Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det har ingenting med frakk å gjøre. Du viser deg fram naken og det er blotting.

Anonymkode: 837ac...3be

Nei! Nakenhet alene er IKKE blotting.

For at det skal være blotting kreves det at den nakne har et seksuelt motiv for å vise seg naken, men jeg tviler vel på at foreldre som lar ungene se dem nakne på badet, på vei til soverommet eller kanskje når de velger å gå på kjøkkenet etter noe å drikke uten å kle seg først, har seksuelle motiver.

En naken kropp, det er bare en kropp uten klær. Ingenting farlig, skummelt eller skadelig for noen, hverken barn eller voksne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aksase skrev (4 timer siden):

Nei! Nakenhet alene er IKKE blotting.

For at det skal være blotting kreves det at den nakne har et seksuelt motiv for å vise seg naken, men jeg tviler vel på at foreldre som lar ungene se dem nakne på badet, på vei til soverommet eller kanskje når de velger å gå på kjøkkenet etter noe å drikke uten å kle seg først, har seksuelle motiver.

En naken kropp, det er bare en kropp uten klær. Ingenting farlig, skummelt eller skadelig for noen, hverken barn eller voksne. 

Er det så forbanna viktig å ikke ha klær på seg? Siden dere er så iherdige på å vise dere nakne for barn, er dere ekshibisjonister. Det går an å ha et håndkle rundt seg, eller truse og ecmvt bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 15.03):

Folksom viser seg nakne er ekshibisjonister. Det er "SE PÅ MEG! SE PÅ MEG!" over hele linja. Det er en grunn til at blottinger straffbart.

Det er verken blotting eller straffbart å ha badedøra åpen av praktiske grunner mens man dusjer hjemme. 

Anonymkode: 53891...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det så forbanna viktig å ikke ha klær på seg? Siden dere er så iherdige på å vise dere nakne for barn, er dere ekshibisjonister. Det går an å ha et håndkle rundt seg, eller truse og ecmvt bh.

Hvis datteren mitt kommer inn på badet mens jeg dusjer, så ser hun ikke noe hun ikke har sett før, for vi dusjer også i offentlig svømmehall. Jeg vil ikke at hun skal føle at hun må skjule kroppen sin som mange dessverre gjør. Så jeg går foran som et godt forbilde og dusjer uten badedrakt, både ute og hjemme, som det også står oppslag om i garderoben at vi skal gjøre (men som mange driter i fordi tilbakestående gjøker som deg påstår at å følge hygieneregler er blotting og ekshibisjonisme).

Kroppen min er ikke perfekt og jeg er ikke Karen til vanlig, men hvis en KG-gjøk skulle komme bort til meg i garderoben og beskylde meg for blotting, så kommer jeg nok til å kontakte betjeningen i svømmehallen, for vi kan ikke gå mot amerikanske tilstander. 

Det hendte at jeg så moren min naken som barn, for vi hadde også kun ett bad. Jeg tenkte ikke over at det skal være noe rart med å ha sett sin egen mor naken før jeg begynte å lese skrudde meninger på KG. Hva er problemet liksom, at jeg har sett hvordan en vanlig dame som ikke er retusjert ser ut?

Anonymkode: 53891...4a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel det er litt vanskelig å dusje med klær på...

Oh jeg begynner å tro du liker å vise det frem med alt det du skriver.

Vi er ikke iherdig å vise oss frem... leser du denne tråden at vi voksne sprader rundt hjemme naken? Lager middag naken etc?

Sorry at du har et så forskrudd syn på mennesket kroppen.

Hva gjør du når du ser er naken barn på stranden etc..blir du kvalm....eller noe annet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bare ett bad. Er 5stk. Vi bruker ikke badet samtidig (bortsett fra jeg og gubben). Jeg vokste selv opp med ett bad og en familie som så på nakenhet som helt naturlig, og jeg var da den som hadde størst behov for privatliv (jeg var yngst). For meg var dette ikke greit. Ser noen sammenligner med svømmehall osv, men det kan ikke sammenlignes med å måtte gå på do med andre i rommet, eller at andre går på do forran deg. Samt den intimiteten det er på ett lite bad hvor man bare er 2-3 stk.

Så her opereres det med at badet er privat, og vi venter på tur. MEN vi har relativt strikse regler på at man ikke går bruke badet mer enn man må i «travle» perioder, f.eks på morgen. Alle kler seg og steller seg på rommene sine, og så er badet til dusj, tannpuss og toalettbesøk.

Sluttet å være nakne fortan barna når de var rundt 3år.

Anonymkode: 31199...69c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.25):

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

Min datter er 10 og vil fortsatt bade å badekaret med meg (mor). 

Anonymkode: f0dd6...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte? Aldri begynt..

Barn har rett på privatliv, jeg likeså 

Anonymkode: 65f79...ea5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg på badet og steller meg, så er jeg ofte naken. Barna bestemmer selv om de ønsker å komme inn når det er min tur å bruke badet.

Per nå er mitt privatliv ikke så viktig for barna. De kommer stormende inn når det passer dem. Jeg får derimot ikke lov å gjøre det samme med dem, og dette respekteres selvfølgelig. Ikke gjensidig hos oss altså, men jeg bryr meg virkelig ikke 😆

At barna får se hvordan en helt alminnelig kvinnekropp ser ut, tror jeg ikke er skadelig. Tvert imot.

Anonymkode: 05969...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (På 28.11.2024 den 21.53):

Vi er ikke iherdig å vise oss frem... leser du denne tråden at vi voksne sprader rundt hjemme naken? Lager middag naken etc?

Hva gjør du når du ser er naken barn på stranden etc..blir du kvalm....eller noe annet 

Så lås døren til badet mens du dusjer da.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (På 28.11.2024 den 21.53):

Er aldri på stranden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lås døren til badet mens du dusjer da.

Hvordan ..om barna må på do mens jeg dusjer får de det. Eller om de skal pusse tennene etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er aldri på stranden.

Har du barn? Eller er det sånn at du har barn med aldri er med de på stranden eller bade land,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 16.02):

Ja, hvorfor kan du ikke nekte dem å være på badet når du er der?

Hvorfor skal man det? 

Anonymkode: e664c...d82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...