Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du tar til orde for aldersdiskriminering, med andre ord? Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne.

Anonymkode: e82b9...e5c

Dette kan jeg til dels si meg enig i. Kjendiser og meget velstående menn kan som regel få seg en ung berte. Men da er de neppe interessert i hennes intellekt…

Anonymkode: aaa02...dd7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn ut hvor det er after work på akademikerarbeidsplasserog kom i prat. 

Anonymkode: 45e42...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en akademiker i starten av 40-årene, så er du altfor gammel. Ikke er jeg på tinder heller.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tar til orde for aldersdiskriminering, med andre ord? Hvis TS har høy sosial status er det null problem å finne en så "ung" kvinne.

Anonymkode: e82b9...e5c

Da må statusforskjellen være større...

Anonymkode: dd29f...494

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt for gammel for meg (43), i tillegg ønsker jeg meg en som kan utfylle meg. Er på jakt etter en som er maks 50, og gjerne har mer praktiske egenskaper. Evt. kan med litt businesssans være aktuell. Akademikere er stort sett kjedelig. Har ikke ønske om å ha en partner der vi resten av livet snakker «fag» eller konkurrerer om høyest intelligens. 

Anonymkode: efac9...64e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager alle skrivefeil. Ligger på skrå og holdt på å sovne. Får dessverre ikke redigert som anonym. 

Anonymkode: efac9...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Prøv sugardaters.no

Anonymkode: 1570d...011

De vil vel ha en mann med mye penger? Gjerne høy sosial status. Tror nok en akademiker kommer til kort blant de damene der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det uaktuelt med en gang jeg ser at han aktivt søker etter kvinner som er nesten tjue år yngre. Det er lite sjarmerende, og viser at han egentlig er mer opptatt av å finne seg "ung dame" enn å finne seg en velutdannet dame. Alt koker ned til den vanlige "tror han har sjanse på ungjentene", som vi er så vant til her på forumet. Og, ja, jeg vet at man ikke er direkte ung når man er 40, men sammenlignet med en på nesten 60, så er man i en annen gruppe.

Anonymkode: f7652...6ef

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (7 timer siden):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

kvinnelig akademiker 40+ på tinder…neitakk.. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (10 minutter siden):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Du høres både frastøtende og diskriminerende ut. 
Uansett hvor flott du ser ut, eller hvor høy sosioøkonomisk status du har, så ville en mann med slike holdninger vært totalt uaktuell for meg. 

Mvh, 

Godt gift kvinnelig akademiker, 39 år. 

Anonymkode: 23994...969

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (12 minutter siden):

Andre forslag enn alder?

Hahaha,  artig lesning på morrakvisten. For mye å kommentere på, annet enn st du må passe på at du ikke slipper den underliggende bitterheten din løs. Da forsvinner også disse «gamle» utenlandske beilerne dine i 40-årene. Som du er så overrasket over at du får større oppmerksomhet fra 😆 Lykke til, ha en nydelig dag! 

Anonymkode: 78aa4...ca6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (28 minutter siden):

Andre forslag enn alder?

De vil til Norge, det er forskjellen.

Anonymkode: 148d4...741

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De vil til Norge, det er forskjellen.

Om de bor i Norge, liker de deg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (24 minutter siden):

Forrresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Nei, jeg fant helt fint mann uten. Vet ikke om jeg er super-attraktiv eller ei, men har aldri hatt problemer med å finne kjæreste, heller ikke lange forhold. Har også høyt libido. 

Er forøvrig på alder med din ekskone, og selv om menn 50+ kan være attraktive er de jo i en helt annen livsfase enn meg. Eller er du klar for barn 10 år før du blir pensjonist? 

Anonymkode: 45830...196

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er som regel fryktelig selvhøytidelig, så du må kile egoet deres på de rette stedene. 

Anonymkode: 133a9...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om de bor i Norge, liker de deg sikkert.

De trenger å bli forsørget.

Anonymkode: 0e2bd...2b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K40+ med 2x master her. Men finner du ikke på Tinder, eller på noen andre datingapps. Jeg ønsker meg møter med mennesker i det virkelige liv, der man kan vurdere hverandre ut i fra ekte kriterier. Et bilde og en tekst på en skjerm sier meg ingenting om personkjemi. Du er jo gammel nok til å huske de patetiske kontaktannonsene i ukeblader på 90-tallet, og for meg blir Tinder litt i samme gata. Det fremstår som et verktøy for mennesker med svekket sosial kompetanse som ikke evner å finne noen "på gamlemåten", og bare det at du er på Tinder i det hele tatt diskvalifiserer deg mer enn at du er like gammel som samboeren til min mor.

Anonymkode: 55e3d...c55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig akademiker selv?

Du skjønner altså ikke hva som ligger til grunn for at utenlandske damer som er langt yngre enn deg skriver at de finner deg attraktiv og aktuell som partner?

Jeg begynner å lure på om tråden bare er tull.

Anonymkode: f7652...6ef

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De trenger å bli forsørget.

Anonymkode: 0e2bd...2b3

Kanskje, men mange har jo egne jobber selv. De er jo bare damer som oss, ulike.

Vanskelig å vite sikkert uten å ha sett situasjonen med egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...