Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig for dere nakenfetisjister å skjønne at ingen vil se dere nakne? Og at det ikke er noe som helst naturlig med å være naken? Selv Amazonas og andre avsidesliggende steder greier jungelboerne å dekke seg til foran andre. Hva forteller det deg?

Anonymkode: 509c1...8a3

Du har ikke vært mye i Amazonas. Jeg har venner derifra og de er IKKE tildekket på bilder jeg ser. 

Det du har sett er nok hva de viser på TV, og da har de et lite klede på seg.

Du har tydeligvis veldig store behov for å ilegge andre fetisjer og lyster, og det sier noe. Ikke om de som går nakne og har et avslappet forhold til det, men det som prøver å shame dem til å gjøre ting annerledes grunnet din egen skam.

Anonymkode: d4f52...c0d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.25):

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

I min familie har vi alltid vært alle på badet samtidig, helt siden vi var små. 
Og det kan fortsatt være slik den dag i dag, selv om vi barna har blitt voksne. 
Ingen av oss var noe særlig opptatt av pupp eller tiss når vi var små. 

Er ofte på besøk og overnatting hos foreldrene våres. Skal en dusje låses ikke døra i tilfelle en annen må på do. 

Helt naturlig i vår familie, men veit at flere at våre venner alltid synes det har vært rart. 

Anonymkode: 43b2e...3c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pleier du å ha sex med klær på?

Anonymkode: 837ac...3be

Ja, ganske ofte en kjapp en med klærne på. Har du aldri hatt det?

Anonymkode: d4f52...c0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 8.25):

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

Er dere aldri i svømmehall sammen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror aldri jeg har vært naken foran barna? Sikkert når de var baby og små, og måtte være med på badet. Men selv da dusjet jeg vel da de varni seng eller faren tok dem.

Jeg kan  ha et håndkle når jeg går fra dusjen, men jeg går ikke naken!

Anonymkode: 6176b...714

Kanskje den dagen du fødte? 

Anonymkode: a1e4d...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med mamma, som var ekstremt opptatt av at kropp var naturlig. Vel, jeg var en blyg type fra kanskje 9 års alder, men mamma buste inn på både bad og do, og når jeg sa at hun skulle gå ut, sa hun ting som 'Du har ingenting som jeg ikke har sett før.' Jeg opplevde det utrolig ubehagelig. Mamma hadde også tatt vekk nøkkel på badet (på den ene doen hadde vi nøkkel, den var også til gjester), men jeg begynte å bruke en annen nøkkel til å låse. Hun gikk også mye rundt naken. Syntes det var skikkelig ubehagelig. Jeg har ingen problem med å være naken foran partner eller etter trening o.l.

Tenker at å ta barnas og egne grenser på alvor er stikkordet her. Ikke påtvinge noen noe. Om både barn og foreldre synes det er greit med nakenhet: flott. Om barna uttrykker behov for mer privatliv: ta det på alvor. Om foreldre vil være i fred på do eller i dusj: helt fint.

Anonymkode: 42c2a...653

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri🤣 👍🏻 man skal vise at nakenhet er greit, og at alle kropper er greit. 🤪😉 neida, når de selv sier i fra at de ikke ønsker å se mamma naken lenger. 😄 er ikke ofte jeg sprader naken rundt her 

Anonymkode: aca9a...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i den alderen at jeg begynte å utvikle meg (altså litt bryster osv) så stoppet det av seg selv å være naken foran mine foreldre. Nå har jeg ikke barn selv, men har en niese som også er nabo’n min, og hun har flydd ut og inn hos meg i alle år. For henne var det også helt naturlig å slutte å vise seg naken for tante når hun kom i puberteten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig for dere nakenfetisjister å skjønne at ingen vil se dere nakne? Og at det ikke er noe som helst naturlig med å være naken? Selv Amazonas og andre avsidesliggende steder greier jungelboerne å dekke seg til foran andre. Hva forteller det deg?

Anonymkode: 509c1...8a3

Folksom viser seg nakne er ekshibisjonister. Det er "SE PÅ MEG! SE PÅ MEG!" over hele linja. Det er en grunn til at blottinger straffbart.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folksom viser seg nakne er ekshibisjonister. Det er "SE PÅ MEG! SE PÅ MEG!" over hele linja. Det er en grunn til at blottinger straffbart.

Så du mener når jeg står i dusjen så blottet jeg meg? Eller om jeg står og tørker meg på badet etter og barna kommer inn så skriket jeg se på meg ?  😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Om man må være der på samme tid så tenker jeg man tar litt hensyn når man ser at behovet er der. Det vil nok variere litt fra person til person. Viss man ikke må være der samtidig så tenker jeg at den som evt synes det er problematisk får klare å vente på tur. Men det er jo litt sånn opp til skjønn og individ. Jeg synes kropp er helt naturlig og normalt og går gjerne naken, sover naken osv, MEN jeg gjør ikke det når barna er hjemme da jeg tenker det er forskjell på det å tilfeldigvis springe seg på noen naken på badet og det å bli påtvunget å "bo i det". Må jeg gå å hente klær så er det en ting, men går ikke å setter meg naken på sofaen liksom når barna er hjemme, selv om jeg kunne gjort det om jeg var alene (på håndduk altså, sitter ikke kliss naken rett på sofaputene). 

Nå man være på badet samtidig om morgenen osv så ville jeg nok hatt på bh og truse, iallefall når barna begynner å vokse til litt/evt når de begynner å synes at det er rart eller flaut eller sånne ting. Men kommer de løpende inn når jeg dusjer eller sitter på do så får de tåle å se en kropp også, eller holde seg ute til det passer bedre å komme inn.. kropp er ikke farlig, det er helt naturlig, men samtidig trenger man ikke å tvinge folk til å stå midt oppi det. Det er litt forskjell på å se ett glimt av noe i gangen på vei til å hente seg klær og å stå sammen på badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (51 minutter siden):

Så du mener når jeg står i dusjen så blottet jeg meg? Eller om jeg står og tørker meg på badet etter og barna kommer inn så skriket jeg se på meg ?  😅

Ja, hvorfor kan du ikke nekte dem å være på badet når du er der?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte å dekke til oss, og/eller la barna være alene på badet når de nærmet seg pubertet og tenårene. (Evt. hvis de viste tegn på å ville skjerme seg tidligere.) 

Etter at de passerte 16-17, så har de sluttet å bry seg så mye som før. Og kan fint synes det er greit å komme inn i rommet mens en av oss voksne er (naken) i dusjen. Og de kan gå nakne inn mens vi er på badet.
Men det er viktig for oss at der er deres valg, og at vi ikke pådytter dem nakenhet eller at de tvinges til å være nakne foran oss. 

Vi har ønsket at barna skal oppleve nakenhet som noe naturlig, og ikke nødvendigvis noe seksualisert. Vi har også tenkt at det er viktig at de vet hvordan helt normale kropper ser ut, siden de ellers i verden blir bombardert med perfekte og retusjerte og opererte kropper. 

Anonymkode: 39df5...cba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hvorfor kan du ikke nekte dem å være på badet når du er der?

Hvorfor? Hvorfra skal vi skjul kroppen. Du som har et dårlig syn på kroppen 

Du har også vært i badehallen? Stranden? Tatt mammografi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (39 minutter siden):

Hvorfor? Hvorfra skal vi skjul kroppen. Du som har et dårlig syn på kroppen 

Du har også vært i badehallen? Stranden? Tatt mammografi? 

Blotting er ulovlig. Forsøk å gå naken i offenrmtligheten...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blotting er ulovlig. Forsøk å gå naken i offenrmtligheten...

He he..jeg sprader da ikke rundt naken i utenfor huset likesom .

Men jeg blotter med ikke for barna...står ikke med frakk ..åpner opp foran de og sier...tittel 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 minutter siden):

He he..jeg sprader da ikke rundt naken i utenfor huset likesom .

Men jeg blotter med ikke for barna...står ikke med frakk ..åpner opp foran de og sier...tittel 😅😅

Det har ingenting med frakk å gjøre. Du viser deg fram naken og det er blotting.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har ingenting med frakk å gjøre. Du viser deg fram naken og det er blotting.

Blotting, også kalt seksuell ekshibisjonisme er et seksuelt avvik som innebærer at seksuell tilfredsstillelse best oppnås, eller bare oppnås, ved blotting av kjønnsorganene for en intetanende person, oftest en fremmed av motsatt kjønn.

Så nei 

Vi blotter oss ikke 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har nakenhet vært naturlig alltid. Vi kan være voksne og barn nakne på badet samtidig. Etterhvert som guttene ble større og kom i pubertene ble vi veldig bevisst på det er de som bestemmer. Vi låser aldri badet. Om de vil komme inn når vi er i dusjen og er nakne, så gjør de det. Men vi gjør det ikke motsatt. De får alltid være alene. 

Men den dag i dag kan 19 åringen komme inn på badet og se sin mor barbere seg glatt nedentil i dusjen... Sikkert sterke meninger om det her på KG, men det er i allefall et valg barna/ungdommen selv tar. 

Anonymkode: d753b...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...