Gå til innhold

Snus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å bli veldig svimmel ved oppstart med snus? Har den inne i munnen maks tre minutter, men blir da veldig svimmel og får en slags «svakhetsfølelse». 
Har prøvd et par ganger for dagen ca en uke nå, men kroppen reagerer likt hver gang. 
Hvor lang tid tar det å bli «vant» med snus?

Vet at mange får lyst til å svare hvor dumt det er å begynne osv., men det er altså ikke det jeg spør om.  

Anonymkode: 988b0...407

Skrevet

Det her blir for dumt ass. 

Anonymkode: f58c0...086

Skrevet

For å gi deg et saklig svar. Ja det er vanlig helt i startfasen. Og den følelsen du beskriver her med svimmelhetsfølelse, er det du kommer til å savne og hele tiden prøve å gjenskape når du blir avhengig. Og avhengig kommer du til å bli ganske snart om du ikke gir deg.

Jeg har snust i snart 20 år on and off. Mest on. De gangene jeg har sprekket og første snus inntas, kan jeg være heldig å få denne deilige svimmelheten/roen/chill/lykkerus i kanskje maks 10 sekunder. Men kun etter første snus. Etter det er alt dritt dvs kun en avhengighet som er vanskelig å bli kvitt. 

Håper du slutter med snus, det er noe dritt.

Anonymkode: 44a3d...866

Skrevet

Snuser og har gjort det i noen år. Bruker det som angstdempende/beroligende, så har ikke tenkt å slutte. Snuser mini/slim snus omtrent 5 ganger i døgnet. 

Jeg blir svimmel hvis snusen er for sterk, eller når det er en snustype som slipper nikotinet "for fort". Hvit snus er ofte slik at nikotinet slippes raskt. Snuser derfor helst snus i styrke 1 eller 2, og helst av typen som inneholder "mye" tobakk (brun snus men til nød hvit snus, og ikke helhvit). En kan finne ut mengden nikotin pr 100 gram/pr pose på typen du liker, på nettet. 

Hvor fort en venner seg til å ha nikotin i kroppen varierer veldig. Noen er mer følsomme for nikotin enn andre, noen blir fortere avhengig enn andre osv osv.  

Hvorfor vil du snuse? 

Anonymkode: ac0d3...db9

Skrevet

Rettelse;

Helhvit snus er ofte slik at nikotinet slippes raskt. (synes jeg da)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snuser og har gjort det i noen år. Bruker det som angstdempende/beroligende, så har ikke tenkt å slutte. Snuser mini/slim snus omtrent 5 ganger i døgnet. 

Jeg blir svimmel hvis snusen er for sterk, eller når det er en snustype som slipper nikotinet "for fort". Hvit snus er ofte slik at nikotinet slippes raskt. Snuser derfor helst snus i styrke 1 eller 2, og helst av typen som inneholder "mye" tobakk (brun snus men til nød hvit snus, og ikke helhvit). En kan finne ut mengden nikotin pr 100 gram/pr pose på typen du liker, på nettet. 

Hvor fort en venner seg til å ha nikotin i kroppen varierer veldig. Noen er mer følsomme for nikotin enn andre, noen blir fortere avhengig enn andre osv osv.  

Hvorfor vil du snuse? 

Dette er akkurat min grunn til å begynne. Er jo bedre å ta en snus enn beroligende eller evt alkohol… Så får folk gjerne kommentere hvor domt det er, men de har ikke vært i mine sko.

Takk for svar❤️ ts

Anonymkode: 988b0...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...