Gå til innhold

Hvor lenge kan sønnen min være med meg i damegarderoben i svømmehallen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skolealder vil jeg si , men jeg har selv en gutt på 9 som ikke tør å gå alene , men han hadde klart det . 

Anonymkode: fa129...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mamma til en gutt som trenger mye hjelp er nok behovet for å bli med meg opp til ca 9-10 år. 
Men med en datter på 14, som er ekstremt sky så reagerer hun voldsomt til og med på de små guttene på ca 4 år. 
vanskelig, og mange hensyn å ta..! 

Anonymkode: fa697...f6b

Da må du bare lære henne at hun ikke trenger bry seg om små gutter. De er ikke noe mer interessert i hennes kropp enn små jenter på samme alder. 

her er også grensen 6 år, men jeg synes det er lite. Ingen av mine har turt å være alene i garderobe før de er 8. Det er stor handicapgarderobe  her med mange individuelle dusjrom, så vi har pleid å bruke disse. Veldig praktisk også å være to foreldre sammen når man har mange barn. 

Anonymkode: 521a3...c6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er regelen her at førsteklassinger og eldre må i egne garderober. 

opplevde i sommer to barn i garderoben som var så store at de rakk meg til over skulderen. Jeg er 170cm til info. Det var regelrett veldig ekkelt å bli beglodd.. disse barna var ikke sammen, så ingen som hadde gått feil inn i garderoben. 

Anonymkode: 19752...a70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 time siden):

De fleste synes ikke det er pinlig. Dette er snakk om barn i barnehage og småskolealder.

Jo de fleste små liker det ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er aldersgrensen skolealder, 6 år. Får derfor ikke reist i svømmehallen med mine gutter som absolutt ikke er store nok til å gå i garderobe alene. Er alenemor og skulle virkelig ønske det fantes en løsning når å sende ungen i egen garderobe ikke går an. 

Anonymkode: 39d17...b68

Når det kommer til å gå i svømmehallen så er jeg eneste som går med mine, trener de for å være klar for å gå alene fra 4 års alderen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe?

Anonymkode: 530bb...de4

heldigvis tar jeg med faren....

Anonymkode: 83bdf...3d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg var med faren min i herregarderoben til 10-11 år! Selv har mine sønner begynt i en alder av 8-9. De første gangene gikk de sammen og sånn sett hadde litt sikkerhet i hverandre. Ville nok ikke drøyet det lenger enn 11 år, puberteten er for meg den absolutte grensa.

Anonymkode: ba7a5...a7e

11 år? Er du helt vill? En normalt utviklet 11-åring ville dødd av å møte en klassekamerat av motsatt kjønn i svømmegarderoben.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Der er jo andre menn. 

Anonymkode: aa794...eff

Fremmede menn. La oss si at en gutt på fire. Sjenert ovenfor fremmede. Alene i garderoben med random voksne menn? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8???? pinlig...

Herregud hvorfor? En åtteåring er et lite barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

Det hadde de i badeland i Tyskland en plass. Det var felles garderobe men egne båser å skifte i men felles kjønnsdelte dusjer da. Skulle vært båser der og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til han begynner på skolen. Rett og slett for at jenter i klassen skal slippe å bli beglodd av en gutt i klassen. 

Og ja. Jeg har sønner selv. Man må Bare finne en løsning for å ta hensyn til alle. Guttene har ingenting i damegarderoben å gjøre etter skolealder. Her har vi lånt en onkel når far ikke har kunnet være med i herregarderoben. 

Anonymkode: 03fe9...000

Hvorfor er det nødvendigvis bare gutta som kikker?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forsøker jo å få de selvstendige så tidlig som mulig. Samtidig er det ikke noe å lage styr for om en 10-åring av det andre kjønn er i garderoben. Dersom du har problem med det, så er problemet ditt, og noe du selv må jobbe med. 

Anonymkode: 10826...9cd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Man forsøker jo å få de selvstendige så tidlig som mulig. Samtidig er det ikke noe å lage styr for om en 10-åring av det andre kjønn er i garderoben. Dersom du har problem med det, så er problemet ditt, og noe du selv må jobbe med. 

Anonymkode: 10826...9cd

Problemet er de 10 år gamle jentene med mensen rett rundt hjørnet som skal slippe å møte en av guttene i klassen i garderoben 

Anonymkode: c0752...138

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må følge regler i den aktuelle svømmehallen. Dersom det står 6år følger du det, står det 11 år kan du følge det. Det viktige er at man følger de reglene som er satt, slik at det blir forutsigbart for de andre som benytter garderoben. 
Selv mener jeg skolealder er en grei pekepinn. Det er fint å slippe møte fadderbarna sine i dusjen. Min sønn hadde dødd av å møte jente-fadderbarna sine i dusjen, når han var var 11, men det betyr lite hva vi alle mener. Det viktige er at reglene blir fulgt. Da kan 13 år gamle jenter får velge å bli hjemme, i stedet for å møte kompisene til lillebror på 11år i dusjen. Samme med gutter. De færreste voksne bryr seg, men reglene er ikke for oss. 

Anonymkode: 867ca...2bd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

Ja.. jeg har en gutt med ADHD, uoppmerksom type, og han kan IKKE være alene i herregarderoben. Han må hele tiden minnes på hva han skal gjøre for å komme seg videre til neste steg. Han blir så ekstremt distrahert av alt som skjer rundt seg. 

Nå er han 6, og i svømmehallen her er det 6-årsgrense for å være i garderoben av motsatt kjønn. Og det synes jeg er helt fair, det er ikke så kult å treffe klassevenninner i damegarderoben når man er 6 år. Men det betyr at jeg ikke kan gå i svømmehallen med ungene uten at mannen er med. Og dette er en flett ny svømmehall som åpnet etter totalrenovering for halvannet år siden.. 

Anonymkode: fccc2...d3d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungen kan si pupp er h-n klar for garderobe med samme kjønn.

Så ett år da? 

Anonymkode: be620...3f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8???? pinlig...

På ingen måte😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke når svømmehallene har faste aldersgrenser. De fleste har det. Da må man følge de. Få noen av "rett" kjønn til å følge de en gang eller to. En onkel, fetter eller send dem med en jevnaldrende venn og faren dens en gang. Så vet de hvor alt er. Øv masse på påkledning og dusjing i damegarderoben mens de er små nok til å gå der. 

Anonymkode: c0752...138

Man MÅ ikke det nei. Ikke alle har en onkel eller en fetter for hånden. Noen er helt alene. Vi gjorde bare det beste ut av det. Løp inn i hc garderoben (som selvsagt var plassert inni damegarderoben🙄) og så løp vi ut derfra til bassenget. Alternativet hadde vært å slutte med svømmeopplæring og det føltes ikke rett når vi var så godt i gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er vel vanlig å ha skolestart som grense. Mine gutter klarte fint å gå i garderoben alene da. 

Anonymkode: 75ca6...4e5

Og mange greier ikke det. 5,5 år er vel smått. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...