AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #41 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og vaksinen skal forhindre alvorlig forløp, ikke hindre at man blir smittet. Vaksinene har tydeligvis blitt dårligere, for det var ikke dette de begynte med. De skulle hindre smitte og sykdom, punktum. Anonymkode: c1031...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet tirsdag kl 18:03 #42 Del Skrevet tirsdag kl 18:03 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vaksinene har tydeligvis blitt dårligere, for det var ikke dette de begynte med. De skulle hindre smitte og sykdom, punktum. Anonymkode: c1031...0dc Det er forskjell på sykdommer man kan få én gang og sykdommer man kan få flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:35 #43 Del Skrevet tirsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En vaksine? Det er jo endeløst. Anonymkode: c1031...0dc Er du vaksinemotstander? Det er mange med nedsatt immunforsvar som ikke tåler Omgangssyke særlig godt og da må jo en vaksine være midt i blinken. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet onsdag kl 06:08 #44 Del Skrevet onsdag kl 06:08 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, du, de visste heller ikke hvorfor mange tusen bergensere fikk magesjau for om lag tjue år siden, heller. Før Guardia ble oppdaget i drikkevannskilden. Hadde noroviruset mutert, så hadde det vel funnes undernavn av Noroviruset, og det har jeg ikke sett noe sted. Inflyuensavirusene har undernavn og disse går på omgang fra år til annen. En fordel,å vaksinere alle små barn, så slipper og mange voksne dette viruset. Anonymkode: ef819...b5c Hvis det ikke hadde mutert/fantes i flere varianter så hadde man ikke fått det igjen og igjen. Mangebfårnjo noro hvert år. Rotavirus er jo en del av barnevaksinasjonsprgrammet, det kan man bare få en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:56 #45 Del Skrevet onsdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva har det med saken å gjøre?? Anonymkode: 9b410...e07 Ingenting. Vedkommende går alltid inn for å fortelle dumme historier. Anonymkode: 9b080...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:45 #46 Del Skrevet onsdag kl 15:45 Jeg har emetofobi og da er jeg så klart redd for å kaste opp. Er så plaget at jeg aldri kunne jobbet i barnehage. Jeg har valgt å ikke få barn av flere grunner, men emetofobi er en av grunnene. Jeg tar vaksinen når den blir tilbudt dem som vil ha den. Anonymkode: a38e1...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 18:43 #47 Del Skrevet onsdag kl 18:43 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 17.02): For de som er utsatt for smitte så kan jeg absolutt se fordeler med den vaksinen. Jeg har oppdatert alle andre vaksiner i vaksinasjonsprogrammet, jeg tar alle anbefalte vaksiner pluss mer når jeg skal ut å reise, men å ta vaksine for noe jeg ikke har blitt smittet av på snart 30 år ser jeg liksom ikke helt poenget med, samme som med influensa, når jeg verken er utsatt for smitte eller i fare for alvorlig forløp. Hadde jeg vært i miljøer med barn, eller jobbet tett på mennesker, så hadde jeg vurdert det. Og vaksinen skal forhindre alvorlig forløp, ikke hindre at man blir smittet. Anonymkode: 0e3ed...b3f Jamen om d n kommer blir det jo ikke tvang uansett. Men er jo fint for de som ønsker den. Jeg har hatt det noen ganger som voksen. Ikke mange. Kanskje 2-3. Men den ene gangen ødela jula for oss der hele familien spydde og ikke orket en bit julemat. Vi skulle egentlig på julebesøk og men måtte jo bare droppe det. Holdt oss hjemme i pysjen mellom senga og dassen. Jepp. Kommer vaksinen vil jeg ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 18:44 #48 Del Skrevet onsdag kl 18:44 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 18.58): Vaksinene har tydeligvis blitt dårligere, for det var ikke dette de begynte med. De skulle hindre smitte og sykdom, punktum. Anonymkode: c1031...0dc Noen som ikke har peiling ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet onsdag kl 22:15 #49 Del Skrevet onsdag kl 22:15 Skal den forhindre at man kaster opp siden den bare skal forhindre det værste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:24 #50 Del Skrevet onsdag kl 22:24 Er det ikke den vaksinen alle nyfødte får? Anonymkode: 32558...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:25 #51 Del Skrevet onsdag kl 22:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke den vaksinen alle nyfødte får? Anonymkode: 32558...eab Det er mot Rotavirus. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #52 Del Skrevet onsdag kl 22:29 Den vil bli vurdert tatt, ja. Har barn i barnehage og omgangen omtrent en gang i halvåret. Før gikk det mange, mange år i mellom. Er så lei av omgangssyke og all vaskingen som følger med. Sist gang jeg hadde den, for noen måneder siden, ble jeg så dårlig at det ble vurdert sykehusinnleggelse på meg. Anonymkode: 29a6f...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:31 #53 Del Skrevet onsdag kl 22:31 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 18.58): Vaksinene har tydeligvis blitt dårligere, for det var ikke dette de begynte med. De skulle hindre smitte og sykdom, punktum. Anonymkode: c1031...0dc Punktum? Du må lese deg litt opp på temaet. Man har klart å utrydde noen sykdommer noen steder i verden, men en vaksine kan aldri være en garanti for hverken smitte eller sykdom. Anonymkode: 29a6f...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:25 #54 Del Skrevet i går, 01:25 Med to barn i en stor barnehage sier jeg jatakk om tilbudet kommer! Anonymkode: e06d2...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå