AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen ganger kommer først freden etter krigshandlinger og fredssamtaler med mekling Anonymkode: dd94b...4b3 Dette er så sant. Jeg har inntrykk av at jo mer du kryper for en slik mann, jo mer kontroll krever han. Anonymkode: 22153...027 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden Kom deg til hælvete vekk fra det rasshølet der, ikke bare for din egen skyld, men også for barna sin skyld! Barn får med seg og merker MYE mer enn man tror! Oppførselen hans er helt syk! Allier deg med nærmeste familie/nære venner, eventuelt ring krisesenter, om ikke for å dra dit, så ihvertfall bare for en samtale og gode råd ❤️ Lykke til ❤️ Anonymkode: 86fec...eb4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da bruker han unnskyldninger som at det er lenge siden han har sett vedkommende, og at han ønsker å være med han også, for vi er "trossalt et par". Han skylder på at han vi er en familie, og det er slik han er oppvokst med som han ønsker å føre videre. Jeg er så mettet nå... Anonymkode: bdd4f...135 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skulle så inderlig ønske jeg hadde det slik Men nei, her er det null alenetid. Isåfall må han ha en god grunn for at jeg ikke skal være med, som i dette tilfelle er at jeg må vaske litt hus. Så da forventer han ganske enkelt at jeg står med huet oppi vaskebøtta i dette sekund. For når han kommer hjem, begynner inspeksjonen og han spør hva jeg har fått gjort. Anonymkode: bdd4f...135 Og hva skjer hvis du velger å spise en skive først, gå på do og ta en dusj? Blir han sint? Får du kjeft? Sorry - men han her høres helt løk ut. Jeg hadde KLIKKA hvis mannen skulle gått rundt og inspisert vasken min fordi han hadde "tross alt tatt med barna ut alene". Nei, fy faen. Ble skikkelig irritert på dine vegne. Har han alltid vært sånn? Anonymkode: 900f6...4af 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg svarer litt senere, for nå må jeg faktisk få vasket før han kommer. Alt for freden, er det ikke det de sier ? Ts Anonymkode: bdd4f...135 Kva for ein fred? Er du redd barna skal høyre at de kranglar? Anonymkode: bb6fb...0f1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #45 Del Skrevet 7 timer siden Ein ting som slo meg. Du er sjukemeldt. Kvifor får du ikkje tid til å kvil deg og bli frisk? Anonymkode: bb6fb...0f1 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #46 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan mannen din ta med barna alene ut å finne på ting uten deg??? I mitt tilfelle? NEI. Vi må gjøre ALT sammen til en hver tid. Lage mat sammen, gå tur sammen, levere i bhg sammen, hente barna sammen.. I helger?? Da skal vi gjøre alt sammen sammen da også.. Jeg er skikkelig frustrert idag, for det har altså vært så mye denne uken som har tynget veldig, og jeg har behov for å ta det litt rolig idag og heller bare pusle litt hjemme med husarbeid, men NEIDA - Nå skal vi ut. Han er avhengig av å ha meg med på alt som er, og jeg blir ikke noe lettere til sinns av det akkurat nå. Vært sammen 24/7 365 dager i 5år nå.. Anonymkode: bdd4f...135 Få flere barn! Neida. Joda. Vi har fire, og må ofte dele oss for å gjøre forskjellige ting. Det blir ren rutine, du blir med Frida på turnoppvisning og tar med lillebror, så tar jeg Kasper og Simon på karate. Hvis problemet er at du alltid må være med, trenger mannen en smule selvstendighetstrening. Han klarer når han må, han også. Anonymkode: bfcf0...512 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da bruker han unnskyldninger som at det er lenge siden han har sett vedkommende, og at han ønsker å være med han også, for vi er "trossalt et par". Han skylder på at han vi er en familie, og det er slik han er oppvokst med som han ønsker å føre videre. Jeg er så mettet nå... Anonymkode: bdd4f...135 Har ett par venninner som alltid kommer med mannen når vi har planlagt å møtes med barna. Jeg synes egentlig det er litt irriterende for kunne tenke meg å være litt alene med venninnen min, men disse mennene henger seg på uansett for de synes det er koselig. Hva med å heller finne på noe for seg selv. Min mann er ikke med på alle disse play datene, han finner heller på noe annet og det er helt i orden Anonymkode: 3a47a...6f9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan mannen din ta med barna alene ut å finne på ting uten deg??? I mitt tilfelle? NEI. Vi må gjøre ALT sammen til en hver tid. Lage mat sammen, gå tur sammen, levere i bhg sammen, hente barna sammen.. I helger?? Da skal vi gjøre alt sammen sammen da også.. Jeg er skikkelig frustrert idag, for det har altså vært så mye denne uken som har tynget veldig, og jeg har behov for å ta det litt rolig idag og heller bare pusle litt hjemme med husarbeid, men NEIDA - Nå skal vi ut. Han er avhengig av å ha meg med på alt som er, og jeg blir ikke noe lettere til sinns av det akkurat nå. Vært sammen 24/7 365 dager i 5år nå.. Anonymkode: bdd4f...135 Høres ugreit ut og nei det er ikke vanlig Anonymkode: 2ddf9...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan mannen din ta med barna alene ut å finne på ting uten deg??? I mitt tilfelle? NEI. Vi må gjøre ALT sammen til en hver tid. Lage mat sammen, gå tur sammen, levere i bhg sammen, hente barna sammen.. I helger?? Da skal vi gjøre alt sammen sammen da også.. Jeg er skikkelig frustrert idag, for det har altså vært så mye denne uken som har tynget veldig, og jeg har behov for å ta det litt rolig idag og heller bare pusle litt hjemme med husarbeid, men NEIDA - Nå skal vi ut. Han er avhengig av å ha meg med på alt som er, og jeg blir ikke noe lettere til sinns av det akkurat nå. Vært sammen 24/7 365 dager i 5år nå.. Anonymkode: bdd4f...135 Da hadde jeg faktisk klikka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden Nei. Vi gjør ikke så mye sammen egentlig. Jeg handler alene. Han kan godt ta med seg barna bort en helg å hvis han finner på det. Han vet at jeg krever tid alene. Så han vet at jeg blir et helt annet menneske når jeg får litt alene tid. Vi tok noen turer sammen når barna var små ja. Men vi leverte ikke i barnehagen sammen nei. Henta heller ikke sammen. Jeg lager mat mens han rydder etter maten. Så vi er veldig selvstendig begge to. Anonymkode: c076d...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden Nei, heldigvis ikke sammen hele tiden. Vi er to individuelle voksne som er sammen. Vi pleier å ha en tur i løpet av helgen sammen med barn, men vi er begge godt turvante så det er ingen krise om en blir opptatt av med noe annet. Noe kvalitetstid sammen som familie synes vi begge er viktig. Nå har jeg ikke barn i barnehage lengre, men vi pleide: Middag laget den som var hjemme tidligst, og den som har ansvaret for middag og handling hentet ikke i barnehagen. Noen morgenene leverer vi sammen og det syntes ungene var stor stas. Vi la som regel barna sammen om vi begge var hjemme, men byttet på kveldsstellet. Jeg syntes vi fikk hverdagen til å rulle og gå ganske så greit, men selvsagt noe stress var det jo innimellom. Anonymkode: 951d9...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #52 Del Skrevet 6 timer siden Det hørtes veldig slitsomt ut, hadde aldri orket å ha det sånn. Når jeg var samboer så hendte det ofte at vi gjorde ting hver for oss, både med og uten barna. Selvsagt gjorde vi også ting sammen. Anonymkode: c7d2d...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #53 Del Skrevet 6 timer siden Han må jo være ekstremt usikker som ikke engang kan hente unger i bhg uten deg. Jeg hadde ikke taklet det, ikke i en uke engang. Dere trenger parterapi også må han øve seg på å finne på ting alene med egne unger. Her er nå far og 2åringen kjørt ut for å gjøre ærend også skal hun på aketur med farmor og tante etterpå. Jeg skal legge meg nedpå for å sove ett par timer etter en shitty natt. har mannen din alltid vært så ekstremt knekete? Hvorfor valgte du å skaffe en familie med en som tydeligvis er så klinsj i fht dine behov? Anonymkode: 1b3c1...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 6 timer siden #54 Del Skrevet 6 timer siden Det der høres veldig usunt og kvelene ut. Høres ut som han er avhenging av deg på et vis, eller ikke tørr å være sammen med barna alene? Her i gården så henter og leverer vi alene etter hvordan det passer. Hvis begge to er hjemme på ettermiddagen etter bhg, så er den ene i stua med barna mens den andre lager middag. På kvelden legger vi hver vår unge, om begge er hjemme. I helgene gjør vi noen gang ting alle fire, andre ganger er det kun oss foreldre og en av ungene. Noen ganger har jeg med eldste ut, og far gjør noe med den minste vice versa.. Noen ganger er en av oss ute med begge barna, og den andre er hjemme,.også hender det at en av oss er hjemme med barna mens den andre går ut og trener eller gjør noe sosialt. Det siste er tilfelle idag. Jeg er avgårde, mens mannen tar vare på begge barna hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #55 Del Skrevet 6 timer siden Men er han psykelig sjalu?? Jeg liker å gjøre ting sammen, men lar seg jo ikke gjøre da vi begge jobber. Setter dermed ekstra stor pris på når vi f.eks som i dag reise ut og handlet sammen og gikk på Cafe, og kjørte en runde når barna sov, holdt han i hånden og hørte på jorden rundt. Anonymkode: 9d0cf...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som for eksempel nå, så begynner hjertet å dunke. Han og barna har forlatt huset, men jeg begynner å stresse fordi jeg må få svingt meg rundt og vasket her, for det er uaktuelt at det ser ut som dette når han kommer tilbake innen kort tid og jeg ikke har gjort noe. Jeg må alltid vise til. Anonymkode: bdd4f...135 Da er dette en ypperlig øvelse. Dette på god musikk, kryp under et pledd eller gjør annet godt for deg selv. Eller, gjør ting klart for ungene som kommer hjem, og gjør deg selv klar for en tur ut alene. Bare gå deg en tur, sett deg på kafe, gjør hva som helst. Og ta kontakt med familievernkontoret på mandag den dag. Dette må du få en slutt på. Han har funnet drømmekvinnen i deg. Ei som gjør ting som er helt feil for seg sjøl, for å tekkes ham. Vis han og verden at det er mer i deg enn det. Finn deg sjæl og lær deg å like deg for den du er. Kom deg ut i frisk luft i dag og si at hva enn han har å si om det, kan tas opp i nærvær av en terapeut i nær fremtid. Anonymkode: 8a3b7...15f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #57 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ett par venninner som alltid kommer med mannen når vi har planlagt å møtes med barna. Jeg synes egentlig det er litt irriterende for kunne tenke meg å være litt alene med venninnen min, men disse mennene henger seg på uansett for de synes det er koselig. Hva med å heller finne på noe for seg selv. Min mann er ikke med på alle disse play datene, han finner heller på noe annet og det er helt i orden Anonymkode: 3a47a...6f9 JA! Kva skjer med damer som har mennene sine med på venninnetreff?? 😂 Anonymkode: bb6fb...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 5 timer siden #58 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Min mann har ikke behov for alenetid, og for hans del kunne vi fint vært sammen 24/7, men han har respekt og aksept for at jeg ikke er slik, og sier bestandig "Kos deg!" helt oppriktig når jeg drar til venninner, på jentetur eller til alenetid på hytta. Han har fryktelig lyst til at vi skal begynne å trene sammen igjen, men forstår mitt behov for alenetid såpass at han aksepterer at jeg ikke ønsker, men prøver å forhandle litt angående å kompensere for alenetid jeg mister om vi trener sammen. 😅 (Har ikke akseptert ennå, for vet at det ikke lar seg gjennomføre i praksis.) At jeg trenger alenetid er på bordet her, og han aksepterer det, til og med til punktet at han kan spørre om jeg vil bli kvitt ham når jeg foreslår ting han kan finne på (gå ut med kompis for eksempel), og jeg svarer ja. Men dette ts kom ikke gratis. Med mann som rett og slett ikke har behov for alenetid selv, som har veldig bestemte meninger om hvordan han ønsker ting og som ikke engang ser verken til høyre eller venstre angående hva han selv mener at er rett og naturlig, så måtte jeg ta kampene for at han skulle ikke bare forstå at jeg trenger alenetid, men akseptere dette uten å tolke det som en avvisning. Så er det et vesentlig spørsmål; Synes du bare det er ubehagelig å hevde dine behov, eller er du direkte redd for å gjøre det? Blir han egentlig bare furten når han ikke får sin vilje, eller blir han psykisk (eventuelt også fysisk) nedbrytende for deg? Man bør tåle at partner furter, og klare å sette skapet på plass. Klare å stå i det, så ikke partner uten å egentlig være en dårlig person blir dominerende og manipulerende kun ut fra å uttrykke sine egne meninger og følelser. Man skal ikke tåle å bli bevisst dominert og manipulert av menneske som helt bevisst bryter deg ned for å få sin vilje. Veldig vanskelig å lese ut fra det du skriver om du er i ene eller andre situasjonen, men at du er blitt isolert fra venner og familie tyder på at du er i et forhold som absolutt ikke er bra. En som ikke bevisst ønsker å dominere og manipulere pleier ikke å gå så langt. Endret 4 timer siden av Trolltunge 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #59 Del Skrevet 5 timer siden Føler egentlig jeg er mest som mannen din, i alle fall mellom dere to. Jeg og mannen min har to barn og driver stadig med oppussing og mye annet, så jeg bruker hvert ledige sekund på dagtid på familien AS. Dersom han tar barna med ut gjør jeg alltid noe produktivt hjemme, fordi slik må det være akkurat nå. Jeg forventer derfor det samme av mannen min. Dersom han ønsker alenetid, så hadde jeg forventet at han sa det, og at han samtidig sa at jeg fortjente å få det samme. Dersom jeg og barna drar ut en lørdag formiddag hadde jeg syntes det var rart hvis vi kom tilbake til et rotete hus. Eller dersom han lager seg avtaler på dagtid i helgen, forventer jeg at han ikke tar for gitt at jeg alltid skal gjøre alt med barn og hjem og det tredje skiftet. Anonymkode: 031ae...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #60 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): JA! Kva skjer med damer som har mennene sine med på venninnetreff?? 😂 Anonymkode: bb6fb...0f1 Mine venninner ønsker ofte at jeg skal ha min mann med på venninnetreff, så det er jeg som må regulere dette. Dette skjedde over tid der han flere ganger ble eneste mann som møtte opp på diverse der begge kjønn var velkommen. Dermed ble han liksom en av jentene, siden hans tilstedeværelse ikke virker begrensende på praten og moroa, så åpen som jeg og han er mot hverandre, og så åpen og inkluderende/fordomsfri som han er. En venninne hadde en tilsvarende type tidligere, og han var dypt savnet på jentekvelder da de gikk fra hverandre. Vi andre synes hun frarøvet oss en god "venninne". 😂 (Bare så det er påpekt, ingen av de to nevnte menn er feminine. Handler mer om hvor naturlig de prater åpent om ulikt, og at begge to er fri for menn vs kvinner fordommer man ikke gidder i slike situasjoner. Noen menn glir bare mer sømløst inn i den settingen enn andre. Enn de fleste.) Både mann og venninner aksepterer heldigvis at jeg ikke bestandig ønsker å ha ham med. Endret 4 timer siden av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå