Gå til innhold

Har så lyst, men tror ikke jeg klarer det - utroskap

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Anonymkode: f8a83...a0e

Slik du beskriver dette virker det håpløst. Siste du trenger å tenke på nå er iallefall hvordan din neste partner kommer til å behandle deg. Ikke sikkert du finner en ny livspartner igjen. De vokser liksom ikke på trær de brukbare mennene. Avvikle dette du er i så fint og rolig du klarer og bygg deg opp igjen. Så kan du tenke på en ny mann om et par år. Ta dere av ungene! Det er jobben du og denne utro fyren har forpliktet dere til. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har så lyst å tilgi min mann for utroskap, at alt skal bli som før. Spesielt siden vi har barn sammen. I 8 måneder hadde han sex med en annen. Vi har vært sammen i 10 år. Jeg prøver så hardt, men jeg klarer snart ikke at han tar på meg engang. Når jeg tenker på hva som har skjedd skjønner jeg ikke hva jeg holder på med, hvorfor har jeg ikke gått enda. Men så prøver han så hardt, er så lei seg for det som han har gjort. Er redd for at jeg finner en ny som gjør det samme mot meg. Er alle menn utro? Føles virkelig sånn. 

Jeg hadde valgt å gå. Hadde startet på nytt. Uansett om det er barn i bildet. 

Anonymkode: 8e459...5fe

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (17 minutter siden):

Alle menn ville vært utro hvis sjansen bød seg. 

Eller motsatt; Alle menn ville vært trofast hvis sjansen til mengder med sex i forholdet faktisk bød seg. 

Anonymkode: cd9b0...54b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Mindre attraktiv partner? 

Hva som er attraktivt er subjektivt. Skam deg! 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (13 minutter siden):

Hæ?

Utifra innlegget så leser jeg at å 'velge en partner som er mindre attraktiv er en dårlig strategi'...

Vet ikke hva som er hensikten for å ordlegge seg slik, men det fremstår ikke bra, med en slik tankegang slik jeg oppfatter det...

Å velge en partner utifra attraktivitet er å objektivisere andre mennesker. Så da tenker jeg at det er en overfladisk person som har skrevet dette. Det er ikke sikkert det er det, men det er slik jeg tolker det. Negativt fokus er ikke bra....

Bare der har man skapt en asymmetrisk relasjon i mine øyne....

I et partnerskap er man likeverdige attraktive tenker jeg. Det handler om mitt verdisett, og det er slik jeg tenker om andre mennesker. 

Jeg tenker ikke at jeg er bedre enn noen, ser ikke ned på andre osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme TS. Jeg elsker mannen og ønsker å tilgi, men sliter veldig med å glemme. Det påvirker meg i så stor grad, selv om jeg virkelig prøver å gå videre. Tilliten er ødelagt. Så har ingen gode råd, ville bare si at jeg skjønner det er vanskelig.

Anonymkode: 99b2e...1f0

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg greide det ikke. Det ble brudd. 

Min eks var nok mest lei seg for at han ble oppdaget. Ikke var han ærlig og ikke gjorde han noe for å trygge meg om at det ikke gjentok seg. Hvordan reagerer mannfolket ditt? Er han ydmyk? Snakker dere om det? Trygger han deg?

Anonymkode: ebc53...dd6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du det ut selv? Eller fortalte han det? 
Om det er det første, er han bare lei deg for at han ble tatt. 8 mnd bak ryggen din er ikke en feil, det er gjort om og om igjen, vel vitende om at det vil ødelegge

Anonymkode: 802b2...abd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller motsatt; Alle menn ville vært trofast hvis sjansen til mengder med sex i forholdet faktisk bød seg. 

Det handler om personlighet. Den styggeste eksen min var notorisk utro. Usikker dritt av en «mann».

Den kjekkeste og snilleste, var aldri utro, selv med lite sex i perioder 

Anonymkode: 802b2...abd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blir ikke det veldig traumatisk for barna? HI

Det kan være det.

Men det kan være minst like traumatisk med to foreldre som lever sammen uten kjærlighet/nærhet. Eller enda verre - hater hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du burde ikke være her om du skal ta et selvstendig valg på hva du vil. Koble deg vekk her fra, slutt å google temaet. Så finner du et åar fornuftige mennesker å diskutere, og så finner du et selvstendig svar på spørsmålet. 

Anonymkode: 53047...f67

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han sto i et svik mot deg i hele 8mnd. Det er ikke impuls. I tillegg «tar han på deg» uten å forsikre seg om dine følelser og det virker som han også tror det er ok å være så «åpenbart lei seg» overfor deg. Han burde heller vært forbannet på seg selv og gitt uttrykk for hvilken idiot han har vært. Han har ikke skjønt noe og dytter sine følelser over på deg. 
Du må sette grenser og si det til ham, at du trenger mer tid og at du ikke har bestemt deg enda. DET må han stå i!

Anonymkode: c093d...715

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han er ikke lei seg for det han har gjort. Han er lei seg for at det ble oppdaget.

Anonymkode: b7cd2...d2f

Det trenger overhodet ikke å være sant! 

Anonymkode: e9d4e...731

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det trenger overhodet ikke å være sant! 

Anonymkode: e9d4e...731

Nei. Det trenger ikke være det. Men etter 8 måneder med å være utro er det ikke anger eller dårlig opplevelse det skyldes sannsynligvis.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok slitt med å tilgi en hver form for utroskap, men det er klart mye verre når han har bedratt deg over 8 måneder. Med hard jobbing fra partners side skulle jeg kanskje klart å tilgi et feiltrinn som hadde skjedd én gang, under spesielle omstendigheter. Men jeg har vanskelig for å begripe hvordan man klarer å bedra en man elsker over lang tid. Så om jeg hadde opplevd å bli bedratt over lang tid hadde jeg stilt et stort spørsmålstegn ved om han overhode var glad i meg.

Jeg kjenner selv hvor uvel jeg blir bare ved tanken på å såre kjæresten min på den måte. Om jeg så kunne vært fristet til et sidesprang er smerten jeg ville påført kjæresten min mye verre enn hva jeg hadde fått ut av sidespranget.

Anonymkode: f14f5...080

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Jeg ville ha mer enn vi hadde, han hadde likevel andre. Tror han trengte beundring.

Anonymkode: 588e2...ab2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette stemmer ikke.

Anonymkode: 34fa8...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor vanskelig du har det nå, og jeg skal ikke gi deg noen råd. MEN, det jeg kan si med 100% sikkerhet er at jeg heller ikke klarte å komme over det. Hun var utro over en lang periode og det var med noen ganske nærme i nettverket. Jeg ble i 11 år, og det er selvsagt helt koko sett i ettertid. 

Skal jeg gi deg ett råd basert på min erfaring så er det å få snakke med noen som kan hjelpe deg litt til å klarne tankene. Feilen jeg gjorde var at jeg skulle prøve å fikse det - noe som jo ikke skal ligge på meg i utgangspunktet.  

Etter 11 år så tok jeg ut separasjon, og vil aldri klare å tilgi igjen. Når det er over en så lang periode så kan ikke jeg se for meg at det bare handler om sex - det må være noe mer tenker jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greier man egentlig det? Man knuller en annen dame. Dumper sæden i henne, slikker henne og hun deg. Og så dra du hjem til kona di som om ingenting skjedde? 

Anonymkode: aab17...f50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...