Vecky Skrevet 23. november #61 Del Skrevet 23. november Thyra skrev (2 timer siden): Ferdig monterte lys er sikkert praktisk, men hva den dagen lysene ikke virker mer? Kaster dere hele treet,? Eller går df an å ta av? Er det en slynge som liksom sitter fast, eller er det pærer direkte på treet? Og hvordan fungerer det å dele opp treet når det er ferdig monterte lys? Er sånn på mitt som @Brunhilde har svart før meg. Det er små lys, slynger som er festet fast på treet. Den dagen de slutter å virke skal jeg enten prøve å fjerne det, eller bare la det være og ta på en egen slynge med lys (har masse fra før). Det er ikke store lys så blir ikke å synes godt uansett. Treet mitt er i tre deler, så når man setter opp kobler man lysene sammen. Veldig enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #62 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk er rare! Er så late og gidder ikke styr for å få trivsel?! For et kjedelig liv dere må ha. Dere bruker sikkert tid til mye annet diil! Insekter? Jeg har hatt ekte tre i 50 år og aldri skjønt det der og aldri sett et insekt etter treet. Rart! Pris: hadde du bodd her så hadde jeg gitt bort tre,for skogen min vokser igjen. Finns garantert andre som gir bort og. Og treet drysser ikke en nål om du aklimatiserer der på riktig måte. Anonymkode: 479fc...396 Plasttre gjør ingenting med min trivsel. Koser meg like mye med det. At du kaller folk late og kjedelige fordi de ikke ser behovet for et ekte tre er jo bare merkelig. Eller kanskje jeg skal kalle deg prektig siden du er for god for noe annet enn ekte? Anonymkode: 4f703...4ca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #63 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 11.45): Hvorfor har du plasttre? Det er jo ikke pent! ( gjelder IKKE de som har allergi, det skjønner jeg jo) Tenk så mye finere et levende duftende tre er da! Anonymkode: 479fc...396 Da er det bare å spraye så det lukter det samme da;) Anonymkode: 151a1...7c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #64 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da er det bare å spraye så det lukter det samme da;) Anonymkode: 151a1...7c7 Spraye er sunt for helsa ja Anonymkode: 3e12b...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #65 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Spraye er sunt for helsa ja Anonymkode: 3e12b...bbe 😂 herregud det er en granbarsoray , tviler på det er så usunt Anonymkode: 151a1...7c7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #66 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Spraye er sunt for helsa ja Anonymkode: 3e12b...bbe Finnes masse eteriske oljer (altså oljer fra planteriket), både av typen man kan ha i diffusere og som romspray etc. Det finnes ulike juledufter som er laget av disse oljene for eksempel, så hvis man er veldig opptatt av at det skal lukte i hjemmet for å få julestemning, kan man absolutt også gjøre det på en sunn måte Det er en del studier som viser at aromaterapi kan være helsefremmende. Anonymkode: e9092...f04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #67 Del Skrevet 23. november Vårt falske tre er skikkelig fint. Jeg liker ikke tanken på å kutte ned et tre hvert eneste år. Tenker om alle skulle gjort det hadde det ikke vært spesielt bærekraftig. Mange dyr mister hjemmet sitt. Oooog vi setter opp treet 1.desember. Et ekte tre hadde ikke vært spesielt fint den 24. da😅 Anonymkode: b73e8...46c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 23. november #68 Del Skrevet 23. november Vecky skrev (4 timer siden): Er sånn på mitt som @Brunhilde har svart før meg. Det er små lys, slynger som er festet fast på treet. Den dagen de slutter å virke skal jeg enten prøve å fjerne det, eller bare la det være og ta på en egen slynge med lys (har masse fra før). Det er ikke store lys så blir ikke å synes godt uansett. Treet mitt er i tre deler, så når man setter opp kobler man lysene sammen. Veldig enkelt Så lysslyngen er også delt opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 23. november #69 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mitt plasttre er penere enn de fineste edelgranene jeg har kjøpt før. Dagens plasttrær, til ca 10 000, er så jevne og naturtro og mye penere. Jeg vil ikke ha masse kryp, jeg vil ikke ha lukt av gran, og jeg vil ikke ha all dryssinga som kommer når juletreet står oppe en måned. Derfor. Anonymkode: 50693...9b3 Ikke nødvendig å betale så mye. Mitt til 499 fra IKEA ser veldig fint ut. Foten er ikke så fin, men den kan man dekke til. Og angrer litt på at jeg ikke kjøpte 210 i stedet for 1,80. Men de tretti centimeterne ekstra mer en doblet prisen og treet tok mye mer plass nedpakket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #70 Del Skrevet 23. november Det er billig, fint, allergivennlig, ikke noe styr med vanning, barnåler og kast etter nyttår. Helt supert med plast. Anonymkode: 962ed...a57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 23. november #71 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk er rare! Er så late og gidder ikke styr for å få trivsel?! For et kjedelig liv dere må ha. Dere bruker sikkert tid til mye annet diil! Insekter? Jeg har hatt ekte tre i 50 år og aldri skjønt det der og aldri sett et insekt etter treet. Rart! Pris: hadde du bodd her så hadde jeg gitt bort tre,for skogen min vokser igjen. Finns garantert andre som gir bort og. Og treet drysser ikke en nål om du aklimatiserer der på riktig måte. Anonymkode: 479fc...396 Jeg trives utmerket med kunstig juletre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #72 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 11.45): Hvorfor har du plasttre? Det er jo ikke pent! ( gjelder IKKE de som har allergi, det skjønner jeg jo) Tenk så mye finere et levende duftende tre er da! Anonymkode: 479fc...396 Dagens plasttre kan være veldig naturtro, så det var et elendig argument. Antar at folk mener at det er lettvint, spesielt de som pynter treet 1.desember. Hadde de hatt ekte tre, så hadde det kanskje vært dødt før jula egentlig begynner. Jeg har ekte tre fordi jeg liker følelsen av det, og fordi det i mitt tilfelle er gratis. Men kan ikke si at jeg kjenner noen lukt av det ekte treet slik som du visst gjør. Anonymkode: c9236...d59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #73 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vårt falske tre er skikkelig fint. Jeg liker ikke tanken på å kutte ned et tre hvert eneste år. Tenker om alle skulle gjort det hadde det ikke vært spesielt bærekraftig. Mange dyr mister hjemmet sitt. Oooog vi setter opp treet 1.desember. Et ekte tre hadde ikke vært spesielt fint den 24. da😅 Anonymkode: b73e8...46c Blir litt feil å snakke om at ekte trær ikke er bærekraftige, når det foretrukne plasttreet med begrenset levetid ikke akkurat er gjenvinnbart. Har heller ikke sett evidens for at plastikk gjør noe hyggelig hverken for insekter eller verdens ellers. Anonymkode: c9236...d59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #74 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 herregud det er en granbarsoray , tviler på det er så usunt Anonymkode: 151a1...7c7 All spray er usunt for lunger,så det kunne ikke falle meg inn å kjøpe! Anonymkode: 479fc...396 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #75 Del Skrevet 23. november Jeg er fornøyd med mitt kunstige tre. Så hva andre mener om det, får være deres sak. Anonymkode: efeab...ea7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #76 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dagens plasttre kan være veldig naturtro, så det var et elendig argument. Antar at folk mener at det er lettvint, spesielt de som pynter treet 1.desember. Hadde de hatt ekte tre, så hadde det kanskje vært dødt før jula egentlig begynner. Jeg har ekte tre fordi jeg liker følelsen av det, og fordi det i mitt tilfelle er gratis. Men kan ikke si at jeg kjenner noen lukt av det ekte treet slik som du visst gjør. Anonymkode: c9236...d59 Dette! Vi reiser alltid bort i jula, så vi setter opp juletreet 1. desember😊 hadde vi hatt ekte tre hadde det blitt pistrete etter en uke… Anonymkode: a73d6...e05 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #77 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blir litt feil å snakke om at ekte trær ikke er bærekraftige, når det foretrukne plasttreet med begrenset levetid ikke akkurat er gjenvinnbart. Har heller ikke sett evidens for at plastikk gjør noe hyggelig hverken for insekter eller verdens ellers. Anonymkode: c9236...d59 Det har jo nesten ubegrenset levetid! Ja, lysene kan ryke, men da er det jo bare å kjøpe nye lys, trenger ikke kvitte seg med hele treet. Kan fint ha et kunstig juletre i 50 år😊 Anonymkode: a73d6...e05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 23. november #78 Del Skrevet 23. november Heldigvis så er det eneste som betyr noe den subjektive oppfatningen til dem som velger hva de ønsker å ha. Eller er det slik at enkelte her inne velger eksempelvis julemiddag på bakgrunn av hva Geir på Toten liker best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #79 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir litt feil å snakke om at ekte trær ikke er bærekraftige, når det foretrukne plasttreet med begrenset levetid ikke akkurat er gjenvinnbart. Har heller ikke sett evidens for at plastikk gjør noe hyggelig hverken for insekter eller verdens ellers. Anonymkode: c9236...d59 Men plasttreet mitt kan vare i mange år. Bestemors plasttre har vart i over 50 år. 50 år er 50 trær. Gang det med antall husholdninger som feirer jul og som skal ha ekte. Tenker det er mye mer bærekraftig med plast da. Anonymkode: b73e8...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #80 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk er rare! Er så late og gidder ikke styr for å få trivsel?! For et kjedelig liv dere må ha. Dere bruker sikkert tid til mye annet diil! Insekter? Jeg har hatt ekte tre i 50 år og aldri skjønt det der og aldri sett et insekt etter treet. Rart! Pris: hadde du bodd her så hadde jeg gitt bort tre,for skogen min vokser igjen. Finns garantert andre som gir bort og. Og treet drysser ikke en nål om du aklimatiserer der på riktig måte. Anonymkode: 479fc...396 Jeg har trivsel med mitt plasttre, jeg. Faktisk gir det meg høyere trivsel når jeg ikke trenger bruke så mye penger på tre, jeg slipper å bære det inn og ut og jeg slipper å støvsuge barnåler. Det gir meg høyere trivsel i jula. Anonymkode: d7bc4...495 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå