AnonymBruker Skrevet 21. november #1 Del Skrevet 21. november Da jeg ba tidligere i dag, så fikk jeg en beskjed/tanke i hode. Det gjaldt en person, men konkret beskjed. Senere den dagen, så sier denne personen akkurat det samme som den tanken jeg fikk. Har noen her opplevd det samme? Anonymkode: d9ecb...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 22. november #2 Del Skrevet 22. november (endret) At man legger merke til slike merkelige sammentreff og overser alle gangene slike tanker ikke følges av et sammentreff er et kjent psykologisk fenomen. Et annet er at man kanskje har en vag tanke og når noe lignende senere skjer, så får blandes de to i hukommelsen din, slik at du tror den opprinnelige tanken var mer lik hendelsen enn den faktisk var. Dette har millioner av mennesker opplevd og er kjente fenomener som bl.a. gjør at vitnebeskrivelser i rettssaker har medført mange gale dommer. Endret 22. november av Capitan Fracassa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #3 Del Skrevet 22. november Jeg tok fly for 15 år siden fra Sogndal til Bergen, og da vi landet og jeg var på vei ut av Flesland, kom det en ung dame löpende etter meg og spurte høflig om hun kunne få lov til å be for meg. Jeg ble paff, men sa selvfølgelig ja. Damen fortalte meg at hun satt bak meg på flyet og at Gud plutselig snakket til henne, og ba henne se bort til venstre der jeg satt. Hun fikk beskjed om at jeg hadde en alvorlig skade i nakken, og at hun måtte be om helbredelse for meg, og derfor stoppet hun meg på flyplassen og ba for meg utenfor Narvesen. ❤️ Anonymkode: b99dd...eb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #4 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok fly for 15 år siden fra Sogndal til Bergen, og da vi landet og jeg var på vei ut av Flesland, kom det en ung dame löpende etter meg og spurte høflig om hun kunne få lov til å be for meg. Jeg ble paff, men sa selvfølgelig ja. Damen fortalte meg at hun satt bak meg på flyet og at Gud plutselig snakket til henne, og ba henne se bort til venstre der jeg satt. Hun fikk beskjed om at jeg hadde en alvorlig skade i nakken, og at hun måtte be om helbredelse for meg, og derfor stoppet hun meg på flyplassen og ba for meg utenfor Narvesen. ❤️ Anonymkode: b99dd...eb6 Hadde du en nakeskade da? Jeg fikk en gang en veldig overveldene følelse i kirken en gang, føltes nesten som om "noe" kontaktet meg. Etter en litten stund inså jeg at dagen hadde vært så travel at jeg glemte å spise, så følensen var nok en blanding av lavt blodsuker og utmatelse... Anonymkode: c0176...ac8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:49 #5 Del Skrevet lørdag kl 20:49 Ja, men det var frå Jomfru Maria: om at eg måtte vere tålmodig og flittig og ikkje gje opp vegen mot målet ❤️ Anonymkode: b3153...07a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 03:56 #6 Del Skrevet mandag kl 03:56 Nei var ikke det men Padre Pio opplevde det såkalt stigmata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet mandag kl 19:11 #7 Del Skrevet mandag kl 19:11 Ja, det skjer meg i blant. Det å høre Gud er en egen evne man kan øve opp. Jeg kjenner også andre kristne som hører fra Gud på denne måten, vi pleier å si at man har en profetisk nådegave. Det finnes forskjellige nådegaver. Dette er vel mest vanlig innen karismatisk kristendom. En gang fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre klart til å få en overnattingsgjest samme uke. Jeg visste ikke noe om noen overnattingsgjest, men det gikk bare noen timer før ei kristen venninne av meg sendte en melding og spurte om hun kunne overnatte noen dager hos meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 #8 Del Skrevet mandag kl 19:34 Jeg er vokst opp i meget religiøst hjem. Har stått i noen ekstremt krevende situasjoner gjennom årene, vært et godt menneske og bedt hundretusen ganger. Ikke ett eneste svar, tegn, kjørtegn eller varme. INGENTING! Anonymkode: f68f4...c49 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:35 #9 Del Skrevet mandag kl 19:35 En venn av meg sa det. Men h*n er bipolar og hadde en manisk episode. Anonymkode: c3146...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:05 #10 Del Skrevet onsdag kl 17:05 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 19.20): Hadde du en nakeskade da? Jeg fikk en gang en veldig overveldene følelse i kirken en gang, føltes nesten som om "noe" kontaktet meg. Etter en litten stund inså jeg at dagen hadde vært så travel at jeg glemte å spise, så følensen var nok en blanding av lavt blodsuker og utmatelse... Anonymkode: c0176...ac8 Ja, har alvorlig nakkeskade Anonymkode: b99dd...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet onsdag kl 20:46 #11 Del Skrevet onsdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 20.34): Jeg er vokst opp i meget religiøst hjem. Har stått i noen ekstremt krevende situasjoner gjennom årene, vært et godt menneske og bedt hundretusen ganger. Ikke ett eneste svar, tegn, kjørtegn eller varme. INGENTING! Anonymkode: f68f4...c49 Det er en evne man må øve opp, dessverre. Man trenger litt kunnskap om hvordan, også må man øve. Jeg hadde god nytte av denne boka. Det er også en norsk dame som holder et kurs; https://www.kristinlberge.no/blog/onsker-du-a-laere-a-lytte-til-guds-stemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:54 #12 Del Skrevet onsdag kl 20:54 Nei aldri. Vokst opp i en pinsemenighet. Liker det kristne samholdet og budskapet da. Liker at alle er velkomne og blir godt mottatt og ivaretatt der. Ikke noe press og mas. Bare mye kjærlighet. Har nesten en liten sorg over at jeg i dag som voksen ikke lenger er kristen. Anonymkode: f28b0...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:00 #13 Del Skrevet onsdag kl 21:00 Ja, for mange år siden. Jeg hadde fått barn med samboer, og plutselig begynte han å oppføre seg undelig. Forsvant i perioder dagevis. Jeg var så fortvilt..og jeg ringte han 20 ganger i løpet av natten. Ingen svar. Så i min fortvilelse så ba jeg til Gud, gråt og ba om hjelp. Hele rommet ble fylt av et veldig lys, og en stemme sa at jeg skulle finne ro og alt skulle bli bra. Det var så rart. En skikkelig fred kom over meg, og jeg gikk og la meg.. Neste dag stod han på døra, og alt var bra i mange år. Inntil han ble rar igjen Han var bipolar fant vi ut. Det rareste et jo at noen dager etter denne opplevelsen, som jeg aldri fortalte om, så satt han i stua og hadde samme opplevelse. Jeg vet ikke hvem av oss, gjerne begge, det klikket for. Men det var bra. Anonymkode: d40ae...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch22 Skrevet i går, 08:06 #14 Del Skrevet i går, 08:06 (endret) Dette er jo ofte det man kaller bønnesvar. Man kan ha et problem man ikke aner hva man skal gjøre noe med og så dukker det opp en klar tanke. F.eks dukket navnet på en person jeg ikke hadde snakket med på en stund og jeg ringte han, forklarte problemet og det løste seg umiddelbart. Av alle mennesker jeg har møtt i mitt liv satt han på løsningen. Jeg hadde også for en del år siden en veldig klar drøm. Et varslet og drømmen omhandlet to personer. Den ene kjente jeg ikke, men den andre kjente jeg. Drømmen var sterk og jeg husker jeg tenkte mye på den i dagene som kom. Synes det var rart fordi jeg ikke kjente den ene personen som var navngitt i drømmen og hadde langt svart hår. Han jeg kjente advarte meg mot denne personen. Omtrent to måneder senere skjedde det og nøyaktig som i drømmen. Det rare var at han som advarte meg i drømmen også var den som presenterte meg for personen, men uten varsel... Hva som hadde skjedd hvis jeg ikke var bevisst dette vet jeg ikke, men sannsynligvis unngikk jeg større problemer. Jeg kunne sagt mye om dette, men lar det vær. Jeg har også sett livet mitt i revy, nesten slik folk snakker om nær døden opplevelser, men jeg var helt bevisst og så livet mitt fra jeg ble født til der jeg befant meg. Det var en utrolig mektig opplevelse. Jeg kunne se hvordan alt hang sammen, hvordan mine valg påvirket andre og omgivelsene og hvordan andres valg påvirket mitt liv, på godt og vondt. Alt henger sammen som i en vev. Det ene påvirker det andre og som ringårer i vann. Mens det pågikk var jeg fylt av en enorm kjærlighet som ikke er av denne verden og i et sterkt levende lys. Det var som en enorm gave og om man ikke trodde på en Gud eller åndelighet før, så gjorde jeg det nå. Denne åpenbaringen fortalte meg og gjorde meg i stand til å tilgi alt og alle og jeg forstod at alt som skjer i dag er virkninger av det de før oss har gjort. Arvelidelsen er at vi går i opptråkkede spor, gjør de samme feilene som de før oss og derfor arver de samme lidelsene. Derfor skal vi lære oss å tilgi alle og jeg forstår Jesu ord: Tilgi de for de vet ikke hva de gjør. Det store spørsmålet er hvor dette er lagret henne. Det var som en levende film i mitt indre og jeg kjente jo mye av det. Det var jo mitt liv selv om mye var glemt, men når du påminnes det så husker du det. Det viser også at vi bare bruker en brøkdel av vår bevissthets kapasitet. Det er så utrolig mye mer i livet enn vi aner. Det var så utrolig mektig og kjærlig at jeg reagerer på bibelens ord at du skal frykte Gud. Det er nemlig feil og feiloversatt. Frykte kjærligheten...? Jeg vil heller bruke ordet ærefrykt. Ærefrykt betyr å ha en dyp ærbødighet eller respekt for noe eller noen. Det er en følelse av ærefull beundring eller ærefull frykt som oppstår når man står overfor noe som er mektig, imponerende eller høyt verdsatt. Og en ting til. Vi kjenner dette i vårt innerste. En følelse av å være ett med det vi kaller Gud eller ånden, og uendeligheten. Det føltes som å komme hjem til det vi har falt fra og sjelens språk er lik for alle. Dette kan alle oppleve uavhengig av språk og kultur. Et menneske er ett menneske... Endret i går, 08:09 av Catch22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden Nei, man er da ikke sinnssyk heller. Anonymkode: 8088e...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden Sidsel skrev (På 25.11.2024 den 20.11): Ja, det skjer meg i blant. Det å høre Gud er en egen evne man kan øve opp. Jeg kjenner også andre kristne som hører fra Gud på denne måten, vi pleier å si at man har en profetisk nådegave. Det finnes forskjellige nådegaver. Dette er vel mest vanlig innen karismatisk kristendom. En gang fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre klart til å få en overnattingsgjest samme uke. Jeg visste ikke noe om noen overnattingsgjest, men det gikk bare noen timer før ei kristen venninne av meg sendte en melding og spurte om hun kunne overnatte noen dager hos meg. Nei... det er det ikke. Anonymkode: 8088e...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 22.00): Ja, for mange år siden. Jeg hadde fått barn med samboer, og plutselig begynte han å oppføre seg undelig. Forsvant i perioder dagevis. Jeg var så fortvilt..og jeg ringte han 20 ganger i løpet av natten. Ingen svar. Så i min fortvilelse så ba jeg til Gud, gråt og ba om hjelp. Hele rommet ble fylt av et veldig lys, og en stemme sa at jeg skulle finne ro og alt skulle bli bra. Det var så rart. En skikkelig fred kom over meg, og jeg gikk og la meg.. Neste dag stod han på døra, og alt var bra i mange år. Inntil han ble rar igjen Han var bipolar fant vi ut. Det rareste et jo at noen dager etter denne opplevelsen, som jeg aldri fortalte om, så satt han i stua og hadde samme opplevelse. Jeg vet ikke hvem av oss, gjerne begge, det klikket for. Men det var bra. Anonymkode: d40ae...a88 FOR en opplevelse 😍 Anonymkode: b3153...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå