AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:47 #21 Del Skrevet mandag kl 23:47 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fant artikkelen! For en lykke og fryd! Det virker jo som et seriøst prosjekt det faktisk blir noe ut av. Fikk moderna mRNA vaksine mot korona også og var veldig fornøyd med den Anonymkode: 83657...e8b Så bra 😊👍 Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:51 #22 Del Skrevet mandag kl 23:51 Opplevde Norovirus en gang mens pappa var på sykehjem måtte kaste opp når jeg kom hjem og da kom deg både ut foran og bak og dagen etter var jeg bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet mandag kl 23:55 #23 Del Skrevet mandag kl 23:55 Har aldri følt met så syk som da jeg hadde norovirus. Det var så ekkelt at det ikke går an å skrive om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:25 #24 Del Skrevet tirsdag kl 05:25 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner. Får håpe den blir det og at mange velger å ta den så vi kanskje blir fri for Norovirus. Anonymkode: a38e1...405 Den typen virus vil ikke bli utryddet av vaksine, på samme måte som influensa eller rotaviruset heller ikke blir utryddet. Jeg går ut i fra at det blir en lignende vaksine, som forhindrer ett alvorlig sykdomsforløp. For sykdommene man kan få vært år uten at kroppen blir immun, så vil heller ikke en vaksine gjøre en immun, men man kan bli mer motstandsdyktig. Hadde det vært snakk om en vaksine som kan utrydde virus, så hadde det selvsagt stilt seg anderledes, men da ville det nok også blitt en del av vaksinasjonsprogrammet. Jeg står ikke i fare for alvorlig forløp av noro, jeg beveger meg ikke i typiske områder/kretser hvor det er utbrudd, og jeg er såpass frisk voksen at jeg har mindre fare for alvorlig dehydrering. Anonymkode: 0e3ed...b3f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 05:42 #25 Del Skrevet tirsdag kl 05:42 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har lest at det antageligvis kommer en vaksine mot Norovirus i 2026. Den blir vel i første omgang tilbudt de som ikke tåler Omgangssyke så godt. Tror du mange kommer til å ta den? Eller er omgangssyke noe de fleste kanskje ikke bryr seg om å ta vaksine mot? Ville du tatt en sånn vaksine? Jeg tror jeg vil ta den, men litt redd for bivirkningene som sikkert er oppkast og diare. Tror du det kommer nye virus som gir oppkast og diare når man vaksinerer mot Noroviruset? Anonymkode: a38e1...405 Åå kommer det vaksine så bring it. Men kommer det til å funke da? Det er jo ikke en sykdom man bare kan få en gang. Man kan jo få dette opptil flere ganger. Men om det funker hadde det jo vært fantastisk. Blir sikkert årlig da slik som influensavaksinen. Hadde gladelig tatt den. For omgangssyke er helt forjævlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 05:46 #26 Del Skrevet tirsdag kl 05:46 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Den typen virus vil ikke bli utryddet av vaksine, på samme måte som influensa eller rotaviruset heller ikke blir utryddet. Jeg går ut i fra at det blir en lignende vaksine, som forhindrer ett alvorlig sykdomsforløp. For sykdommene man kan få vært år uten at kroppen blir immun, så vil heller ikke en vaksine gjøre en immun, men man kan bli mer motstandsdyktig. Hadde det vært snakk om en vaksine som kan utrydde virus, så hadde det selvsagt stilt seg anderledes, men da ville det nok også blitt en del av vaksinasjonsprogrammet. Jeg står ikke i fare for alvorlig forløp av noro, jeg beveger meg ikke i typiske områder/kretser hvor det er utbrudd, og jeg er såpass frisk voksen at jeg har mindre fare for alvorlig dehydrering. Anonymkode: 0e3ed...b3f Men er ikke det at det er helt forjævlig å Spy og ha rennaræv grunn nok til å ønske å skulle tatt en vaksine? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:56 #27 Del Skrevet tirsdag kl 05:56 Ja takk! Jobber i bhg, og er lei av å få helger og ferier ødelagte av Noro (spes juleferie), eller måtte jobbe ekstra så fort man er tilbake på jobb, for da er resten av gjengen ute. Omgangsyke er helt jævlig! Anonymkode: b66a7...0a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet tirsdag kl 06:07 #28 Del Skrevet tirsdag kl 06:07 Norovirus er vel et virus som stadig muterer, slik som influensa. Så da blir det vel snakk om å ta en ny vaksine hvert år som kanskje treffer det riktige viruset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:20 #29 Del Skrevet tirsdag kl 15:20 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sant det ja. Men jeg leste en gang i en avis fra 60 tallet. Det gikk mye oppkast og diare sto det men de ante ikke hva det kom av. Anonymkode: a38e1...405 Nei, du, de visste heller ikke hvorfor mange tusen bergensere fikk magesjau for om lag tjue år siden, heller. Før Guardia ble oppdaget i drikkevannskilden. Piggsopp skrev (9 timer siden): Norovirus er vel et virus som stadig muterer, slik som influensa. Så da blir det vel snakk om å ta en ny vaksine hvert år som kanskje treffer det riktige viruset? Hadde noroviruset mutert, så hadde det vel funnes undernavn av Noroviruset, og det har jeg ikke sett noe sted. Inflyuensavirusene har undernavn og disse går på omgang fra år til annen. En fordel,å vaksinere alle små barn, så slipper og mange voksne dette viruset. Anonymkode: ef819...b5c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:34 #30 Del Skrevet tirsdag kl 15:34 Supert at det kommer vaksine. Men noen ganger skulle jeg ønske virusene som kom rundt juletider og gjennom vinteren bare ga litt kløe så man måtte smøre seg med noe krem. Anonymkode: a38e1...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:35 #31 Del Skrevet tirsdag kl 15:35 Hvis denne blir gitt til barn og eldre som ikke tåler viruset så godt så vil jo andre slippe unna også. Anonymkode: a38e1...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:38 #32 Del Skrevet tirsdag kl 15:38 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, du, de visste heller ikke hvorfor mange tusen bergensere fikk magesjau for om lag tjue år siden, heller. Før Guardia ble oppdaget i drikkevannskilden. Hadde noroviruset mutert, så hadde det vel funnes undernavn av Noroviruset, og det har jeg ikke sett noe sted. Inflyuensavirusene har undernavn og disse går på omgang fra år til annen. En fordel,å vaksinere alle små barn, så slipper og mange voksne dette viruset. Anonymkode: ef819...b5c Merkelig at de ikke skjønte for 60 år siden at det var virus som forårsaket omgangssyke. Det med Giardia måtte de vel ta prøver av vannet før de viste hva det var. Anonymkode: a38e1...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:44 #33 Del Skrevet tirsdag kl 15:44 Er det noe det ikke kommer en vaksine mot nå? Anonymkode: c1031...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:45 #34 Del Skrevet tirsdag kl 15:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe det ikke kommer en vaksine mot nå? Anonymkode: c1031...0dc Er vel bra det kommer en vaksine? Tenk så bra hvis vi får mindre Omgangssyke. Anonymkode: a38e1...405 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:46 #35 Del Skrevet tirsdag kl 15:46 Skal selvfølgelig se an hvem den anbefales for og vurdere saken, men hadde vært fint å slippe unna eller i hvert fall redusere konsekvensene. Så vil vel tro jeg hadde tatt den. Anonymkode: de91e...d77 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:52 #36 Del Skrevet tirsdag kl 15:52 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ville dere tatt den? Anonymkode: a38e1...405 Ja! Anonymkode: 83eae...8cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:55 #37 Del Skrevet tirsdag kl 15:55 Har ikke hatt omganssyke siden barna var små (og da hadde jeg ikke hatt det siden jeg selv var barn), så blir nok ikke så lett smitta. Men kunne absolutt vurdert det om jeg hadde fått flere barn, hater oppkast. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #38 Del Skrevet tirsdag kl 16:02 Maleficenta skrev (9 timer siden): Men er ikke det at det er helt forjævlig å Spy og ha rennaræv grunn nok til å ønske å skulle tatt en vaksine? For de som er utsatt for smitte så kan jeg absolutt se fordeler med den vaksinen. Jeg har oppdatert alle andre vaksiner i vaksinasjonsprogrammet, jeg tar alle anbefalte vaksiner pluss mer når jeg skal ut å reise, men å ta vaksine for noe jeg ikke har blitt smittet av på snart 30 år ser jeg liksom ikke helt poenget med, samme som med influensa, når jeg verken er utsatt for smitte eller i fare for alvorlig forløp. Hadde jeg vært i miljøer med barn, eller jobbet tett på mennesker, så hadde jeg vurdert det. Og vaksinen skal forhindre alvorlig forløp, ikke hindre at man blir smittet. Anonymkode: 0e3ed...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #39 Del Skrevet tirsdag kl 16:02 Maskinfører skrev (16 timer siden): Opplevde Norovirus en gang mens pappa var på sykehjem måtte kaste opp når jeg kom hjem og da kom deg både ut foran og bak og dagen etter var jeg bra Hva har det med saken å gjøre?? Anonymkode: 9b410...e07 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:52 #40 Del Skrevet tirsdag kl 17:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel bra det kommer en vaksine? Tenk så bra hvis vi får mindre Omgangssyke. Anonymkode: a38e1...405 En vaksine? Det er jo endeløst. Anonymkode: c1031...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå