AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:36 #81 Del Skrevet tirsdag kl 14:36 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er alt for gammelt! Jeg husker fremdeles den dag i dag når jeg var liten (antakelig rundt 14 års alderen) og var i herredusjen på Tøyenbadet og en far hadde med datteren sin på antakelig rundt 12 år og de stilte seg i båsen ovenfor meg. Jeg i verste puberteten fikk jo selvfølgelig den verste boneren og det var nok meget ubehagelig for alle parter. Jeg grøsser fremdeles av tanken på den episoden hver gang jeg er i en offentlig garderobe og fedre har med seg alt for gamle jenter inn i dusjen der. Og det er jo så totalt unødvendig. Barn i barneskole alder og oppover klarer seg helt fint i garderoben alene. Anonymkode: cb008...f89 #tingsomaldriharskjedd Anonymkode: be620...3f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:38 #82 Del Skrevet tirsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hadde vi stått i en sånn situasjon så kunne vi rett og slett ikke dradd. Jeg har tantebarn som er jenter på samme alder og seksåringer kan være fæle mot hverandre altså 💔 Jeg tenker at når problemet ligger hos oss, er det vi som må avstå slik at de som er i rett garderobe føler seg trygg. Selv om sønnen min er bitte liten for meg så er jeg ikke så blind at jeg ikke ser at det hadde vært en utfordring å dra ham med meg i damegarderoben fra skolealder. Anonymkode: 03fe9...000 Så dette barnet skal fa altså ikke få lære å. Svømme fordi han ikke har mannlige slektninger som stiller opp?? Skam deg! Anonymkode: be620...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:40 #83 Del Skrevet tirsdag kl 14:40 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg fikk ganske mye pepper og, du. Anonymkode: e2d5a...c87 Vel fortjent! Anonymkode: be620...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:41 #84 Del Skrevet tirsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men de har jo svømming før det på skolen. Da klarer de seg jo fint. Anonymkode: a7886...be2 Da er jo en voksen med de i garderoben. De er ikke overlatt helt til seg selv. Svømming på skolen kan ikke sammenlignes med å gå helt alene i garderoben. Anonymkode: be620...3f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet tirsdag kl 14:42 #85 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Som regel har svømmehallene en grense på et sted mellom 6-8 år. Er for at barna selv skal slippe å møte klassekamerater i dusjen som sier på skolen neste dag at "jeg har sett tissen til Line" Anonymkode: c0752...138 Og hvorfor skal det være flaut om Kari, Inger, Olav eller Hans har sett tissen til Line? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:42 #86 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 Fru Uperfekt skrev (18 timer siden): Men dette er fullt ut mulig å øve på lenge før de er skolebarn Du kan øve i feil garderobe ja, men det hjelper jo lite når de skal alene inn i en fremmed garderobe. Anonymkode: be620...3f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:43 #87 Del Skrevet tirsdag kl 14:43 Identifiserer han seg som jente? Da er det visstnok ubegrenset... Anonymkode: 1809a...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:46 #88 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, herre Hud den tråden husker jeg, helt sykt, hun fikk masse støtte også😱 KG ass! Anonymkode: be620...3f2 Min mann er fra land der de går i offentlig hammam, og regelen der er at når gutter begynner å kikke på nakne kvinner med interesse for deres kvinnelige former må de slutte med å være med sin mor. Min mann var 5 år da han ikke fikk gå med mor lenger, men ler og sier at han hadde kikket med stor interesse en god stund før kvinner oppdager slikt, fordi vi er så naive angående hvor tidlig gutter får seksuelle tanker. Han har antagelig rett i det. Jeg hadde forøvrig seksuelle tanker da jeg var 5-6 år også. Så synes ikke jeg personlig at det er så farlig at smågutter kikker med interesse på kvinnekroppen, men jeg synes skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i garderoben. Og ja, jeg har selv hatt to sønner og vet at det føles tidlig å la dem gå alene, men jeg fikset det ved å planlegge deretter. Vi gikk og badet i bassenget når far eller morfar kunne bli med. Anonymkode: 26f73...9e0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:48 #89 Del Skrevet tirsdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann er fra land der de går i offentlig hammam, og regelen der er at når gutter begynner å kikke på nakne kvinner med interesse for deres kvinnelige former må de slutte med å være med sin mor. Min mann var 5 år da han ikke fikk gå med mor lenger, men ler og sier at han hadde kikket med stor interesse en god stund før kvinner oppdager slikt, fordi vi er så naive angående hvor tidlig gutter får seksuelle tanker. Han har antagelig rett i det. Jeg hadde forøvrig seksuelle tanker da jeg var 5-6 år også. Så synes ikke jeg personlig at det er så farlig at smågutter kikker med interesse på kvinnekroppen, men jeg synes skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i garderoben. Og ja, jeg har selv hatt to sønner og vet at det føles tidlig å la dem gå alene, men jeg fikset det ved å planlegge deretter. Vi gikk og badet i bassenget når far eller morfar kunne bli med. Anonymkode: 26f73...9e0 Eh, nei. Gutter på under 5 år ser ikke på det motsatte kjønn og får seksuelle tanker. Dette er bare noe han sier for å tøffe seg i ettertid. Anonymkode: be620...3f2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:49 #90 Del Skrevet tirsdag kl 14:49 Jeg tenker det er helt idiotisk at man må kle seg naken foran andre for å kunne gå i svømmehall. Det burde absolutt vært båser til både avkledning/påkledning og dusjbåser. Da trenger man ikke tenke på alder, kjønn og andre dillemma/duskusjoner for hvilken garderobe man tilhører. Anonymkode: 38f45...3b6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:50 #91 Del Skrevet tirsdag kl 14:50 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Problemet er de 10 år gamle jentene med mensen rett rundt hjørnet som skal slippe å møte en av guttene i klassen i garderoben Anonymkode: c0752...138 Nei, det er ikke ideelt, men hvorfor skal nakenhet mellom barn være flaut? Vi alle er enige om at barn er ikke-seksuelle, så problemet her er ikke det i alle fall. Anonymkode: 10826...9cd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:59 #92 Del Skrevet tirsdag kl 14:59 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe? Anonymkode: 530bb...de4 6 år Anonymkode: a1167...b6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:02 #93 Del Skrevet tirsdag kl 15:02 En 7-åring må vel være greit.. Husker ikke helt hva jeg gjorde med min egen, tipper han skiftet i egen garderobe fra han begynte på skolen, så ca 6 år. For meg personlig spiller det liten rolle om noen tar med en eldre unge heller. Regner da med at det enten er barnet som har noen utfordringer med å klare seg selv eller en overnervøs mor... Bryr meg egentlig svært lite om smågutter ser meg naken så lenge deres egne foreldre tydeligvis er komfortable med det. Anonymkode: 6aa17...0ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 16:43 #94 Del Skrevet tirsdag kl 16:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan øve i feil garderobe ja, men det hjelper jo lite når de skal alene inn i en fremmed garderobe. Anonymkode: be620...3f2 Øver i feil garderobe når det er lite folk og de må fikse alt selv, så kommer jeg inn når de gir beskjed sånn at jeg vet de vil fikse det når i annen garderobe alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 16:45 #95 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så dette barnet skal fa altså ikke få lære å. Svømme fordi han ikke har mannlige slektninger som stiller opp?? Skam deg! Anonymkode: be620...3f2 Må ikke i svømmehallen for å lære å svømme, selv om det gir mengdetrening 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:00 #96 Del Skrevet tirsdag kl 17:00 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Støtter meg på Hedvig Montgomery og sier «så lenge barnet trenger assistanse.» Samtidig er det viktig å øve og prøve litt innimellom. Plutselig greier de mer enn du tror. Anonymkode: be620...3f2 Barn har rett til bluferdighet og trygghet i egen garderobe, og skal ikke utsette andre barn for å plutselig være ufrivillit eksponert nakne for det motsatte kjønn. Vi har møtt på ca 11-årige gutter ikledd shorts i damedusjen, da lar jeg jenta mi dusje med badedrakt på. Nå har det heldigvis endelig kommet aldersgrense på 6 år i vår hall, forrige gang hadde de ingen aldersgrense. Anonymkode: 4da57...745 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:39 #97 Del Skrevet tirsdag kl 17:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man MÅ ikke det nei. Ikke alle har en onkel eller en fetter for hånden. Noen er helt alene. Vi gjorde bare det beste ut av det. Løp inn i hc garderoben (som selvsagt var plassert inni damegarderoben🙄) og så løp vi ut derfra til bassenget. Alternativet hadde vært å slutte med svømmeopplæring og det føltes ikke rett når vi var så godt i gang. Anonymkode: be620...3f2 Selvfølgelig kan man velge å bryte reglene, det betyr ikke at det er greit. Hadde ikke ungen noen kompiser på svømmetreningen heller? Som hadde en pappa som kunne tatt med to unger gjennom garderoben? Anonymkode: c0752...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:41 #98 Del Skrevet tirsdag kl 17:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke ideelt, men hvorfor skal nakenhet mellom barn være flaut? Vi alle er enige om at barn er ikke-seksuelle, så problemet her er ikke det i alle fall. Anonymkode: 10826...9cd Fordi ungene skal slippe å høre på skolen at "Lars har sett tissen til Line" Anonymkode: c0752...138 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:42 #99 Del Skrevet tirsdag kl 17:42 Gabriel skrev (3 timer siden): Og hvorfor skal det være flaut om Kari, Inger, Olav eller Hans har sett tissen til Line? Fordi det bare er det. Kjenner noen unger som har blitt mobbet på skolen for det. Anonymkode: c0752...138 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:43 #100 Del Skrevet tirsdag kl 17:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så dette barnet skal fa altså ikke få lære å. Svømme fordi han ikke har mannlige slektninger som stiller opp?? Skam deg! Anonymkode: be620...3f2 Jo, hvis man har lært barnet å gå alene i garderoben. Eller spør pappaen til en kompis om han kan ta med seg en ekstra gutt. Anonymkode: c0752...138 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå