Irak Skrevet torsdag kl 20:44 #41 Del Skrevet torsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a Jeg var gift og jeg tenkte det jo. Men så er det noe som heter menneskelig kapasitet, og selv om min er stor når den er på topp, så klarte jeg ikke mer etter 15 år. Så jeg har verdens beste samvittighet kjenner jeg selv om det ble skilsmisse. Gjør man så godt man kan, så kan man ikke gjøre mere. Sånn er det bare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 20:47 #42 Del Skrevet torsdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Anonymkode: 94849...04a Ja, selvfølgelig mente jeg det. Jeg hadde da aldri giftet meg med en mann som jeg ikke hadde til hensikt å dele resten av livet med, på godt og vondt. Men, det betyr ikke at man skal utholde hva som helst! Fysisk, psykisk og seksuell vold mot meg eller barna et eksempler på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:27 #43 Del Skrevet i går, 10:27 AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 22.11): Ja (giftet meg borgerlig, så har ikke stått og lovet noe som helst), jeg tenkte at det var for alltid, har alltid visst vi vil bli pensjonister sammen. Og det tror jeg fortsatt, nå enda mer. Han er min nærmeste familie, jeg vil ikke forlate ham pga «onde dager» noe mer enn jeg ville bytta ut foreldrene mine eller barna mine, hvis noe ble vanskelig. De fleste forblir gift, forresten. Anonymkode: f088e...cba Samme her, hadde humanistisk vielse, vi hadde ikke denne ordlyden, så vi lovet å stå sammen, være partnere, løfte hverandre opp og også la den andre vokse. Og at vi står sammen i vanskelige tider. Jeg giftet meg med min bestevenn og vi er en familie. Står for det jeg sa ja til og det gjør han óg. Var ingen tvil på dagen eller tiden før, vi er én enhet, ett "oss", og det skal vi være alltid. Anonymkode: 7e1ad...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:27 #44 Del Skrevet i går, 11:27 Ja, jeg mente det, og hadde stått for det selv i dag og ikke den andre parten hadde valgt å ødelegge hele forholdet (utroskap). Anonymkode: dcb3d...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet i går, 11:46 #45 Del Skrevet i går, 11:46 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 21.54): Dere som er gift, mente dere det da dere sa ja til å leve med den andre i gode og onde dager? I medgang og motgang? Eller tenkte dere ikke over hva dere sa ja til? Det er nok vanligere å si ja til onde dager enn til ondskap fra den man er gift med. Sistnevnte skal man aldri ha hverken aksept for eller tålmodighet med. Endret i går, 11:46 av KallePils 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #46 Del Skrevet 21 timer siden Burde sikkert sagt med forbehold. Min grense går ved fysisk og/eller psykisk mishandling. Og materiell vold. Hvis jeg er engstelig i min egen heim, så er det for onde dager. Anonymkode: 3d060...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #47 Del Skrevet 20 timer siden Jeg mente det, og det har jeg stått for i snart 20 år. Vi har hatt noen skikkelig vonde dager, og vi har hatt mange fantastiske dager som venner, kjærester, elskere og ektefolk, men aller mest har vi hatt helt vanlige hverdager. Selv med alle bølgedalene vi har vært igjennom, alle hans, og mine!, feil, krangler og uvaner hadde jeg valgt mannen igjen hver gang, og jeg vet at han hadde valgt meg🥰 Anonymkode: b381d...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 20 timer siden #48 Del Skrevet 20 timer siden KallePils skrev (5 timer siden): Det er nok vanligere å si ja til onde dager enn til ondskap fra den man er gift med. Sistnevnte skal man aldri ha hverken aksept for eller tålmodighet med. Nettopp. Det er det folk ikke forstår når de mener at en person som forlater voldelig eller utro ektefelle, "ikke mente å være der i onde dager". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #49 Del Skrevet 20 timer siden Jeg mente det, ja, men vi hadde allerede vært sammen i 17 år før vi giftet oss, og vært gjennom mye vondt allerede. Vi hadde både barn, utroskap, sykdom og død bak oss. Jeg mente "i gode og onde dager" fra den dagen, for over 20 år siden, da jeg innså at jeg elsket han, og jeg står ved det. Anonymkode: b0c3c...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #50 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 22.04): Jeg mente det ikke. Jeg hadde ikke lyst å gifte meg i det hele tatt. Brøt helt sammen under talen. Å så søtt og romantisk mente gjestene. De skulle bare visst hva som gikk igjennom hodet mitt. oi... hva skjedde? Ble du tvangsgiftet? Anonymkode: 036fe...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Del Skrevet 19 timer siden Jeg mente det. Sikkert eksen også, da han sa det. Det var veldig vondt å gi slipp på drømmen om et helt liv sammen med ham. Men han hadde allerede sluppet meg forlengst, uten å si fra. Det var faktisk mye derfor jeg ble med på KG. Jeg skjønte ikke hvordan en mann kunne planlegge barn og brudd samtidig - og det gjorde ingen som vi kjente, heller. Jeg lurte på om det var han eller jeg som var blitt gal, før jeg fant ut på KG at det er en egen og dessverre vanlig ting for menn å gjøre.... Anonymkode: eb0e1...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå