Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

kårekar skrev (2 timer siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Du må huske at Tinder er styrt av komplekse algoritmener som inkluderer maskinlæring. Appen henter informasjon fra dine bilder og annet, til å prøve å oppfylle målet om lav risiko for taps aversjon. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg slettet profilen og startet fra nytt. 

Alder, velg 50-60. Når du velger ned til 40 år, kommer du lett å bli plassert av Tinder sammen med menn som typisk søker en fraskilt dame opprinnelig fra Thailand. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette kan jeg til dels si meg enig i. Kjendiser og meget velstående menn kan som regel få seg en ung berte. Men da er de neppe interessert i hennes intellekt…

Anonymkode: aaa02...dd7

Det aller siste jeg er interessert i hos en dame er hennes «intellekt». Du må se bra ut, være ung og være wifey. Da har du en god sjans hos meg. Ditt «intellekt» er ikke interessant, uansett.

Anonymkode: e82b9...e5c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne tråden er tull, og jeg synes mange av svarene også er tullete. Som om ingen damer i 40-åra er interessert i menn som er i 50-åra? Attraktivitet har med mange andre ting enn alder å gjøre. Hadde jeg vært på leting, så hadde jeg sikkert sett etter menn som var 35-55 (jeg er 45). Men Tinder hadde jeg ikke orket, altså. Heldigvis er jeg gift med en ett år yngre mann 😁

Anonymkode: c77ad...a95

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror denne tråden er tull, og jeg synes mange av svarene også er tullete. Som om ingen damer i 40-åra er interessert i menn som er i 50-åra? Attraktivitet har med mange andre ting enn alder å gjøre. Hadde jeg vært på leting, så hadde jeg sikkert sett etter menn som var 35-55 (jeg er 45). Men Tinder hadde jeg ikke orket, altså. Heldigvis er jeg gift med en ett år yngre mann 😁

Det er jo et aldersspenn med store variasjoner. 49 og 51 er noe helt annet enn 41 og 59.

Anonymkode: 55e3d...c55

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi snakker jo ikke om noen som akkurat har rundet femti. 

Jeg er førti år, og vil si at en på femti er i grenseland. En på nesten seksti vil trolig ha avgått med døden innen jeg blir pensjonist. 

Sikkert fint for noen som lever her og nå, men jeg planlegger for en god pensjonisttilværelse..

Anonymkode: 4931a...6ae

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det aller siste jeg er interessert i hos en dame er hennes «intellekt». Du må se bra ut, være ung og være wifey. Da har du en god sjans hos meg. Ditt «intellekt» er ikke interessant, uansett.

Men det er interessant for ts, er det ikke ham vi svarer? Og da ville jeg unngått utenlandske. Mitt aller første krav selv var norsk som førstespråk. Hvis man ønsker en god kommunikasjon med partner kan det være vanskelig nok uten at man må legge til språkproblemer.

Anonymkode: ffe57...9a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, TS, du er jo absolutt etter damer 55+, ikke 40 pluss. Sier det også som selv er ei kvinne på 43 år med master-utdannelse. Blant mine venninner, med mitt utdannelsenivå og inntekt, er det slett ikke vanlig å være sammen med en mann som er over 10 år eldre. Hvorfor skulle man det? Alle mine venninner og også jeg, vi er sammen med menn som er fra 4 år yngre til maks 2 år eldre.

Du må også huske at menn begynner å se veldig mye eldre og mer slitne ut i den alderen, enn kvinner. Det er en stor sosial aksept for kvinner 40+ å ta være på sitt utseende, pluss at vi drev med scincare &selfcare i allerede 20 år, men du har sannsynligvis ikke har gjort det. Kvinner på 40 vet om både Retinol og Botox, men menn på 40 har knapt brukt en fuktighetsgivende ansiktkrem i ny og ned. Og tro meg, det vises. 

Og ja, det er veldig liten sjanse å finne ei kvinne 55+ på Tinder, det er helt feil platform for det. Du må søke andre plasser.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du tar til orde for aldersdiskriminering, med andre ord? Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne.

Bortsett fra at TS vil ha en kvinne med tilsvarende høy status som han selv er, eller høyre. Da sier det selv at hans alderskrav må vike. 

Anonymkode: ac488...45b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

Svar: Ikke være 57 selv.

Sikt deg inn på noen nærmere din alder, så skal du se sjansene bedrer seg. Kvinner på 40-49 foretrekker ikke gamle gubber nærmere 60 som førstevalg.

Anonymkode: a9449...15e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmål: Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

Svar: Ikke være 57 selv.

Sikt deg inn på noen nærmere din alder, så skal du se sjansene bedrer seg. Kvinner på 40-49 foretrekker ikke gamle gubber nærmere 60 som førstevalg.

Er du kvinne 40+ er du jo uansett ikke fruktbar lenger, og bør vel strengt talt ta til takke med det du får. Om mannen er 45 eller 80 spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, det er jo faktisk forskjell da, som er veldig betydelig for TS i hans søk. Ikke hypotetisk spørsmål om hva man kan. For det er absolutt mulig å finne damer på 40 år på Tinder, men de er sannsynligvis ikke interesserte i en mann på 57. Men så er det nærmest umulig å finne ei dame på 55+ på Tinder! Og det er jo det som er vesentlig for TS. Han trenger å finne de riktige damene. Han satt intellektuelt nivå, en akademiker, som sitt eneste krav. Og 55 år gamle akademiker er jo bare ikke på Tinder, og sånn er det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akademiker kvinne på 46 her. Nå er ikke jeg ute etter forhold da for da hadde jeg gått for jevnaldrende, det vil si pluss minus 5 år. Men har jo enorm tilgang på menn fra 25-70 så noe særlig eldre enn meg selv vil absolutt være minus, da bør nok man bli kjent ett sted for at det skal vøre aktuelt hadde ikke siktet på det på en app.

Anonymkode: 0138d...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du kvinne 40+ er du jo uansett ikke fruktbar lenger, og bør vel strengt talt ta til takke med det du får. Om mannen er 45 eller 80 spiller ingen rolle.

ha ha er du klar over hvor mange unge menn som synes det er ett pluss, I følge "eksperter" vil ingen ha oss, men i virkeligheten er pågangen enorm, her tas ikke til takke med noe som helst gitt😈

Anonymkode: 0138d...b07

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😅Ditt påstand har ikke den logiske sammenheng som du tror den har. Du prøver å påstå at det eneste grunn til å velte en yngre menn, er fordi man ønsker seg fortsatt barn. Men det er jo ikke det. Man ønsker seg yngre menn for å være på samme fysisk nivå også, for å ha sjanse til å tilbringe mer tid sammen, også i alderdommen. Ei dame på 40, som blir sammen med en mann på 57, du skjønner jo at disse sannsynligvis ikke får like mange år sammen, sammenliknet med at de begge ville vært 40? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 32, men jeg vil ikke ha barn, så fruktbarheten min er uansett bare negativt. Hadde aldri gått for en på 40, når jeg ikke må (er heller singel) 

Heldigvis er det ingen problemer å finne menn på samme alder som en selv

Anonymkode: f7a8d...7b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! 🤣 Spiller ingen rolle for hvem? Mannen tenker du vel på nå. Du er mann selv, garantert. SELVFØLGELIG spiller det en rolle for kvinnen som skal velge partner! Heldigvis er det slik at det er flest menn som blir gående uten partner, fordi DE ikke "tar til takke med det du får" som du skriver det. Flest single menn og menn som aldri "får seg noe". Kvinner kan velge.

Fruktbarhet har uansett ingenting å si etter 40. De fleste er ferdige med unger, eller vil ikke ha uansett. Så ikke dra unger og fruktbarhet inn i denne tråden, den har null å si i en viss alder. Det er attraktivitet og egnethet som kjærestepar som det er snakk om her.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurist på 41 her, du er for gammel for meg i hvert fall, grensa mi er ti år opp 😛 

Anonymkode: 71360...367

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kårekar skrev (11 timer siden):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere? Du bør i hvert fall anskaffe deg et palestinaskjerf. Prøv å inkludere dette i Tinder-bildene dine. 

Anonymkode: 8e735...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45, og du hadde vært altfor gammel for meg. Jeg har heller ikke merket noe til denne såkalte "lavere markedsverdien" man liksom skal ha som middelaldrende kvinne, jeg er forøvrig samboer med en mann som er 5 år yngre. Du er selvsagt ikke for gammel for et forhold, vi er alle så gamle eller unge som vi er. Jeg tror derimot det skal bli vanskelig for deg å finne noen i 40-årene, og at du kanskje må lete litt rundt din egen alder. Har du forsøkt Facebook, heller enn dating-apper? Jeg har for meg at det kan være lettere å finne 50+ kvinner der enn på Tinder.

Anonymkode: 1814b...1c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurist på 41 her, du er for gammel for meg i hvert fall, grensa mi er ti år opp 😛 

Anonymkode: 71360...367

Juristen Anine Kierulf er jo sammen med en som er 30 år eldre, hun er antakelig en vesentlig bedre akademiker enn deg. Hva forteller det oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (4 timer siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Problemet Kåre er at disse damene er feministiske wokere..

De hater alt av maskuline verdier og stemmer rødt og SV..😂..og bruker du ord som catlady eller dogmama legger de deg for evig hat.

Vær glad du slipper og gå for en kvinne med østogen og omsorg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...