ms. Perfect Skrevet 27. november 2024 #21 Del Skrevet 27. november 2024 Her ville jeg spurt leder om retningslinjer. Kanskje det er aktuelt med litt alternative oppgaver på de verste dagene? Utgangspunktet mitt er at man drar på jobb når man er i stand til å dra på jobb, med mindre retningslinjene på arbeidsplassen sier noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #22 Del Skrevet 27. november 2024 Personlig er jeg ikke hjemme før jeg enten: *har feber *diare/oppkast *migrene Jobber i barnehage. Vil si det er litt annerledes i ts, sin jobb siden hun jobber med alvorlig syke mennesker med dårlig immunforsvar så her bør du høre med ledere på jobben din. Generelt sett synes jeg ikke "sylta forkjølet" er god nok grunn til å være hjemme, med mindre man har feber eller elendig almenntilstand. Hvis man ikke har feber, diare/oppkast, migrene eller lignende så prøver man å gå på jobb og går eventuelt hjem hvis man merker at man ikke klarer det. Anonymkode: 250f5...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #23 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.18): Jeg synes det er grise egoistisk å gå på jobb snylte forkjøla nesten uansett hvilken jobb en har. Anonymkode: 3fd6f...e81 Ikke på et kontor vel der du ikke møter andre mennesker, evnt hjemmekontor? Anonymkode: 5737b...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. november 2024 #24 Del Skrevet 27. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 22.58): Hei, Jeg har igjennom livet alltid vært av typen som har fått til å «ta meg sammen», og gå på f.eks. skole e.l hvis jeg var syk. Jeg fikk det printet inn av min mor om at man skulle gå likevel, også kunne man heller gå hjem hvis det var så ille. Forkjølelse osv kvalifiserte seg ikke til å være «syk». Jeg jobber nå som sykepleier med kreftpasienter, og synes dette med sykdom er fryktelig vanskelig. Det ene er at jeg alltid kommer til å tenke «jeg kan jo sikkert dra på jobb og prøve», og «jeg er ikke syk nok til å ikke gå på jobb». Samtidig skjønner jeg jo at det er upassende og være sause forkjøla blant døende pasienter, ikke klare å holde arbeidstempoet oppe mens klokkene kimer etc. hadde jeg jobbet på f.eks. kontor kunne jeg jo tatt hjemmekontor etc og fortsatt jobben. Hva tenker dere? Jeg får så dårlig samvittighet av å være hjemme fra jobb når jeg ikke føler meg så dårlig når jeg er hjemme, mens f.eks. fortsatt snørrer eller blir sliten av å gå på butikken 5 min unna. Anonymkode: 10e44...bb6 Er du smittsom. Er du for syk til å jobbe. Har du feber. Er du for syk til å jobbe. Nedsatt allmenntilstand, for syk til å jobbe. Du jobber og med pasienter med nedsatt immunforsvar. Jeg tenker du bør ha litt lavere terskel for å ringe deg inn syk. Tenk at du heller bør ha dårlig samvittighet dersom du risikerer å smitte noen... Hadde du jobbet på kontor tenker jeg du kunne hatt litt høyere terskel Endret 27. november 2024 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #25 Del Skrevet 27. november 2024 De aller fleste går jo rundt og er snørrete eller har litt halsvondt nå. Det er tydelig at terskelen for å melde seg syk er veldig individuell. Vi har skyhøyt sykefravær på min egen jobb, og må stryke operasjonsstuer daglig fordi vi ikke har nok bemanning pga skyhøyt korttids- og langtidsfravær. Mange pasienter må dermed reise hjem igjen uten operasjon. Slitasjen på de få ansatte som er igjen på avdelingen er massiv, noe som igjen bare fører til enda mer sykdom. Jeg tenker at man fint kan jobbe med feber dersom man kan sitte i pysjbuksa med hjemmekontor, men hvis du f eks skal operere pasienter så skal du ikke komme på jobb med feber. Anonymkode: 4dd40...09a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå