Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg skjuler meg. Jeg kler meg ikke naken for noen 

Anonymkode: 837ac...3be

Hehe, stakkars partneren din. 

Anonymkode: fada4...cb2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (12 timer siden):

Barn på 6 og 12...vi kan forsatt se hverandre naken. Dette får de bestemme selv...om jeg er i dusjen før min 12 åring komme inn og gå på do el...vil han dusje og være i fred så låser han eller sier i fra.

Nakenhet skal ikke være noe man skal være redd for .. kroppen er naturlig og jeg vet jo at min 12 åring dusjer jo naken med guttene i klassen...og vi har hekt siden barna var små snakket om at nakenhet ikke er flaut ( i naturlig steder) og at alle kropper er forskjellige og vi skal ikke være flau over hvordan vi ser ut og er

Sannhet med modifikasjoner. Dere i dette kommentarfeltet skal påpeke at nakenhet er så forbanna naturlig og normalt, noe som ikke stemmer.

Å ikke vile vise seg naken er et NATURLIG overlevelsesinnstinkt vi har, når vi er nakne er vi sårbare for andre "rovdyr". Derfor må nudist foreldre ofte "tvinge" barn i en viss alder til å være nakne, fordi deres innstinkter stritter imot. 

At du har snakket med barnet ditt gjentatte ganger om at nakenhet er naturlig og normalt beviser poenget mitt, det faller ikke naturlig og det må repeteres for å bryte ned mekanismen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra de begynte på skolen. Jeg ser ingen grunn for at større barn skal se foreldrene naken. Skulle det skje er det selvfølgelig ingen krise, men påtvinge unge nakenhet ser jeg ikke poenget med. Det handler ikke om at jeg ikke er trygg på egen kropp, men det er likevel ikke nødvendigvis ungdommen ønsker å se sin mor i nettoen. 

Anonymkode: 016a1...613

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sier litt om samfunnet når barna i dag ikke dusjer etter gymtimene. I svømmingen så dusjer nesten alle med shorts på. Lærerne påpeker at man må dusje uten shorts før bading, men ingen hører. Man kan ikke fysisk rive den av de heller😂

Da jeg gikk på skolen dusjet alle, både etter gym og svømming. Ingen brydde seg hva andre tenkte. Til og med gikk den kvinnelige svømmelærer-assistenten forbi guttedusjene inn til sin garderobe. Selv da vi gikk i 7.klasse. Ingen brydde seg om det da, og det har jeg heller aldri tenkt på som rart. Hun var en voksen som vi stolte på, og hun hadde sikkert sett nakne gutter før.

Det er bare at man har så forknytt forhold til kropp i dag, at det er helt sprøtt. Kanskje noe ligger i redselen for å bli filmet, som ikke var et problem for meg på 90-tallet.

Uansett, så tror jeg ikke det er skadelig for barn å se foreldrene nakne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg skjuler meg. Jeg kler meg ikke naken for noen 

OK. 

Jeg vil si det er du som er unormal i dette tilfellet.

Det er ikke sånn at dersom noen andre ser deg naken, så betyr det at du "viser deg frem". Alle har en kropp, noen ganger må vi kle av den for å få skifta og vaska oss. Sånn er livet... 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (1 minutt siden):

Sannhet med modifikasjoner. Dere i dette kommentarfeltet skal påpeke at nakenhet er så forbanna naturlig og normalt, noe som ikke stemmer.

Å ikke vile vise seg naken er et NATURLIG overlevelsesinnstinkt vi har, når vi er nakne er vi sårbare for andre "rovdyr". Derfor må nudist foreldre ofte "tvinge" barn i en viss alder til å være nakne, fordi deres innstinkter stritter imot. 

At du har snakket med barnet ditt gjentatte ganger om at nakenhet er naturlig og normalt beviser poenget mitt, det faller ikke naturlig og det må repeteres for å bryte ned mekanismen 

Hvorfor skal vi ikke snakke med barna om kropp...om hvordan de er.. hvordan alle har ulike kropper og fasonger...og hva kroppen tilhører etc?

Du tror at vi repeterer dette flere ganger i uka he he...nei...

Men vi snakker ikke om å være naken..vi snakker om hvordan kroppen kan være...og hva vi kan oppleve 

Vi sorader ikkje rundt og viser alt...men vi kan stå i dusjen og folk kan kommer og gå 

Barna får bestemme hva de vil 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (2 minutter siden):

Tror det sier litt om samfunnet når barna i dag ikke dusjer etter gymtimene. I svømmingen så dusjer nesten alle med shorts på. Lærerne påpeker at man må dusje uten shorts før bading, men ingen hører. Man kan ikke fysisk rive den av de heller😂

Da jeg gikk på skolen dusjet alle, både etter gym og svømming. Ingen brydde seg hva andre tenkte. Til og med gikk den kvinnelige svømmelærer-assistenten forbi guttedusjene inn til sin garderobe. Selv da vi gikk i 7.klasse. Ingen brydde seg om det da, og det har jeg heller aldri tenkt på som rart. Hun var en voksen som vi stolte på, og hun hadde sikkert sett nakne gutter før.

Det er bare at man har så forknytt forhold til kropp i dag, at det er helt sprøtt. Kanskje noe ligger i redselen for å bli filmet, som ikke var et problem for meg på 90-tallet.

Uansett, så tror jeg ikke det er skadelig for barn å se foreldrene nakne.

Ingen bryr seg du, jeg har ganske klare bilder i hode ifra første klasse da ei 70 år gammel kvinnelig lærer gikk inn i guttegarderoben og dusjet med oss. 

Det var ekkelt på 90 tallet og grøsser fortsatt i meg idag

Anonymkode: 860df...740

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud, Ingen barn ønsker å se foreldrene sine nakne 🤦🏻‍♀️ Og det bør de heller ikke. 

Anonymkode: 1ac5d...2ff

Bør ikke det?

Jeg har vokst opp med å se min mor naken, og ungene mine har sett meg.

De har et fint og sunt forhold til kropp, og viser lite tegn til å være traumatiserte.

Hva er det i deg som blir så urolig og opprørt over en naken kropp i en ikkeseksuell setting?

Anonymkode: d4f52...c0d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært naken foran barna. Er ikke stripper heller...

Dere har aldri vært på svømming? 

Anonymkode: 53891...4a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært naken foran barna. Er ikke stripper heller...

Hvem forbinder sexsalg med barna sine? 

Mener du at det er full musikk og kontanter som flakser når du er hos legen, i garderoben eller i dusjen alene?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna får heller ikke gå nakne hjemme.

Mulig du kun kler av deg for å vise deg frem, for andre er det naturlig.

Det å tvinge tankesettet og skam over egen kropp til ungene er derimot ugreit.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (8 minutter siden):

Du sammenligner nærmeste familie med rovdyr ja. Vel, det måtte jo komme en som overgikk dumskapen til den som sammenligner det å være naken med å strippe XD. Anbefaler deg å ta et lynkurs i evolusjonslære. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere dumme mennesker i tråden. Greit nok at man har et anstrengt forhold til kropp, men man bør virkelig tenke seg om så man ikke overfører æsj og fy-holdninger til barna sine. Tenker noen av de som dropper å dusje før svømming har foreldre som dere, de har lært at man må skjule seg for å være anstendig og ikke bli tatt av rovdyr, eller bli tatt for å være stripper. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jane78 skrev (10 minutter siden):

Nei det eneste man er sårbar ovenfor er elementene, ikke rovdyr. Har lest en del historie, og aldri sett det blir nevnt at folk som kledde seg var tryggere. Så det var blank løgn fra din side.

Du mener å vite at andre utsetter ungene sine for tvang, men hva vet du om hvilke samtaler som foregår innafor husets fire vegger?

Greit at du ikke liker/takler nakenhet, men ikke ilegg andre mennesker handlinger, eller finn opp løgner av den grunn. 

Slik argumenterer ikke voksne folk

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem forbinder sexsalg med barna sine? 

Mener du at det er full musikk og kontanter som flakser når du er hos legen, i garderoben eller i dusjen alene?

Ja, det kan du si. Følte meg virkelig hot og sexy når jeg dusjet med utålmodig baby på badegulvet eller når jeg var på babysvømming med andre mødre i alle former og varianter. Jeg vil si at stripping var det siste jeg tenkte på da altså. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, vi driver ikke og går på do mens folk dusjer eller springer nakne rundt i unøden, men hvis du ikke vil se ser du en annen vei. Tenker at sønnen har godt av å se uretusjert kropp og datter har godt av at uperfekt er ok og ikke tabu :)

Anonymkode: 9f0b7...f5c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen bryr seg du, jeg har ganske klare bilder i hode ifra første klasse da ei 70 år gammel kvinnelig lærer gikk inn i guttegarderoben og dusjet med oss. 

Det var ekkelt på 90 tallet og grøsser fortsatt i meg idag

Anonymkode: 860df...740

Dusjet MED dere er jo noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (1 time siden):

Hvordan forklarer du at enkelte stammesamfunn går nakne i alle aldre?

Det som faktisk skjer er at tenåringer får flere rollemodeller enn sine foreldre. Hvis man er nudist i et samfunn hvor nesten ingen er nudister, så vil barna trolig slutte å være nudister fordi de vil passe inn med sine venner. Dette er et evolusjonær trekk for å passe på at barn passer inn i samfunnet selv om foreldrene ikke gjør det.

Anonymkode: 62b22...849

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Hvorfor skal vi ikke snakke med barna om kropp...om hvordan de er.. hvordan alle har ulike kropper og fasonger...og hva kroppen tilhører etc?

Du tror at vi repeterer dette flere ganger i uka he he...nei...

Men vi snakker ikke om å være naken..vi snakker om hvordan kroppen kan være...og hva vi kan oppleve 

Vi sorader ikkje rundt og viser alt...men vi kan stå i dusjen og folk kan kommer og gå 

Barna får bestemme hva de vil 

Fotdi du presser sex på barna. De får seksualundervisning på skolen. Det holder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er privatliv helt naturlig. Det vil si at når vi er på badet, hvor vi er nakne, går ingen andre inn dit. 
yngste barn sviver godt rundt naken, og eldste i boxeren, uten at noen bryr seg om det. 

Barna mine ønsker ikke å se meg naken. Om de roper på meg på badet, og jeg sier jeg er naken, velger de å ikke komme inn. 

De har faktisk aldri sett meg naken etter babytiden (da de lå på gulvet mens jeg dusjet).

Anonymkode: 981f3...15c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...