AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:14 #21 Del Skrevet mandag kl 12:14 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja det er jo opp til han å vurdere om du er verdt det eller ei. Jeg trivdes svært godt som singel, prøvde med flere menn men ingen av de var verdt å investere i. Det var for bra alene. Jeg tenker han har det best alene eller til han evt møter en dame som er bedre enn singellivet. Jeg tror ikke du er den dama, men dette må han nesten finne ut av selv. Du får nok ikke gjort så mye fra eller til. Anonymkode: 330ea...78b TS her. Vi har snakket noe om det der. Da han gjorde det slutt fordi han ble lei seg over at jeg ble deprimert og lei meg fordi jeg ikke taklet hvordan han var så var han veldig klar på at han elsket meg, men ikke ville være grunnen til at jeg hadde det vondt. Han var også veldig klar på at det var enten meg eller ingen. Og det er jeg helt sikker på at er sant. Han hadde tenkt at han skulle leve alene resten av livet, og det tviler jeg ikke på. Han er i slutten av 50 åra og har levd alene de siste 20. Nå har vi jo funnet ut at vi skal gi det en sjanse til, og det gjør han fordi han er glad i meg. Så akkurat det er jeg ikke i tvil om. Anonymkode: 352fb...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:17 #22 Del Skrevet mandag kl 12:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Vi har snakket noe om det der. Da han gjorde det slutt fordi han ble lei seg over at jeg ble deprimert og lei meg fordi jeg ikke taklet hvordan han var så var han veldig klar på at han elsket meg, men ikke ville være grunnen til at jeg hadde det vondt. Han var også veldig klar på at det var enten meg eller ingen. Og det er jeg helt sikker på at er sant. Han hadde tenkt at han skulle leve alene resten av livet, og det tviler jeg ikke på. Han er i slutten av 50 åra og har levd alene de siste 20. Nå har vi jo funnet ut at vi skal gi det en sjanse til, og det gjør han fordi han er glad i meg. Så akkurat det er jeg ikke i tvil om. Anonymkode: 352fb...d42 Så han er sammen meg deg fordi han risikerte at du ble enda mer deppa om gjorde det slutt. Så romantisk. Om man skal trekke frem noe positivt i det forholdet her så er det jo at ingen av dere trives, så dere stiller jo likt slik sett. Anonymkode: 330ea...78b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:24 #23 Del Skrevet mandag kl 12:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så han er sammen meg deg fordi han risikerte at du ble enda mer deppa om gjorde det slutt. Så romantisk. Om man skal trekke frem noe positivt i det forholdet her så er det jo at ingen av dere trives, så dere stiller jo likt slik sett. Anonymkode: 330ea...78b Nei, han er sammen med meg fordi vi ville prøve å forstå hverandre og jobbe med forholdet fordi vi begge er veldig glade i hverandre. Anonymkode: 352fb...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:25 #24 Del Skrevet mandag kl 12:25 Jeg hadde ikke kunnet leve slik, jeg hadde mistet viktige deler av meg selv i et slikt forhold, tror jeg. Det virker som om han bruker jobben sin som en flukt fra livet, siden han jobber 7 dager i uken, har jobbet hver eneste helg i 20 år før han møtte deg - og han egentlig ikke har helse til det lenger. Ikke vil han gå i terapi heller, tror du. Dette er en mann som ikke tar vare på seg selv og sin egen fysiske og psykiske helse. Jeg synes du skal være dønn ærlig med familie og venner om hvordan dere har det, og at du ber dem si fra om du skulle begynne å endre deg negativt pga. dette forholdet. Men du må også selv ta ansvar for deg, din helse og ditt liv. Du forteller at du har veldig mye å gi, og at du tror det hadde vært helt fantastisk å være i et forhold med en mann som også ga mer tilbake. Men du sier også at du ikke helt tror du fortjener eller vil finne en slik mann. Da tenker jeg at du selv har ting å rydde opp i i deg selv, slik at du ikke om x antall år frem i tid innser at det var rusk i ditt eget maskineri som gjorde at du tok til takke med å få utporsjonert kjærlighet i smuler. Du sier han stiller opp 100 %. Gjør han det? Kommer han til å gjøre det? Hva om du eller noen av dine blir alvorlig syke, skadet i en ulykke? Vil han være der for deg og gi deg støtte og kjærlighet? Eller vil han "måtte" jobbe enda mer? Og om han kan stille opp i slike situasjoner, hvorfor kan han ikke da jobbe med seg selv slik at han også kan dele livet med noen ellers også? Jeg ville funnet noen å snakke med om dette, Ts. Anonymkode: 635aa...c2e 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:30 #25 Del Skrevet mandag kl 12:30 Herregud for en tragikomisk affære. Han vil helst slippe for å være sammen med noen, og du vil helst være med ham hele tiden. Jeg gir det to måneder før han ikke orker mer. Anonymkode: 21433...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:37 #26 Del Skrevet mandag kl 12:37 Jeg kunne ha hatt et forhold til noen som var dårlig på meldinger og jeg møtte annenhver helg. Helt greit. Jeg hadde derimot ikke vurdert å være i et forhold med en person jeg hadde behov for å drive psykoanalyse på i den grad du gjør her. Ikke faen. Jeg er kun interessert i et jevnbyrdig forhold med et menneske som er komplett i utgangspunktet. Jeg har mitt å styre med, jeg belemrer ikke andre med det, men jeg gidder ikke å ta noe ansvar for andres sjeleliv på denne måten heller. En ting er å kunne dele sorger og problemer hvis det oppstår, men det opplegget du driver med her er fullstendig uaktuelt. Jeg hadde ikke orket noen som hadde forholdt seg til meg på den måten du gjør heller, jeg synes ærlig talt det blir ovenfra og ned. Jeg foretrekker å bli sett på som et oppegående menneske som fikser sitt eget liv. Det ser du ikke på han som, det er omtrent som om han er tilbakestående for deg. Anonymkode: af1a7...72a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:41 #27 Del Skrevet mandag kl 12:41 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud for en tragikomisk affære. Han vil helst slippe for å være sammen med noen, og du vil helst være med ham hele tiden. Jeg gir det to måneder før han ikke orker mer. Anonymkode: 21433...35a Da er det noe du har misforstått. Jeg vil være sammen med han annanhver helg, og det vil han også.... Jeg har barn, jeg har ikke mulighet til å være med han hele tiden. Anonymkode: 352fb...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:37 #28 Del Skrevet mandag kl 13:37 Jeg har behov for en partner som stiller opp for meg, på godt og vondt. En partner som ser meg, og Så nei, jeg hadde ikke vært lykkelig med en mann som mente han ofret noe og tilpasset seg hvis han måtte være med meg to ganger i måneden. Men jeg har vært i ett forhold hvor jeg følte meg til bry om jeg ville snakke med han, og hvor jeg følte meg i veien om jeg ringte han, og hvor alt gikk på hans premisser, og det gidder jeg ikke flere ganger. Anonymkode: e931b...641 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet mandag kl 19:53 #29 Del Skrevet mandag kl 19:53 Beklager å si det men uansett om han er avoidant eller unnvikende, om han slår opp så handler det om at han ikke vil treffe deg mer. Jeg hadde også en sånn kjæreste, som er avoidant, og slo opp. Og jeg tenkte jammen han er jo glad i meg sikkert og han slo opp fordi han er overveldet. Nei. Han slo opp fordi han ikke ville treffe meg mer. Vil han treffe deg mer, så slår han ikke opp. Dette har med følelser å gjøre, og ja, om han greier å konkludere med at han ikke har følelser, enten om det handler om traume eller ikke, så har han ikke følelsene. Da MÅ vi respektere det og la de få være i fred. Vi må gå videre. Vi må akseptere at dette er de dem vil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet mandag kl 19:55 #30 Del Skrevet mandag kl 19:55 Det er faktisk mye mye mye sunnere for deg å bare få deg en ny hobby og slutte å tenke på en fyr som har slått opp med deg. kjenn på stoltheten din. Han vil ikke se deg mer. Han vil ikke satse på deg. Hvorfor skal du tenke på han da? Han vil ikke skrive et hei til deg en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:10 #31 Del Skrevet mandag kl 20:10 Nei, det kunne jeg ikke. Det hadde gått på selvtilliten løs. En partner skal jo bygge deg opp, ikke gjøre deg liten og nervøs. Du tar til takke med at han tar telefonen når du ringer, liksom.. fordi det gjør han ikke med alle. Man må rive noens forventinger kraftig ned, som han gjorde da han dumpet deg, for og få dem til å ta til takke med smuler etterpå. Jeg sier ikke nødvendigvis at han gjør dette med overlegg. Men det er det han gjør. Din følelse av selvverdi, hva du kan kreve og fortjener, hva du ønsker deg - det forvitrer sakten men sikkert i den type forhold. Forvitringen har allerede startet. Det høres jo heller ikke ut som du er kjæresten hans, du er jo pulevennen. Man kan være glad i en pulevenn, man kan være trofast mot en pulevenn, men du vil aldri få noe mer enn det du får nå. Og hvis du krever, så blir det for mye for han og han kutter deg ut. Jeg forstår godt hvordan man kan havne et sånt sted, og tenke det er greit. Litt fordi jeg har vært der litt selv, ikke priklik historie men likhetstrekk. For min del så raserte det selvtilliten min, og det ble en hekt. Å være med en sånn er jo litt som et av og på-forhold. Anonymkode: c97d6...900 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:38 #32 Del Skrevet mandag kl 20:38 Nei, heller singel da. Det er veldig dumt av deg og gå rundt og tro og håpe at han skal endre seg, og at dere skal bli nærere etterhvert. Han viser deg nå hvem han er og kommer sannsynligvis aldri til å endre seg, så hvis du skal være sammen med han så skal du ta han for den han er, og ikke for den du håper han en vakker dag kan bli. Anonymkode: 18674...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:46 #33 Del Skrevet mandag kl 20:46 Jeg har kunne det, på grunnlaget at jeg er litt lik for tiden. Men syns ikke du skal utsette deg for et vondt liv. Anonymkode: 65ba6...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:56 #34 Del Skrevet mandag kl 23:56 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde jeg blitt elsket slik jeg elsker hadde jeg nok hatt det helt fantastisk. Anonymkode: 352fb...d42 Sikker på det? Det er klassisk at en unnvikende person og en klamrende person finner sammen. Så om du hadde funnet en som var like på som deg, like intens som deg, så hadde du gjerne tenkt at det er noe galt med han, at det er noe som er off, at han ikke er så tiltrekkende, etc. Anonymkode: 07f69...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet tirsdag kl 01:10 #35 Del Skrevet tirsdag kl 01:10 De positive kvalitetene du trekker frem er den han er 20% av tiden. Hvorfor godta det bare fordi han har flere gode sider. Dere høres jo ikke kompatible ut. At han kun vil treffes annenhver helg + - får meg til å tenke at han trenger en dame som er lik som han. Du ser etter hva som er galt med han, istedenfor hva som er galt med deg som higer etter en person som overhodet ikke møter dine behov. Det finnes en mellomting, men du har valgt en som kjører på totalt motsatt side av veien i forhold til deg. Med dobbel sperrelinje. Drar du strikken for langt nå skremmer du han vekk og han kommer til å sukke irritert når han ser navnet ditt lyse opp på mobilen. Det burde ikke kjennes ut som en plikt å tilbringe tid med deg. Du sier du elsker han, samtidig som du ikke elsker den han er. Og det er vanvittig ego å stresse opp hans foretrukne levesett bare fordi du har fått et hekt. Jeg hadde frest av sinne hvis det viste seg at en partner bare ventet på at jeg skulle forandre meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet tirsdag kl 08:16 #36 Del Skrevet tirsdag kl 08:16 Sjekk ut Adam Lane Smith på youtube❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:37 #37 Del Skrevet tirsdag kl 08:37 lillevill skrev (12 timer siden): Det er faktisk mye mye mye sunnere for deg å bare få deg en ny hobby og slutte å tenke på en fyr som har slått opp med deg. kjenn på stoltheten din. Han vil ikke se deg mer. Han vil ikke satse på deg. Hvorfor skal du tenke på han da? Han vil ikke skrive et hei til deg en gang. Han gjorde det slutt men vi er sammen igjen. Han ville gi det en sjanse til fordi han var glad i meg. Han ville bare ikke at jeg skulle ha det vondt. Anonymkode: 352fb...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:48 #38 Del Skrevet tirsdag kl 08:48 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han gjorde det slutt men vi er sammen igjen. Han ville gi det en sjanse til fordi han var glad i meg. Han ville bare ikke at jeg skulle ha det vondt. Anonymkode: 352fb...d42 Så du føler deg trygg i forhold med han, når han gjør det slutt når det passer han ? Kan du helt oppriktig, med hånda på hjerte, si at du føler deg trygg, elsket og trives i forholdet slik dere har det? Og det er slik du ønsker ha det videre fremover? Og at du kjenner på denne tryggheten og trivselen også når dere ikke møtes? Anonymkode: e931b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:58 #39 Del Skrevet tirsdag kl 12:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du føler deg trygg i forhold med han, når han gjør det slutt når det passer han ? Kan du helt oppriktig, med hånda på hjerte, si at du føler deg trygg, elsket og trives i forholdet slik dere har det? Og det er slik du ønsker ha det videre fremover? Og at du kjenner på denne tryggheten og trivselen også når dere ikke møtes? Anonymkode: e931b...641 Nei, det kan jeg ikke si med hånden på hjertet. Men jeg er vel naiv og tenker at jeg vil bli tryggere med tiden. Han har jo nå lovet at han ikke bare skal «fade ut», men si ifra hvis det er noe. Det har han ikke gjort tidligere, kommunikasjonen vår har vært veldig dårlig da han ikke har taklet å snakke om forholdet. Jeg har sagt noe om at alle må jobbe med forhold de er i, for det har virket på han som at han tror at dersom jeg tar opp noe så er det kritikk av han. Han er nok veldig konfliktsky. Anonymkode: 352fb...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:01 #40 Del Skrevet tirsdag kl 13:01 Akebrett skrev (4 timer siden): Sjekk ut Adam Lane Smith på youtube❤️ Har hørt på nesten alt han har lagt ut og prøver å følge rådene om hvordan jeg kan få han til å føle seg «trygg» på forholdet vårt. Jeg anbefaler også Adam Lane Smith dersom noen andre her er i et forhold med noen som er unnvikende. Anonymkode: 352fb...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå