AnonymBruker Skrevet 27. november #61 Del Skrevet 27. november Jeg tror noe av det som har gjort folk skeptiske i denne tråden er at du har sagt at du har et sterkt ønske om å bli ung mor, altså er dine ønsker viktigere enn hva som er bra for et barn. Du har også sagt at det ikke vil bli noe problem å få baby, selv om det er umulig for noen å vite på forhånd. Dere har planlagt dette lenge, men du har ikke tatt folat. Du bryr deg fint lite om hva som er lurt sier du, og påstår feilaktig at 19 år ikke er ungt i dagens samfunn. Slike utsagn vitner om at du ikke fullt så voksen og moden som du vil ha det til. Jeg tenker at er godt tegn på at man er klar for barn, er at man faktisk er usikker på om det er rett å gjøre, fordi man innser hvor stor avgjørelse det er. En baby har man bare en kort periode, før det er barnehage, skole, fritidsaktiviteter og etter hvert en tenåring i hus. Hvis du er gravid nå, så kan dere sikkert klare det fint. Skjønner jo at du er veldig motivert, og andre på din alder har gjort det før. Men husk at de fleste som har svart deg her, har erfaring med å ha egne barn, og ønsker bare å få frem at det kan være lurt å vente litt. De fleste av oss husker nok også hvordan vi selv var som 18-åringer, og vet at vi ikke var voksne da. Hjernen er rett og slett ikke ferdig utviklet hos noen av oss i den alderen. Anonymkode: 159b5...0ae 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #62 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (5 minutter siden): Så akkurat nå har dere cav30.000 tilsammen inn. Det er så lenge han er student. Hva skjer når han er ferdig student? Vil han få jobb med engang? Og er din lønn pluss 13.000 i mnd fast? Hvor mye går ut i mnd hos dere? Hva er dette for noe utidig innblanding i økonomien til ts? Hun har stilt et spørsmål om graviditetstest! Anonymkode: c3b7f...441 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #63 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dette for noe utidig innblanding i økonomien til ts? Hun har stilt et spørsmål om graviditetstest! Anonymkode: c3b7f...441 For hun er ung og en baby koster. Hun får mange andre innblanding her inne også som ikke omhandler positive test. Hun kunne vært min datter og som mor vil jeg bare hjelpe. Om hun er gravid så er jo det flott. Men jeg vet at som 18 åring er ok økonomisk noe man tenker så mye på. Så jeg spør slikt at hun kan få en tanke om økonomi etter vært som baby blir født og kommer. Vet jo ikke om hun bare tenker på en søt baby, og ikke hva som kommer etterpå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #64 Del Skrevet 27. november Herregud for noen svar. Uansett. Jeg ble gravid da jeg var 19. Det gikk helt strålende. Var aldri en byrde for resten av familien. Barnet er nå voksent og jeg har aldri angret Anonymkode: 50ceb...dff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november Forfatter #65 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (25 minutter siden): Så akkurat nå har dere cav30.000 tilsammen inn. Det er så lenge han er student. Hva skjer når han er ferdig student? Vil han få jobb med engang? Og er din lønn pluss 13.000 i mnd fast? Hvor mye går ut i mnd hos dere? Han kommer nok til å jobbe ja. ja det er fast. 11.000 i leie. 3.000 i mat 1.000 i regninger 200 utstyr til dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #66 Del Skrevet 27. november Anonym006 skrev (1 minutt siden): Han kommer nok til å jobbe ja. ja det er fast. 11.000 i leie. 3.000 i mat 1.000 i regninger 200 utstyr til dyr Husk at når baby komme nå dere ha bilstoler.. vogn... forsikring..bleier..mat... utstyr til baby/ pumping etc. Oh så kommer ca 1000-2000 i mnd til å betalte studie lån Har du forsikring på dyr/ bil/ hjem etc? Bil lån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november Forfatter #67 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (5 minutter siden): Husk at når baby komme nå dere ha bilstoler.. vogn... forsikring..bleier..mat... utstyr til baby/ pumping etc. Oh så kommer ca 1000-2000 