AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:24 #1 Del Skrevet mandag kl 21:24 Lang historie kort. Jeg har to små barn sammen med en mann som jeg nå skal flytte ifra. Vi skal ha 50/50 samvær. Han har tidligere historie med rus, hovedsakelig kokain og en del alkohol. Jeg trodde han hadde sluttet med alt for lenge siden men fikk i dag vite fra sikre kilder at han har kjøpt kokain for flere titalls tusen kroner i det siste. Å nå er det en uke til jeg flytter, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg blir kvalm av å tenke på at han kanskje ruser seg om kveldene mens barna sover. Han kommer til å nekte om jeg konfronterer han, så hvordan går jeg frem? Kan jeg snakke med familievernkontoret? 😔 Anonymkode: 2010e...928 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingefær85 Skrevet mandag kl 21:37 #2 Del Skrevet mandag kl 21:37 Jeg ville snakket med barnevernet. Bedt om råd i første omgang. Om de blir bekymret nok så settes det jo igang sak. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:46 #3 Del Skrevet mandag kl 22:46 Ved sterk mistanke om rus, må han avlegge tisseprøve jevning for å opprettholde samværsrett. Ta kontakt med barnevernet. Anonymkode: d4dd6...75d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:57 #4 Del Skrevet mandag kl 22:57 Du må selvsagt snakke med barnevernet ja. I mange tilfeller kan man fortsatt ha omsorg for barna ved å levere urinprøver og få oppfølging av forsterket helsestasjon så lenge man da er rusfri. Anonymkode: 0ae5a...893 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:56 #5 Del Skrevet mandag kl 23:56 Du varsler Barnevernet og Familievernkontoret Anonymkode: 88a81...462 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:00 #6 Del Skrevet tirsdag kl 00:00 Som andre sier. Mamma snakket med barnevernet om det, og fikk oss alene. Anonymkode: 8b3ef...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:53 #7 Del Skrevet tirsdag kl 00:53 Tisseprøve hjelper ikke. Kokain går raskt ut av kroppen. Og hva er sjansen for at han er rusa akkurat når han blir testa? Anonymkode: 30545...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:38 #8 Del Skrevet tirsdag kl 07:38 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tisseprøve hjelper ikke. Kokain går raskt ut av kroppen. Og hva er sjansen for at han er rusa akkurat når han blir testa? Anonymkode: 30545...369 Hvis han er så avhengig av kokain at han daglig tar det, så vil det slå ut på urinprøver. Har man et skikkelig problem med kokain så klarer man ikke å la være å ta det mens man går på urinprøver. Urinprøvene går over flere mnd flere ganger i uken, sånn at man klarer å oppdage kokain bruken. Så er det jo opp til den enkelte å innrømme avhengigheten og få hjelp, eller ikke. Vil man ikke ha hjelp, nei da får man ikke ha ansvar for barna heller. Anonymkode: cfef1...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:43 #9 Del Skrevet tirsdag kl 07:43 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lang historie kort. Jeg har to små barn sammen med en mann som jeg nå skal flytte ifra. Vi skal ha 50/50 samvær. Han har tidligere historie med rus, hovedsakelig kokain og en del alkohol. Jeg trodde han hadde sluttet med alt for lenge siden men fikk i dag vite fra sikre kilder at han har kjøpt kokain for flere titalls tusen kroner i det siste. Å nå er det en uke til jeg flytter, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg blir kvalm av å tenke på at han kanskje ruser seg om kveldene mens barna sover. Han kommer til å nekte om jeg konfronterer han, så hvordan går jeg frem? Kan jeg snakke med familievernkontoret? 😔 Anonymkode: 2010e...928 Du ringer politi og barnevern. Hvis han ikke kan produsere rene urinprøver, blir barna hos deg og han (kan) får overvåket samvær. Jeg hadde ringt barnevernet i dag. Om det kommer frem at du visste dette, og likevel sendte dem til han, kan det bli to barn til i fosterhjem veldig fort! Anonymkode: 7d51c...42a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:45 Hadde ikke latt barna ha han som sjåfør noe sted. Anonymkode: 7cc1a...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:45 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tisseprøve hjelper ikke. Kokain går raskt ut av kroppen. Og hva er sjansen for at han er rusa akkurat når han blir testa? Anonymkode: 30545...369 Man tar blodprøver i slike tilfeller, de kan spore hva man har tatt langt tilbake. Min eksmann er alkoholiker. Vi lagde en avtale på familievernkontoret om at han måtte ta jevnlige blodprøver for å kunne opprettholde samvær. Han gjorde det noen få ganger, så "hadde han ikke tid". Nå har han ikke hatt fast samvær med overnatting på mange år. Anonymkode: 0bc5b...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #12 Del Skrevet tirsdag kl 07:45 Vent med å gjøre noe til du er flyttet ut. Anonymkode: 31b42...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:50 #13 Del Skrevet tirsdag kl 07:50 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lang historie kort. Jeg har to små barn sammen med en mann som jeg nå skal flytte ifra. Vi skal ha 50/50 samvær. Han har tidligere historie med rus, hovedsakelig kokain og en del alkohol. Jeg trodde han hadde sluttet med alt for lenge siden men fikk i dag vite fra sikre kilder at han har kjøpt kokain for flere titalls tusen kroner i det siste. Å nå er det en uke til jeg flytter, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg blir kvalm av å tenke på at han kanskje ruser seg om kveldene mens barna sover. Han kommer til å nekte om jeg konfronterer han, så hvordan går jeg frem? Kan jeg snakke med familievernkontoret? 😔 Anonymkode: 2010e...928 BV,pissprøver og et helvetes leven kan du forvente.Ta en prat med han før du eventuelt starter prossesen. Anonymkode: 40943...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:53 #14 Del Skrevet tirsdag kl 07:53 Ingefær85 skrev (10 timer siden): Jeg ville snakket med barnevernet. Bedt om råd i første omgang. Om de blir bekymret nok så settes det jo igang sak. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ved sterk mistanke om rus, må han avlegge tisseprøve jevning for å opprettholde samværsrett. Ta kontakt med barnevernet. Anonymkode: d4dd6...75d AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må selvsagt snakke med barnevernet ja. I mange tilfeller kan man fortsatt ha omsorg for barna ved å levere urinprøver og få oppfølging av forsterket helsestasjon så lenge man da er rusfri. Anonymkode: 0ae5a...893 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde tatt kontakt med fmv og hørt med de. Evt fastlegen hans eller barnevern. Kan det være at han kjøper og selger? Men ikke bruker selv? Mulig han er i ei krise når dere nå skal flytte fra hverandre, og da er det lett å falle inn i rus når han har vært der før, men det er bare en hypotese. Barna må uansett komme først. Anonymkode: 4261f...177 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du varsler Barnevernet og Familievernkontoret Anonymkode: 88a81...462 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som andre sier. Mamma snakket med barnevernet om det, og fikk oss alene. Anonymkode: 8b3ef...49c AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du ringer politi og barnevern. Hvis han ikke kan produsere rene urinprøver, blir barna hos deg og han (kan) får overvåket samvær. Jeg hadde ringt barnevernet i dag. Om det kommer frem at du visste dette, og likevel sendte dem til han, kan det bli to barn til i fosterhjem veldig fort! Anonymkode: 7d51c...42a Barnevernet kan ikke sørge for at mor får ha barnet. De kan ikke plassere barnet hos mor, eller godkjenne tilbakehold fra samvær. Barnevernet skal helst ikke blande seg i barnefordelingssaker. Her er det egentlig bare å flytte ut, tilbakeholde fra samvær, og ha mekling på fvk. Hvis far ikke samtykker til null samvær, eller rene urinprøver, så kontakter du advokat og fremmer sak for domstolen. Anonymkode: d9aa6...2a8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:02 #15 Del Skrevet tirsdag kl 08:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnevernet kan ikke sørge for at mor får ha barnet. De kan ikke plassere barnet hos mor, eller godkjenne tilbakehold fra samvær. Barnevernet skal helst ikke blande seg i barnefordelingssaker. Her er det egentlig bare å flytte ut, tilbakeholde fra samvær, og ha mekling på fvk. Hvis far ikke samtykker til null samvær, eller rene urinprøver, så kontakter du advokat og fremmer sak for domstolen. Anonymkode: d9aa6...2a8 Dette! Kontakt fvk og be om mekling. Legg frem bekymringen din for rus her og be om 100% omsorg. Om far nekter og mener han skal ha 50% så krev at han leverer rene prøver. Om han har et sterkt ønske om å være en god og stabil far for sine barn så gjør han dette. Tenk også at du kanskje må skaffe en advokat og gå rettens vei. De er vel eneste instansen som kan dømme samvær. Anonymkode: 19056...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:12 #16 Del Skrevet tirsdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette! Kontakt fvk og be om mekling. Legg frem bekymringen din for rus her og be om 100% omsorg. Om far nekter og mener han skal ha 50% så krev at han leverer rene prøver. Om han har et sterkt ønske om å være en god og stabil far for sine barn så gjør han dette. Tenk også at du kanskje må skaffe en advokat og gå rettens vei. De er vel eneste instansen som kan dømme samvær. Anonymkode: 19056...fa5 Men om barnevernet får vite at ene forelderen ruser seg, og den andre forelderen sender barnet/barna på samvær dit, så kan det straffe barnet med at det har to foreldre som ikke er skikket til foreldre rollen. Og da kan bv bestemme at barnet må bo hos noen som er skikket til å ha barn. Anonymkode: cfef1...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:57 #17 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 Ingefær85 skrev (13 timer siden): Jeg ville snakket med barnevernet. Bedt om råd i første omgang. Om de blir bekymret nok så settes det jo igang sak. Så er helvete løst? Ville prøvd alt annet enn barnevernet først. Anonymkode: 506b4...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:01 #18 Del Skrevet tirsdag kl 11:01 gå til fvk og hør og ta det videre til barnevernet hvis det trengs Anonymkode: c4f39...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå