AnonymBruker Skrevet 22. november #121 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert mange som blir provoserte her nå, men norske menn som drar til Thailand eller Filippinene for å kjøpe seg ei kone gjør det fordi de er lite attraktive for norske kvinner. Enten handler det om at de krever at kvinnene skal være underdanige hushjelper, at de ikke har utseendet med seg eller at de har egenskaper (oppførsel) som gjør at de ikke er attraktive. Kanskje handler det også om at de har for store forventninger til norske kvinner. Noen menn tror jo at kvinner skal være lydige og stå på pinne for dem, fordi de selv er oppvokst med fedre og mødre av denne typen. Jeg hadde f.eks. aldri i verden gått med på å skulle vært hushjelp ved siden av full jobb og barn i huset. Jeg tror at mange av disse mennene er vant til at mora deres har ordnet alt for dem da de var yngre, og har bodd sammen med mor (og far) lenge etter at de burde flyttet ut. Foreldre må sørge for å sparke ut egne barn så fremt barna har har økonomi til å bo for seg selv. Dette er i alle fall tilfelle for en del av de jeg kjenner og kjenner til her jeg bor, og vi har mange menn her som har funnet seg slike damer. De har til og med en forening for disse kvinnene og mennene. Venninnene til disse damene i hjemlandet blir også gjerne "vervet" til å komme hit for å gifte seg med kompisene til mennene deres. Mange av disse blir utnyttet, helt klart, men jeg tror nok også at mange greier å få ekteskapene sine til å fungere. Jeg kjenner dog at jeg grøsser litt når jeg ser at det er veldig stor aldersforskjell mellom mannen og kvinnen. Anonymkode: 5e067...6f5 For det første er det ingen som kjøper seg en kone. Tror du vi bor i Romerriket? . Det er damer som gjør egne valg. Jeg ser ikke noe problem med at de som sliter med å få seg noen fordi de er uheldige med utseendet prøver andre steder. Prøver du å snakke de ned og spre hat over de?. Det finnes også andre som bare er introverter som sliter med å finne noen som kan ha bedre muligheter med utenlandske. Dette er helt opp til alle og enhver. Det er også et stort overskudd av menn i Norge, som gjør at mange må se mot utlandet. Jeg skjønner at du ikke forstår deg på andre kulturer og ikke vet at i mesteparten av verden bor familiene over generasjoner med hverandre gjennom hele livet. Det finnes mange andre kulturer i verden, hvorfor sitter du på den høye hesten og dømmer andre. Det med at det er attraktivt for asiatiske damer å gifte seg med norske menn stemmer. Det høres ut som du ikke forstår noe av hvorfor det er det. Du får slutte å bare hate og heller lese deg opp. Skjønne det at selv om noen veldig få gjør noe så er ikke alle sånn. Anonymkode: 745ea...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #122 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 23.34): Eller at mennene ikke orker å gjøre en innsats for å få seg dame. Anonymkode: c4a38...9f8 Norske menn er de mest likestilte, høyt utdannede og rikeste i hele verden, og de har aldri vært bedre Anonymkode: b82fd...a98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #123 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 23.34): Eller at mennene ikke orker å gjøre en innsats for å få seg dame. Anonymkode: c4a38...9f8 Hva slags innsats må menn gjøre for å få seg dame? Anonymkode: e2633...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #124 Del Skrevet 23. november Katten.2.0 skrev (På 19.11.2024 den 0.24): Det verste er jo at en del mennesker genuint tenker som ts og andre menn her. At kvinner er for kravstore og at feminismen har ødelagt samfunnet (fordi kvinner ikke lengre er avhengig av menn). Ikke så sjokkerende som trist. Vi skriver fra egne erfaringer når vi mener at kvinner er kravstore. Det er ikke funnet opp Anonymkode: e2633...f18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #125 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 9.38): 😂😂 Kutt ut a! Problemet er at dere ikke trengs og det gjør at noen får så sperrer at de går i offerrollen med en gang. Sånne som deg, som forblir single. Anonymkode: b9553...0d9 Du får ta de problematiske holdningene mine opp med samboeren som jeg har bodd 20+ år sammen med - still counting. Anonymkode: 16b58...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #126 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 3.39): Hvis de er under 180cm, ikke har en spesielt godt betalt/spennende jobb, er over middels keitete i sosiale relasjoner så har de endel odds mot seg uansett hvor mye de dusjer og er høflige. Kjønnsmarkedet kan være nokså brutalt. Anonymkode: 16b58...6a2 Dårlige sosiale ferdigheter er den store bremsen her. Vet om mange lave menn i forhold (hvordan produseres ellers nye lave menn?), og menn i alle slags yrker er da i forhold. Å være sykepleier, lærer, snekker, veiarbeider, renholder, butikkansatt, barnehagelærer - er det «spesielt godt betalt»? De fleste menn i disse yrkene finner seg da likevel en partner. Anonymkode: ed144...eba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #127 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke ment nedsettende mot å finne noen i utlandet, men de gangene det er creepy aldersforskjell. Dømmer samme forhold norsk og norsk også. Anonymkode: 43d94...61b Tenker du det samme når det er creepy forskjell i utseende? Creepy forskjell i høyde? Mitt utgangspunkt er at voksne mennesker må få ta sine valg. Hvis en 18 år gammel mann ønsker å date en 72 år gammel dame og begge er åndsfrisk så tenker jeg «kjør på». Vær snill med hverandre og kos dere. Hvis denne 18-årige unge mannen skal underlegges en kommisjon av middelaldrende som skal regulere hva ham får gjøre med kjønnet sitt så forventer jeg at vi også fratar ham retten til å stemme, kjøre bil, drikke øl eller bære våpen for fedrelandet. Anonymkode: 16b58...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #128 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi skriver fra egne erfaringer når vi mener at kvinner er kravstore. Det er ikke funnet opp Anonymkode: e2633...f18 Både menn og kvinner er kravstore når de kan. Men det er ulikheter her. Mange menn med lav intellektuell kapasitet er lite kravstore, så lenge de får en hvilken som helst sexpartner/husmor. Det at MENNESKET er helt uten relevans for dem, at de kun tenker på rollen «dame», er jo ikke interessant for oppegående kvinner. Oppegående menn er kresne. Jeg hadde helt sikkert funnet meg en mann i den øverste kategorien om jeg var litt mer enkel. Men siden jeg ikke er så enkel, og samtidig ikke har et bra utseende og/eller sjarmerende personlighet (jeg er helt ok, men under snittet på begge), faller jeg igjennom hos de mennene som kan velge og vrake. Det er helt fair, det. Jeg klager da ikke over at de er så kresne, eller at de øvrige er dumme. De finner vel forhåpenligvis noen som passer dem, og så lever jeg bare livet uten kjærlighet. Anonymkode: ed144...eba 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #129 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 0.05): Nå er vel jeg kravstor da, som er langvarig singel kvinne. Og jeg har mange langvarig single venninner. Men vil vel si at ingen av oss har veldig høye krav. Flertallet av oss har jo vært i langvarig forhold før. Men vi vil ha en oppegående ærlig mann, som gir noe av seg selv. Noe selvfølgelig jeg gjør og. Og ikke minst vi vil ha en som ønsker seriøst forhold. Og jeg har noen venninner som har gått på norsk kurs, og det alle disse thai damene prater om, er hvor utrolig dumme mennene deres er, og at de skal gå fra de, med en gang de kan. Og jeg er heller singel resten av livet, istedenfor å måtte kjøpe meg kjærlighet. Anonymkode: b0f7e...23c Du får se på statistikken om det stemmer. Norske menn og filippinske damer har færrest samlivsbrudd. Anonymkode: 3992c...ce4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #130 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Norske menn er de mest likestilte, høyt utdannede og rikeste i hele verden, og de har aldri vært bedre Anonymkode: b82fd...a98 Det hjelper ikke den uføretrygdede Knut på 50 med ungdomsskole som høyeste utdanning, som mener at han har krav på en underdanig, jomfruelig og pen dame på 20. Anonymkode: f2933...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #131 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ikke den uføretrygdede Knut på 50 med ungdomsskole som høyeste utdanning, som mener at han har krav på en underdanig, jomfruelig og pen dame på 20. Anonymkode: f2933...5e5 Det scenarioet er representativt? Det er yngre, høyere utdannede menn med få til ingen krav som sliter i dating markedet. Menn flest har nesten ingen krav. Noe jeg har sett mange kvinner klage over fordi de ikke føler seg spesielle nok Anonymkode: e2633...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #132 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det scenarioet er representativt? Det er yngre, høyere utdannede menn med få til ingen krav som sliter i dating markedet. Menn flest har nesten ingen krav. Noe jeg har sett mange kvinner klage over fordi de ikke føler seg spesielle nok Anonymkode: e2633...f18 Det er disse Knutene som oftest henter seg purunge damer fra Thailand. Anonymkode: f2933...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. november #133 Del Skrevet 23. november (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi skriver fra egne erfaringer når vi mener at kvinner er kravstore. Det er ikke funnet opp Anonymkode: e2633...f18 De ti siste årene har jeg vært i en posisjon hvor jeg har kunnet velge og vrake de partnerne jeg vil. Både innen utseende og status. Alt fra advokater og leger, til fitnessmodeller og et par influensere, til hun jeg endte opp med som tjener svært godt og som sist hadde datet en jævlig rik og kjekk fyr. I disse årene har jeg vært under videreutdanning, ikke eid nåla i veggen, og vært i starten av min karriere. Vet du hvordan jeg har kunnet få kvinner langt over min liga når det kommer til både økonomi og utseende? Det er fordi jeg har vært trygg på meg selv, har kunnet utfordret dem, fått dem til å le, at jeg har ambisjoner, utvikler meg selv, gjør at de føler seg trygg i mitt selskap, at jeg genuint lytter til dem, latt dem føle seg begjært og vakker. Dette er ikke store krav. Dette burde være et minimum. Du skriver også at de fleste menn ikke har krav. Hvis en mann ikke har krav til sin partner, hvordan i all verden skal hun føle seg verdsatt og begjært? Kravene mine har vært mye høyere enn kvinnene jeg har møtt. Endret 23. november av Katten.2.0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #134 Del Skrevet 23. november Katten.2.0 skrev (1 time siden): De ti siste årene har jeg vært i en posisjon hvor jeg har kunnet velge og vrake de partnerne jeg vil. Både innen utseende og status. Alt fra advokater og leger, til fitnessmodeller og et par influensere, til hun jeg endte opp med som tjener svært godt og som sist hadde datet en jævlig rik og kjekk fyr. I disse årene har jeg vært under videreutdanning, ikke eid nåla i veggen, og vært i starten av min karriere. Vet du hvordan jeg har kunnet få kvinner langt over min liga når det kommer til både økonomi og utseende? Det er fordi jeg har vært trygg på meg selv, har kunnet utfordret dem, fått dem til å le, at jeg har ambisjoner, utvikler meg selv, gjør at de føler seg trygg i mitt selskap, begjært og at jeg genuint lytter til dem. Dette er ikke store krav. Dette burde være et minimum. Du skriver også at de fleste menn ikke har krav. Hvis en mann ikke har krav til sin partner, hvordan i all verden skal hun føle seg verdsatt og begjært? Kravene mine har vært mye høyere enn kvinnene jeg har møtt. Du skjønner at det ikke er like enkelt for alle å være selvsikker, utadvendt, morsom og trygg i uvante sosiale situasjoner? Det er individuelle forskjeller. I tillegg må selvsikkerheten komme fra positiv erfaring. Har man aldri hatt positiv erfaring er det veldig vanskelig å få det i voksen alder. Kvinner tar aldri intitiativ til å starte samtale. Hvis du virker nervøs mister hun interesse for alltid (ikke alle, men de fleste). Du må håndtere avvisninger og ydmykelser. Noe ikke alle klarer uten en mental smell Anonymkode: e2633...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. november #135 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du skjønner at det ikke er like enkelt for alle å være selvsikker, utadvendt, morsom og trygg i uvante sosiale situasjoner? Det er individuelle forskjeller. I tillegg må selvsikkerheten komme fra positiv erfaring. Har man aldri hatt positiv erfaring er det veldig vanskelig å få det i voksen alder. Kvinner tar aldri intitiativ til å starte samtale. Hvis du virker nervøs mister hun interesse for alltid (ikke alle, men de fleste). Du må håndtere avvisninger og ydmykelser. Noe ikke alle klarer uten en mental smell Anonymkode: e2633...f18 Og hvordan er dette for store krav blant kvinner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #136 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skjønner at det ikke er like enkelt for alle å være selvsikker, utadvendt, morsom og trygg i uvante sosiale situasjoner? Det er individuelle forskjeller. I tillegg må selvsikkerheten komme fra positiv erfaring. Har man aldri hatt positiv erfaring er det veldig vanskelig å få det i voksen alder. Kvinner tar aldri intitiativ til å starte samtale. Hvis du virker nervøs mister hun interesse for alltid (ikke alle, men de fleste). Du må håndtere avvisninger og ydmykelser. Noe ikke alle klarer uten en mental smell Anonymkode: e2633...f18 Den må ikke komme fra positive erfaringer, den kan komme fra en nåværende positiv opplevelse. En god kjemi du har med ei dame du blir kjennt med i andre omstendigheter enn en som starter som sjekking. Anbefaler deg å prøve å delta på noe sosialt hvor det er potensielle damer. Anonymkode: 43d94...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #137 Del Skrevet 23. november Katten.2.0 skrev (4 timer siden): De ti siste årene har jeg vært i en posisjon hvor jeg har kunnet velge og vrake de partnerne jeg vil. Både innen utseende og status. Alt fra advokater og leger, til fitnessmodeller og et par influensere, til hun jeg endte opp med som tjener svært godt og som sist hadde datet en jævlig rik og kjekk fyr. I disse årene har jeg vært under videreutdanning, ikke eid nåla i veggen, og vært i starten av min karriere. Vet du hvordan jeg har kunnet få kvinner langt over min liga når det kommer til både økonomi og utseende? Det er fordi jeg har vært trygg på meg selv, har kunnet utfordret dem, fått dem til å le, at jeg har ambisjoner, utvikler meg selv, gjør at de føler seg trygg i mitt selskap, at jeg genuint lytter til dem, latt dem føle seg begjært og vakker. Dette er ikke store krav. Dette burde være et minimum. Du skriver også at de fleste menn ikke har krav. Hvis en mann ikke har krav til sin partner, hvordan i all verden skal hun føle seg verdsatt og begjært? Kravene mine har vært mye høyere enn kvinnene jeg har møtt. Men hva er denne karrieren og utdanningen? Anonymkode: 43d94...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. november #138 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hva er denne karrieren og utdanningen? Anonymkode: 43d94...61b Er det relevant? Det er en helt grei utdannelse med tilhørende helt grei karriere. Tjener over medianlønnen, men både fruen og tidligere dater tjener og har tjent vesentlig mer. Hadde jeg vært nitten igjen hadde jeg gjort som kompisene mine og blitt sivilingeniør, der de har nesten det dobbelt av min årslønn men samtidig med vesentlig større ansvar og tidvis mye mer overtid enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #139 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er disse Knutene som oftest henter seg purunge damer fra Thailand. Anonymkode: f2933...5e5 Det finnes mange andre også som får seg kone fra østen. Burde ikke sitte så bastant Anonymkode: 745ea...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #140 Del Skrevet 23. november Katten.2.0 skrev (31 minutter siden): Er det relevant? Det er en helt grei utdannelse med tilhørende helt grei karriere. Tjener over medianlønnen, men både fruen og tidligere dater tjener og har tjent vesentlig mer. Hadde jeg vært nitten igjen hadde jeg gjort som kompisene mine og blitt sivilingeniør, der de har nesten det dobbelt av min årslønn men samtidig med vesentlig større ansvar og tidvis mye mer overtid enn meg. Kan være. Jeg vet du har en likbar personlighet utifra tilfeldige ting, men du sa jo aldri om du selv utdanner deg til foreksempel lege, som kan sette noen hjerter i øynene på også høyt sittende damer. Er ikke en sånn som tror at noe må være sånn eller sånn for å forelske seg, men fikk en følelse av dette handler om noe slikt siden det var så alvor fokus på status i alle retninger. Anonymkode: 43d94...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå