AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:16 #81 Del Skrevet torsdag kl 12:16 Forvirret23 skrev (49 minutter siden): Sitter barnet på skjerm? Selv om mange barn sitter mye på skjerm så gjør ikke mine det etter skolen. De er sosiale med venner fra skolen, spiser og lager mat, er på fotballbanen, aker i akebakken osv. Alle barn sitter ikke på skjerm Ja men du bor vel ikke i skogen sånn at barnet må ta buss til skolen? Anonymkode: e0bd2...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:19 #82 Del Skrevet torsdag kl 12:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en ting som skurrer. Tenker du han skal være alene hjemme fra kl 13? om du er hjemme hvorfor kan du ikke hente ungen? Anonymkode: 560ea...719 Det går da fint? Regner med ts kjenner ungen sin. Anonymkode: 6b18a...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet torsdag kl 12:19 #83 Del Skrevet torsdag kl 12:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men du bor vel ikke i skogen sånn at barnet må ta buss til skolen? Anonymkode: e0bd2...02c Bor ikke i skogen nei, men barnet må ta buss til skolen. Sitter busselever mer på skjerm enn de som går hjem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:24 #84 Del Skrevet torsdag kl 12:24 Forvirret23 skrev (2 minutter siden): Bor ikke i skogen nei, men barnet må ta buss til skolen. Sitter busselever mer på skjerm enn de som går hjem? Bor man mer sentralt, har barna SFO lenger. Fordi SFO blir mer spennende, med aktiviteter som fotball og turn og teater og musikk. Men også, bor man mer sentralt og tett, har barna flere å kunne leke med, og lekeplasser / fotballbaner / skatepark - altså plasser der de kan henge og aktiviseres. Anonymkode: e0bd2...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:25 #85 Del Skrevet torsdag kl 12:25 Forvirret23 skrev (1 time siden): Spennende at så mange heller skal løse problemet for hi enn å faktisk klage og ikke finne seg i at en på 8 år får så lang reisetid for politikerne skal spare? Er det vanlig at dere finner dere i alt som kommer? Ikke rart politikere legger ned skoler, sykehus, kutter kollektivt samtidig som de gjør det dyrere å ha bil osv Den vanlige nordmannen trekker da på skuldrene å tenker ja ja. De kan jo gjøre akkurat hva de vil Selvsagt kan ts sende en klage til fylkeskommunen. Jeg vet ikke hvor lang saksbehandlingstid hun må påregne, sannsynligheten for medhold, og når et evt. nytt tiltak kan settes i verk. Hun kan da velge å la barnet vente ute til annet transport gjøres tilgjengelig, eller parallelt arbeide med praktiske løsninger som SFO, være med en klassekamerat hjem, selv hente osv. Det å finne alternativet løsninger betyr ikke at man finner seg i alt, men at man også må løse situasjoner som dukker opp. Hvis ts faktisk har latt barnet vente 2 timer ute siden 1.oktober virker det mer tiltaksløst. Anonymkode: 467f1...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet torsdag kl 12:29 #86 Del Skrevet torsdag kl 12:29 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bor man mer sentralt, har barna SFO lenger. Fordi SFO blir mer spennende, med aktiviteter som fotball og turn og teater og musikk. Men også, bor man mer sentralt og tett, har barna flere å kunne leke med, og lekeplasser / fotballbaner / skatepark - altså plasser der de kan henge og aktiviseres. Anonymkode: e0bd2...02c Her vi bor er det 150 busselever til denne skolen, det er fotballbaner, sykkelbaner og lekeplass. Barna flyr fra hus til hus og på Halloween har vi mellom 200-300 barn på døra. Der skolen er, er det eldre som driver med rus, en nedslitt park og omtrent ikke barn. Og mulig de som bor i byer har sfo, men vi er 8 minutter fra nærmeste by, alle mine venner bor i byen og det er enormt med busselever der også. Jeg lurer litt på dere som tenker skolebuss da bor man langt unna alle og det er ingen å leke med hjemme. Her i kommunen er de som bor nærme de som faktisk bor på gårder, har taxi hjem pga farlig vei. Endret torsdag kl 12:30 av Forvirret23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 12:29 #87 Del Skrevet torsdag kl 12:29 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bra du ikke har barn da. Dette er det ditt ansvar å ha kontroll på på forhånd Anonymkode: 16725...517 Det hadde blitt månelyst på de som sendte barna ut 2 timer før de skulle hjem de burde fått vært inne evt offentlig varmerom på skolen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:31 #88 Del Skrevet torsdag kl 12:31 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Det hadde blitt månelyst på de som sendte barna ut 2 timer før de skulle hjem de burde fått vært inne evt offentlig varmerom på skolen Enig med deg. Jeg tror ikke at det er vanlig praksis. Totalt uforsvarlig. Anonymkode: 6b18a...ad9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 12:33 #89 Del Skrevet torsdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg. Jeg tror ikke at det er vanlig praksis. Totalt uforsvarlig. Anonymkode: 6b18a...ad9 Det er bra på vinter,n er det totalt uforsvarlig om sommeren så går det greit pga varmt vær ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:34 #90 Del Skrevet torsdag kl 12:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han får ikke noe med vennene sine. Ingen på hans trinn går på SFO. Det er tre barn på trinnet som har lang skolevei, og de to andre har per nå hjemmeværende mødre, og blir hentet. Han blir da hengende med barn han i tilfellet vil se 2 timer per uke, som han ikke kjenner så godt fra før. Anonymkode: 9e4f9...761 Gjør det noe? Det er bedre enn p stå ute i to timer. Makan Anonymkode: f9c57...d94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:35 #91 Del Skrevet torsdag kl 12:35 Forvirret23 skrev (4 minutter siden): Her vi bor er det 150 busselever til denne skolen, det er fotballbaner, sykkelbaner og lekeplass. Barna flyr fra hus til hus og på Halloween har vi mellom 200-300 barn på døra. Der skolen er, er det eldre som driver med rus, en nedslitt park og omtrent ikke barn. Og mulig de som bor i byer har sfo, men vi er 8 minutter fra nærmeste by, alle mine venner bor i byen og det er enormt med busselever der også. Jeg lurer litt på dere som tenker skolebuss da bor men langt unna alle og det er ingen å leke med hjemme. Her i kommunen er de som bor nærme de som faktisk bor på gårder, har taxi hjem pga farlig vei. Er sikkert skrevet med tanke på at ts skrev et sted at det er kun tre elever som bor der ts' barn bor? Hvis jeg ikke roter fælt nå. Det er over hundre busselever fra byggefeltet her også. Bor 4,5 km fra skolen. Ganske mye skog, og også mange lekeplasser Anonymkode: 6b18a...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:35 #92 Del Skrevet torsdag kl 12:35 Ikke innafor ! Her går skolebussen når skolen er ferdig , når små trinnet er ferdig 1-3 klasse . Anonymkode: a51db...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:36 #93 Del Skrevet torsdag kl 12:36 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er en ting som skurrer. Tenker du han skal være alene hjemme fra kl 13? om du er hjemme hvorfor kan du ikke hente ungen? Anonymkode: 560ea...719 Er hun hjemme?! Da er det bare å sette seg i bilen og hente barnet selv. Herregud for en latskap Anonymkode: f9c57...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:47 #94 Del Skrevet torsdag kl 12:47 Ser ikke problemet. Det er snakk om EN dag i uken på SFO, og kun TO timer. Det er ingen krise om de andre er litt yngre, tvertimot god læring. Anonymkode: 4987b...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:55 #95 Del Skrevet torsdag kl 12:55 Innafor å vente to timer? ja. Innafor å vente to timer utendørs i 20 minus? Absolutt ikke, Anonymkode: c7fa2...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet torsdag kl 18:24 #96 Del Skrevet torsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Meg over: Ser det kan misforstås. Jeg vet det fortsatt er gratis kjernetid i 3. Jeg mente at det ikke er vanlig at tredjeklassinger går på sfo. Ikke i klassen til mitt barn i hvert fall. Anonymkode: 6b18a...ad9 Slik er det der vi bor og. Så og si ingen velger sfo. Blandt annet pga lang buss tur. Fleste går kansje 1 klasse så slutter de. For meg virker det som det er mer veldig tettsteder og byer at folk har sfo hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #97 Del Skrevet torsdag kl 18:27 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er hun hjemme?! Da er det bare å sette seg i bilen og hente barnet selv. Herregud for en latskap Anonymkode: f9c57...d94 Skole er faktisk pliktig å skaffe transport når det er mer en x km. Ser der vi bor så tar 95% av elevene buss. På kortdager setter de opp taxi til noen omeråder, noen steder er det buss. Ut fra antal elever som ska i den og den retningen. Så hvis skolen ikke fikser det så bør de tilby at eleven kan være inne. Anonymkode: 9f3e4...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:30 #98 Del Skrevet torsdag kl 18:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er bedre enn å stå ute men ikke optimalt å la en tredjeklassing sitte med førsteklassinger og tegne. Han vil vel hjem, som alle andre. I det øyeblikket man slipper ungen inn på sfo, så må han også betale for maten. Med mindre de kjører ordning på avkryssing i matkøen? Mitt barn spiste ikke på sfo, og jeg måtte likevel ut med matpenger. Forståelig nok. Hvis det blir tvang om sfo, så må i tilfelle kommunen sponse maten i dette tilfellet, For sfo skal være frivilig. Og barn har rett på skoleskyss. Anonymkode: 6b18a...ad9 Her velger man SFO med eller uten mat, vil tro det er mest vanlig praksis. Matpenger skal nemlig være separat fra sfo og stå spesifisert på regningen. Min seksåring har bare mat etter skoletid. Anonymkode: 42566...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå