AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #21 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Hun er våken fra 00.00-01.00 ca, så våkner hun da 03-05. Mulig noen synes det er luksus, men jeg synes å starte dagen kl 03 på natta er tungt. Må i 80% av tilfellene stå opp kl 05 etter å ha prøvd å få henne til å sove igjen fra 03. Anonymkode: ea3a2...27d Det forstår jeg at du synes er tungt. Men det skal ikke være sånn for alltid. Prøv etter beste evne å bli på soverommet i mørket onntil kl.06:00. Etter hvert når baby blir mer moden, får de et slags forhold til natt og dag, lys og mørke. Hold ut, det blir bedre. I mellomtiden får du prøve å hvile/sove når baby sover, etter beste evne. Du kan prøve noen andre tiltak. Kanskje en uro over sengen kan være underholdende. Kanskhe kan du prøve en dånn sovebamse alla drømesauen Ewan. Den gir en rolig lyd som skal virke beroligende. Jeg vet det ikke er så lett, vit at det går over. Anonymkode: c01a6...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #22 Del Skrevet 25. november 2024 Da mine var baby sovnet han ikke før 22-23. Var først da de var rundt 9 mnd-12 mnd at det ble normal legging i 19-20 tiden. Anonymkode: a5957...10d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 25. november 2024 #23 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke krever oppmerksomhet? Det er jo det innlegget handler om. Hun må ha oppmerksomhet mellom 03/04-05/06. Ellers hyler hun i ett sett. Anonymkode: ea3a2...27d Ja, men hun krever ikke oppmerksomhet mellom 1930 og 00, og ikke mellom 00 og 03. Det høres helt utrolig ut til å være en så liten baby! Skjønner at det er tøft å stå i, men det er ikke uvanlig at de fortsatt vil ha mat annenhver time når de er så små, så en som ligger i senga i så mange timer i strekk med kun én matpause høres utrolig ut for meg. Jeg ville tatt henne opp og så lagt oss igjen etter par timer, fordi jeg tenker det er for tidlig å tenke at man ikke skal gi oppmerksomhet og tvinge ungen til å holde roen gjennom natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #24 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I wish🙈 det er akkurat samme greiene når jeg legger henne likt som meg (22.30). Fikk derfor tips av hs om å legge tidligere for å skape en døgnrytme/rutine. Anonymkode: ea3a2...27d Legg deg sammen med baby? Du er sikkert trøtt, siden du står opp klokken 3 på natta. Anonymkode: c4da7...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 25. november 2024 #25 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dumt av meg å spørre på kvinneguiden, her er det jo litt konkurranse i å ha det verst. Greit at noen synes det er luksus og har det verre, sånn er det alltid. Jeg synes allikevel det er slitsomt å starte dagen kl 03 på natta. Forventer ikke at baby skal sove fra 19.30 til morgenen, det har jeg heller aldri skrevet. Som sagt har hun en oppvåkning fra 00-01, også da kl 03-05 (hvor vi gjerne faktisk må stå opp fordi ho ikke sovner igjen kl 05 heller). Forstår det er naturlig at hun våkner på natta, men synes det er litt slitsomt å starte dagen kl 03 og lurer derfor på om noen med erfaring har tips for å roe ned igjen en hyper baby. Jeg driter helt ærlig i at du har det verre altså, det er helt irrelevant for meg. ts Anonymkode: ea3a2...27d Poenget er nok ikke at det er luksus eller konkurranse i å ha det verst, mer bare at man nok bare må holde ut. Er det bedre at ingen svarer i tråden fordi ingen har funnet noe som hjelper mot det? . For mange kan det være en trøst at det er helt normalt, og at det trolig ikke finnes en forsvarlig måte å lære en så liten baby å sove enda lengre i strekk , slik at man bare må finne ut når man kan stå opp og legge seg igjen for å få mest mulig søvn totalt. Å starte dagen kl 03 høres håpløst ut ja, jeg lå mye på serier med baby på fanget eller på lekematte på gulvet i den alderen for å føle at jeg fikk litt ut av våkentimene. Men hvis man ikke klarer å sovne igjen med baby etterpå skjønner jeg at det blir tungt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #26 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dumt av meg å spørre på kvinneguiden, her er det jo litt konkurranse i å ha det verst. Greit at noen synes det er luksus og har det verre, sånn er det alltid. Jeg synes allikevel det er slitsomt å starte dagen kl 03 på natta. Forventer ikke at baby skal sove fra 19.30 til morgenen, det har jeg heller aldri skrevet. Som sagt har hun en oppvåkning fra 00-01, også da kl 03-05 (hvor vi gjerne faktisk må stå opp fordi ho ikke sovner igjen kl 05 heller). Forstår det er naturlig at hun våkner på natta, men synes det er litt slitsomt å starte dagen kl 03 og lurer derfor på om noen med erfaring har tips for å roe ned igjen en hyper baby. Jeg driter helt ærlig i at du har det verre altså, det er helt irrelevant for meg. ts Anonymkode: ea3a2...27d Skjønner godt at du er sliten! Har ei på 2 mnd som er våken slik som din bare hun legger seg mye senere 00-01 tiden. Vi holder på å dø 😅 Pappan er sykemeldt 50% pga søvnmangel 😏 Vi har en til som akkurat er fylt 1 år og noen større unger og vi har så lite energi Anonymkode: 17db7...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå