Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje, men mange har jo egne jobber selv. De er jo bare damer som oss, ulike.

Vanskelig å vite sikkert uten å ha sett situasjonen med egne øyne.

Anonymkode: 148d4...741

Det finnes  én eneste grunn til at yngre, utenlandske damer blir sammen med eldre, norske menn, og det er penger. Enkelt og greit.

Anonymkode: 55e3d...c55

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noe sier meg at en dame på 55 heller ikke lar seg sjarmere av 40+ utsagnet. 

Anonymkode: 0c00b...0a8

Stemmer! Jeg er 56 og skulle gjerne datet en jevnaldrende mann, men 40+ indikerer at det ikke er meg han er ute etter… Det indikerer også at dette ikke er mannen jeg ønsker meg. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje, men mange har jo egne jobber selv. De er jo bare damer som oss, ulike.

Vanskelig å vite sikkert uten å ha sett situasjonen med egne øyne.

Du, det handler i mange tilfeller om menneskehandel. Selvsagt finnes det velutdannede kvinner i utlandet som ikke er i en nødssituasjon, men som ønsker seg til Norge fordi de vet at de oppnår en bedre livssituasjon her. Men veldig mange kvinner lever under fattige kår, og har familie som de gjerne vil hjelpe, og da er en eldre kar i Norge et aktuelt "mål". Selvsagt skriver de at de finner ham attraktiv, de ønsker å komme hit.

Anonymkode: f7652...6ef

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du vil date damer på din alder eller yngre, er det lurere å skrive det (jeg er 57, søker damer 45-58) enn å selv late som du er ca 40. Akademikere er jo ikke dumme, vi skjønner om noe er utelatt. 

Anonymkode: 45830...196

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du bør jo kanskje tenke litt høyere alder på dama enn «40+» når du selv nærmer deg 60? Hva med 50+? 60+? 

Jeg er en høyt utdannet akademiker (på 46 år) med stor interesse for historie, politikk, samfunn, kultur m.m. og det hadde ikke vært aktuelt for meg å date en mann på nesten 60 år. (Ikke meningen å høres klysete ut). Mannen min er også en høyt utdannet akademiker, og han er fem år yngre enn meg. 

Anonymkode: 0e4c0...aee

Men så har du meg som er 47 år, har doktorgrad, driver mitt eget selskap og skal overhodet ikke ha en yngre mann hvis jeg skulle blitt sammen med en ny mann nå. En mann i femti åra hadde vært perfekt, men jeg er ikke på noen datingapper så man treffer meg i allefall ikke online.

Anonymkode: 5b19d...b5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor fare at de damene ikke trenger Tinder hvis de tar vare på seg. De blir snappet av noen som har ventet på sidelinjen med en gang de blir single. 

Anonymkode: d2951...de1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele HI lyser det motsatte av "akademisk bakgrunn", fra rettskrivning, setningsoppbygning til ordbruk. Så det er nok grunnen til at de løper i motsatt retning. 

Anonymkode: d8ba6...b01

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken enslig eller på Tinder, men som kvinnelig akademiker på 50 hadde en mann mer enn to - tre år eldre vært totalt utelukket for meg. Hadde nok heller gått noen få år ned i alder, kanskje opptil fem. Vi kvinnelige akademikere er langlivete.

Anonymkode: d66fa...5c0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinnelig akademiker på 55, og da jeg var på Tinder for 5 års dine var det blant annet sånne som deg jeg sveipet til høyre, hvis profilen din ellers så ok ut. Men, som de andre sier: jeg hadde nok ikke sveipet til  høyre på din profil, siden du er ute etter såpass unge kvinner.
Jeg fant meg en kjæreste i «den virkelige verden», og skal nå gifte meg med ham.
Han er 5 år eldre ennn meg.

Anonymkode: 1b6ac...757

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (1 time siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Og der stupte du ned i en heftig crash and burn. 

Du mener seriøst at kvinner som ikke orker kjøtt markedet på datingapps har gitt opp å finne kjærligheten og er dømt til å bli var ladies?

Lykke til du😅

Anonymkode: 081f5...c4b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn dame, 40+ med høy utdannelse og godt nettverk. Jeg er i et godt forhold, men kan svare på hvordan det ville vært for min del. Jeg ville ikke gått inn på Tinder, men muligens Sukker e.l, det var forøvrig der jeg traff mannen min. Vi matchet veldig høyt på scoringene der inne, og da var samtalen i gang, med sammenfallende interesser om mangt, men ikke alt. Han også høyt oppe i akademia, det syntes jeg var spennende og attraktivt, innen et beslektet fagområde, men såpass ulikt at vi har mye å tilføre hverandre også. Det er aldri en kjedelig dag, vi har alltid mye å snakke om.

Hvis ikke Sukker hadde lyktes nå, ville jeg engasjert meg i nærmiljøet antakelig. Løping, eventuelt et bra kor. Kanskje først prøvd litt kurs og seminarer i forbindelse med jobben min.
Jeg tenker at en god samtale uansett er første steg, at det faller seg naturlig. At samtalen ikke stopper opp, hvis du skjønner, da mener jeg ikke at det ikke skal være stille, men at man alltid har noe å snakke videre om. At man tenker selv og har interessante betraktninger om verden etc. At du er nydusjet og velstelt er jo grunnleggende, utover det er faktisk ikke utseende så fryktelig viktig. Men jeg faller selv for intelligens, varme og humor. 

Anonymkode: 7a1aa...a4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Oj oj oj, jeg trodde at det at du ser på kvinner unge nok til å være datteren sin var rødt flagg nok, men her baller det på seg:

- du tror at det er «ytterst få» kvinner over 40 år som kan få barn? mente du kanskje ytterst få over 50? Jeg kjenner mange som har fått barn mellom 40-45, og flere som har fått på 47-48. Ikke etter det, som jeg kjenner personlig.

At jeg ikke bruker dating-apper handler ikke om å ha «gitt opp», men at jeg er mer enn attraktiv nok til å finne meg noen in real life.

Anonymkode: ac44f...21f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 år Msc, MBA , etter ca 36 har jeg bare datet nedover, helt utilsiktet egentlig, det bare ble slik og har de siste 6 årene hatt 7 år yngre samboer/ nå ektemann. Et par venninner og kollegaer med ca 10 år eldre mann har ymtet innpå at de forandret seg en del siste halvdel av 40 årene, utenfra sett i langt større grad enn sine koner. Så kanskje aldersinnstillinger? Hadde hatt maks 2 år over egen alder om jeg hadde vært på leting med profil på nett, men dersom man møttes mer organisk og det var en connection hadde jeg definitivt sett hvor det gikk uavhengig av alder. Tenker ellers at det kanskje er feil arena for det du søker? (Sikkert lettere å treffe seriøse mennesker med felles bakgrunn og interesser via jobb/omgangskrets/fritid/reiser)

Anonymkode: 0b500...560

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre forslag enn alder?

Du framstår som alt annet enn attraktiv. Heller fordomsfull og bitter. 

Du kaller kvinner som velger deg pga alder for ‘alderssensitive’, men at du selv ikke vil ha kvinner på din egen alder er helt greit. 
Du er jo selv ‘alderssensitv’.

Du mener og tror at siden vi ikke er på Tinder, så har vi for lav libido og for lav parambisjon for deg. Og at man heller vil være catlady eller dogmama. 
Dette er jo typisk snakk fra en mann med dårlige holdninger mot kvinner. Du outer deg selv. 

Samtidig skriver du ikke noe i en storby og ikke ha for snevre kriterier, men det ser jo ut til at du har nettopp det 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: dd29f...494

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre forslag enn alder?

Eh.. Så ikke denne da jeg svarte, endrer teori fra alder til at du sparker bein på deg selv på opptil flere måter.

Apper er nok til stor del overfylte av menn med lett hybris slik du oppviser her, hadde selv sett det som et minus om en date faktisk hadde Tinder/Hinge/osv., ikke omvendt som det virker som du gjør.

Anonymkode: 0b500...560

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tror at du er i slutten av 40 årene når du er 57. 
Og du skal ha barn?!? Barnet kommet til å få downs eller det som verre er. 

Sett mer realistiske krav: 50-60 år og barn er du for gammel til. 

Anonymkode: f7a8d...7b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre forslag enn alder?

Fantastisk utfyllende svar.

Ikke bare får du understreket at du har vrangforestillinger med tanke på alderspreferansen hvor du viser manglende forståelse for at unge kvinner finner deg lite tiltrekkende, samtidig som du finner damer på egen alder mindre tiltrekkende (din egen vurdering er jo at du ikke ser SÅ gammel ut). Men du klarer også å vise lavere intellekt ved resten av innlegget ditt (lave parambisjoner fordi de ikke bruker app? Seriously?)

Synet ditt på kvinner kommer også tydelig frem. Tror du for ramme alvor at en intellektuell, voksen selvstendig dame kun må velge mellom slike som deg på nett eller en katt og ensomhet?

I første innlegg tenkte jeg at alderdpreferansen din stod litt i veien for deg. Nå tenker jeg at det er totalpakken som får erfarne kvinner til å vike unna.

Med god grunn.

Anonymkode: aee37...141

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvis du mener at du vil date damer på din alder eller yngre, er det lurere å skrive det (jeg er 57, søker damer 45-58) enn å selv late som du er ca 40. Akademikere er jo ikke dumme, vi skjønner om noe er utelatt. 

Anonymkode: 45830...196

Jeg dumpet en som søkte 10 år yngre og opp til sin egen alder, bare pga det. Hvorfor skal mannen være eldst? De lever kortere

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg dumpet en som søkte 10 år yngre og opp til sin egen alder, bare pga det. Hvorfor skal mannen være eldst? De lever kortere

Enig, beleilig å være så "åpen" og mene andre skal være "åpne" for dem oppover, men andre veien?..helt uaktuelt 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok betraktelig opp i alder, da vi som er førti ikke sammenligner oss med de som 60. Det er få år til mulig pensjon og ikke mange fler til sikker pensjon. 

Det er en tid jeg ønsker med min partner. Trolig vil ikke en ektemann som er tyve år eldre være i live når jeg går av med pensjon, enda mindre være i stand til å nyte tilværelsen..

Anonymkode: 4931a...6ae

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...