Gå til innhold

Fortelle kjæresten om følelsene mine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får energi og positive tilbakemeldinger på handlingene dine når du er der for noen, og gjør noe for dem. Tror kanskje ikke du er så forelsket i denne kollegaen, du liker følelsen av at hun trenger deg. Er kona di en selvstendig type, som ikke trenger så mye fra deg? 
syntes av respekt for kona di så skal du ikke mate disse følelsene noe mer ved å oppsøke kollegaen på fritiden. Snakk heller med kona di om hva du trenger i ett forhold, vært åpen, ydmyk og ærlig. Fortell henne at du syntes det er godt å være der i tykt og tynt for dem du bryr deg om. Og prøv å endre relasjonen dere i mellom, så disse følelsene kan speiles over på henne?

Anonymkode: e746f...148

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ts allerede har gått langt over streken med å snakke med kollegaen om kjæreste følelser dere i mellom. 

Det er veldig menneskelig å utvikle følelser for noen man deler personlige og nære ting med. Det er jo nettopp det som fører mennesker næremere. Det behøver ikke være kjæreste følelser av den grunn. 

Du kan ikke med god samvittighet fortsette å treffe denne venninnen utenfor jobb når du driver å nærer kjæreste følelser for henne. Det er en helt absurd dårlig ide. 

Ikke bare er det dårlig gjort mot kjæresten din, men også mot denne venninnen. 

Når du vet hun har kjæreste følelser og fortsetter å treffe henne, være nære og til og med prioriterer å treffe henne enda mer uten for jobb så gir du henne falske forhåpninger! 

Du leker med følelsene hennes og kaller det snillhet. Du sier du er ærlig med henne og derfor så går det greit, men det er ikke sant. Du er skikkelig stygg med henne og enda styggere med kjæresten din som ikke aner hva du holder på med. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om mannen min. Han å elsker å hjelpe andre. Folk sier han er veldig forståelsesfull og omtenksom. Han så ikke hvor jeg slet her hjemme. Han så ikke at jeg trengte hjelp. Han bare viste meg ryggen. Jeg måtte kjempe for at han skulle våkne og se meg også. Hvorfor ser du alle andre men ikke meg? Jeg drukner her. Han var kanskje for komfortabel med meg og tenkte ikke over hjemme situasjonen. Jeg vet ikke. Men han våknet. Og vi har det kjempe bra sammen no. Han ser meg. Og ser meg hver dag. 

Anonymkode: 5ee84...1fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er du allerede utro. Emosjonell utro er vel kanskje verre i mine øyne. Du har intime samtaler med en annen kvinne enn din kone. Dere bekrefter følelser for hverandre og sniker dere rundt i skjul.Du er utro,men vil egentlig bare "hjelpe" alle vennene dine. Herregud 😳

Anonymkode: 94f89...f3c

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er emosjonelt utroskap. Min mann har vært der, bare mye mindre utpå dypet enn deg, og han avsluttet relasjonen raskt. Det skapt likevel en krise i ekteskapet vårt, som jeg ikke vet om vi kommer over. Som mange her sier, du mater ilden. Du kan trekke deg unna, eller du kan fortsette å tenke at du skal få i pose og sekk. I siste tilfelle kommer dette til å gå dårlig. 

Anonymkode: b88d5...a69

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (1 time siden):

Jeg skal komme med litt annerledes syn enn det jeg har lest til nå. 

Takk å pris du har evne til å føle noe for noen.

Gjennom livet har jeg vært heldig å hatt sånne føleser for andre og andre hatt det for meg. Selv i et forhold. 

Jeg og en gift kollega jobbet tett sammen og hadde fulle dager på jobb der det var kun oss to, så man blir kjent. Vi merket at stemningen mellom oss endret seg på jobb, det var sommerfugler der. Vi flørtet og pratet mer føleser. Han var lykkelig gift og jeg lykkelig singel. Ingen av oss hadde behov egentlig for å skifte status på det. 

Men absolutt gledet vi oss til jobb, det var bare deilig å føle noe. Vi hadde og begge hund ,bodde ikke langt unna hverandre. Så vi tok og denne følesen hjem. Pratet eller bare nøt stillhet mens vi gikk tur. 

Vi pratet mye om drømmer vi hadde lyst å oppnå og gav hverandre positiv tilbakemelding. Han både tegnet og skrev dikt, jeg og. Så vi inspirerte hverandre. 

En dag står hans kone på døren og jeg inviterer inn på kaffe. Jeg var ikke redd for å ta den praten. Vi hadde aldri gått over streken. Hun hadde klart såre føleser, men etter 3 timer på kjøkkenet der vi hadde ledd og grenet sammen. Så respekterer vi status co,hun var hans kone og jeg hans jobb kone. For endringen Han gikk igjennom var ikke noe annet enn positivt, selv om hun ønsket han ville dele alle deler med henne, så innrømmet hun at hun ikke var flink å se hans "myke" side. Jeg var ikke interessert i å ha en mann hjemme å stelle for eller ansvar for noen barn. 

Det er ok å ha føleser, vekkes opp, kjenne at jo du har flere sider av deg. Men tenk gjerne over hvilken sider av deg du viser jobb konen, som du ikke viser konen hjemme. Og har du lyst at den siden skal bli sett hjemme, ta den praten om at gjerne den siden av deg ikke blir så sett etter 10 år der man faller inn i roller for hverandre. 

Ps. Ikke dytt streken med økt fristelse for å gå over. 

Kastet opp litt i munnen min her.

Det er ikke «takk og lov» at man har følelser; Det et en naturlig selvfølge. Det er ingen grunn til å true partneres trygghet eller rokkere ved deres følelser. Slik er livet og man oppfører seg deretter: Altså trofast og lojal og man forstår at det vil roe seg med tiden.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS du er ilke "hjelpsom" du er egoistisk og utro! Stakars dama de, hun fortjener bedre en at du skal oppsøke en dame du er forekska i på fritiden. Synes også det høres manipulerende ut ovenfor kolegaen din. Du vet hun er forelsket i deg og at hun har det veldig vanskelig for tiden, alikeveld holder du henne på gres og utnyter føllelsene hennes. Du er rett og slett respektløs ovenfor begge kvinnene. Om du bryr deg om kona de på noen som helst måtte bør du skafe deg en ny jobb slik at du ikke forsette aferen med kolegaen din. Hvis du ikke byter jobb bør du skille deg! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil dra hjem til denne kollegaen og utfordre skjebnen så til de grader? Det er å vandre rett inn i løvens gap. IKKE gjør det. Det kommer til å gå galt....

Inntil videre synes jeg ikke du skal si noe til din partner, og såre og uroe henne. Det kan hende dine nye følelser for kollegaen vil forsvinne like brått som de kom og ikke finnes noe mer. Da er det unødvendig å sette forholdet ditt på spill for noe som kan vise seg å bare ha vært et blaff.

Menn har en merkelig ide om at følelsesmessig utroskap "ikke teller". For kvinner teller det nesten mer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (49 minutter siden):

Kastet opp litt i munnen min her.

Det er ikke «takk og lov» at man har følelser; Det et en naturlig selvfølge. Det er ingen grunn til å true partneres trygghet eller rokkere ved deres følelser. Slik er livet og man oppfører seg deretter: Altså trofast og lojal og man forstår at det vil roe seg med tiden.

Ja faktisk så skal man i et langt liv sette pris på at man evner å føle, betyr ikke å løpe rundt med snoppen klar eller beina spredd. Men det å kunne ha emosjonelle tilknyttinger. Man er da ikke en eiendel selv om man er gift, en møbel tilhørende en ring. Et menneske som er oppegående og klarer å reflektere over føleser, veie ting opp mot hverandre. Det vokser man på. Å tro at man aldri vil gløtte i andre retninger eller møte noen andre som pirrer både føleser og fantasier, men man må ta ansvar for det i ekteskap. Enten å aggere ut av ekteskapet for man finner ut at det trygge gode ikke lengre gir deg det behovet du trenger som individ, eller å la det styrke ekteskapet med å ta disse følesene som noe godt som styrker og fører til bedre dialog. Eller ha det som en privat affere som et eget individ der man kjenner på at man har flere sider av seg som ulike personer får se, rollen hjemme er trygg og avklart. 

Jeg spurte min farmor som ofte satt på syrommet, er du lykkelig? Både ja og nei kjære deg, å være gift er ikke enkelt. Noen ganger føler jeg meg usynlig og trenger at noen ser meg. Du vil forstå det en gang når du blir voksen. Bare husk at du verd å bli sett og verdsatt. 

Jeg tenker at i et langt liv, så skal man sette pris på at noen ser deg og at man evner å føle noe for noen, at man ikke vokser num. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell henne om følelsene. 
Ikke dra hjem til henne eller møt henne på andre arenaer enn på jobb. Slå av en prat og hør hva hun har på hjertet hvis du vil støtte henne i en pause eller to gjennom arbeidsdagen.

Det kommer aldri til å komme noe godt ut av dette om du drar den lenger selv om du mener du ikke kommer til å gjøre noe mer. For jo, du kommer til å dra strikken lenger om du fortsetter å ha en sterk relasjon til henne og møte henne utenfor jobb. 

Anonymkode: e2c47...84e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg du skal fortelle, slik at hun kan sette foten ned, iom at du ikke en gang forsøker selv. 

Anonymkode: 5daaa...33b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (3 timer siden):

Ja faktisk så skal man i et langt liv sette pris på at man evner å føle, betyr ikke å løpe rundt med snoppen klar eller beina spredd. Men det å kunne ha emosjonelle tilknyttinger. Man er da ikke en eiendel selv om man er gift, en møbel tilhørende en ring. Et menneske som er oppegående og klarer å reflektere over føleser, veie ting opp mot hverandre. Det vokser man på. Å tro at man aldri vil gløtte i andre retninger eller møte noen andre som pirrer både føleser og fantasier, men man må ta ansvar for det i ekteskap. Enten å aggere ut av ekteskapet for man finner ut at det trygge gode ikke lengre gir deg det behovet du trenger som individ, eller å la det styrke ekteskapet med å ta disse følesene som noe godt som styrker og fører til bedre dialog. Eller ha det som en privat affere som et eget individ der man kjenner på at man har flere sider av seg som ulike personer får se, rollen hjemme er trygg og avklart. 

Jeg spurte min farmor som ofte satt på syrommet, er du lykkelig? Både ja og nei kjære deg, å være gift er ikke enkelt. Noen ganger føler jeg meg usynlig og trenger at noen ser meg. Du vil forstå det en gang når du blir voksen. Bare husk at du verd å bli sett og verdsatt. 

Jeg tenker at i et langt liv, så skal man sette pris på at noen ser deg og at man evner å føle noe for noen, at man ikke vokser num. 

Dette er i hvert fall en oppskrift på økt risiko for samlivsbrudd. Men kanskje du syns det er enn risiko verdt å ta. Slike kjipe mennesker som meg, vi prøver bevist å ikke få romantiske følelser for andre når vi er i forhold. Betyr ikke at vi lever triste liv uten følelser, men vi prøver å prioritere vårt parforhold og fellesskapet i det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Her var det mye selvbedrag i en post. 

Du har nå noen få valg som er innenfor anstendighet mot dine medmennesker. 

Avslutte ditt ekteskap. 

Avslutte relasjonen med din elskerinne. 

Men i ditt hode så tror du at du kan spille med begge disse kvinnene samtidig. Ok, da velger å du behandle folk dårlig. Ditt liv, dine holdninger, og dine valg. 

Akkurat dette.

Du er allerede emosjonelt utro, og på en skikkelig feig måte - dårlig gjort mot både kone og mot elskerinne.

Dette er skikkelig råttent gjort. Og du fremstiller deg likevel som en "good guy" som bare er der for å hjelpe, tydeligvis helt oblivious til hvor respektløst det er, det du allerede holder på med - og spesielt det du planlegger.

Anonymkode: 30f31...179

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du reelt sett betatt av henne, eller er du bare sullet inn i en "nærhetsfære" med henne fordi hun har "trengt" deg i sine problemer, over en stigende kaffekopp? Kunne du ha fått samme type intimitet med konen din, ved å lage en sånn stemning hjemme også, bare at dere starter likeverdig? Noen bounder med andre via problemer, men er det egentlig et godt grunnlag for likeverdig kjærlighet?

Anonymkode: 45d8f...b6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du reelt sett betatt av henne, eller er du bare sullet inn i en "nærhetsfære" med henne fordi hun har "trengt" deg i sine problemer, over en stigende kaffekopp? Kunne du ha fått samme type intimitet med konen din, ved å lage en sånn stemning hjemme også, bare at dere starter likeverdig? Noen bounder med andre via problemer, men er det egentlig et godt grunnlag for likeverdig kjærlighet?

Jeg mener, du kan vel være mannlig og trygg uten å ta den rollen? Skal dere sitte i sofaen hjemme hos henne som to tenåringer og sutte på problemer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig.

Det er alltid de ‘snilleste’ og ‘mest prektige’ menneskene som er de slemmeste. 

Anonymkode: f7437...8a4

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ha visst dette med en gang. Sånn at jeg kunne dratt fra enda en utro drittsekk. Og ikke blitt lurt inn i noe sånn en gang til, og igjen blitt knust og ødelagt. 

Anonymkode: c0785...9b1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvant du fra tråden TS?

Jeg håper du fikk en oppvekker av å lese alle svarene her inne...

Anonymkode: 30f31...179

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd og svar på spørsmålet ditt:

Ja, fortell konen din om følelsene dine for kollega, samt planen din videre om å besøke henne utenfor jobb, og at du har ingen planer om å gjøre noe intimt siden det har du og kollega snakket om og avklart ikke kommer til å skje 

Dette er tydelig noe du har tenkt godt igjennom og er veloverveid. Synes det er den redelige tingen å gjør, å være åpen med din kone.

Lykke til, håper ting blir bra for dere alle tre til slutt ❤️

Anonymkode: d7435...af0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hjelper ikke din kollega, du bruker henne for å booste deg selv. Hun får følelser, og du vil begynne å dra hjem til henne. Og lyve for din kjæreste. Du er rett og slett en slesk type som kamuflerer  dine falske motiver som snillhet.

Anonymkode: 5ba3d...c05

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...