AnonymBruker Skrevet 14. november #1 Del Skrevet 14. november Jeg kjøpte en dobbel pakke med Coop avokadoer som var brune inni. Tok de med tilbake til min Extra butikk og reklamerte, men hadde ikke noe kvittering da jeg ikke fant den igjen. Fikk ikke levere de stygge avokadoene tilbake, fordi jeg manglet kvittering. Andre ganger jeg har reklamert på et Xtra eller Coop produkt som har vært dårlig, har jeg hatt kvittering men de har ikke sett på den men bare bedt meg om å hente en ny vare. Hva er grunnen til at man må ha kvittering når man ser at varen er kjøpt der? Anonymkode: e2864...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #2 Del Skrevet 14. november Du kunne jo hatt avokadoene liggende i et par uker. Hvordan skal de vite når du kjøpte dem uten kvittering? Anonymkode: 7e93c...121 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. november #3 Del Skrevet 14. november Som nevnt over, de (butikken) vil vite om de er nyinnkjøpte. Du får ikke pengene tilbake eller ny vare om du har kvittering som viser at de ble kjøpt for tre uker siden og de har ligget og råtnet på benken hos deg. Kvitteringen viser kjøpstidspunktet og om det er "innafor". 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #4 Del Skrevet 14. november Du kan ha stjålet varene. Vanlig svindelmetode det der. Anonymkode: 5a09e...dd9 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 14. november #5 Del Skrevet 14. november Anbefaler å bruke Coop Pay appen. Effektiv betaling, og alle kvitteringer lett tilgjengelig. Som andre sier - kvittering sier noe om når du kjøpte varen - men det er dumt av butikken å ikke være smidig. Selv om du har kvittering på avokado så vet jo ikke butikken om kvitteringen gjelder den samme avokadoen. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. november #6 Del Skrevet 14. november petterm skrev (6 minutter siden): Som andre sier - kvittering sier noe om når du kjøpte varen - men det er dumt av butikken å ikke være smidig. Selv om du har kvittering på avokado så vet jo ikke butikken om kvitteringen gjelder den samme avokadoen. Det gjelder jo alle varer som selges i butikker i vårt samfunn, men det er det nærmeste vi har pr i dag som bekreftelse på at varen er kjøpt og betalt for. Gjengs oppfatning er at kvittering fra kassa gjelder for varen kunden står med i hånda, når det er samme produkt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #7 Del Skrevet 14. november Men de gangene jeg har stått med kvittering i hånden og en defekt matvare i den andre, så har de aldri sett på at kvitteringen og sjekket den, kun sagt at jeg skal hente meg en ny vare. Jeg kunne like gjerne hatt kvittering fra en skobutikk i hånden, når de ikke ser på den Ts Anonymkode: e2864...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. november #8 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte en dobbel pakke med Coop avokadoer som var brune inni. Tok de med tilbake til min Extra butikk og reklamerte, men hadde ikke noe kvittering da jeg ikke fant den igjen. Fikk ikke levere de stygge avokadoene tilbake, fordi jeg manglet kvittering. Andre ganger jeg har reklamert på et Xtra eller Coop produkt som har vært dårlig, har jeg hatt kvittering men de har ikke sett på den men bare bedt meg om å hente en ny vare. Hva er grunnen til at man må ha kvittering når man ser at varen er kjøpt der? Anonymkode: e2864...421 De skulle sluttet med papir kvittering. Noen steder får man kvittering digitalt. Hvorfor går ikke alle butikker over til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #9 Del Skrevet 14. november Maleficenta skrev (49 minutter siden): De skulle sluttet med papir kvittering. Noen steder får man kvittering digitalt. Hvorfor går ikke alle butikker over til det? Coop har jo det når man bruker Coop-pay. Anonymkode: 7e93c...121 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #10 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Men de gangene jeg har stått med kvittering i hånden og en defekt matvare i den andre, så har de aldri sett på at kvitteringen og sjekket den, kun sagt at jeg skal hente meg en ny vare. Jeg kunne like gjerne hatt kvittering fra en skobutikk i hånden, når de ikke ser på den Ts Anonymkode: e2864...421 Det kommer også an på hvilken vare det er, og hva som er feil. På min nærmeste coop så har jeg ikke vist kvittering, men de husker meg. For retur/garanti/reklamasjon har butikker vanligvis rutiner på at kvittering skal sjekkes. Og det er nok heller alle de som ikke har sjekket kvitteringene dine som har begått brudd på rutiner. Anonymkode: 6d3d5...f2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #11 Del Skrevet 14. november Grunnen til at de vil se kvittering er som noen sier over her at de vil vite når du kjøpte varen. I tillegg er det for å gi deg riktig sum tilbake hvis du ikke vil ha ny vare av samme sort. Si at du kjøper en vare på lørdag som du skal bruke mandag. Du oppdager at varen er ødelagt og tar den med til butikken på tirsdag. Fra mandag er varen på tilbud. Med kvittering vil du få tilbake det du betalte, uten kvittering får du det varen koster på tilbud den dagen du returnerer den. Der jeg jobbet måtte vi skanne kvitteringen og velge den/de varen(e) som skulle returneres. Anonymkode: 239d8...163 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #12 Del Skrevet 14. november Jeg har ikke Coop Pay, men når jeg scanner Coop-kortet med appen, kommer kvitteringa uansett inn der. Anonymkode: 2ab10...c6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 14. november #13 Del Skrevet 14. november Hos coop kan du sende reklamasjon på nettet. Jeg har gjort det flere ganger, har da fått tilsendt gavekort som kompensasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #14 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Coop har jo det når man bruker Coop-pay. Anonymkode: 7e93c...121 Og om man scanner Coop-kortet. Da ligger også kvittering digitalt i appen Anonymkode: 03d19...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #15 Del Skrevet 14. november Maleficenta skrev (3 timer siden): De skulle sluttet med papir kvittering. Noen steder får man kvittering digitalt. Hvorfor går ikke alle butikker over til det? Noen vil jo ikke ha kvittering digitalt. Noen ønsker jo og betale med kontanter, og andre ønsker ikke og knytte bankkortet opp mot app. De har jo sluttet med det i den forstand at de spør, og ikke skriver unødvendige kvitteringer. Hvis folk vil ha papirkvittering får de jo det. Hvilke butikker er det man ikke får kvittering digitalt om man ønsker det? Det finnes sikkert, jeg kommer bare ikke på noen. Anonymkode: 144fa...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. november #16 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noen vil jo ikke ha kvittering digitalt. Noen ønsker jo og betale med kontanter, og andre ønsker ikke og knytte bankkortet opp mot app. De har jo sluttet med det i den forstand at de spør, og ikke skriver unødvendige kvitteringer. Hvis folk vil ha papirkvittering får de jo det. Hvilke butikker er det man ikke får kvittering digitalt om man ønsker det? Det finnes sikkert, jeg kommer bare ikke på noen. Anonymkode: 144fa...9b0 Joa men det skulle uansett vært et alternativ. Vil du ha på papir eller digitalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. november #17 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og om man scanner Coop-kortet. Da ligger også kvittering digitalt i appen Anonymkode: 03d19...6bf Er da ikke alltid man handler der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. november #18 Del Skrevet 14. november (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kjøpte en dobbel pakke med Coop avokadoer som var brune inni. Tok de med tilbake til min Extra butikk og reklamerte, men hadde ikke noe kvittering da jeg ikke fant den igjen. Fikk ikke levere de stygge avokadoene tilbake, fordi jeg manglet kvittering. Andre ganger jeg har reklamert på et Xtra eller Coop produkt som har vært dårlig, har jeg hatt kvittering men de har ikke sett på den men bare bedt meg om å hente en ny vare. Hva er grunnen til at man må ha kvittering når man ser at varen er kjøpt der? Anonymkode: e2864...421 Det holder ofte at du kan vise via bank, men om du er helt Karen så kan de stå på retten sin med at du må ha kvittering Siden det var en Coop så vil kvittering ligge på mld kortet ditt om du har og har brukt det Endret 14. november av Fru Uperfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. november #19 Del Skrevet 14. november Maleficenta skrev (4 minutter siden): Er da ikke alltid man handler der Dette eksempelet var fra en Extra butikk, aka Coop 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. november #20 Del Skrevet 14. november Maleficenta skrev (6 minutter siden): Joa men det skulle uansett vært et alternativ. Vil du ha på papir eller digitalt? Bruker du feks Æ, coopkort e.l får du digitalt (og om du tar papir) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå