Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Problemet er at gode mennesker også blir behandlet dårlig.

Anonymkode: 470cc...ebf

Ja det kan de bli, men gode mennesker blir også satt pris på og godt behandlet, og det fine i dette gjør livet verdt å leve. Alternativet, å bli bitter, er jo å velge å stå fast i å ha det vondt. Jeg valgte heldigvis ikke det. Og ja, kvinner kan også oppleve så mye vondt at vi må ta det valget vi også. 

Det er vel 14, snart 15, år siden jeg måtte gå veldig diskusjon med meg selv om jeg (berettiget!) bare skulle gi opp og la sårhet og smerte seire. Jeg var utslitt, motløs, så full av angst og... ja jeg var bitter. Jeg hadde opplevd over år å bli behandlet slik at jeg ikke var en skygge av meg selv lenger, og fullstendig desillusjonert angående at ting løser seg dersom man bare står på og er et bra menneske. Det hadde ikke hjulpet meg. Jeg hadde tapt så mye at kun de som kjenner meg vet, for jeg orker ikke presentere det igjen. Har skrevet det jeg har orket i tråden øverst på samlivsforumet, og det jeg delte der var bare en brøkdel av hva jeg hadde gått gjennom. Jeg hadde mistet meg selv, den jeg hadde vært også, så hva var det egentlig å kjempe for? 

Min relasjon til alle rundt meg! Der og da og resten av livet. 

Jeg tok det rette valget, og jeg er så inderlig glad for det, for mine nære og kjære hadde også vært gjennom mye tøft disse årene (på grunn av min situasjon), og relasjoner hadde ikke tålt at jeg lot bitterhet vinne. Ved å ikke la det skje har vi istedenfor fått styrke og gleden tilbake. Helvetesårene blir mer og mer blurry i minnet egentlig, fordi jeg valgte å stå på for å ikke stå fast i bitterhet. Det ga meg muligheten til å gå videre. 

Så ble jeg heller litt klokere. Jeg er skeptisk til nye mennesker. Ikke så skeptisk at jeg ikke gir dem sjanse overhodet, men såpass at det tar tid før jeg stoler skikkelig på noen. Man kan bli klokere angående å ikke utsette seg for dårlig behandling uten å bli bitter. 

Blir man bitter har man tapt. Da har de onde mennesker og de onde handlinger vunnet over deg. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (10 timer siden):

Nå er det han som  påstår at ons hjelper mot ensomhet, og han får svar deretter. 

Jeg har vært singel og lengtende selv. Uforløst kåt og med et veldig savn etter hudkontakt og nærhet. Det er ikke uvanlige savn, som folk flest ikke har kjent på, så lett å forstå savnet, men nei ons kurerer ikke ensomhet. Litt avhengig av opplevelsen kan det nok kanskje til og med forsterke ensomhetsfølelsen. Det har jeg iallefall blitt fortalt av noen. 

Jeg kjenner meg også igjen i den. Poenget mitt er bare at det ikke er sex-en som kurerer ensomhetsfølelsen, men det å få dele seng med noen (med eller uten noe mer enn det) - eller tilsvarende. Hvis det er SEX du trenger, er problemet kåtskap og ikke ensomhet. Mine 2 cents, anyway (men by all means, hvis noen kan argumentere for noe annet - værsågod).

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøv å kjenn på det savnet hele livet du👍 Jeg tror pipen ville hatt en veldig annen lyd.

Noen av oss har da jammen vært der, og min erfaring er det jeg skriver over - at savnet i hovedsak er noen å holde rundt når du legger deg til å sove. Å kjenne lukten av håret til noen du bryr deg om. De tingene. Puling er bare så jævlig langt ned på den listen. Det er et overskuddsfenomen, først og fremst. Noe du prioriterer når du har dekket nærhetsbehovet.

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og at på tross av at du er ensom, ikke viser noe tegn på å ønske en faktisk relajson med noen. Du ønsker bare sex, men det er noe hult over det.

Anonymkode: 13c04...055

Hvorfor er det hult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det hult?

Fordi folk flest har lyst til å bli kjennt med og glad i andre mennesker. De bryr seg om å møte noen for mer enn bare kroppen deres. Det er hult sammenlignet med nivået av kontakt andre ønsker å yte. Å jeg tenker det er en dårlig deal for ei dame, som kan ha sex med noen det er langt tryggere med, noen som investerer mer i henne som person. 

Men det er damer som er redd for forpliktelser, som ønsker sex med så lite kobling dere imellom som mulig. Å det er de damene du bør håpe å møte. Der det er et felles ønske om at det bare skal være kropp og ikke noe mer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Problemet er at gode mennesker også blir behandlet dårlig.

Da jeg var 14 år, husker jeg min mor som gikk opp trappen i huset der vi bodde, jeg husket at hun gikk inn på rommet mitt og ut av det blå så sa hun «hvis du dør i morgen, så er det ingen som vil gå i begravelsen din fordi at det er ingen som er glad i deg» så kan man spørre seg selv, hva har en 14-åring gjort for å fortjene det? Fordi det som du bærer med det i det punktet er ikke at du er venneløs på skolen, at alle unngår deg fordi du er sosial rar og merkelig, at alle ser sårene etter selvskadingen og ikke sier noe, men du bærer med deg at tankene om at du som min mor sier til meg at dersom jeg dør i morgen så ville du ikke gått i begravelsen min fordi du ikke er glad meg? Så kan man sitte seg ned og tenke hva har en 14-åring fortjent for å få høre det? Og det er der man må sette en strek fordi det er her i verden dårlige mennesker, ondskapsfulle mennesker, og man får ikke gjort noe med det. Derimot så kan du velge hvem du ønsker å omgi deg med, hvem du ønsker å inkludere i ditt liv og hvem du ønsker å være. Du må finne gode mennesker som ser din verdi for den du er. Finne flotte, gode mennesker som vil behandle deg bra. 

Endret av Blått
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men det er damer som er redd for forpliktelser, som ønsker sex med så lite kobling dere imellom som mulig. Å det er de damene du bør håpe å møte. Der det er et felles ønske om at det bare skal være kropp og ikke noe mer.

Okei, så hvor mange slike damer er det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ingen sier de skal være "tømmestasjoner". Det er en intellektuelt uærlig vinkling. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det hult?

At ingen sier at de ikke skal være tømmestasjoner, betyr ikke at det ikke skjer, eller at kvinner ikke føler på det. Og jeg tror kanskje at dette er noe av årsaken til at det er lettere for kvinner enn for menn å "få" tilfeldig sex. Man er bare en varm kropp og et hull, en "ting" som mannen bruker for sin seksuelle nytelse og kanskje for å dekke et behov for fysisk nærhet. Det er en kjensgjerning at kvinner flest har mindre utbytte av ONS/tilfeldig sex enn menn, fordi det av flere årsaker - ikke bare ovennevnte - er lettere for menn å oppnå utløsning, og det er heller ikke alle menn som er like opptatte av kvinnens nytelse som de er av sin egen. Kanskje spesielt i en slik situasjon. Og deri ligger hulheten - det føles ikke godt eller givende å bli sett på som en "ting". Dermed blir tilfeldig sex også mindre interessant for kvinner. 

Endret av Roci
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

Nei nå er det nok snakk om meg, så la oss snakke litt om deg. Hva synes du om meg? 😜 (Ikke rettet mot deg altså, men mot den narsissistiske selvopptatte tankegangen som ble demonstrert, og som du kommenterer.)

Sterk historie av @Blått, og ikke minst en erfaring til ettertanke angående at velger man bitterhet velger man også bort sjansene til å få det bedre, mens velger man bort bitterhet kan man få sjanser til å oppleve livet på en bedre måte.

Ønsker både deg og Blått alt godt. Når man har opplevd mye vondt og fremdeles beholder et godt hjerte og omtanke for andre, ja da tror jeg at noen vil se det. Også andre mennesker enn det motsatte kjønn teller angående det. Gode venninner har vært og er blant mine mest verdifulle faktorer i livet. Jeg har mann og barn, men mine venninner er gull og diamanter. Jeg tror ikke jeg hadde klart diverse i livet uten dem. 🥰

Vi er ikke skapt til å være alene vi mennesker, men vi er ikke snille nok til å orke andres guffe og bitterhet i så store doser heller, siden vi alle har vårt å slite med også. I noen tunge år der jeg lett kunne blitt bitter minnet jeg meg selv ganske ofte på at dersom jeg ble bitter ville jeg ha tapt. Da ville det bli livet mitt, og jeg ville stå fast i det vonde. En god del år senere kan jeg med hånden på hjertet si at det var svært klokt av meg å velge å tro på et bedre liv og at det finnes gode mennesker (selv om man har erfart de onde), med mer, istedenfor å bli bitter. Jeg har hatt et rikt liv videre. Ikke perfekt selvfølgelig, men et liv jeg kan minnes med så mange lyspunkter og gleder at de tunge årene, helvetesårene som jeg kaller dem, blir blekere og blekere i minnet. 

Å la seg selv våge å tro og gå videre er antagelig den beste gaven man kan gi seg selv. Å stå fast i det vonde er å stå fast der man kun føler smerter. 

Bitterheten er farlig. Man blir mistroisk, forviltet og tror alle vil en vondt fordi at man har ikke oppleve annet. Vi trenger alle godhet, at folk har troen på oss og elsker oss for den vi er, for å finne roen. 

Jeg føler nok at jeg har vært ekstra velsignet som kvinne i den situasjonen, for selv som aggressiv og vrang, så blir ikke folk redd for meg. Jeg er middels høy, 52 kg og blondt hår. Jeg er ikke skummel, jeg er ikke farlig, men en mann som er et hode høyere, har en høy røst og 100 kg vil gjøre et helt annet inntrykk på folk. 

Det er vanskelig, det er komplisert, for menn og kvinner som er bitre, som føler seg fanget i vonde følelser, ja, det må være veldig vondt å være mann i den situasjonen. 

Og du har jo selv sett hvor galt det kan gå, for meg, i en diskusjon, da følelsene tar overhånd og man blir bitter, frustert og fortvilet, fordi ordene bare blir rot, et evig kaos. 

Endret av Blått
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å jeg tenker det er en dårlig deal for ei dame, som kan ha sex med noen det er langt tryggere med

Hvordan er alternativet utrygt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

På hvilken måte er det ikke utrygt for en kvinne å bli med en ukjent mann hjem for å ha sex? Menn er fysisk sterkere enn kvinner, og man risikerer å bli voldtatt eller tvunget til å gå med på ting man i utgangspunktet ikke ønsker, spesielt hvis det er alkohol med i bildet, noe det ofte kan være. Risiko for kjønnssykdommer, da mange menn er uvillige til å bruke kondom, også ved ONS. Risiko for uønsket gravididet. Risiko for å bli betraktet som/omtalt som "ludder" - mange menn forakter kvinner som har tilfeldig sex, selv om de mer enn gjerne selv har sex med (les: tømmer seg i) de samme kvinnene. Så risiko for å bli benyttet som "tømmestasjon" kan føyes til over hva kvinner riskikerer ved ONS/tilfeldig sex.

Med andre ord ennå flere gode grunner for kvinner til å ikke ha tilfeldig sex. Merk at jeg ikke påstår at du eller alle menn er en slik risiko for kvinner som beskrevet over, men noen menn er det. Som kvinne må man derfor være forsiktig, fordi man ikke kan vite slikt når det gjelder ukjente menn. 

Endret av Roci
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor vet du ikke fra før av, at det er?

Er du svært ung?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor vet du ikke fra før av, at det er?

Er du svært ung?

Jeg ville høre deres formulering. Roci skrev en bra en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

Og deri ligger hulheten - det føles ikke godt eller givende å bli sett på som en "ting". Dermed blir tilfeldig sex også mindre interessant for kvinner. 

ab 055 skrev også om hulhet fra mannens perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville høre deres formulering. Roci skrev en bra en.

Som kvinne tar jeg det at du vil høre en formulering om noe som er innlysende, som et varselstegn.

Har du egne tanker rundt det i tilegg til hva du leser? Annerkjenner du kvinners liv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ab 055 skrev også om hulhet fra mannens perspektiv. 

Ja, kanskje jeg misforsto. Jeg oppfattet det slik at AB 055 påpekte at det var noe hult over å kun ønske tilfeldig sex (jeg siterer): "Og at på tross av at du er ensom, ikke viser noe tegn på å ønske en faktisk relajson med noen. Du ønsker bare sex, men det er noe hult over det. Da tenker jeg det handler om noe annet enn ensomhet, for da har du mest sannsynlig ønsket mer i livet enn bare sex. Du har dårlig selvtilitt, og du har sikkert et behov for nærhet. Så kanskje du bør slutte å kalle det ensomhet i akkurat den gata rundt damer? Å heller kalle det å ønske å føle seg sexy og ha sex, og det et det. Ensomhet i livet kanskje, men ikke i en ekte relajson med kvinner. Bare kvinne kroppen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (Akkurat nå):

Ja, kanskje jeg misforsto. Jeg oppfattet det slik at AB 055 påpekte at det var noe hult over å kun ønske tilfeldig sex (jeg siterer): "Og at på tross av at du er ensom, ikke viser noe tegn på å ønske en faktisk relajson med noen. Du ønsker bare sex, men det er noe hult over det. Da tenker jeg det handler om noe annet enn ensomhet, for da har du mest sannsynlig ønsket mer i livet enn bare sex. Du har dårlig selvtilitt, og du har sikkert et behov for nærhet. Så kanskje du bør slutte å kalle det ensomhet i akkurat den gata rundt damer? Å heller kalle det å ønske å føle seg sexy og ha sex, og det et det. Ensomhet i livet kanskje, men ikke i en ekte relajson med kvinner. Bare kvinne kroppen". 

Ja. Sex på en lørdag i september, holder ingen med selskap på julaften. 

Å kalle det ensomhet, istede for kåthet, syns jeg personlig blir feil. Da tror jeg det hadde vært mer ønske rundt noe varig på et punkt også. Men høres ut som målet er sex en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

At ingen sier at de ikke skal være tømmestasjoner, betyr ikke at det ikke skjer, eller at kvinner ikke føler på det. Og jeg tror kanskje at dette er noe av årsaken til at det er lettere for kvinner enn for menn å "få" tilfeldig sex. Man er bare en varm kropp og et hull, en "ting" som mannen bruker for sin seksuelle nytelse og kanskje for å dekke et behov for fysisk nærhet. Det er en kjensgjerning at kvinner flest har mindre utbytte av ONS/tilfeldig sex enn menn, fordi det av flere årsaker - ikke bare ovennevnte - er lettere for menn å oppnå utløsning, og det er heller ikke alle menn som er like opptatte av kvinnens nytelse som de er av sin egen. Kanskje spesielt i en slik situasjon. Og deri ligger hulheten - det føles ikke godt eller givende å bli sett på som en "ting". Dermed blir tilfeldig sex også mindre interessant for kvinner. 

Jeg vil si at de fleste kvinner fint kan nyte godt av et ons.

Men selv for damer som liker ons, kan følelsen av å bli brukt, komme. Det handler ikke om at man er forelsket i disse mannfolka, men at man føler at man er med et menneske som ser rett forbi deg eller når han ser på deg, så ser du at han kun ser sine behov. Har møtt menn som har følt det sånn også med damer. Det er en type fremmedgjøring. Veldig ekkel følelse for de fleste mennesker.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes de fleste i denne tråden hopper totalt over poengene. Ebf er overbevist om at å ha et ons er å lære å krype og at dette er nødvendig for at han kan gå. Dette er altså hans overbevisning. I tillegg svarer han ganske utdypende på at ons faktisk kan dekke noen behov om de så bare er midlertidig. Det å føle seg begjært, det å VÆRE med noen. Altså synes det ikke som at han tenker på ons som bare å få tømt seg.

Det må gå an å diskutere ut fra disse premissene, i stedet for å overkjøre dem med sine egne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil si at de fleste kvinner fint kan nyte godt av et ons.

Men selv for damer som liker ons, kan følelsen av å bli brukt, komme. Det handler ikke om at man er forelsket i disse mannfolka, men at man føler at man er med et menneske som ser rett forbi deg eller når han ser på deg, så ser du at han kun ser sine behov. Har møtt menn som har følt det sånn også med damer. Det er en type fremmedgjøring. Veldig ekkel følelse for de fleste mennesker.

Det jeg skriver, står ikke i motsetning til at kvinner kan ha positive opplevelser av ONS. At tilfeldig sex kan være en positiv opplevelse for kvinner, betyr likevel ikke at risikofaktorene ikke er der og må vurderes. Når man vet at voldtekter/seksuell vold også skjer der offeret kjenner gjerningsmannen, så er ikke det noen garanti heller. Og vi kommer ikke unna at kvinner på generelt grunnlag er mindre interessert i tilfeldig sex, bl.a. av disse årsakene.

Men det er et godt poeng det du skriver om fremmedgjøring, og det kan selvsagt gå begge veier.

Endret av Roci
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes de fleste i denne tråden hopper totalt over poengene. Ebf er overbevist om at å ha et ons er å lære å krype og at dette er nødvendig for at han kan gå. Dette er altså hans overbevisning. I tillegg svarer han ganske utdypende på at ons faktisk kan dekke noen behov om de så bare er midlertidig. Det å føle seg begjært, det å VÆRE med noen. Altså synes det ikke som at han tenker på ons som bare å få tømt seg.

Det må gå an å diskutere ut fra disse premissene, i stedet for å overkjøre dem med sine egne.

Men vi diskuterer jo på disse premissene, selv om det blir noen digresjoner innimellom. En diskusjon dreier seg jo nettopp om å lufte (motstridende) synspunkter samtidig som man forsøker å få innsikt i og forståelse for motpartens syn. Men da må jo motparten svare på spørsmålene som stilles for at det skal bli fruktbart.  Jeg har bl.a. spurt brukeren om hvordan han tenker at ONS/tilfeldig sex skal bidra til at han utvikler seg til å bli en god partner i fremtiden, men det har han ikke svart på. Nå kan det jo tenkes at det ikke er en fast relasjon han ønsker seg, men at han nettopp får dekket sine behov gjennom (mer eller mindre) jevnlig tilfeldig sex med ulike partnere. Jeg tror både jeg og mange andre synes at det er vanskelig å forstå denne typen relasjoner som noe annet enn overflatiske, samtidig som han har uttrykt at han er ensom. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...