Gå til innhold

Æreskrenkelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei. Er klar over at denne loven utgår, men er det en annen straffelov som har overtatt denne? 

Jeg har et problem med at en person sprer falske anklagelser og rykter om meg. Det har gjort livet mitt vanskelig. Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 02b0a...8f0

Hvordan mener du noen skal prøve å hjelpe deg med så lite info? 
Enten får du legge ut relevant info, eller så får du finne ut av ting selv. 

Anonymkode: 7829b...3bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksempel på hva som er mening i å gå videre med er om du har en sjalu mistenksom partner som snoker i brev, sms, mails, mobil og alt fordi h*n vil finne bevis på at du er utro og forteller andre høylydt hvor " fæl" du er. Så tror folk på det og tar avstand fra deg og alt viser seg å være ubegrunna. DU har ikke vært utro! DA hadde jeg anmeldt! 

Hvis ting får livet ditt til å bli vanskelig, kanskje at en arbeidsgiver ikke vil ansette deg pga ryktene, hvis dine barn og venner tar avstand.. DA er det ærekrenkelser som fortjener og få følge for din motpart! 

Anonymkode: f2d9c...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Går dere på barneskolen eller? Noen sprer falske rykter om deg? Kan du ikke bare heve deg over det? Hvis du selv vet at det som blir sagt ikke er sant, så er det vel ikke noe å bry seg om?! Håper virkelig ikke politiet bruker ressursene sine på dette. Du virker veldig sensitiv 😅

Anonymkode: 8821c...afb

Det er grove anklager. 

Anonymkode: 02b0a...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...