Gå til innhold

Folk som leser Messenger meldinger, men ikke svarer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Innholdsløse meldinger eller meldinger fra perifere bekjente tar jeg meg ikke alltid tid å svare på. Liker ikke å chatte, og har ikke overskudd. Det verste er bekjente som driver med forever living, tupperware eller mary kay. «Kaan du ikke stille på party plizz», og dagen etter «plizz svar». Hell no. 

Anonymkode: 02735...94f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg elsker å svare lange avhandlinger med tommel eller "ok". For noen ønsker jeg bare ikke å skrive med. Men jeg svarer da. Og med andre kan jeg være treg - med vilje. For ønsker som nevnt ikke å melde med vedkomne. Er det viktig, bruker jeg sms.

Anonymkode: 67489...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er utrolig frekt og rart å ikke svare. Tar jo kjempekort tid.

Anonymkode: 24542...88d

Nei, det tar ikke kjempekort tid. 

Jeg leste gjennom hva jeg har fått av meldinger de siste 48 timene. Jeg har over 50 meldinger som jeg bør besvare.  Noe viktig, mest spørsmål om hva vi gjør i helgen,  om jeg skal på den festen, om ungene trenger sokker osv. 

Skal jeg svare på alt blir jeg jo fort sittende mrd mobilen i 2 timer +. Det er to timer av dagen jeg ikke har. Eller ikke ønsker å prioritere på meldinger. 

Anonymkode: d5108...6a6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det tar ikke kjempekort tid. 

Jeg leste gjennom hva jeg har fått av meldinger de siste 48 timene. Jeg har over 50 meldinger som jeg bør besvare.  Noe viktig, mest spørsmål om hva vi gjør i helgen,  om jeg skal på den festen, om ungene trenger sokker osv. 

Skal jeg svare på alt blir jeg jo fort sittende mrd mobilen i 2 timer +. Det er to timer av dagen jeg ikke har. Eller ikke ønsker å prioritere på meldinger. 

Anonymkode: d5108...6a6

Uhøflig og frekt å ikke svare 

Anonymkode: 58118...037

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva sto det i den første meldingen han sendte da?

Anonymkode: fe6cc...cb5

"Hva driver du med i kveld da?" Så det virket som om han hadde lyst til å slå av en prat, men hva vet jeg 😄 

Anonymkode: acc5d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var jo ved en tidligere anledning at vedkommende hadde sagt ja til å passe, ikke nå...

"Dette snakket vi om for lenge siden, men så reiste jeg ikke bort likevel."

Selv om man sier ja til noe en gang betyr det jo ikke at man har lyst til det samme en annen gang.

Anonymkode: fe6cc...cb5

Det var jo derfor jeg sendte melding!

Ts

Anonymkode: ecf96...b3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville opplevd dette som mas, rett og slett.

Anonymkode: 64f6e...2f1

Én melding er mas? 🤨

Anonymkode: d0d6f...bb6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svarer når man har tid☺️

Anonymkode: fa8b7...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dagar hadde vi ein maskin vi kalte "telefon". På han kunne vi berre taste inn nummeret til telefonen til hen vi ville snakke med. Viss dei var i nærleiken av telefonen, så svarte dei som regel. Viss ikkje, så kunne vi ringe igjen seinare. I båe tilfelle kunne vi stille spørsmålet og få svar på minuttet, i staden for å bruke titals små minutter spreidd utover heile dagen på å avklare det same. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var jo derfor jeg sendte melding!

Ts

Anonymkode: ecf96...b3c

Hvor mye kontakt har du hatt med henne siden sist dere avtalte hundepass?

Anonymkode: eb950...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er frekt og uhøflig. I tillegg sier det faktisk veldig tydelig at du er ikke en person jeg prioriterer, du er uviktig for meg. 

Jeg har ingen venner og kun en person jeg har sporadisk kontakt med og når hun da ikke svarer har jeg faktisk ingen. 

Tenk på det, dere som ikke gidder å svare. Var det 8 sekunder eller noe man skulle gi for å forebygge selvmord, ifølge psykisk helse? Og så klarer man ikke gidde å svare på en melding en gang. 

Anonymkode: 08573...cef

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes også det er frekt og uhøflig. I tillegg sier det faktisk veldig tydelig at du er ikke en person jeg prioriterer, du er uviktig for meg. 

Jeg har ingen venner og kun en person jeg har sporadisk kontakt med og når hun da ikke svarer har jeg faktisk ingen. 

Tenk på det, dere som ikke gidder å svare. Var det 8 sekunder eller noe man skulle gi for å forebygge selvmord, ifølge psykisk helse? Og så klarer man ikke gidde å svare på en melding en gang. 

Retter meg selv. 8 MINUTTER var det. 

https://mentalhelse.no/aktuelt/vi-trenger-a-snakke-mer-sammen-gi-8-minutter/

Jeg snakker ikke med noen i åtte minutter om dagen. Kanskje to, om jeg regner med de dagene jeg er på butikken og skal svare på om jeg vil ha pose og kvittering og ha en fin dag du også.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Går ukesvis mellom at jeg svarer på meldinger, har rett og slett ikke tid. Sjelden jeg åpner de, da.

Anonymkode: d2d37...e65

Men tid til å sitte på KG har man. 
Folk i dag sitter på mobilen omtrent 24/7 - selvfølgelig har du TID. Alle har TID iløpet av dagen, de bruker den TIDEN på mobilen. Du kan fint svare, men du gidder bare ikke prioritere det. 

Anonymkode: 1afa7...c2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skal svare på noe er det jeg som bestemmer! Ikke alle andre.

Kanskje er jeg på jobb, eller gjør noe annet som jeg ikke har mulighet til å svare der og da.  Kanskje krever svaret jeg skal gi litt betenkningstid. Vi har ikke svare plikt på alle mulige sosiale nettsteder. Det er jobb grupper, og jobb mailer og fandens oldemor hele tiden, og da både prioriterer jeg ikke å svare pronto tilbake på andre uvesentlige ting og jeg har heller ingen plikt til det. Det er ikke alltid slik at når det passer for deg å skrive eller få et svar at hele verden snurrer rundt deg og din tidsramme. Haster det så får du ringe. 

Anonymkode: d75c0...767

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe litt ironisk over å hevde at det er frekt å ikke svare raskt - strengt tatt er det jo like frekt å forvente at andre skal legge alt sitt til side for å svare deg akkurat når det passer deg å sende en henvendelse. Den store fordelen med meldinger kontra en oppringning er jo at meldingen ikke må håndteres der og da. 

Helt konkrete spørsmål som trenger et raskt svar - relatert til avtaler samme dag og den slags - prøver jeg å svare på så snart jeg ser dem. Andre, mindre viktigere ting forbeholder jeg meg retten til å besvare når det passer meg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som du rettet på selv, det er 8 minutter. Å så klart vil de fleste ønske å hjelpe. Men tenk deg du om man har stor omgangskrets, familieliv og egne utfordringer så man er så sliten man kunne spy, men har flere mennesker rundt seg som har all verdens tid enten uten jobb eller hele dagen til å pepre deg på telefonen. Så det konstant plinger på toppen av alt annet som også skal gjøres? Det er synd på dere som er så ensomme, men samtidig ender man rimelig fort ut som utbrent om man skal ta så stort hensyn til alle andre rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men tid til å sitte på KG har man. 
Folk i dag sitter på mobilen omtrent 24/7 - selvfølgelig har du TID. Alle har TID iløpet av dagen, de bruker den TIDEN på mobilen. Du kan fint svare, men du gidder bare ikke prioritere det. 

Eller så har man i løpet av dagen behov for noe tid til å koble litt av med hva man selv ønsker. Ikke hva fordømmende energityver mener at jeg skal gjøre og kommer med en pekefinger om hva jeg gidder å prioritere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (57 minutter siden):

Det er noe litt ironisk over å hevde at det er frekt å ikke svare raskt - strengt tatt er det jo like frekt å forvente at andre skal legge alt sitt til side for å svare deg akkurat når det passer deg å sende en henvendelse. Den store fordelen med meldinger kontra en oppringning er jo at meldingen ikke må håndteres der og da. 

Helt konkrete spørsmål som trenger et raskt svar - relatert til avtaler samme dag og den slags - prøver jeg å svare på så snart jeg ser dem. Andre, mindre viktigere ting forbeholder jeg meg retten til å besvare når det passer meg.

Jeg er ikke TS og bryr meg ikke om folk bruker tid på å svare, men å aldri svare? Er ikke det snodig? I mitt tilfelle var det ikke jeg som startet samtalen en gang 😄

Anonymkode: acc5d...a84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (1 time siden):

Eller så har man i løpet av dagen behov for noe tid til å koble litt av med hva man selv ønsker. Ikke hva fordømmende energityver mener at jeg skal gjøre og kommer med en pekefinger om hva jeg gidder å prioritere.

Som jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha messenger hvis man ikke gidder å bruke den til å svare folk? Idiotisk i min bok. Jeg respekterer ikke slik jeg, for når jeg sender en melding så er det aldri snikksnakk men noe som krever et svar. Helst fort. 

Anonymkode: 07ab0...28d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...