Flintis Skrevet tirsdag kl 09:37 #61 Del Skrevet tirsdag kl 09:37 (endret) https://da.m.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide Fant denne litt omfattende behovspyramiden. Seksuell intimitet er nevnt på trinn 3, om en lar mangelen på sex ha en stor rolle vil det gå utover trinnene høyere opp i pyramiden. Sex i reproduktivt øyemed er på laveste trinn i pyramiden. Endret tirsdag kl 13:47 av Flintis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:13 #62 Del Skrevet tirsdag kl 10:13 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er lovlig mange steder, så er jo mulig å dra på tur dit? Anonymkode: 3998a...643 Nei det er det ikke, det er ulovlig og straffbart i hele verden, dersom du er norsk statsborger. Uavhengig av lovene i landet du besøker. Anonymkode: 73317...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:27 #63 Del Skrevet tirsdag kl 10:27 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi kan ha sex med oss selv. Anonymkode: ea39f...f15 Dette. Etter to turbulente og slitsomme forhold, så kan jeg ikke tenke meg å innlede noe som helst slags forhold med en kvinne igjen. Men jeg har jo et sexliv, selv om jeg ikke ønsker å ha det med en dame. Anonymkode: 9e709...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:30 #64 Del Skrevet tirsdag kl 10:30 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er sex et menneskerett? Finnes jo menn og kvinner som aldri får muligheten til sex. Er det mulig å leve et helt liv uten sex? Anonymkode: 1178d...b94 Mennesker har i varierende grad behov som kos, kyss, dype samtaler og sex. Dette påvirker vår emosjonelle tilstand og styrker båndene til de rundt oss. Ingen dør uten dette og ingen har en plikt til å gi det til oss. Anonymkode: 81cc5...909 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:38 #65 Del Skrevet tirsdag kl 10:38 Maleficenta skrev (5 timer siden): Det er det ikke. Grunnleggende behov er tingan må ha for å leve som drikke, luft, mat, søvn. Sex er ikke innunder disse «Grunnleggende behov» blir fort en diskusjon om terminologi. Men det er ikke veldig fjernt å anta at mangel på sex påvirker livskvaliteten. »God seksuell helse er en ressurs som fremmer livskvalitet og mestringsferdigheter i livene våre.» https://www.hudportalen.no/psoriasis/seksuell-helse Og: »Før trodde man oxytocin var et kvinnehormon. I dag vet vi at hormonet spiller en viktig rolle både hos kvinner og menn.Best merkes behovet når livet blir fattigere på nærkontakt. Voksne kan nok på et vis overleve uten menneskelig nærhet, men barn som ikke får noe berøring svekkes og blir syke. I verste fall dør de. Barn som får mye berøring i oppveksten blir roligere og mindre stresset enn de som får lite, skal vi tro berøringsekspertene.» https://www.aftenposten.no/norge/i/RGkVW/livsviktig-beroering-for-kropp-og-sjel Anonymkode: 81cc5...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:48 #66 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 Selvsagt kan man fint leve uten sex. Det er kun forbeholdt få arter at alle individer får formere seg. For de fleste arter (særlig de vi er beslektet med) er det hunnene og de aller beste hannene som får mulighet til å parre seg. For menneskearten har det heller aldri iløpet av historien vært normalt at alle mennesker har sex. Individer av lavere rang fikk feks ofte ikke lov til å ha sex. Menn i dag som mener at sex er en menneskerett og som vil reise tilbake i tid og tror at de da ville fått enkel tilgang til sex ville fått seg en overraskelse. Nøyaktig de samme mennene som i dag (høye, smarte, kjekke, velstående) ville stått fremst i køen, mens de samme mennene som regner seg som incels i dag ville også vært det før i tiden. Men da ville de også levd som slaver for de rike mennene. Anonymkode: 418a8...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:54 #67 Del Skrevet tirsdag kl 10:54 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I Romerriket mente man at sex var en menneskerett. Etter kristendommens inntog ble det mer skam og tabubelagt. I dag mener man, som følge av dette, at det ikke er en menneskerett, selv om det åpenbart er et av de mest grunnleggende behovene et menneske har, etter mat. Anonymkode: 73317...aa5 Så lenge sexen innebærer et annet menneske, er det ikke en menneskerett for deg. Ellers ville utøvelse av din menneskerett gå ut over menneskerettigheter til den andre personen, altså retten til å bestemme over sin egen kropp. Sex med deg selv kan du selvfølgelig ha så mye du vil. Anonymkode: a10d6...b77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:56 #68 Del Skrevet tirsdag kl 10:56 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan kan de gjøre avtaler hvis de ikke kjenner så mange av det motsatte kjønn? Nå snakker jeg om ''incels''. Anonymkode: 1178d...b94 Da får de ha sex med hverandre. Som en god del menn gjør i fengslene. Men incels vil jo utelukkende ha sex med unge, pene damer. Anonymkode: a10d6...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet tirsdag kl 10:57 #69 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er sex et menneskerett? Finnes jo menn og kvinner som aldri får muligheten til sex. Er det mulig å leve et helt liv uten sex? Anonymkode: 1178d...b94 Ikke alle har noen valg, klart at det finnes dem som selekteres bort av nær sagt enhver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet tirsdag kl 10:58 #70 Del Skrevet tirsdag kl 10:58 Sex er ikke og vil aldri bli en menneskerett. Kun sex med seg selv. Ingen kan gi andre mennesker rett til noe som omhandler et annet individ enn seg selv?! Og selvsagt kan man vel klare seg uten??! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:00 #71 Del Skrevet tirsdag kl 11:00 Baktus2024 skrev (5 timer siden): hadde det ikke vært for evolusjonen så hadde hverken du eller feminismen din vært her.. Voldtekt kan også begås av en kvinne mot en mann, gutten min. Anonymkode: a10d6...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:00 #72 Del Skrevet tirsdag kl 11:00 Flintis skrev (1 time siden): https://da.m.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide Fant denne litt omfattende behovspyramiden. Seksuell intimitet er nevnt på trinn 3 om en lar mangelen på sex ha en stor rolle vil det gå utover trinnene høyere opp i pyramiden. Sex i reproduktivt øyemed er på laveste trinn i pyramiden. Men i 2024 er det ikke nødvendig å gjeommføre en sexakt for å få barn. Anonymkode: a10d6...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet tirsdag kl 11:09 #73 Del Skrevet tirsdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men i 2024 er det ikke nødvendig å gjeommføre en sexakt for å få barn. Anonymkode: a10d6...b77 Ikke for kvinner men oftere for menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:37 #74 Del Skrevet tirsdag kl 11:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kan leve uten sex. Men jeg er ganske sikker på at jeg ville blitt veldig deprimert. Sex er for meg noe av det som gir meg aller størst glede i livet. Ikke bare å ha det, men å tenke på det, se frem til neste gang, fantasere osv. Så å leve uten hadde vært et enormt tap.. Anonymkode: c9693...fa3 For å sitere meg selv. Dere sier at sex med andre ikke er en menneskerett, og selvsagt er det ikke det. Men for meg er dette et utrolig viktig behov. Nærhet, oxytocin, dopamin. Men - når dette er såpass viktig for meg betyr det også at jeg selv må gjøre meg attraktiv nok til at jeg kan få dekket disse behovene mine og at andre skal ha lyst å dekke dem. Jeg må godta at alderen min gjør at jeg synker i markedsverdi, noe som stiller enda sterkere krav til at jeg selv må være attraktiv (ikke bare i utseende) og ha noe å tilby noen der ute. Jeg må være en hensynsfull partner osv osv. Jeg tror vi er ulikt skrudd sammen angående hvor viktig sex er for en. Men for noen av oss er dette som trening er for andre, kanskje det aller beste stedet man finner ro, meditasjon, pauser fra omverden osv. For meg er det helt utenkelig å skulle leve uten sex, å leve i et platonisk forhold uten sex hadde vært uaktuelt. Jeg kan selvsagt ha sex med meg selv, men det er lite spenning og oxytocin involvert i det. Det kan være med på å øke et savn etter en kropp, ekte vare. For å svare ut tråden igjen - vi KAN leve uten sex men for mange vil det føre til følelse av ensomhet og depresjon. Jeg syntes oppriktig synd på de mennesker som ikke opplever behovet for sex på den måten jeg gjør. Det ville vært likestilt med å måtte gi opp å kjenne smaken av god mat noen gang igjen, skal jeg sammenligningen det med noe. Et stort hulrom og tap. Men - hvor vidt vi kan eller ikke kan leve uten sex har ingen innvirkning på om man har rett til det eller ikke. Man må selv skaffe mat på bordet og tak over hodet, og man må selv gjøre seg attraktiv nok for å kunne ha en partner. Jeg mener derimot at noe ala tantramassasje, fullkroppsmassasje hvor hele kroppen behandles, burde være mer tilgjengelig. Hvor man kan få kroppskontakt, uten at man kjøper eller har tilgang på den andres kropp. Jeg tror at dette ville hatt en enorm helsegevinst. Anonymkode: c9693...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:47 #75 Del Skrevet tirsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syntes oppriktig synd på de mennesker som ikke opplever behovet for sex på den måten jeg gjør. Hvorfor det? Jeg kunne skjønt det om du syntes synd på mennesker som ikke får dekket sine behov på samme tilfredsstillende måte som deg, men hvorfor tenker du at akkurat dine behov burde være den hellige gral for menneskeheten? Jeg er aseksuell, lever et for meg fullverdig liv som tilfredsstiller mine ønsker og behov og trenger virkelig ikke at noen synes synd på meg av den grunn. I så fall synes jeg synd på dem for deres mangel på innsikt i og forståelse for hvor forskjellige mennesker faktisk er... Anonymkode: cbae4...83d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:54 #76 Del Skrevet tirsdag kl 11:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor det? Jeg kunne skjønt det om du syntes synd på mennesker som ikke får dekket sine behov på samme tilfredsstillende måte som deg, men hvorfor tenker du at akkurat dine behov burde være den hellige gral for menneskeheten? Jeg er aseksuell, lever et for meg fullverdig liv som tilfredsstiller mine ønsker og behov og trenger virkelig ikke at noen synes synd på meg av den grunn. I så fall synes jeg synd på dem for deres mangel på innsikt i og forståelse for hvor forskjellige mennesker faktisk er... Anonymkode: cbae4...83d Slik er det alltid. Når man har funnet den hellige gral kan man ikke se for seg hvor tomt livet er uten. Slik kjenner de fleste foreldre det også, at livet uten barn må være tomt. Fordi man har fått oppleve noe som er så intenst kjærlig og godt og man ser hvordan livet berikes. Hadde ikke du syntes synd på et menneske som ikke kunne kjenne smaken av mat? Hadde ikke du syntes synd på et menneske som ikke fikk oppleve en god natts deilig søvn? Syntes ikke du synd på mennekser som ikke har økonomisk stabilitet i livet og må være engstelige for å komme seg gjennom livet? Du har ting du også ville syntes synd på andre for. For meg stiller dette likt. Vi har alle noe (forhåpentligvis) som beriker livet vårt så mye at det kjennes ut som at alle andre mennesker som ikke har det slik går glipp av noe. Vi hadde alle syntes synd på noen som ikke kunne kjenne smak og lukt av god mat - for meg er dette helt likt som med sex. Anonymkode: c9693...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:57 #77 Del Skrevet tirsdag kl 11:57 Jeg klarer meg fint uten sex. Har ikke hatt sex på 30 år. Anonymkode: 06cc4...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ubulu Skrevet tirsdag kl 12:02 #78 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 Nå har det gått flere måneder her, lever fortsatt Dør det igjen gikk det et over et år, går helt fint Har ikke noe lyst til å ligge med tilfeldige personer, må være noe mer der Har også gått mye lenger uten noe menneskelig kontakt, er så mye annet å bruke tiden sin på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:02 #79 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 Ja selvsagt kan du leve uten, du er ikke et jævla dyr med instinkter som ber deg forplante Anonymkode: a26d8...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:37 #80 Del Skrevet tirsdag kl 12:37 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Slik er det alltid. Når man har funnet den hellige gral kan man ikke se for seg hvor tomt livet er uten. Slik kjenner de fleste foreldre det også, at livet uten barn må være tomt. Fordi man har fått oppleve noe som er så intenst kjærlig og godt og man ser hvordan livet berikes. Hadde ikke du syntes synd på et menneske som ikke kunne kjenne smaken av mat? Hadde ikke du syntes synd på et menneske som ikke fikk oppleve en god natts deilig søvn? Syntes ikke du synd på mennekser som ikke har økonomisk stabilitet i livet og må være engstelige for å komme seg gjennom livet? Du har ting du også ville syntes synd på andre for. For meg stiller dette likt. Vi har alle noe (forhåpentligvis) som beriker livet vårt så mye at det kjennes ut som at alle andre mennesker som ikke har det slik går glipp av noe. Vi hadde alle syntes synd på noen som ikke kunne kjenne smak og lukt av god mat - for meg er dette helt likt som med sex. Anonymkode: c9693...fa3 Sex beriker da ikke livet så mye. Jeg vil heller sammenligne det med den beste kaken man har smakt. Man får lyst på mer fordi det var veldig godt men man har ikke funnet noen hellig gral akkurat. Det var bare veldig godt og man gleder seg til neste gang. Men syns det blir drøyt å sammenligne det med å ha fått barn og andre store ting i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå