Gå til innhold

Er det greit å ta 1/4 del Sobril om man ønsker å slappe av såpass at blodtrykket går ned litt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ekstremt stresset og grubler mye og får ofte angst i tillegg. Har de siste par dagene hatt høyt blodtrykk og jeg sliter med søvn pga grubling og angst så tok da altså en kvart tablett. Jeg tør ikke ta mer. Er det ille? 

Anonymkode: 1131f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smurfebuss skrev (1 minutt siden):

Spør legen din. Eller ring legevakta. 

Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legen min skrev på resept at jeg kunne ta 1-2 tabletter om dagen ved behov. Så da tenkte jeg at en kvart av en tablett ikke er så mye 👀

Tror ikke du vil merke effekt av en kvart tablett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 minutter siden):

Tror ikke du vil merke effekt av en kvart tablett. 

Jeg er nå litt trøttere enn det jeg var i stad så kanskje noe effekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvart tablett har kanskje virkning første gang du tar sobril. Det er ikke farlig å ta en hel tablett, men ikke lurt å bli avhengig

Anonymkode: 26578...840

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvart er ingen vits, det merker du ikke. Du vil antagelig ikke merke stort av en halv heller. Følg instruksjoner fra legen din. Du har fått dette av en grunn!

Anonymkode: 21b8d...d28

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis legen har skrevet det ut til deg, kan du trygt ta det legen har foreskrevet. En kvart tablett funker nok ikke for mange.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke si til har noe særlig effekt på blodtrykket..?

Anonymkode: bd942...9b1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn min avhengighet begynte. Si heller i fra til legen at du begynner å bli avhengi

Anonymkode: d2cbb...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor spør du om det er greit å ta en kvart tablett når legen har skrever 1-2 tabletter om dagen ved behov? Legen har gitt deg svaret på hvor mye du kan ta.

Anonymkode: 6e3d9...c68

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En kvart er ingen vits, det merker du ikke. Du vil antagelig ikke merke stort av en halv heller. Følg instruksjoner fra legen din. Du har fått dette av en grunn!

Ehm? Kommer vel an på hvilken styrke den tabletten har kanskje?

Anonymkode: 23390...b54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør her inne, for du vil få svar i hytt og pine.

Det er folk her med og uten kjennskap til angst. Noen vil si at du skal følge legens anbefalinger, noen vil svare at du bør prøve deg uten, noen vil si at dosen er for stor/liten, og så har du de som er hysterisk opptatt av at sobril er "farlig" samme hva. 

Hva som er rett for deg vet bare du, og hvor sterke plager du har akkurat nå, vet bare du. Hvilken oppfølging av lege du har vet bare du, og hvilke andre medisiner som er prøvd, vet bare du. Så spør legen din og legg en plan for når du kan ta medisiner, hvor terskelen for medisinering er, hvor mye og hvor ofte. Er du bekymret for akkurat sobril som medisin, så ta det opp med legen. Det skal ikke være nødvendig å ta medisiner som skaper bekymringer, så be om et alternativ hvis det er slik. 

Anonymkode: a5566...8d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ehm? Kommer vel an på hvilken styrke den tabletten har kanskje?

Anonymkode: 23390...b54

Ehm nei. Legen foreskriver minste effektive dose. Når man har fått foreskrevet 1-2 tabletter, da er det dette som vil gi effekt. 1/8-1/4 dose av det legen foreskriver er ikke noen vits.

TS har medisinskrekk og her fyrer folk opp under den med å skrive at man blir avhengig av å ta en kvart Sobril. Jeg blir helt overgitt.

Forhold deg til det legen din har sagt TS. Overse resten!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke alle tabletter skal deles opp. 

Anonymkode: d6efa...28b

Entero og depottabletter-  Sobril har delestrek og kan fint deles.

Anonymkode: ea4c6...d7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg delte 10 mg i to, da jeg hadde kjempeangst ifm oppstart av ny jobb. Så jeg tok 5 mg de tre første dagene, og det var det. Jeg forstår skepsis til medisin(jeg misliker å måtte ta piller). Men i noen tilfeller så trenger vi drahjelp. 

Anonymkode: 2d632...14d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er bare å prøve 

Anonymkode: c7d14...28d

Støtter denne!

Anonymkode: c7d14...28d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...