AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:12 #21 Del Skrevet mandag kl 10:12 MiominMio skrev (13 minutter siden): Enig! Bodde også i London under de verste terror tidene på 90 tallet og igjen nå på 2000 tallet. Har aldri følt meg truet på noe som helst vis. Nå skal det sies at svigermor klarte å bli frastjålet alt når hun prøvde sko, men jeg tror at er man våken så skal det gå bra. Har klart meg ellers fint og i Roma, Barcelona og New York med sekk. Verdisakene har jeg kontroll på og holder alltid en hånd på mobil og lommebok. Det er faktisk veldig sant. Husker da foreldre og svigers var på besøk. Tasker, ryggsekker, passe på... Men ikke denne vanen med å bare være avslappet, men ha en hand på ting med en gang det er noen rundt. Typisk om man ble opptatt med noe annet. Da slo de som har fulgt med på deg en stund til. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ada@ Skrevet mandag kl 19:07 #22 Del Skrevet mandag kl 19:07 Nei, det er ikke idioti! Lurt med en sekk! Mobilen og lommebok hadde jeg hatt i jakkelomme eller i en liten ekstra veske! Har vært i London masse og ofte hatt en sekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:39 #23 Del Skrevet mandag kl 22:39 ada@ skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke idioti! Lurt med en sekk! Mobilen og lommebok hadde jeg hatt i jakkelomme eller i en liten ekstra veske! Har vært i London masse og ofte hatt en sekk. Og jeg har vært i storbyer rundt om i hele verden. Aldri blitt utsatt for en lommetyv… Anonymkode: 64086...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 22:41 #24 Del Skrevet mandag kl 22:41 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har bodd i London. Har brukt alt fra åpne vesker, ryggsekk, telefon+kort i handen eller jakkelomme. Har aldri blitt frastjålet noe. Er selvfølgelig mer obs på markeder, travle butikker og slikt, men er generelt avslappet. Imidlertid ligger alltid pass + det meste av kredittkort + en ekstra telefon igjen hjemme/hotellet. Så om noe forsvinner en dag er det ingen krise. Anonymkode: 263f6...8e1 Da har du hatt flaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:44 #25 Del Skrevet mandag kl 22:44 Grüner skrev (2 minutter siden): Da har du hatt flaks Haha nei. Dette er helt normalt. Lommetyveri er ikke utbredt lenger. Ingen har verdier på seg. Mobiltelefoner og kort er verdiløst. Anonymkode: 64086...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet mandag kl 22:47 #26 Del Skrevet mandag kl 22:47 Gå kledd helt vanlig med bare en veske eller lignende. Ikke gå med turklær eller dyre klær. Da vil du smelte greit inn og ikke bli et enkelt mål for tyver. Ellers er det vel ikke spesielt mye tyveri og ran i London. Det er som andre europeiske storbyer, bråkete og kaotisk men ganske trygt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:49 #27 Del Skrevet mandag kl 22:49 Jeg bor i en Europeisk storby med mye lommetyver, og bruker sekk hver dag på vei til og fra jobb. Tar den på magen om det er stappfullt på kollektivt. Anonymkode: cb6b1...16d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:55 #28 Del Skrevet mandag kl 22:55 Det går også an å ha en liten pose i tråd og ha den på som et halskjede, mener jeg har sett sykkelturister og andre turister på f.eks fornøyelsesparker og i store handlegater med disse. Da har du den innenfor genseren og har kort og kontanter evt. mobil i den, og trenger ikke ha stor sekk eller taske på:) Anonymkode: 50482...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:13 #29 Del Skrevet tirsdag kl 07:13 Grüner skrev (8 timer siden): Da har du hatt flaks Jeg har faktisk 50+ land bak meg, uten å ha blitt frastjålet noe For det første blir lommetyverier mer og mer uvanlig, da det er lite å hente. En låst telefon, eller et ubrukelig kredittkort. For det andre følger de med på hvem som bruker kontanter, har dyre kameraer, og generelt fremstår som litt usikre turister. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:26 #30 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 Ikke kle deg som en turist, ikke oppfør deg som en turist. Ikke dra rundt på en ryggsekk med masse unødvendige ting (hva er det folk har i de ryggsekkene sine?). Jeg kler meg som de «innfødte», har kort og telefon i innerlomme eller lomme med glidelås, og har gjerne ei vanlig veske med glidelås. Sjekk kart før du går ut, og finn ut hvilken linje du skal ta på undergrunnen og hvor du skal gå av. Hold deg unna større forsamlinger, gateartister o.l. Jeg har reist en del i storbyer, ofte alene, og har aldri blitt frastjålet noe. Anonymkode: 17ee7...fb0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:33 #31 Del Skrevet tirsdag kl 07:33 Har vært i mange byer i utlandet med ryggsekk. Den eneste plassen jeg har blitt frastjålet noe, var på ferie i en by her i Norge. Anonymkode: 8a8ee...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:44 #32 Del Skrevet tirsdag kl 07:44 Altså, de berømte lommetyvene går ikke i sekken din for å fiske opp BHen du kjøpte på Primark eller vannflaska di. Bare ikke ha noe verdifullt på toppen i sekken eller i ytre lommer på den så går det helt fint. Ta av sekken og hold den fordan deg i knehøyde på undergrunnen, det er også høflig å gjøre. Det eneste de er interessert i er mobiltelefonen din, og eventuelt cash og kort, men få har jo særlig me cash på seg lengre og plast kan kanselleres med et tastetrykk. Evt dyr klokke om du har det, det kjenner jeg en som ble frastjålet av en fingernem tjuv (i Oslo), tok den rett av armleddet hans uten at han merket det. Så hold mobilen tett til brystet, og så kan du transportere shoppingen i hva du vil. Pass på det når du setter det fra deg, jeg ville ikke gått fra det og gått på do liksom. Men folk napper ikke julegavene ut av hendene dine mens du vandrer gatelangs liksom. Men de kan fiske en mobiltelefon opp fra en vidåpen lomme eller når den stikker opp av baklomma. Du trenger ikke rumpetaske, innerlommer på jakker og front-lommene på bukser er nesten bedre. En rumpetaske skriker jo at her ligger alle verdisaker. Sånn lommetyver funker, er jo at de distraherer deg, bumper borti deg, spør deg om hjelp eller en signatur, søler noe på deg, sier du mistet noe. En fingernem type trenger ikke mange sekundene på å åpne en rumpetaske når du er opptatt av noe helt annet. Så lenge de får kommet tett på deg. Legg også fra deg pass og et ekstra kort i safen på hotellet. Anonymkode: 9d74e...f7c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet tirsdag kl 07:46 #33 Del Skrevet tirsdag kl 07:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det eneste de er interessert i er mobiltelefonen din En telefon er jo helt ubrukelig når den låses i dag. Man sperrer selve IMEI-nummeret til telefonen, slik at den er død. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:49 #34 Del Skrevet tirsdag kl 07:49 Dette med smykker og klokker er et poeng. Storbytur er ikke stedet å flashe at du har dyre ting. På reisene mine legger jeg igjen forlovelsesring og dyre armbånd, og vesker, hjemme. Pynter meg med litt HM smykker, og har en trofast skulderveske som rommer alt, og er enkel å ha rett under armen når det er tett med folk. Den eneste gangen jeg har opplevd at noen ble frastjålet noe var en med taske og lommebok. For da er det så tydelig at man har noe, man må lete den frem, åpne lommebok (der man gjerne har flere kort), telle kontanter... Jeg tepper bare telefonen, og er jeg på marked der jeg vet det er kontanter som gjelder, så legger jeg et-par tiere i mobilcoveret. Men lar alt annet av kontanter og kort ligge igjen. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:38 #35 Del Skrevet tirsdag kl 09:38 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 10.22): Jeg har bodd i London. Har brukt alt fra åpne vesker, ryggsekk, telefon+kort i handen eller jakkelomme. Har aldri blitt frastjålet noe. Er selvfølgelig mer obs på markeder, travle butikker og slikt, men er generelt avslappet. Imidlertid ligger alltid pass + det meste av kredittkort + en ekstra telefon igjen hjemme/hotellet. Så om noe forsvinner en dag er det ingen krise. Anonymkode: 263f6...8e1 Du er klar over at safene på hoteller er veldig lette å bryte seg inn i? Og det er plenty av utro tjenere blant vaskehjelper på hoteller. Det beste er vel å ha passet i en front lomme. Men desverre er utformingen av pass så dårlig at det er vanskelig (for meg som mann går passet så vidt inn i frontlomma, mens på damebukser kan det nok være en utfordring). Å ha mobil og lommebok i baklomma som mange har er også idiotisk. Der er det lett å stjele. Anonymkode: ef5a1...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:40 #36 Del Skrevet tirsdag kl 09:40 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor i en Europeisk storby med mye lommetyver, og bruker sekk hver dag på vei til og fra jobb. Tar den på magen om det er stappfullt på kollektivt. Anonymkode: cb6b1...16d Beste er sånne sekker med glidelås på ryggpanelet. Da er det umulig å åpne den uten å ta den av seg først. Anonymkode: ef5a1...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:42 #37 Del Skrevet tirsdag kl 09:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er klar over at safene på hoteller er veldig lette å bryte seg inn i? Og det er plenty av utro tjenere blant vaskehjelper på hoteller. Det beste er vel å ha passet i en front lomme. Men desverre er utformingen av pass så dårlig at det er vanskelig (for meg som mann går passet så vidt inn i frontlomma, mens på damebukser kan det nok være en utfordring). Å ha mobil og lommebok i baklomma som mange har er også idiotisk. Der er det lett å stjele. Anonymkode: ef5a1...70c Med ca 100 reisedøgn i året de siste 15 årene, så har det fortsatt ikke skjedd tyveri på hotellrom. Jeg har ID kort på meg. Pass på hotellrommet. Fysiske kredittkort fordelt mellom koffert på rom, og safe. Anonymkode: 263f6...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:55 #38 Del Skrevet tirsdag kl 09:55 Reign skrev (2 timer siden): En telefon er jo helt ubrukelig når den låses i dag. Man sperrer selve IMEI-nummeret til telefonen, slik at den er død. I London herjer mobiltyver på el-sykler. De napper mobilen ut av hånden på deg når du står med den enten for å sjekke kart, ta bilder osv. Da får de tak i mobilen mens den fortsatt er åpen, og kan hente ut info. før du klarer å sperre mobilen. Ganske kjent problem som har blitt verre og verre det siste året. Anonymkode: ec4db...ab8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #39 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 10.52): Fatter ikke at jeg turde å bo i London et år når jeg leser denne typen tråder 😂 Jogget til og med i Reagens park hver dag, med telefonen i handen. Bomber, opptøyer og brann på T-banen, er nok en mye større trussel enn en lommetyv i den byen. Anonymkode: 263f6...8e1 Hvis du har bodd i London i et år, så burde du vite at parken heter Regents Park 🙄 Hvor ofte skjer det at bomber går av eller at det er brann på undergrunnen? Lommetyveri skjer daglig! Reality check! Anonymkode: ec4db...ab8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #40 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 Spiller ingen rolle hva du har med i London stjeler de hele deg Anonymkode: bb782...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå