AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:27 #21 Del Skrevet mandag kl 20:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får ikke frikort på sånne medisiner. Anonymkode: bdc72...fb5 Du får frikort på allergimedisiner, kremer, movicol, paracet, ibux og mye annet som også selges reseptfritt. Anonymkode: 0aaae...a27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:30 #22 Del Skrevet mandag kl 20:30 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi det telles med i forhold til for eksempel frikort. Anonymkode: c9048...b89 Det er kun BLÅ resept, ikke vanlig.. Det er fordi det er billigere, evt gratis på resept. Feks får man hudkremen Canoderm på resept til en drøy hundrings. Den koster 500kr uten.. Anonymkode: e4b65...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:32 #23 Del Skrevet mandag kl 20:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får frikort på allergimedisiner, kremer, movicol, paracet, ibux og mye annet som også selges reseptfritt. Anonymkode: 0aaae...a27 Nei, kun blå resept telles under frikortet. Du kan få paracet på blå resept, men det må være et middel som er godkjent og at man må bruke det over lenger tid etc etc for å kvalifisere til blå resept. Anonymkode: e4b65...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 #24 Del Skrevet mandag kl 20:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, kun blå resept telles under frikortet. Du kan få paracet på blå resept, men det må være et middel som er godkjent og at man må bruke det over lenger tid etc etc for å kvalifisere til blå resept. Anonymkode: e4b65...dd4 Ja, selvsagt. Du kan få det på hvit og, men vedkommende jeg siterte skrev at det ikke var mulig å få reseptfrie midler på blå resept. Alle over er et eksempel på at jo, det er det. Og det var det jeg svarte på, ikke at man må få det på blå. Men det kan man absolutt. Canoderm kan også gis på blå resept. Anonymkode: 0aaae...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:08 #25 Del Skrevet mandag kl 21:08 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du er ikke oppdatert. Man kan få reseptfrie medisiner på blå resept. Da er pakningen større og mye rimeligere. Er ikke uvanlig om legen mener man må stå på det fast (ev min. 3 mnd) Generelt så er pakninger man får på resept større enn reseptfrie, også hvite. Eks paracet. Anonymkode: 0b5db...73e Oppdater meg og vis meg hvilke håndkjøpslegemidler man kan få på blå resept! Finn mer enn ett eksempel! AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men er jo ikke alt en får i str. Si paracet kan du få 1 g på hvit resept det får en ikke kjøpt uten resept..samme gjelder eks 600mg ibux. Eller 100 pk med zyrtec da er det 20 pk, da blir det jo dyrere. Du får og str pakninger si du kan få 100pk med 400mg ibux på resept, det får du ikke kjøpt uansett, da er max 20 stk og en får kun kjøpt 1 pk, så da må du tilbake etter et par dager hvis legen sier en ska ha 3 ganger om dagen Anonymkode: c9c57...91e Dette er verken det ts spør om eller det jeg svarer på. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Oppdater deg. Paracet er mye billigere på resept, også hvit. Du får 100 stk 1 g tbl til under 100-lappen. Du har ikke tilgang til den pakningstørrelsen uten resept, men det er samme medisin ellers. Anonymkode: 1fd02...5a2 Det samme gjelder her, ts spør ikke om og blander ikke inn pakningsstørrelse les hi, som er det jeg svarer ts på. Folk svarer i hytt og pine, på helt andre ting. Anonymkode: 222b3...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:20 #26 Del Skrevet mandag kl 21:20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oppdater meg og vis meg hvilke håndkjøpslegemidler man kan få på blå resept! Finn mer enn ett eksempel! Dette er verken det ts spør om eller det jeg svarer på. Det samme gjelder her, ts spør ikke om og blander ikke inn pakningsstørrelse les hi, som er det jeg svarer ts på. Folk svarer i hytt og pine, på helt andre ting. Anonymkode: 222b3...b4a Jeg har gitt deg flere eksempler lenger oppe her, men det overser du. Anonymkode: 0aaae...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:21 #27 Del Skrevet mandag kl 21:21 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oppdater meg og vis meg hvilke håndkjøpslegemidler man kan få på blå resept! Finn mer enn ett eksempel! Anonymkode: 222b3...b4a Ska vi se medisiner som en kan kjøpe uten resept som kan fås på blå: paracet, ibux, citresin, zyrtec, alergi nesespray, enkelte hydrokortison krem, øyedråper, øredråper, melatonin, molocov, protein drikk, bleier, bandasje, plaster med mer. Anonymkode: c9c57...