Gå til innhold

Må dere gjøre ALT sammen som en familie??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

6mnd ish. Jeg har ikke en anelse faktisk, for det blir diskusjon hver bidige gang jeg prøøøver å ta det opp. 

Anonymkode: bdd4f...135

Ta det opp? Når ble det "gitt" at det var slik det skulle gjøres? Har det vært slik siden barnet begynte i barnehagen?

Anonymkode: dc032...53d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

6mnd ish. Jeg har ikke en anelse faktisk, for det blir diskusjon hver bidige gang jeg prøøøver å ta det opp. 

Er du veldig konfliktsky?

Merker at når jeg leser slik som dette så tenker jeg bare "prøver???". For jeg hadde smelt inn i helvete, bedt han oppføre seg som en voksen mann og far, eller dra tilbake til mammaen sin. For voksenoppgavene her i huset klarer jeg egentlig bedre enn å ha den største babyen hengende etter meg 24/7. 

Anonymkode: 22153...027

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp? Når ble det "gitt" at det var slik det skulle gjøres? Har det vært slik siden barnet begynte i barnehagen?

Anonymkode: dc032...53d

Så lenge jeg kan huske. Og alt jeg sier er en "lovnad" eller en avtale.  "Men du lovte og vi hadde en avtale! Du svikter familien din, tenk på barna dine. " Sånne typiske utsagn som kommer. 

Når barna har lagt seg, så begynner han igjen.. 

" Hva vil du gjøre nå? "

Og da kan det være jeg faktisk vil bare lukke verden ute, og få noe stilletid uten å gjøre noe som helst, men han blir fornærmet om jeg sier jeg ønsker å bare slappe av og han tar det som en "avvisning".

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du veldig konfliktsky?

Merker at når jeg leser slik som dette så tenker jeg bare "prøver???". For jeg hadde smelt inn i helvete, bedt han oppføre seg som en voksen mann og far, eller dra tilbake til mammaen sin. For voksenoppgavene her i huset klarer jeg egentlig bedre enn å ha den største babyen hengende etter meg 24/7. 

Veldig. Livredd for å gjøre feil.. Flink pike syndrom

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som for eksempel nå, så begynner hjertet å dunke. Han og barna har forlatt huset, men jeg begynner å stresse fordi jeg må få svingt meg rundt og vasket her, for det er uaktuelt at det ser ut som dette når han kommer tilbake innen kort tid og jeg ikke har gjort noe. Jeg må alltid vise til. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han hvis du skal treffe en venninne, ts? Insisterer han på at hele familien skal være med? 

Hvis du skal trene? 

Eller ta ett bad - skal hele familien også presse seg oppi badekaret? 🫠 Neida, satte det litt på spissen.

Dette høres jo skikkelig rart ut. Hvorfor kan dere ikke dele dere opp en gang iblant? Merkelig ting å bli sint for. Liker han ikke å være alene med barna? 

Syns det virker som at han har ett usunt kontrollbehov. 

Anonymkode: 900f6...4af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå er mannen ute i snøen med barna, mens jeg ligger på sofaen med en kopp te og kvinneguiden. 

Når de kommer tilbake skal jeg finne på noe med barna, så mannen kan få litt alenetid. 

Vi gjør ofte ting sammen hele familien, men det er viktig at mamma og pappa får lade litt batterier mellom slagene. 

Anonymkode: 27c37...9ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig. Livredd for å gjøre feil.. Flink pike syndrom

Det er ikke bra, og det er ikke normalt. Og du har i tillegg en mann som utnytter dette. Det er ikke en heldig kombinasjon. 

Før kunne jeg til og med komme hjem og si "i dag trenger jeg alenetid", ta med meg mat, og sette meg på eget rom. Og møtte ikke annet enn forståelse. Han vet jo at jeg bryr meg mye om han, og at vi i løpet av en uke også har mye kvalitetstid sammen. 

Jeg reiser litt i jobb, og drar da gjerne søndag ettermiddag for å nyte søndag kveld helt alene, og være uthvilt til arbeidsdagen. Dette støtter han meg fullt ut i. 

Ikke for å gni det inn. Men for å gi deg et bilde av hva et sunt forhold er, der mannen faktisk ser deg og bryr seg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sier han hvis du skal treffe en venninne, ts? Insisterer han på at hele familien skal være med? 

Hvis du skal trene? 

Eller ta ett bad - skal hele familien også presse seg oppi badekaret? 🫠 Neida, satte det litt på spissen.

Dette høres jo skikkelig rart ut. Hvorfor kan dere ikke dele dere opp en gang iblant? Merkelig ting å bli sint for. Liker han ikke å være alene med barna? 

Syns det virker som at han har ett usunt kontrollbehov. 

Anonymkode: 900f6...4af

Da bruker han unnskyldninger som at det er lenge siden han har sett vedkommende, og at han ønsker å være med han også, for vi er "trossalt et par". 

Han skylder på at han vi er en familie, og det er slik han er oppvokst med som han ønsker å føre videre. Jeg er så mettet nå... :(

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er mannen ute i snøen med barna, mens jeg ligger på sofaen med en kopp te og kvinneguiden. 

Når de kommer tilbake skal jeg finne på noe med barna, så mannen kan få litt alenetid. 

Vi gjør ofte ting sammen hele familien, men det er viktig at mamma og pappa får lade litt batterier mellom slagene. 

Snø i helgene er gull. Av en eller annen grunn elsker hele gjengen lek i snøen, inkludert største ungen 😂 Så da sitter jeg her med beina høyt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra, og det er ikke normalt. Og du har i tillegg en mann som utnytter dette. Det er ikke en heldig kombinasjon. 

Før kunne jeg til og med komme hjem og si "i dag trenger jeg alenetid", ta med meg mat, og sette meg på eget rom. Og møtte ikke annet enn forståelse. Han vet jo at jeg bryr meg mye om han, og at vi i løpet av en uke også har mye kvalitetstid sammen. 

Jeg reiser litt i jobb, og drar da gjerne søndag ettermiddag for å nyte søndag kveld helt alene, og være uthvilt til arbeidsdagen. Dette støtter han meg fullt ut i. 

Ikke for å gni det inn. Men for å gi deg et bilde av hva et sunt forhold er, der mannen faktisk ser deg og bryr seg. 

Skulle så inderlig ønske jeg hadde det slik :( Men nei, her er det null alenetid. Isåfall må han ha en god grunn for at jeg ikke skal være med, som i dette tilfelle er at jeg må vaske litt hus. Så da forventer han ganske enkelt at jeg står med huet oppi vaskebøtta i dette sekund. For når han kommer hjem, begynner inspeksjonen og han spør hva jeg har fått gjort. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så utrolig herlig det høres ut. ❤️ Her får man ingen alenetid uansett hva. Må være med på alt

Det er det. Jeg drar å alene til vennine 4 timer unna og gubben reiser til sine venner. Har og hatt fast at mannen hver sommer har reist med kameraten på fisketur, mens jeg og bestevennine tar en tur til Kiel.

Et godt og langt samliv tror jeg har at en ska ha ting en gjør sammen ,men og rom til å gjøre ting alene. Og ting som par.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker han unnskyldninger som at det er lenge siden han har sett vedkommende, og at han ønsker å være med han også, for vi er "trossalt et par". 

Han skylder på at han vi er en familie, og det er slik han er oppvokst med som han ønsker å føre videre. Jeg er så mettet nå... :(

Det der er kontrollerende oppførsel.

Mann og barn er ute og koser seg sammen. Jeg ligger på sofaen og ser på TV. Imorgen skal jeg og barn på besøk til en av mine venninner, aner ikke hva han kommer til å gjøre da. Det er hans tid. Så skal vi på et arrangement sammen som familie.

At man er et par betyr ikke at man trenger henge sammen i hoftehøyde. 

Anonymkode: dd94b...4b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har jo totalt misforstått. Du må jo snakke med han om dette.

Jeg hadde vært en dårlig mor og partner om ikke jeg fikk ladet batteriene mine (alene) innimellom. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker han aktivt jobber? Hva er grunnen til at han mistet forrige/er blitt gående? Hvordan ble ting løst før du ble sykemeldt?

Han ser vel at andre foreldre i barnehagen bytter på å hente/levere? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så inderlig ønske jeg hadde det slik :( Men nei, her er det null alenetid. Isåfall må han ha en god grunn for at jeg ikke skal være med, som i dette tilfelle er at jeg må vaske litt hus. Så da forventer han ganske enkelt at jeg står med huet oppi vaskebøtta i dette sekund. For når han kommer hjem, begynner inspeksjonen og han spør hva jeg har fått gjort. 

Rødt flagg. Flere. Store. Du trenger å snakke med noen om dette her, for jeg vedder på at det egentlig er mye verre enn det du tror. Ring et krisesenter eller ta kontakt med legen din.

Sett ned foten, og hvis det eskalerer har du svaret ditt. Dette er usunt på alle mulige måter.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svarer litt senere, for nå må jeg faktisk få vasket før han kommer. :D Alt for freden, er det ikke det de sier ? :)

Ts

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer litt senere, for nå må jeg faktisk få vasket før han kommer. :D Alt for freden, er det ikke det de sier ? :)

Ts

Noen ganger kommer først freden etter krigshandlinger og fredssamtaler med mekling ;)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tårene renner her, den kommentaren din traff veldig hardt her. Føler meg veldig isolert, og har mistet omtrent alt av familie og venner. For han skal være med på alt, uansett hva. Jeg føler meg så kvalt

Du svikter ikke barna. Han gaslighter deg, Han høres veldig kontrollerende, manipulerende og dominant ut. Kanskje han er sjalu og vil ikke slippe deg alene? 🚩 flagg. Spring! Du får egentid når du er skilt og har barnefri  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er psykisk misshandling. Du må vurdere å komme deg unna. 

Om jeg lover å ta hus mens han tar barn, men kollapser litt på sofa. Så er det verste som skjer at han blir litt irritert i det han kommer hjem. Men som regel er kommentaren "det hadde du nok bare godt av". 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...