Gå til innhold

Når slutter dere å være nakne på badet foran barna?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Aldri 😂

Mine barn er 18 og 7, jeg går naken inn og ut på badet og soverommet. 18åringen bryr seg ikke, men foretrekker å ikke være naken foran meg. Det respekterer jeg selvfølgelig.

I min familie har både min far og mor alltid hatt et veldig naturlig og avslappet forhold til nakenhet og derfor har det aldri falt meg inn at dette er noe jeg må eller bør stoppe med. Jeg har ingen perfekt kropp, men er veldig fornøyd og komfortabel med min egen kropp og det takker jeg min familie for. 😊

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært naken foran barna. Er ikke stripper heller...

Anonymkode: 837ac...3be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I vår familie er nakenhet helt naturlig, så ingen av oss har direkte sluttet med det. Har en gutt på 15 og en jente på 17 som også har et naturlig avslappet forhold til nakenhet. 

Anonymkode: 61633...954

Samme her. Tvinger ikke nakenhet på dem, men låser ikke dører og sånt, så det hender de støter på meg uten klær, noe ingen av oss har noe problemer med.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du sammenligner naken kropp med å strippe 🤦 så når dine barn var nakne...så fikk du stygge tanker om at de ligner på stripper? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Så du sammenligner naken kropp med å strippe 🤦 så når dine barn var nakne...så fikk du stygge tanker om at de ligner på stripper? 

Ja, voksne folk kler av seg for å vise seg frem. Det gjør ikke barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Barna får heller ikke gå nakne hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dummeste jeg har hørt...da er iallfall stranden og svømmehallen full av strippere 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i mitt liv sett pappa, og takk gud for det.

Aldri dusjet eller badet med mine foreldre. Aldri vært nakne sammen med dem (annet enn i garderoben i svømmehallen). Synes felles nakenhet er unaturlig og feil, unødvendig nakenhet altså. 

Mamma bryr seg ikke og har aldri brydd seg. Nå har jeg ikke vært i en situasjon hvor jeg kan se mamma i nyere tid. Men min søster bor hjemme (er 32) og ser mamma ofte. Hun går ikke på do med døren åpen slik som da vi var små (sluttet med det da vi var gamle nok til å passe på oss selv), men kan fint gå naken fra bad til soverom og mamma sover naken året rundt og er ofte oppe om nettene. Min søster bryr seg ikke, for vi har vokst opp med det. Vet ikke hva jeg hadde tenkt og følt om jeg hadde sett henne naken nå, da det er 10+ år siden sist for min del 😅

Anonymkode: d62ae...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte barn av 70-tallet her og her er nakenhet helt naturlig. Aldri vært noe vi har vært ukomfortable med. Har en voksen datter og en tenåringsjente (jeg er kvinne), så mulig det hadde vært annerledes om jeg hadde gutter. Jeg tenker at det å ikke ha behov for å skjule kroppen min, signaliserer at jeg er komfortabel. 

Anonymkode: 91b77...ce3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kler du av deg for å vise deg frem når du skal skifte eller dusje?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg tenkt 12år ca. Var rundt den tiden jeg syns det var rart å se mine foreldre nakne, og jeg ville i hvertfall ikke vise meg naken selv. Også er det kanskje mer vanlig at mødre og døtre ser hverandre mer nakne, slik som fedre og sønner. Spesielt fra tenårene, og gjerne litt før for noen.

For meg er dusj privat. Dusjet alltid alene med lukket dør fra jeg var 12år ca. 

Hvis dere må dusje på feks morgenen og alle er innom badet, så ville jeg sørget for at dusjen er mer privat. Feks godt frostet glass/film man fester på, dusjforheng eller andre løsninger som vegg mellom dusj og bad. Har dere mulighet å ha knagg rett ved dusjen til håndkler og badekåper? Da kan man enkelt ta på seg. 

Ellers ville jeg tatt samtalen og spurt hva de tenker. Det sier seg selv at ingen kan få badet for seg selv på morgenen med mindre man velger å stå grytidlig opp. Vil noen være alene, så må feks dusj avvente til etter skole/jobb. Og klær kan skiftes på soverom, må ikke gjøres på badet.

Anonymkode: 7fc83...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 9, gutt og snart 12 jente , har ikke sluttet enda , men mulig jeg nærmer meg med gutten . Han er ikke flau over å gå naken foran meg ihvertfall , ikke eldste heller . 

Anonymkode: fc2b2...0b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

received_10155872784320661.gif.5e09b9ba6bf15c75d22c6593b7ee12cb.gif

Anonymkode: 61633...954

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ett bad på 4 personer så det sier seg selv at privatliv er mangelvare. Eldste er myndig og yngste er 10. Pappaen derimot får privatliv på badet fra barna, men ikke jeg 🤔

Anonymkode: 5d5c1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja nakne kropper er jo helt horribelt. Aldri vært i svømmehall du eller? 

Anonymkode: 9e1fa...049

Joa, men å ha bilder av tissefanter i øyehøyde sittende fast i hodet er ikke hyggelig.

Anonymkode: 9f1f8...ad1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joa, men å ha bilder av tissefanter i øyehøyde sittende fast i hodet er ikke hyggelig.

Tissefant 🤣🤣hvor mange tissefant fik du foran deg he he 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da barnet spurte hvorfor jeg hadde så lange pupper.

Anonymkode: acd60...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 minutter siden):

Tissefant 🤣🤣hvor mange tissefant fik du foran deg he he 

Nok til å huske det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (30 minutter siden):

Kler du av deg for å vise deg frem når du skal skifte eller dusje?

Nei, jeg skjuler meg. Jeg kler meg ikke naken for noen 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville unngått det som hovedregel. Du aner ikke hvor mange fæle bilder jeg har i hodet etter dette selv.

Aldri vært i svømmehall og andre garderober

tenk på barna i finland

Anonymkode: 63a53...ae2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...