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:28 #28 Del Skrevet mandag kl 22:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får frikort på allergimedisiner, kremer, movicol, paracet, ibux og mye annet som også selges reseptfritt. Anonymkode: 0aaae...a27 Nei. Movicol, paracet, Ibux er på hvit resept. Anonymkode: bdc72...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:29 #29 Del Skrevet mandag kl 22:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ska vi se medisiner som en kan kjøpe uten resept som kan fås på blå: paracet, ibux, citresin, zyrtec, alergi nesespray, enkelte hydrokortison krem, øyedråper, øredråper, melatonin, molocov, protein drikk, bleier, bandasje, plaster med mer. Anonymkode: c9c57...91e Smertestillende er på hvit respt, ikke blå. Anonymkode: bdc72...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:36 #30 Del Skrevet mandag kl 22:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Smertestillende er på hvit respt, ikke blå. Anonymkode: bdc72...fb5 Hæ, er du helt på jorde? Jeg har både Paracet og Ibux på BLÅ resept. Anonymkode: dbf1f...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:36 #31 Del Skrevet mandag kl 22:36 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Movicol, paracet, Ibux er på hvit resept. Anonymkode: bdc72...fb5 Det kan være det, men det kan også være blå. Jeg har både movicol, paracet og ibux på blå resept. Anonymkode: 0aaae...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:53 #32 Del Skrevet mandag kl 22:53 Jeg får øyedråper på blåresept, øyedråpene kan kjøpes uten resept, men de teller som del av frikortet når jeg har er på blå. Anonymkode: 958da...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:07 #33 Del Skrevet tirsdag kl 04:07 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Håndkjøpslegemidler blir aldri billigere på hvit resept. En kan til og med finne dem billigere ved å handle uten resept på nettapotek. Anonymkode: 222b3...b4a Jeg får et legemiddel på hvit resept, som på resept er i en større og billigere pakning enn den uten resept.... Anonymkode: 3cb8f...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:08 #34 Del Skrevet tirsdag kl 04:08 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Movicol, paracet, Ibux er på hvit resept. Anonymkode: bdc72...fb5 Min Paracet (1 g) er på blå resept. Det gjør den også mye rimeligere for meg. Anonymkode: 3cb8f...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet tirsdag kl 04:23 #35 Del Skrevet tirsdag kl 04:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Movicol, paracet, Ibux er på hvit resept. Anonymkode: bdc72...fb5 Jeg har fått Paracet på blå resept i mange år, også Cetirizin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet tirsdag kl 04:24 #36 Del Skrevet tirsdag kl 04:24 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Smertestillende er på hvit respt, ikke blå. Anonymkode: bdc72...fb5 Har fått Paracet på blå resept i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet tirsdag kl 04:24 #37 Del Skrevet tirsdag kl 04:24 Qwertyy skrev (8 timer siden): Ja, det er noen forskjeller mellom reseptbelagte legemidler og reseptfrie legemidler, selv om reseptfrie legemidler kan kjøpes uten resept. Når en lege gir deg en resept, selv for et reseptfritt legemiddel, kan det bety at legen har vurdert din spesifikke situasjon og mener at dette legemidlet er passende for deg. Noen av fordelene med å få en resept inkluderer: 1. Tilpasset behandling: Legen kan gi råd om dosering og bruk basert på din helsehistorie og nåværende tilstand. 2. Sikkerhet: Legen kan vurdere eventuelle potensielle interaksjoner med andre legemidler du tar, og om det er noen kontraindikasjoner basert på din helse. 3. Oppfølging: En resept kan være en del av en oppfølgingsplan for å overvåke effekten av behandlingen og gjøre justeringer om nødvendig. Selv om det kan virke unødvendig, kan det å få en resept på et reseptfritt legemiddel være en måte for legen å sikre at du bruker det på en trygg og effektiv måte. Hvis du er usikker på hvorfor det ble gitt resept, kan det være lurt å ta en prat med legen din for å få mer informasjon. Takk chatgpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå