det var ekkelt. Her kommer du for første gang med litt drittslenging og nedrakking av kvinner. Synes du virket hyggelig først. Du er mann. Du vet ingenting om hva kvinner opplever fra de er tidlig i tenårene og videre opp gjennom livet av "forsøk" fra gutter og menn. En venninne opplevde at en gjeng veiarbeidere (menn selvsagt) som må ha vært i 40 årene, plystret og hoiet etter hennes 13 år gamle datter som gikk forbi. Sånt begynner tidlig.

Så avslutter du med å dømme kvinner til et ensomt liv som catlady resten av sitt liv fordi de ikke velger gamle menn som deg.... nice. Really nice.

Jeg håper du forblir ensom og gammel. For ditt sanne jeg som kom frem der var ikke hyggelig. 

Anonymkode: a9449...15e

Oppsiktsvekkende at du sitter og forteller hva "asiatiske og utenlandske damer er ute etter". Et svært rasistisk innlegg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke for å kverulere, men det er en viss forskjell på høy sosial status og "nest leder i en politisk parti på Stortinget". 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er heller ikke veldig opptatt av utdanningsnivå på de jeg dater, det er tross alt 15-25 år siden den studietiden, og det definerer ikke hvem de er nå. Kjenner flere som i dag jobber som ledere, ingeniører, eller eier egen bedrift, uten å ha studert. Kjenner også flere som har tatt høyere utdanning, og jobber med helt andre ting. 

Noen som er mener det er graden jeg tok for 15 år siden som gjør meg til en "kvalitetsdame", og ikke hva jeg jobber med i dag eller hvem jeg er, det er for meg ganske uinteressant. Da har vi ikke samme holdninger. 

men så har du også kun bachelor. Absolutt ikke negativt ment om bachelor, fra personlig perspektiv. Men de med mastergrad, kandidatgrad, og doktorgrad kan se ned på bachelor. Det finnes nok en holdning at hvem som helst kan klare bachelor men du må være mer intellektuell for å gå videre med studier. Og, helt ærlig, din lønn kan være begrenset av at du har stoppet på bachelor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En bachelor er 3 år med enkle fag, og er jo en kortere utdanning enn yrkesfag, som er 2+2 år. Høyere utdanning betyr mastergrad. Lever du i 1985?? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kvinnelig akademiker på 47 her. Jeg er allerede gammel i forhold til alderen du søker, men jeg ønsker maks å gå fem år opp.

Anonymkode: 30857...c67

Samme. Enig og er heller ikke på Tinder. 

Anonymkode: 10b55...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du tar til orde for aldersdiskriminering, med andre ord? Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne.

men ikke det nettopp problemet da? At det er det han ikke finner...

Anonymkode: f60bd...163

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ikke det nettopp problemet da? At det er det han ikke finner...

Anonymkode: f60bd...163

*er ble utelatt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok gå litt opp i alder.

I tillegg - jeg er kvinne, akademiker (doktorgrad), og jeg kunne ikke tenke meg å være på Tinder eller lignende apper. Det samme gjelder mine single venninner med høy utdanning. Så du bør nok prøve andre sammenhenger, f.eks. jobb.

Lurer også på hva du mener med at du er en "litt intellektuell type"? Har du høy utdanning, og en relevant jobb, eller tenker du bare selv at du er "smart"?

Anonymkode: 1ed37...9f8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ikke søk så mye yngre kvinner. Det vil bli vanskelig i fremtiden. Jeg skriver av erfaring. Mannen min er 60, jeg er 17 år yngre. Og aldersforskjellen var absolutt ikke et problem for noe år siden, men nå.. Nå tenker jeg at det ville vært mye bedre for både han og meg om vi hadde jevnaldrende partnere. 

Ikke misforstå. Jeg kommer ikke til å gå fra han. Jeg er veldig glad i mannen min, og vi har det utrolig godt sammen. Men det ER store forskjeller på oss nå. Jeg merker at han begynner å henge etter. Han har blitt stadig mer gubbe med lite tiltakslyst. Han vil helst holde på med sitt, lese en bok og ha det rolig og fredelig. Jeg vil fylle huset med liv og latter. Jeg vil at det skal skje noe, mens han ikke vil at noe skal skje. 🤭 Seksuelt fungerer vi fint, men i løpet av et par år må han nok ha en prostataoperasjon og da kan det på mange måter være litt over rent seksuelt. Jeg kjenner på frykt for å miste muligheten til et normalt sexliv. Jeg føler jeg er for ung til å slutte med vanlig, penetrerende sex. 

Hvis man kan unngå å starte et forhold med stor aldersforskjell bør man forsøke å unngå det. 

Anonymkode: 22cdb...55c

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oppsiktsvekkende at du sitter og forteller hva "asiatiske og utenlandske damer er ute etter". Et svært rasistisk innlegg.

Vedkommende har helt rett.  Har man tilbragt tid i disse landene, for eksempel land i Øst-Europa så er det akkurat sånn damene tenker. Det finnes unntak naturligvis, men det er unntak. Penger og det å kunne bli forsørget veier tyngre enn alt annet, det er sånn de er oppdratt og samfunnet de lever i tvinger det frem også (dårligere likestilling, kvinner tjener langt mindre etc). Jeg ser ikke ned på dem for dette, jeg vet hvor det kommer fra og hvor sjåvinistiske kulturerene de vokser opp i er.

Til TS: Det er to ting du må være klar over.

1. Akademiske kvinner (og andre kvinner) over 40 opplever interesse fra menn i virkeligheten, jeg vet ikke hvor denne forestillingen om at den dør ut når kvinner passerer 35 kommer fra.

2. Kvinner er langt mer lykkelige som single enn det menn er.

Det er derfor naturlig at det er færre kvinner på dating-apper i disse aldersgruppene enn menn, uten at det betyr at disse kvinnene er ulykkelige kattedamer som du virker å tro. Det vil derfor være enklere å møte noen i virkeligheten eller på andre måter enn gjennom dating-apper.

Når det gjelder spørsmålet "hvordan få draget":

1. Slutt og snakk nedsettende om kvinner, merker kvinner et hint av dette skygger de banen. Det er til og med mulig du ikke selv forstår at du har skrevet nedsettende om kvinner i denne tråden, og dermed heller ikke fanger opp at du gjør dette i virkeligheten også.

2. Vis interesse for hennes interesser, unngå å bare snakke om deg selv.

3. Vær aktiv innenfor interessefeltene dine, slik at du møter kvinner fysisk som deler dine interesser. Gå på arrangementer på stedet der du bor, vær generelt mer ute blant folk.

4. Når du skal ta kontakt så ikke bus på med "Hei, du er veldig fin, lyst på en date?" Vær tålmodig og innled en samtale om hvilken enn aktivitet/event dere er på, vent til du kjenner deg trygg på at det er en kjemi før du spør om hun kunne tenke seg å finne på noe en dag.

Anonymkode: 1814b...1c7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

En bachelor er 3 år med enkle fag, og er jo en kortere utdanning enn yrkesfag, som er 2+2 år. Høyere utdanning betyr mastergrad. Lever du i 1985?? 

Høyere utdanning er utdanning som bygger på videregående utdanning. 
Du blander kanskje høyere utdanning med høyere grad? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høyere utdanning er utdanning som bygger på videregående utdanning. 
Du blander kanskje høyere utdanning med høyere grad? 

En bachelor er "ingenting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...