i mnd til å betalte studie lån Har du forsikring på dyr/ bil/ hjem etc? Bil lån? Alt av lån osv går på «regninger» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #68 Del Skrevet 27. november Anonym006 skrev (2 minutter siden): Alt av lån osv går på «regninger» Lever dere billig? Siden alt lån og regning er bare på 1000? Ikke bil? Da ikke lån/ forsikring/ bensin Oh bare så du vet jeg spør dette som en mor som vil hjelpe deg. Jeg fikk barn litt senere en deg..og da hadde vi bare 1 inntekt, hus og bil. Men vi klarte oss men bare pga jeg har siden jeg flyttet ut når jeg var 19 alltid satt opp budsjett og viste alltid hva som kom inn og gikk ut. Da var jo ting billigere..med tanke på lån etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november Forfatter #69 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva er dette for noe utidig innblanding i økonomien til ts? Hun har stilt et spørsmål om graviditetstest! Anonymkode: c3b7f...441 Takk! Er helt enig i at det egt et helt upassende å spørre om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november Forfatter #70 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (Akkurat nå): Lever dere billig? Siden alt lån og regning er bare på 1000? Ikke bil? Da ikke lån/ forsikring/ bensin Oh bare så du vet jeg spør dette som en mor som vil hjelpe deg. Jeg fikk barn litt senere en deg..og da hadde vi bare 1 inntekt, hus og bil. Men vi klarte oss men bare pga jeg har siden jeg flyttet ut når jeg var 19 alltid satt opp budsjett og viste alltid hva som kom inn og gikk ut. Da var jo ting billigere..med tanke på lån etc. ja vi lever billig. Har ikke behov for bil (enda) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #71 Del Skrevet 27. november Anonym006 skrev (Akkurat nå): ja vi lever billig. Har ikke behov for bil (enda) Det er bra:) Bare legg et litt fremtidig budsjett...der dere eventuelt må ha bil..kansje kjøpe hus.. flere forsikringer etc Ifølge SIFO, vil det i snitt koste omkring 4 500 kroner per måned å ha et spedbarn. I løpet av et år, kan du forvente å bruke mellom 46 000 og 54 000 kroner. Jeg vil kanskje ikke si 4000, men du trenger god del bleier, våt servietter,sutter, flasker, klær( vokser fort ut av) du trenger tung til deg som kanskje pumpe, bryst skjold, mamma klær. Etter vært grøt, kanskje mme, og så mat til baby( som dessverre blitt dyrt) vitaminer, ting til sykdom. I løpet av 0-12 år trenger de ofte 3 bilstoler) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #72 Del Skrevet 27. november Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 23.09): Jeg kjenner mange som venter barn nå, som er 17-22år gammel. Og om vi velger å prøve på barn nå så er vell det vårt valg uansett? Bryr meg fint lite om hva som er gjennomsnittsalder og lurt osv. Ikke bry deg om hva de skriver. Har dere et stabilt forhold, ordnede boformer og ok økonomi så er det fantastisk å bli ung mamma. Energien kan ikke sammenlignes med 30+++ som mange førstegangsfødende dessverre er nå til dags. Jeg har blitt mor både i tidlig 20-årene og begynnelsen av 30-årene og det var vesentlig forskjell på energinivået med første og sistemann. Dere får nok ikke noe hjelp før dere har prøvd ett år, men jeg tror syklusen din bare må stabilisere seg litt først så sitter den nok innen noen måneder. Masse lykke til♥️ Anonymkode: c9ea5...780 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #73 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (20 minutter siden): Husk at når baby komme nå dere ha bilstoler.. vogn... forsikring..bleier..mat... utstyr til baby/ pumping etc. Oh så kommer ca 1000-2000 i mnd til å betalte studie lån Har du forsikring på dyr/ bil/ hjem etc? Bil lån? Herrehatt!!! I HI spør TS etter råd ang test. Hvordan og hvorfor i alle dager nebber folk om økonomien dems? Pass økonomien deres selv! Det er den eneste økonomien dere har noe med å gjøre. Makan til folk! Anonymkode: 672c3...5d8 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #74 Del Skrevet 27. november Lykke til forresten TS! Fint du ønsker å bli ung mor. Anonymkode: 672c3...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #75 Del Skrevet 27. november Ser det er voldsomt engasjement rundt ts og samboer sin økonomi. På dette forumet her finnes det tusenvis av uføretrygdede småbarnsmødre og eldre mødre. Råder dere dem også til å ikke få barn??? TS og samboer har i hvert fall alle mulige forutsetninger til helt normale inntekter etter studier og det vil være null problem å forsørge et barn. Slapp av. Anonymkode: c9ea5...780 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #76 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herrehatt!!! I HI spør TS etter råd ang test. Hvordan og hvorfor i alle dager nebber folk om økonomien dems? Pass økonomien deres selv! Det er den eneste økonomien dere har noe med å gjøre. Makan til folk! Anonymkode: 672c3...5d8 Om du leser lengre opp vil jeg som mot bare hjelpe. Jeg håper hun er gravid og ønsker henne bare godt. Men som jeg skrev lenger opp så kanskje ikke økonomisk er det en på 18 tenker på. Om hun har full kontroll nå til 5 år er det flott:) men jeg er 40 år og driver fortsatt med budsjett og tenktrr på hva som går inn og ut hver mnd. Har sync 2 barn og vet dr koster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #77 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser det er voldsomt engasjement rundt ts og samboer sin økonomi. På dette forumet her finnes det tusenvis av uføretrygdede småbarnsmødre og eldre mødre. Råder dere dem også til å ikke få barn??? TS og samboer har i hvert fall alle mulige forutsetninger til helt normale inntekter etter studier og det vil være null problem å forsørge et barn. Slapp av. Anonymkode: c9ea5...780 Siden dette nok handler om meg..jeg har aldri rådet de til å ikke få barn. Det må være lov å hjelpe og komme med råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #78 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (10 minutter siden): Det er bra:) Bare legg et litt fremtidig budsjett...der dere eventuelt må ha bil..kansje kjøpe hus.. flere forsikringer etc Ifølge SIFO, vil det i snitt koste omkring 4 500 kroner per måned å ha et spedbarn. I løpet av et år, kan du forvente å bruke mellom 46 000 og 54 000 kroner. Jeg vil kanskje ikke si 4000, men du trenger god del bleier, våt servietter,sutter, flasker, klær( vokser fort ut av) du trenger tung til deg som kanskje pumpe, bryst skjold, mamma klær. Etter vært grøt, kanskje mme, og så mat til baby( som dessverre blitt dyrt) vitaminer, ting til sykdom. I løpet av 0-12 år trenger de ofte 3 bilstoler) Herregud!!! Tror du hun er 13 år? Jeg tror ts klarer og tenke selv. Og bare for å ha oppklart det, barn sitter normalt sett ikke i bilstol til de er 12 år gamle😂 Det må være unger med spesielle behov. Første skoledag på ungdomsskolen og ungen sitter i barnesete, synes jeg ser det. Anonymkode: c9ea5...780 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #79 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud!!! Tror du hun er 13 år? Jeg tror ts klarer og tenke selv. Og bare for å ha oppklart det, barn sitter normalt sett ikke i bilstol til de er 12 år gamle😂 Det må være unger med spesielle behov. Første skoledag på ungdomsskolen og ungen sitter i barnesete, synes jeg ser det. Anonymkode: c9ea5...780 Nei hun er 18 år og ja hun klarer å tenke selv. Der betyr ikke at man kan komme med råd til ung mor De fleste sitter jo i fremovvment til de er iallfall 10:) ungdomskolen er de 14-15 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #80 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (1 minutt siden): Nei hun er 18 år og ja hun klarer å tenke selv. Der betyr ikke at man kan komme med råd til ung mor De fleste sitter jo i fremovvment til de er iallfall 10:) ungdomskolen er de 14-15 år Nei, de begynner på ungdomsskolen det året de blir 13 år, dvs at en god del fortsatt er 12 når de begynner i august. De sitter definitivt ikke i barnestol da. Anonymkode: c9ea5...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå