AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Kan mannen din ta med barna alene ut å finne på ting uten deg??? I mitt tilfelle? NEI. Vi må gjøre ALT sammen til en hver tid. Lage mat sammen, gå tur sammen, levere i bhg sammen, hente barna sammen.. I helger?? Da skal vi gjøre alt sammen sammen da også.. Jeg er skikkelig frustrert idag, for det har altså vært så mye denne uken som har tynget veldig, og jeg har behov for å ta det litt rolig idag og heller bare pusle litt hjemme med husarbeid, men NEIDA - Nå skal vi ut. Han er avhengig av å ha meg med på alt som er, og jeg blir ikke noe lettere til sinns av det akkurat nå. Vært sammen 24/7 365 dager i 5år nå.. Anonymkode: bdd4f...135 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Så dere er alltid 2 på kjøkkenet? Hva med barna? Dere begge levere og henter? Jobber dere ikke,? Så du kan ikke bare si at du stikker en tur til kjøpesenteret? Og si at vi drar alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Høres sykt ut, men vet at en del har det slik. Det er misforstått likestilling og oppskriften på hvordan å IKKE få et forhold til å fungere. Anonymkode: 3a47a...6f9 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Så dere er alltid 2 på kjøkkenet? Hva med barna? Dere begge levere og henter? Jobber dere ikke,? Så du kan ikke bare si at du stikker en tur til kjøpesenteret? Og si at vi drar alene? Vi er to når det kommer til alt. Jeg er sykmeldt for tiden og han er uten jobb. Kan ikke si jeg skal bort noen steder, han skal være med på alt hvis ikke blir det krangling og helvete Anonymkode: bdd4f...135 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres sykt ut, men vet at en del har det slik. Det er misforstått likestilling og oppskriften på hvordan å IKKE få et forhold til å fungere. Anonymkode: 3a47a...6f9 Null privatliv.. TS Anonymkode: bdd4f...135 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Ja det kan vi. Som i dag gubben er på jakt med eldste. Yngste hjemme å driver å baker. Drar å på hytta noen ganger jeg og unga, noen ganger gubben og unga, og så reiser vi sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden jegerrinne skrev (Akkurat nå): Ja det kan vi. Som i dag gubben er på jakt med eldste. Yngste hjemme å driver å baker. Drar å på hytta noen ganger jeg og unga, noen ganger gubben og unga, og så reiser vi sammen Så utrolig herlig det høres ut. ❤️ Her får man ingen alenetid uansett hva. Må være med på alt Anonymkode: bdd4f...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er to når det kommer til alt. Jeg er sykmeldt for tiden og han er uten jobb. Kan ikke si jeg skal bort noen steder, han skal være med på alt hvis ikke blir det krangling og helvete Anonymkode: bdd4f...135 Dere må gå i terapi. Jeg hadde bare reist alene...ikke normalt at en mann blir sint at du reiser 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Null privatliv.. TS Anonymkode: bdd4f...135 Jepp, skjønner frustrasjonen. Man blir lykkeligere av litt alenetid, om det så er å få vaske ett bad i fred, ta en kaffekopp og skrolle i en halvtime. Tar så lite og gir så mye. De som ikke vil gi hverandre den Spacen stort jeg er dømt til å mislykkes Anonymkode: 3a47a...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, skjønner frustrasjonen. Man blir lykkeligere av litt alenetid, om det så er å få vaske ett bad i fred, ta en kaffekopp og skrolle i en halvtime. Tar så lite og gir så mye. De som ikke vil gi hverandre den Spacen stort jeg er dømt til å mislykkes Anonymkode: 3a47a...6f9 Det er akkurat det! Anonymkode: bdd4f...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er akkurat det! Anonymkode: bdd4f...135 Jeg tror du bare må få han til å se hvor Deilig den tiden er. Ta med deg barna ut i dag og gi mannen beskjed om at «nå synes jeg du skal ta deg en kaffe og gjøre akkurat det du vil, så er det min tur i morgen» kanskje han får smaken på det da? Har du forsøkt? Anonymkode: 3a47a...6f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Nei, vi spiller hverandre god. Har en veldig naturlig og dynamisk måte å være på der alt bare faller seg naturlig. 3-4 ganger i året har vi styremøte bare jeg og han, kanskje bare i sofaen, går en tur eller tar det pver en middag. Da setter vi av tid til å snakke om oss, Familien AS, mønster og rutiner som setter seg, er det slik vi vil ha det? Er det noe vi trenger mer/mindre av? Noe vi kjenner lugger litt? To ganger i året har vi familiemøte, typisk etter nyttår der vi alle spiller inn ønsker til påske og sommeren, tar en runde på hva vi setter pris på, hva kan vi bli bedre på, er det noe større ting vi vil som familie som vi trenger ånspare til etter prioritere tidsmessig. Hipp som happ om vi gjør ting sammen eller hver for oss. Trener, treffer venner, jobbturer og lønningspils, han stikker innom butikken hjem fra jobb menst jeg henter barn for eksempel. Middagene bare flyter, hjelper hverandre, så dukker det opp noe og en må ta det. Det er veeeeldig typisk at han står opp først foreksempel på lørdager, han lager frokost, setter på sport, fyrer i peisen kanskje fordi han vet jeg elsker det, jeg får ligge litt, kose meg på badet med hudrutine, kanskje jeg setter på en maskin med klær insamme sle gen og rydder gangen idet jeg går til trappen, han har tømt oppvaskmaskinen og har frokost klar. Som sagt, dynamisk, spiller hverandre god ❤️ Anonymkode: a9480...da0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Naturligvis gjør man ting hver for seg. Og jeg er usikker på hva du mener med at dere «ikke kan». Han er din likeverdige partner, ts, ikke din fangevokter. Dersom du har lyst til å finne på noe med ett eller flere av barna men uten han så informerer du han bare om dette. Og så gjør du det. Hva tenker du han skal gjøre for å «tvinge» seg med? Legge seg ned på gulvet i gangen og få et trassanfall? I morgen: legg en plan med ett av barna. Og så drar dere. Og så er han overlatt seg selv og de andre barna/barnet. Og så er det starten på løsningen. Jeg gjentar: man informerer en likeverdig partner om sine planer. Man spør kun en fangevokter om tillatelse. Så ikke spør om tillatelse til å gjøre ting. Du er ditt eget menneske. Begynn å gjøre tingene, og informer han enten i forkant eller etterkant, alt etter hva som er praktisk. For barn er ikke en «pakke». De er individer. Man behandler dem som individer, tar dem ut på ting alene, bygger en relasjon til dem uavhengig av deres søsken og andre forelder. Anonymkode: 01a6a...55f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror du bare må få han til å se hvor Deilig den tiden er. Ta med deg barna ut i dag og gi mannen beskjed om at «nå synes jeg du skal ta deg en kaffe og gjøre akkurat det du vil, så er det min tur i morgen» kanskje han får smaken på det da? Har du forsøkt? Anonymkode: 3a47a...6f9 Han stormet ut døren med barna nå, nok en gang så hisser han seg opp og nok en gang, så er det " jeg som svikter barna ". Anonymkode: bdd4f...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Naturligvis gjør man ting hver for seg. Og jeg er usikker på hva du mener med at dere «ikke kan». Han er din likeverdige partner, ts, ikke din fangevokter. Dersom du har lyst til å finne på noe med ett eller flere av barna men uten han så informerer du han bare om dette. Og så gjør du det. Hva tenker du han skal gjøre for å «tvinge» seg med? Legge seg ned på gulvet i gangen og få et trassanfall? I morgen: legg en plan med ett av barna. Og så drar dere. Og så er han overlatt seg selv og de andre barna/barnet. Og så er det starten på løsningen. Jeg gjentar: man informerer en likeverdig partner om sine planer. Man spør kun en fangevokter om tillatelse. Så ikke spør om tillatelse til å gjøre ting. Du er ditt eget menneske. Begynn å gjøre tingene, og informer han enten i forkant eller etterkant, alt etter hva som er praktisk. For barn er ikke en «pakke». De er individer. Man behandler dem som individer, tar dem ut på ting alene, bygger en relasjon til dem uavhengig av deres søsken og andre forelder. Anonymkode: 01a6a...55f Tårene renner her, den kommentaren din traff veldig hardt her. Føler meg veldig isolert, og har mistet omtrent alt av familie og venner. For han skal være med på alt, uansett hva. Jeg føler meg så kvalt Anonymkode: bdd4f...135 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Absolutt ikke. Det er jo "split and conquer" som gjør at alt går rundt. Ene står opp tidlig, starter jobb, andre tar morgenstell og levering. Motsatt på ettermiddag. Ene har ansvar på kjøkkenet, andre for barn og husarbeid. Ene legger og tar reset for ny dag, andre trener. Ene (han😂) tar en tur på lekeplassen tidlig helgemorgen. Middag og helgeaktivitet er kvaltietstid sammen. Resten er jo rutineoppgaver der det er ineffektivt at begge bruker tiden sin. Anonymkode: 22153...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Å levere OG hente barn i barnehagen sammen hver dag har jeg aldri hørt om noen som gjør. Hva er hans argument for at dette er nødvendig? Er han redd for at han ikke "fikser" det? Hvor lenge har han vært uten jobb? Anonymkode: dc032...53d 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tårene renner her, den kommentaren din traff veldig hardt her. Føler meg veldig isolert, og har mistet omtrent alt av familie og venner. For han skal være med på alt, uansett hva. Jeg føler meg så kvalt Anonymkode: bdd4f...135 Dette er ikkje sunt, verken for deg, han eller forholdet ❤️ Kva med at du avtaler noko med ei venninne i nærmaste framtid. Og informerer han om at du skal på denne avtalen slik: "SIlje ba meg komme ein tur på mandag. Ho slit veldig for tida, med noko privat, og vil gjerne ha eit lyttande øyre og ein tosom samtale, så eg drar og blir då vekke nokre timar." Anonymkode: bb6fb...0f1 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å levere OG hente barn i barnehagen sammen hver dag har jeg aldri hørt om noen som gjør. Hva er hans argument for at dette er nødvendig? Er han redd for at han ikke "fikser" det? Hvor lenge har han vært uten jobb? Anonymkode: dc032...53d 6mnd ish. Jeg har ikke en anelse faktisk, for det blir diskusjon hver bidige gang jeg prøøøver å ta det opp. Anonymkode: bdd4f...135 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Min mann er litt sånn, men det fungerer jo ikke fordi vi har mange unger og jeg elsker å være alene. Så han tar feks veldig ofte ungene ut på ting alene (om jeg foreslår det), men om jeg sier at jeg skal ta ungene ut så han skal få være litt i fred vil han alltid heller være med oss 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå