AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:03 #1 Del Skrevet mandag kl 18:03 Jeg går og er sulten hele dagen, jeg spiser normale porsjoner måltider om dagen, men spiser også mellom måltidene. Og nå er det altså pepperkaker jeg spiser på, hele dagen.. Hva kan man spise sånn gjennom dagen?🙈😄 Anonymkode: b1116...fd9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet mandag kl 18:06 #2 Del Skrevet mandag kl 18:06 Klementiner er vel bra nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:06 #3 Del Skrevet mandag kl 18:06 Jeg bruker å kjøpe noe godt kjøtt, spekemat, spekeskalker for den del, og spiser på Anonymkode: a2e07...ccb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:09 #4 Del Skrevet mandag kl 18:09 Klementiner og epler. Anonymkode: c7b58...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:17 #5 Del Skrevet mandag kl 18:17 Klementiner Deler opp 2-3 stk i båter og har i en skål gjennom dagen. Anonymkode: d7077...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:20 #6 Del Skrevet mandag kl 18:20 Tenk over hvor du spiser disse klementinene (om du går for det) også da. Det er nok av oss med allergi så hvis du sitter i åpent kontorlandskap er det lurt å la være. Klementiner lukter helt intenst og gassene i skallet henger lenge i rommet. Anonymkode: 57b43...21e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:37 #7 Del Skrevet mandag kl 18:37 Frukt og grønt. Anonymkode: 2705f...ca3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:10 #8 Del Skrevet mandag kl 19:10 Hvorfor er du sulten hele tiden? Spiser du ikke næringsrikt nok? Hvis du ikke kan la være å småspise, gå for ost, spekemat og nøtter. Anonymkode: 98b1e...4c4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:12 #9 Del Skrevet mandag kl 19:12 Oppkuttet grønnsaker, minitomater og frukt Anonymkode: f1de4...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:01 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:01 Vil anbefale å fokusere på næringsinnholdet i måltidene dine for å sikre at du ikke går sulten hele dagen. Spiser du nok proteiner? Sunt fett? Tenk tallerkenmodellen - en fjerdedel protein, en fjerdedel karbo (gjerne av det mer grove slaget) også fyller du på resten med grønnsaker/salat. Trenger du noe mellom måltidene så spis knaskerøtter, snackspaprika og evt en neve nøtter. Anonymkode: 77c44...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:37 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg går og er sulten hele dagen, jeg spiser normale porsjoner måltider om dagen, men spiser også mellom måltidene. Og nå er det altså pepperkaker jeg spiser på, hele dagen.. Hva kan man spise sånn gjennom dagen?🙈😄 Anonymkode: b1116...fd9 Kan jo begynne med næringsrik mat så slipper du å gå sulten hele dagen. Anonymkode: e35a1...70a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet tirsdag kl 07:39 #12 Del Skrevet tirsdag kl 07:39 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg går og er sulten hele dagen, jeg spiser normale porsjoner måltider om dagen, men spiser også mellom måltidene. Og nå er det altså pepperkaker jeg spiser på, hele dagen.. Hva kan man spise sånn gjennom dagen?🙈😄 Anonymkode: b1116...fd9 Knask gulrøtter, og drikke vann. Også må du gå gjennom hva du faktisk spiser. "Normale" porsjoner sier ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:41 #13 Del Skrevet tirsdag kl 07:41 Slutte å spise mellom måltidene. Du oppretter en uvane, og kroppen blir vant til at du stadig spiser på noe. Slutter du, så vil også suget (sulten) forsvinne. Anonymkode: 14eba...eb3 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #14 Del Skrevet tirsdag kl 07:45 Mye bedre å venne seg av med småspisingen. Anonymkode: 04a8c...fb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:31 #15 Del Skrevet tirsdag kl 08:31 Du burde virkelig slutte med denne uvanen. Nå veit ikke jeg om du i tillegg har problemer med vekta, men ved å gå å småspise sørger du alltid for blodsukkerstigninger, som igjen fører til utskillelse av fettlagringshormonet insulin. Dette hormonsystemet bør få ha seg noen gode pauser mellom måltidene. Og så burde du se på måltidene du spiser. Får du i deg nok fett og proteiner slik at du blir god og mett og kjenner på tilfredsstillelse etter måltidene? Mange har et kosthold bestående av fettredusert, nærings- og kalorifattig mat, noe som er forsket på vil føre til mer spising på grunn av manglende metthetsfølelse og tilfredsstillelse etter å ha spist denne maten. Anbefaler deg å spise 3 måltider for dag bestående av ekte mat med nok fett og proteiner, og ingenting mellom disse måltidene. Anonymkode: afa02...7a0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:35 #16 Del Skrevet tirsdag kl 08:35 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg går og er sulten hele dagen, jeg spiser normale porsjoner måltider om dagen, men spiser også mellom måltidene. Og nå er det altså pepperkaker jeg spiser på, hele dagen.. Hva kan man spise sånn gjennom dagen?🙈😄 Anonymkode: b1116...fd9 Hjelper ikke med normale porsjoner måltider om dagen, om de ikke inneholder nok til å holde deg mett mellom måltidene. Da er det ikke næringsrikt og mettende nok. Men om du liker å knaske litt, så er klementiner og nøtter et godt valg. Anonymkode: a220b...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet tirsdag kl 08:59 #17 Del Skrevet tirsdag kl 08:59 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men om du liker å knaske litt, så er klementiner og nøtter et godt valg. Anonymkode: a220b...162 For en person med lite selvkontroll, så er ikke fruktsukkerbombe og fettbomben nøtter "gode" valg. Om man "må" ha noe i munnen, så bør det være grønnsaker. Helst skal man ikke gå og småspise, for systemet har godt av å kjenne på sult. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:59 #18 Del Skrevet tirsdag kl 10:59 Er det ikke derfor vi drikker kaffe/te osv? Er ikke bra for tennene å spise hele tiden. Helt vanlig å kjenne sult mellom måltidene, trenger ikke gjøre noe med det. Bedre alternativer er feks cherrytomater, knaskerøtter, litt nøtter osv. Det beste alternativet er å ikke ha pepperkaker tilgjengelig. Helt vanlig å snacks når ting er tilgjengelig. Anonymkode: 1fbec...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet tirsdag kl 12:44 #19 Del Skrevet tirsdag kl 12:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke derfor vi drikker kaffe/te osv? Er ikke bra for tennene å spise hele tiden. Men du tenker at kaffe og te er bra for tennene å drikke hele tiden...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:55 #20 Del Skrevet tirsdag kl 15:55 Reign skrev (3 timer siden): Men du tenker at kaffe og te er bra for tennene å drikke hele tiden...? Ja det går fint om du ikke har tilsatt noe annet. Trenger jo uansett ikke drikke hele tiden, men ta en kopp kaffe når du blir fysen mellom måltider. Anonymkode: 1fbec...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå