AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Foreksempel når noen inviterer til bursdag, eller møter opp syk et sted og ikke forteller om det før man har vært sammen noen timer? Egoisme, at de driter i om andre får det? Ønsker de å smitte gjester osv? Man kan jo begynne å lure... Ikke alle skjønner at det smitter noen dager etter man føler seg bra igjen heller. Har noen i familien som hardnakket påstår at det ikke smitter lenger med en gang man føler seg bra, nytter ikke å få det inn i hodet på dem. Også smitter de andre og skjønner ikke sammenhengen 🙄 Dette irriterer meg! Anonymkode: 02246...f06 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Fordi de mangler evnen til å bruke hodet. Anonymkode: d7e0c...cf8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Eller slipper nabobarn inn i huset for å leke, i stedet for å avvise i døren. Hva skjedde med: «Nei, du kan ikke komme på besøk i dag, fordi x er syk. Dere må leke ute.»? Eller kommer på døren for å levere noe, selv om det fint kunne ventet en uke. Eller kommer på jobb mens de fortsatt er dårlig, for de har så god arbeidsmoral. Jeg skjønner det ikke! Anonymkode: 5fe9f...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Eller sende barnet på skolen, selv når det har kastet opp om morgenen. Hilsen lærer. Anonymkode: 35d9d...f1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Enten vet ikke alle om "48 timers regelen" eller de driter i den, fordi de ikke vil gå glipp av ting som skjer. Skjønner jo at det er kjedelig når en har vært hjemme i 2 dager med barn pga oppkast, barnet har vært frisk i 40 timer, også kommer en ny diarérunde/oppkast (for det kan ofte skje desverre), også må de starte 48 timer på nytt. Men iallefall ang å sende barn i bhg/skole. Så trur jeg ikke de foreldrene skjønner at de ikke er imune fordi de har hatt det. Derfor er det så vanskelig å få vekk smitten også. Fordi en kan få det igjen, og igjen. Og igjen. Vet familier som har hatt omgangssyke 3-4 ganger på 2 måneder. Fordi de smittes igjen og igjen. Det er så synn. Jeg jobber i bhg, og spør direkte om barn har kasta opp, og når om jeg vet de har vært borte, og det går omgangssyke på jobb. Og er streng på det. Anonymkode: 7638f...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enten vet ikke alle om "48 timers regelen" eller de driter i den, fordi de ikke vil gå glipp av ting som skjer. Skjønner jo at det er kjedelig når en har vært hjemme i 2 dager med barn pga oppkast, barnet har vært frisk i 40 timer, også kommer en ny diarérunde/oppkast (for det kan ofte skje desverre), også må de starte 48 timer på nytt. Men iallefall ang å sende barn i bhg/skole. Så trur jeg ikke de foreldrene skjønner at de ikke er imune fordi de har hatt det. Derfor er det så vanskelig å få vekk smitten også. Fordi en kan få det igjen, og igjen. Og igjen. Vet familier som har hatt omgangssyke 3-4 ganger på 2 måneder. Fordi de smittes igjen og igjen. Det er så synn. Jeg jobber i bhg, og spør direkte om barn har kasta opp, og når om jeg vet de har vært borte, og det går omgangssyke på jobb. Og er streng på det. Anonymkode: 7638f...e21 At noen tenker 40 timer i stedet for 48 kan jeg til en viss grad forstå. Men mange som ikke en gang føler at det er nødvendig å vente 24 eller 12 timer. Eller er ferdig med å spy, er «bare» diareen som sitter igjen enda. Da jeg jobbet i barnehage var leder tydelig misfornøyd med at jeg hadde holdt meg hjemme en hel dag etter at magen var rolig igjen. Anonymkode: 5fe9f...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): At noen tenker 40 timer i stedet for 48 kan jeg til en viss grad forstå. Men mange som ikke en gang føler at det er nødvendig å vente 24 eller 12 timer. Eller er ferdig med å spy, er «bare» diareen som sitter igjen enda. Da jeg jobbet i barnehage var leder tydelig misfornøyd med at jeg hadde holdt meg hjemme en hel dag etter at magen var rolig igjen. Anonymkode: 5fe9f...086 Helt enig i at folk hør holde barna sine hjemme også når de tilsynelatende er friske for å være sikre på at de ikke smitter andre. Samtidig kan jeg skjønne at det er vanskelig å få det til å gå opp med de usle 20 omsorgsdagene man har i løpet av et år. Vi har hatt månedsvis med sykdom i år (på ett barn). Heldigvis har begge fleksible jobber med mulighet for hjemmekontor og å jobbe kveld/helg slik at vi ikke har tatt ulønnet permisjon etter at omsorgsdagene var brukt opp i februar (🤯). Kan skjønne at det for folk som ikke har denne muligheten blir dyrt å holde barna hjemme når de oppleves som friske. Vi hadde ikke hatt råd til å gå flere måneder uten lønn i hvert fall. Flere omsorgsdager tror jeg hadde løst mye. Anonymkode: 0f214...47c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreksempel når noen inviterer til bursdag, eller møter opp syk et sted og ikke forteller om det før man har vært sammen noen timer? Egoisme, at de driter i om andre får det? Ønsker de å smitte gjester osv? Man kan jo begynne å lure... Ikke alle skjønner at det smitter noen dager etter man føler seg bra igjen heller. Har noen i familien som hardnakket påstår at det ikke smitter lenger med en gang man føler seg bra, nytter ikke å få det inn i hodet på dem. Også smitter de andre og skjønner ikke sammenhengen 🙄 Dette irriterer meg! Anonymkode: 02246...f06 For de er egoister som driter i om andre blir syk... Gjelder for øvrig all sykdom! Anonymkode: ce534...e45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Ja kan være smittsomt flere dager etter man blir frisk. Var en gang vi hadde vært friske 4 dager, enda smitta vi noen i familien. Så til og med 48 timer er ikke trygt 😩 Anonymkode: 25d63...99e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Dette er utrolig irriterende! Min svoger gjorde dette flere ganger da barna hans var mindre; dukket feks opp til pizza hos svigers lørdag kl. 17 og forklare etter en stund at «hehe, minstemann har spydd i hele natt»🙄 Våre barn ble smittet flere ganger pga dette. Anonymkode: 2d780...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Ja, jeg synes også det er utrolig irriterende. Jeg ble en gang invitert på overnatting og når jeg hadde vært der noen timer og spør hvor " xx familiemedlem" er så fikk jeg til svar at "han ligger å kaster opp, han og xx har gjort det i hele dag hehehe". Spurte hvorfor i HELVETE inviterte du meg bort når det er SJUKE folk i heimen med smittsom omgangssyke og fikk til svar at " jeg var redd for at du ikke ville komme på besøk hvis jeg sa noe før". Under 48 timer senere begynte jeg å kaste opp. Dette irriterer meg enda, over 10 år senere 🤣🤣 Anonymkode: bac0f...32e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er utrolig irriterende! Min svoger gjorde dette flere ganger da barna hans var mindre; dukket feks opp til pizza hos svigers lørdag kl. 17 og forklare etter en stund at «hehe, minstemann har spydd i hele natt»🙄 Våre barn ble smittet flere ganger pga dette. Anonymkode: 2d780...008 Da må man bare reise seg midt i pizzaen og si at det der er overhode ikke greit, dette skal du si fra om, og holde dere hjemme 48 timer. Så ta med familien din hjem sporenstreks. Anonymkode: 57b09...ec5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Eller foreldre som levere i barnehagen...med...hun hostet så mye at hun kastet opp...eller hun spiste for fort og kastet opp Har flere ganger fått høre selv av barn at dr kastet opp på natten etc...uten at foreldre har fortalt noe De kan jo ikke bli hjemme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Fordi de ikke vil fremstå som sutrete eller være sånne personer som snakker om sykdom/dårlig helse. Anonymkode: 8493b...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Foreksempel når noen inviterer til bursdag, eller møter opp syk et sted og ikke forteller om det før man har vært sammen noen timer? Egoisme, at de driter i om andre får det? Ønsker de å smitte gjester osv? Man kan jo begynne å lure... Ikke alle skjønner at det smitter noen dager etter man føler seg bra igjen heller. Har noen i familien som hardnakket påstår at det ikke smitter lenger med en gang man føler seg bra, nytter ikke å få det inn i hodet på dem. Også smitter de andre og skjønner ikke sammenhengen 🙄 Dette irriterer meg! Anonymkode: 02246...f06 48 timers regelen gjelder fra siste dobesøk eller siste oppkast. Mer enn det kan du ikke forvente og der skal heller ikke være smitte. Jeg kjenner ingen som klarer å dra ut av huset og i besøk med aktiv omgangssyke. Både med spysyke og diare så har folk flest nok med å holde seg hjemme. Anonymkode: ab643...0eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): At noen tenker 40 timer i stedet for 48 kan jeg til en viss grad forstå. Men mange som ikke en gang føler at det er nødvendig å vente 24 eller 12 timer. Eller er ferdig med å spy, er «bare» diareen som sitter igjen enda. Da jeg jobbet i barnehage var leder tydelig misfornøyd med at jeg hadde holdt meg hjemme en hel dag etter at magen var rolig igjen. Anonymkode: 5fe9f...086 48 tim gjelder jo barna, ikke de ansatte i bhg. Voksne kan vaske hender. Anonymkode: bad23...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 48 tim gjelder jo barna, ikke de ansatte i bhg. Voksne kan vaske hender. Anonymkode: bad23...f45 Kan diskuteres: https://www.fhi.no/sm/smittevernhandboka/sykdommer-a-a/norovirusenteritt/?term= Anonymkode: ab643...0eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 48 tim gjelder jo barna, ikke de ansatte i bhg. Voksne kan vaske hender. Anonymkode: bad23...f45 Så voksne er ikke smittsom så lenge de vasker hender 🤦 ikke rart der blir smittet om folk tenker sånn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg synes også det er utrolig irriterende. Jeg ble en gang invitert på overnatting og når jeg hadde vært der noen timer og spør hvor " xx familiemedlem" er så fikk jeg til svar at "han ligger å kaster opp, han og xx har gjort det i hele dag hehehe". Spurte hvorfor i HELVETE inviterte du meg bort når det er SJUKE folk i heimen med smittsom omgangssyke og fikk til svar at " jeg var redd for at du ikke ville komme på besøk hvis jeg sa noe før". Under 48 timer senere begynte jeg å kaste opp. Dette irriterer meg enda, over 10 år senere 🤣🤣 Anonymkode: bac0f...32e Da hadde jeg blitt forbanna 😡 Anonymkode: 02246...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Foreksempel når noen inviterer til bursdag, eller møter opp syk et sted og ikke forteller om det før man har vært sammen noen timer? Egoisme, at de driter i om andre får det? Ønsker de å smitte gjester osv? Man kan jo begynne å lure... Ikke alle skjønner at det smitter noen dager etter man føler seg bra igjen heller. Har noen i familien som hardnakket påstår at det ikke smitter lenger med en gang man føler seg bra, nytter ikke å få det inn i hodet på dem. Også smitter de andre og skjønner ikke sammenhengen 🙄 Dette irriterer meg! Anonymkode: 02246...f06 Har aldri opplevd at folk gjør sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå