Gå til innhold

Folsyre/tips til å lettere bli gravid


Hiawata-

Anbefalte innlegg

Hei

Sluttet med p-piller midt i desember, og prøver å bli gravid. Begynnte å ta folsyre dagen etter p-pille stopp. Jeg er ennå ikke blitt gravid. Det sies jo at man skal ta folsyre i 3mnd før graviditet. Men er det skadelig eller unødvendig å ta det i 4, 6, eller 10 mnd før man blir gravid???? Man håper jo på hver eggeløsning at nå skal det skje, men man vet jo at det kan ta noen mnd før alt klaffer og at man blir gravid. Så spørsmålet mitt er vel, bør jeg fortsette å ta folsyre hver dag selv om jeg har tatt det i snart 3 mnd???

Har noen av dere andre brukt andre vitaminer o.l før mens dere prøvde å bli gravide?? Andre tips til ting man burde gjøre??

Hilsen ei som venter og venter på det befruktede egget..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, folsyre kan du ta hele tiden. Bør ta det også så lenge du prøver.

Og: folsyre gjør deg ikke lettere gravid. Det er for barnet sin del når/hvis du blir gravid.

Når vi prøvde klaffet det ganske fort når vi begynte å bruke eggløsningstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a, vet at folsyre er for å minske ryggmargsbrokk visst man blir gravid og at det er noen man må ta. Men lurte på om det var andre ting man kunne ta som kansje økte sjangsen for å lettere bli gravid.

Tenkte å kjøpe eggeløsningstester. Hvilke type brukte du? var den lett å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på billigeteste.dk. For man trenger ganske mange etterhvert og de er billige der. Veldig enkle å bruke. Kan også kjøpe graviditetstester i samme slengen. De er billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...