AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:00 #1 Del Skrevet mandag kl 22:00 Jeg er ekstremt stresset og grubler mye og får ofte angst i tillegg. Har de siste par dagene hatt høyt blodtrykk og jeg sliter med søvn pga grubling og angst så tok da altså en kvart tablett. Jeg tør ikke ta mer. Er det ille? Anonymkode: 1131f...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet mandag kl 22:01 #2 Del Skrevet mandag kl 22:01 Spør legen din. Eller ring legevakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:04 #3 Del Skrevet mandag kl 22:04 smurfebuss skrev (1 minutt siden): Spør legen din. Eller ring legevakta. Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀 Anonymkode: 1131f...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet mandag kl 22:06 #4 Del Skrevet mandag kl 22:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀 Anonymkode: 1131f...6e0 Tror ikke du vil merke effekt av en kvart tablett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:09 #5 Del Skrevet mandag kl 22:09 Djungelvrål skrev (2 minutter siden): Tror ikke du vil merke effekt av en kvart tablett. Jeg er nå litt trøttere enn det jeg var i stad så kanskje noe effekt. Anonymkode: 1131f...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:20 #6 Del Skrevet mandag kl 22:20 En kvart tablett har kanskje virkning første gang du tar sobril. Det er ikke farlig å ta en hel tablett, men ikke lurt å bli avhengig Anonymkode: 26578...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:23 #7 Del Skrevet mandag kl 23:23 En kvart er ingen vits, det merker du ikke. Du vil antagelig ikke merke stort av en halv heller. Følg instruksjoner fra legen din. Du har fått dette av en grunn! Anonymkode: 21b8d...d28 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet mandag kl 23:26 #8 Del Skrevet mandag kl 23:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀 Anonymkode: 1131f...6e0 Hvis legen har skrevet det ut til deg, kan du trygt ta det legen har foreskrevet. En kvart tablett funker nok ikke for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:50 #9 Del Skrevet tirsdag kl 02:50 Tror ikke si til har noe særlig effekt på blodtrykket..? Anonymkode: bd942...9b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:28 #10 Del Skrevet tirsdag kl 03:28 Sånn min avhengighet begynte. Si heller i fra til legen at du begynner å bli avhengi Anonymkode: d2cbb...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:40 #11 Del Skrevet tirsdag kl 06:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀 Anonymkode: 1131f...6e0 Hvorfor spør du om det er greit å ta en kvart tablett når legen har skrever 1-2 tabletter om dagen ved behov? Legen har gitt deg svaret på hvor mye du kan ta. Anonymkode: 6e3d9...c68 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:48 #12 Del Skrevet tirsdag kl 06:48 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En kvart er ingen vits, det merker du ikke. Du vil antagelig ikke merke stort av en halv heller. Følg instruksjoner fra legen din. Du har fått dette av en grunn! Anonymkode: 21b8d...d28 Ehm? Kommer vel an på hvilken styrke den tabletten har kanskje? Anonymkode: 23390...b54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:56 #13 Del Skrevet tirsdag kl 08:56 Er bare å prøve Anonymkode: c7d14...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:01 #14 Del Skrevet tirsdag kl 09:01 Få resept på betablokker istedetfor Anonymkode: 28299...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:48 #15 Del Skrevet tirsdag kl 09:48 Ikke spør her inne, for du vil få svar i hytt og pine. Det er folk her med og uten kjennskap til angst. Noen vil si at du skal følge legens anbefalinger, noen vil svare at du bør prøve deg uten, noen vil si at dosen er for stor/liten, og så har du de som er hysterisk opptatt av at sobril er "farlig" samme hva. Hva som er rett for deg vet bare du, og hvor sterke plager du har akkurat nå, vet bare du. Hvilken oppfølging av lege du har vet bare du, og hvilke andre medisiner som er prøvd, vet bare du. Så spør legen din og legg en plan for når du kan ta medisiner, hvor terskelen for medisinering er, hvor mye og hvor ofte. Er du bekymret for akkurat sobril som medisin, så ta det opp med legen. Det skal ikke være nødvendig å ta medisiner som skaper bekymringer, så be om et alternativ hvis det er slik. Anonymkode: a5566...8d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:48 #16 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ehm? Kommer vel an på hvilken styrke den tabletten har kanskje? Anonymkode: 23390...b54 Ehm nei. Legen foreskriver minste effektive dose. Når man har fått foreskrevet 1-2 tabletter, da er det dette som vil gi effekt. 1/8-1/4 dose av det legen foreskriver er ikke noen vits. TS har medisinskrekk og her fyrer folk opp under den med å skrive at man blir avhengig av å ta en kvart Sobril. Jeg blir helt overgitt. Forhold deg til det legen din har sagt TS. Overse resten! Anonymkode: 21b8d...d28 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:49 #17 Del Skrevet tirsdag kl 10:49 Ikke alle tabletter skal deles opp. Anonymkode: d6efa...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:04 #18 Del Skrevet tirsdag kl 11:04 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke alle tabletter skal deles opp. Anonymkode: d6efa...28b Entero og depottabletter- Sobril har delestrek og kan fint deles. Anonymkode: ea4c6...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:32 #19 Del Skrevet tirsdag kl 12:32 Jeg delte 10 mg i to, da jeg hadde kjempeangst ifm oppstart av ny jobb. Så jeg tok 5 mg de tre første dagene, og det var det. Jeg forstår skepsis til medisin(jeg misliker å måtte ta piller). Men i noen tilfeller så trenger vi drahjelp. Anonymkode: 2d632...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:55 #20 Del Skrevet tirsdag kl 12:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er bare å prøve Anonymkode: c7d14...28d Støtter denne! Anonymkode: c7d14...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå